مشاوره رایگان

مدیر سایت

| از 0 نظر

من امروز می خوام در ارتباط با مدیر سایت، میزان درآمد و وظایفی که دارد، توضیحاتی ارائه بدم. در حال حاضر یکی از مشاغل پردرآمد، مدیریت سایت می باشد. به دلیل گسترش کسب و کارهای اینترنتی، ممکن است سرمایه گذارانی که وارد این حوزه شده اند، از دانش کافی برای مدیریت سایت برخوردار نباشند و به یک مدیر سایت برای کسب و کار خود نیاز داشته باشند. مدیر سایت بر روی تمامی کارهایی که منجر به افزایش فروش سایت می شود، مانند: قرار دادن محتوا، تعیین استراتژی، طراحی و اجرای کمپین های تبلیغاتی و افزایش ترافیک  نظارت دارد.


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


وظایف مدیر سایت چیست؟

مدیر سایت باید مخاطبان وب سایت را شناسایی کرده و متناسب با نیازهای آن ها، اقدام به گردآوری کلمات کلیدی جدید نماید، تا در تقویم محتوایی مقالات از آن کلمات استفاده شود. طراحی و اجرای تبلیغات بنری و یا کلیکی، برنامه ریزی تمام کارهای مرتبط با سئو، دریافت اطلاعات ایمیل کاربران، تولید محتوای مناسب برای حضور در شبکه های اجتماعی و ... از جمله وظایف مدیر سایت می باشد. در زیر برای شما، دیگر وظایف مدیر سایت را مورد بررسی قرار داده ایم:

  • تهیه ی نسخه ی پشتیبانی: مدیر سایت موظف است که به صورت روزانه و یا هفتگی از وب سایت، نسخه ی پشتیبان تهیه کند. این کار موجب می شود که در صورت بروز کوچکترین مشکلی، بتوان از آخرین نسخه ی سایت استفاده کرد.
  • تست کردن رویه های موجود در سایت: مدیر سایت باید ماهانه مانند یک کاربر از محتوای سایت خود استفاده کند، تا مطمئن شود که تمامی مراحل به صورت اصولی کار می کنند یا نه.
  • نظارت همیشگی بر سایت: بعضی مواقع، سرویس های میزبان از دسترس خارج می شوند و سایت بارگذاری نمی شود. مدیر سایت موظف است که دائما بر سایت نظارت داشته باشد تا در این مواقع اقدام به رفع مشکل نماید.
  • بررسی آپدیت های وردپرس، تم ها و افزونه ها: در صورت استفاده از وردپرس برای سیستم مدیریتی، باید همیشه وردپرس مورد استفاده آخرین نسخه ی آپدیت شده باشد. از نسخه های قدیمی هم در سایت استفاده نشود، چون موجب می شود سرعت بارگذاری سایت را کاهش دهد.
  • قرار دادن و چک کردن محتوای وب سایت: مدیر سایت وظیفه ی قرار دادن محتوای سایت را برعهده دارد. همچنین باید بعد از قرار دادن محتوا، اشتباهات ممکن را چک کند.
  • تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ: مدیر سایت می تواند تمامی استراتژی های بازاریابی آنلاین را مشخص کند.
  • چک کردن سرعت بارگذاری سایت: سرعت لود شدن سایت، تاثیر زیادی بر روی مخاطبین می گذارد. چون هیچ کاربری بیش از چند ثانیه منتظر باز شدن صفحه ی سایت کسی نمی ماند. مدیر سایت باید مرتب سرعت بارگذاری سایت را چک کند.

مدیر سایت

مدیر سایت

مهارت های لازم برای مدیریت سایت چیست؟

افرادی که در نقش مدیر سایت استخدام می شوند، باید از توانایی های مرتبط و تجربه ی شغلی متناسب در این زمینه برخوردار باشند. از جمله مهارت هایی که موجب می شود مدیران سایت در نقش خود بهترین باشند، به شرح زیر است:

