مشاوره رایگان

چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم؟

| از 0 نظر

من امروز می خوام برای شما در مورد این که چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم ، توضیحاتی ارائه و استارت آپ ناب را آموزش بدهم. در این محتوا به بررسی تمامی نکات لازم جهت راه اندازی استارتاپ خدماتی و مراحل راه اندازی استارتاپ و ایده های پرسود پرداخته ایم. تلاش مداوم در این راه و کسب دانش و اطلاعات زیاد به همراه تیمی خلاق، می تواند موفقیت شما را در زمینه ی راه اندازی استارتاپ تضمین کند.


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


استارتاپ چیست؟

قبل از بررسی این که چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم ، بهتر است یک تعریفی از استارتاپ داشته باشیم. از نظر متخصصان، تعریف جامعی برای استارتاپ مطرح نشده است، ولی با توجه به اطلاعاتی که در اختیار است، می توان گفت که استارتاپ به کسب و کار نوپایی گفته می شود که در آن بر روی یک ایده چندین نفر کار می کنند، تا به حالت  اجرایی در بیاورند و آن ایده را رشد دهند. در کتاب های کارآفرینی، هرگونه کسب و کارهای نوپا و جدید را استارتاپ می گویند. با در نظر گرفتن این تعریف، از آن جایی که دامنه ی کسب و کارها هر روز بسیار گسترده تر می شود، یعنی اگر هر فردی اقدام به راه اندازی کسب کاری نماید، یک استارتاپ جدیدی را شروع  می کند.

استارتاپ ها به ایده های قابل اجرا حول محور تکنولوژی هم گفته می شود که از پتانسیل رشد بالایی برخوردار هستند. مدت زمان رشد در استارتاپ ها بسیار بالا است، چون استارتاپ با استفاده از یک ایده ی خلاقانه به حال اجرا در می آید. یک ایده بدون برنامه ریزی و طراحی قطعا تنها یک ایده است! باید برخی مراحل برای شکل گیری آن صورت بپذیرد تا آن را به حالت استارتاپ در بیاورد. در مطالب بعدی به صورت مفصل در مورد این که چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم، صحبت خواهیم کرد.

چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم؟

چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم

مراحل شکل گیری استارت آپ

  • نیازسنجی: لازمه ی راه اندازی یک استارتاپ موفق، شناخت نیازهای افراد در جامعه ی پر از هرج و مرج است، چون مشتریان شما مردم هستند. بهتر است قبل از ایده دادن در مورد چیزی که از ذهنتان می گذرد، در مورد آن تحقیق کنید. رمز موفقیت راه اندازی یک استارتاپ در برطرف کردن نیازهای اساسی مردم است.
  • طراحی و ساخت یک نمونه ی اولیه از ایده: سعی کنید نمونه ی اولیه ای از ایده ی خود را طراحی کرده و اجرا کنید، چون اگر فقط در مرحله ی ایده دادن گیر کنید، به هیچ عنوان نمی توانید آن ایده را عملی کنید. برای توسعه ی نمونه ی اولیه از ایده ی خود فرصت ها را از دست ندهید.
  • نمایش محصول اولیه، حداقل به 1000 نفر: بعد از ساخت طراحی و ساخت محصول اولیه از استاراپ آپ خود، باید بتوانید با آن 1000 کاربر جذب کنید. در مورد نمایش نسخه ی اولیه ی محصول خود به دیگران، باید این نکته را در نظر بگیرید که، افرادی که برای ارائه ی محصول خود انتخاب می کنید، افراد ناشناسی باشند تا بتوانند بدون رودرواسی در مورد محصول شما نظر بدهند. چون نظر این افراد، به عنوان راه حلی برای رفع مشکلات و بهبود محصول شما خواهد بود.
  • توافق شرکا: شرکا باید قبل از جذب سرمایه گذار با هم در مورد درصد سهام و جایگاه شغلی هر یک در سازمان و ثبت برند، به توافق برسند. اگر این امر مهم را به بعد از راه اندازی استارتاپ موکول شود، موجب ایجاد مشکلات بزرگی مانند از هم پاشیدن استارت آپ می گردد.
  • جذب سرمایه گذار: برای راه اندازی ایده استارتاپ بعد از جذب تعدادی مخاطب برای نمونه ی اولیه، اگر از شرایط مالی کافی برخوردار نباشید، می توانید به دنبال جذب سرمایه گذار باشید.
  • راه اندازی محصول: بعد از جذب سرمایه گذار می توانید اقدام به راه اندازی محصول خود نمایید و آن را در اختیار مردم قرار دهید.
  • جذب کاربران بیشتر: در این مرحله باید بتوانید کاربران زیادی را جذب محصول ارائه داده شده ی خود کنید. برای تحلیل نمودار رشد بایستی حتما تعداد مخاطبان را از هر طریقی که شده افزایش دهید تا بتوانید داده های کافی را برای تحلیل نمودار رشد به دست بیاورید.  با جذب کاربر بیشتر می توانید موجب  تصمیم گیری های مراحل بعدی استارت آپ شوید، همچنین می توانید ایرادات سیستم خود را با افزایش تعداد کاربر متوجه شده و اقدام به حل آن کنید.
  • چرخش: در صورتی که بعد از راه اندازی و ارائه ی محصول خود، نتوانستید تعداد جذب مخاطبان و میزان فروش را به حد نصاب برسانید، احتمالا مسیر غلط را انتخاب کرده اید، و نیاز به چرخش دارید. بعد از تجزیه و تحلیل هایی که بر روی بخش های تخصصی و فنی محصول انجام دادید، باید به دنبال برخی مشکلات و ایرادات احتمالی سیستم هم باشید و اقدام به برطرف کردن آن نمایید. بعد از اعمال تغییرات و به روزرسانی، سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • رشد : برای طی کردن مسیر پیشرفت استارتاپ باید اقدام به تعیین شاخص های اندازه گیری موفقیت و رشد برای خود کنید و تحلیل منطقی از عملکرد استارتاپ خود را به دست بیاورید.

چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم؟

چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم  


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


چگونه با سرمایه کم استارتاپ راه اندازی کنیم؟

در برخی اوقات کسب و کارهای نوپا به دلیل نداشتن سرمایه با مشکل های زیادی رو به رو می شوند، و رویای کارآفرینی آن ها به دلیل عدم وجود منابع مالی واژگون می شود. ولی ما در ادامه به بررسی این که چگونه با سرمایه کم استارتاپ راه اندازی کنیم، می پردازیم:

  • مسیر خود را با موفقیت تطابق بدهید: با راه اندازی کمپین هایی بدون داشتن پول، می توان منجر به ایجاد فرایند خودکفایی کسب و کار شد. کسب و کارهای متنوع و گوناگونی وجود دارند که می توان با سرمایه ی کم آن ها را شروع کرد.
  • بنیاد خود را بسازید: برای راه اندازی استارتاپ با سرمایه ی کم در این مرحله باید یک بیزینس پلن قوی بنویسید. نوشتن یک بیزینس پلن قوی می تواند باعث ایجاد پتانسیل های سرمایه گذاری قوی شود. اهرم کار برای شروع یک استارتاپ، پیاده سازی عناوین مطالب بر روی کاغذ به همراه چگونگی کسب و کار می باشد. این کار موجب می شود که چشم اندازی از آینده ی ایده ی خود داشته باشید.
  • پیش فروش محصولات: یکی دیگر از روش های راه اندازی استارتاپ با سرمایه ی کم، پیش فروش محصولات است. با پیش فروش سرویس و یا محصولات می توانید جریان نقدی به کسب و کار خود وارد کنید. این عمل می تواند به عنوان بودجه ی مازاد برای یک استارتاپ در نظر گرفته شود و از همه مهم تر شما را قادر می سازد تا بتوانید چشم اندازی از آن چه که مشتریان می خواهند و یا نمی خواهند داشته باشید.
  • یک تیم با مدیریت موفق بسازید: تیم های اجرایی استارتاپ ها نقش به سزایی در موفقیت آن ها دارند. قبل از راه اندازی باید این موضوع را در نظر بگیرید که با میزان سرمایه ای که در دست دارید، چطور می توانید یک تیم خوب بسازید. داشتن تیم موفق و خوب ارزش سرمایه گذاری را دارد.

چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم؟

چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم

ایده های پرسود برای راه اندازی استارتاپ

در پاسخ به این سوال که چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم، باید بگوییم که ایده های زیاد و گوناگونی برای راه اندازی انواع استارتاپ ها وجود دارد. در ادامه به بررسی چند نمونه از ایده های پرسود برای راه اندازی استارتاپ می پردازیم، که به شرح زیر هستند:

  • ایده استارتاپ تحویل غذا و آماده سازی غذا: ایده های استارتاپی آماده سازی غذاهای گیاهی، تحویل غذاهای ویژه ی کودکان، تهیه ی منوی غذایی دیابتی ها و ... می توانند زندگی افراد پر مشغله را بسیار راحت تر کند. در حال حاضر تحویل غذا به یکی از کسب و کارهای پر سود تبدیل شده است.
  • ایده استارتاپ برای تحویل دارو: طراحی و راه اندازی یک اپلیکیشن مخصوص در حوزه ی خدمات پزشکی و دارویی می تواند نظر مخاطبان زیادی را جلب کند.
  • ایده استارتاپ تناسب اندام: یکی از دغدغه های افراد شاغل در عدم تنظیم زمان کار خود با باشگاه های ورزشی و یا نداشتن زمان برای ورزش می باشد. یک ایده ی استارتاپی تناسب اندام می تواند شامل کلاس ها و باشگاه آنلاین و یا یک برنامه ی غذایی سالم باشد.
  • ایده استارتاپ خدمات تعمیر لوازم الکترونیکی: راه اندازی یک ایده ی استارتاپی در زمینه ی خدمات تعمیر لوازم الکترونیکی می تواند مثمر به ثمر واقع شود.
  • ایده استارات خدمات بسته بندی و اسباب کشی: از آن جایی که برای جا به جایی لوازم نیاز به برخی تجهیزات می باشد، با ارائه ی خدماتی از قبیل صفر تا صد اسباب کشی می توان موجب کسب درآمد زیادی شد.
  • ایده استارتاپ تولید محتوای متنی: یکی دیگر از ایده های پرسود استارتاپی، تولید محتوای متنی است، در حال حاضر تولید محتوا، یکی از کارهای نوینی است که در بستر سایت ها و یا شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها در حال انجام می باشد. با تشکیل یک موسسه می توانید به صورت دورکاری اقدام به جذب نیروی کاری متخصص در این زمینه نمایید و به درآمد های بسیار بالا برسید.
  • ساخت تیزر: هم اکنون اکثر کسب و کارها در بستر رسانه های اجتماعی در حال تبلیغات هستند، در صورت داشتن مهارت و تخصص در این زمینه می توانید به صورت پروژه ای کسب درآمد داشته باشید.

 چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم؟

چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم

چگونه استارتاپ خدماتی راه اندازی کنیم؟

یکی از متنوع ترین حوزه ها در دنیای استارتاپ، استارتاپ های خدماتی می باشند. دیجی کالا، دیوار، اسنپ، کافه بازار