  • آشنایی با زبان های کد نویسی: مدیر سایت باید به زبان های کد نویسی تسلط کافی داشته باشد. از جمله مهم ترین زبان های کد نویسی CSS، JS، PHP، Html،  .net، asp، Sql server و ... هستند. البته علاوه بر زبان های کد نویسی، مدیران سایت باید آشنایی کامل را با انواع پایگاه داده های مورد استفاده در سایت های اینترنتی، داشته باشند.
  • آشنایی با مفاهیم امنیت و حریم خصوصی: از جمله مهارت هایی که باید یک مدیر سایت به آن تسلط کافی را داشته باشد، آشنایی با روش های افزایش امنیت سایت و فایل ها، افزونه های امنیتی، دسترسی و مجوز فایل و پوشه های هاست، راهکارهای افزایش امنیت سایت و ... هستند. مدیر  سایت با تسلط کافی بر روی مفاهیم امنیتی، می تواند موجب تامین امنیت سایت شود.
  • آشنایی با مفاهیم میزبانی و سرور: آشنایی با مفاهیم میزبانی و سرور در رشد و پیشرفت سایت، تاثیر شایان به ذکری دارد. چون سایت ها در زمان راه اندازی از میزبانی مشترک استفاده می کنند. بعد از گذشت مدت زمانی، اقدام به تصمیم گیری در مورد انتقال سایت به سرور مجازی می کنند. یکی از مهارت های مورد نیاز برای مدیر سایت، آشنایی و درک کامل از میزبانی و سرور می باشد. چون در غیر اینصورت، مشکلات زیادی برای سایت ممکن است اتفاق بیفتد.
  • تسلط به سیستم مدیریت محتوا: مدیر سایت باید تسلط کافی بر روی همه ی قسمت های سیستمی سایت داشته باشد. تا در صورت بروز کوچک ترین مشکلی، بتوانند اقدام به رفع مشکلات و خطاهای پیش آمده کند. بخش های سیستمی سایت عبارت هستند از: انواع افزونه قالب ها، افزونه ها، خطاهای رایج، قطعه کد ها و ...

مدیر سایت

مدیر سایت  


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


درآمد مدیر سایت معمولا چقدر است؟

در چندین سال اخیر، استخدام برای مدیر سایت بسیار افزایش پیدا کرده است. اکثر سرمایه گذاران به دنبال افرادی متخصص در این زمینه هستند که موجب پیشرفت کسب و کارشان شود. میزان درآمد مدیران سایت، بستگی به مهارت و تخصص فردی دارد. از دیگر مواردی که در تعیین میزان حقوق مدیران سایت تاثیر گذار است، گستردگی وب سایت می باشد. هر اندازه وب سایت بزرگ و گسترده تر باشد، درآمد مدیر سایت هم بیشتر می شود. چون به دلیل بزرگ بودن سایت، مدیر باید زمان بیشتری را برای مدیریت بر روی تمامی قسمت های سایت بگذارد. البته ذکر این موضوع از قاعده مستثنی نمی باشد که، مدیران سایت برای افزایش میزان درآمدشان باید مهارت های خود را تقویت کنند، تا در قبال آن درآمد بالاتری از این شغل داشته باشند. به طور کلی میزان حقوق و درآمد یک مدیر  سایت بر اساس مدت زمانی که در سایت مشغول به کار است تعیین می شود.

 مدیرانی که در سایت ارگان های دولتی مشغول به فعالیت هستند، مطابق با قوانین وزارت کار درآمد کسب می کنند، ولی افرادی که در شرکت های خصوصی  مدیر سایت هستند، بر اساس قوانین آن شرکت می توانند حقوق و مزایا دریافت کنند. در کل برای حقوق و میزان درآمد ادمین سایت، نمی توان یک عدد مشخص و معینی را تعیین کرد، چون میزان درآمد آن به: تخصص، مهارت، تجربه و مدت زمانی که در سایت مشغول است، بستگی دارد.

مدیر سایت

مدیر سایت

مدیریت سایت برای افزایش بازدید سایت چه راهکارهایی دارد؟

یک مدیر سایت خوب باید بداند که با چه راهکارها و روش هایی می تواند بازدید سایت را بالا ببرد. برای این کار نیاز به جمع آوری اطلاعات از بازدیدکنندگان سایت دارد.  مدیران سایت می توانند به روش های زیر اقدام به دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان نمایند:

  • ارائه ی لینک کوپن های تخفیف دار، در قبال دریافت شماره تماس و ایمیل
  • از طریق پنل عضویت کاربری
  • از طریق پنل عضویت خبرنامه

مدیران سایت در روزهای بعد می توانند برای تبلیغات کالاها و یا خدمات خود از شماره تلفن های مشتریان استفاده نمایند. از آن جایی که وب سایت ها، دقیقا نقش یک مغازه را برای مخاطبین دارند، باید معرفی محصولات به گونه ای باشد که کاربران را تشویق به خرید و یا استفاده از خدمات نماید. مدیران یک وب سایت محتویات داخلی وب سایت را باید به نحوی طراحی کنند  که محصولات و فعالیت های سایت را به شکلی صریح و زیبا بیان کنند. مدیران سایت با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس می توانند، تعداد بازدیدکنندگان سایت را رصد کنند. مدیران سایت با استفاده از این ابزار می توانند علت های عدم خرید کاربران را نیز بررسی کنند. تشکیل جلسات منظم مدیران با تمامی کارکنان سایت برای برنامه ریزی بازدید ها می تواند یکی دیگر از راهکارهای تاثیر گذار در افزایش بازدید مخاطبان از سایت باشد.

مدیر سایت باید به گونه ای بر روی خدمات و محتویات محصولات کار کند که موجب آشنایی اصولی کاربران با محصولات و خدمات سایت شود. برای این کار می تواند از فیلم های مرتبط از محصولات و یا کاتالوگ های الکترونیکی و اینفوگرافیک ها استفاده نماید. استراترژی های زیادی برای افزایش آمار بازدید کنندگان وجود دارد، برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

  • استفاده از محتواهای متنی به روز و یونیک که به وسیله ی کارشناسان تولید محتوا تالیف و گردآوری شده اند.
  • به کار بردن ایمیل مارکتینگ
  • استفاده از روانشناسی رنگ ها در صفحات سایت، برای زیباسازی ظاهر سایت  
  • قرار دادن پست میهمان
  • ورود به شبکه ها و رسانه های اجتماعی مختلف

مدیر سایت

مدیر سایت

آموزش های لازم برای مدیریت سایت های فروش

 مدیریت سایت های فروش مستلزم برخی نکات و  آموزش ها می باشد، که به شرح زیر هستند:

  • وارد کردن لیست محصولات: یکی از اصلی ترین قسمت پنل مدیریت سایت فروشگاهی، وارد کردن لیست محصولات می باشد. برای این کار لیستی از محصولات مورد نیاز مشتری تهیه کرده و بعد یکی پس از دیگری در سایت وارد کنید.
  • توضیح محصولات: توضیحات محصولات نه باید کوتاه باشد و نه اغراق آمیز، بلکه باید خیلی درست و واقعی بیان شوند. توضیحات باید به صورتی نوشته شوند که مشتری را تشویق به خرید نماید.
  • تصاویر محصول: کاربر بعد از ورود به سایت اول به سراغ عکس محصول می رود. تصاویر محصولات باید دارای کیفیت بالایی بوده و از رنگ و نور خوبی برخوردار باشند.
  • اسلایدر سایت: در وب سایت های بزرگ فروشگاهی باید به بخش اسلایدر توجه خاصی شود. چون اسلایدرها نقش زیادی را در افزایش فروش دارند.
  • نمایش دسته بندی های مهم: نمایش دسته بندی های مهم، باید با تصاویر مرتبط همراه باشد تا مشتری بتواند خیلی راحت به محصول مورد نظر دسترسی پیدا کند.
  • مدیریت بخش نظرات کاربران: به دلیل تاثیر زیادی که نظرات مشتریان در جذب سایر مشتریان دارد، باید در سریع ترین زمان ممکن به سوالات پرسیده شده، پاسخ داده شود. مدیریت بخش نظرات کاربران، نقش به سزایی را در افزایش فروش دارد.
  • سفارشات تکمیل شده: باید ارسال کالا به مشتری در سریع ترین زمان ممکن انجام شود. با ارسال سریع کالا سایت های فروشگاهی می توانند رضایت و اعتماد مشتری را بیشتر جلب کنند.
  • چت آنلاین: با استفاده از این ابزار می توان با مشتری ارتباط برقرار کرده و او را به خرید بیشتر تشویق کرد.
  • سفارشات رها شده: در برخی اوقات مشتری ممکن است به دلیل بلد نبودن روند کار، ثبت سفارش را نیمه رها کرده باشد، برای رفع این مشکل باید با مشتری ارتباط برقرار کرده تا با آموزش لازم ثبت سفارش را نهایی کرد.
  • صفحه ی تماس با ما: در این صفحه راه های ارتباطی و آدرس فروشگاه قرار گرفته شده است.
  • صفحه ی درباره ما: در این صفحه می توانید تمامی اطلاعات، هدف و سابقه ی کاری فروشگاه را برای مشتریان خود معرفی کنید.

 مدیر سایت

مدیر سایت  


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر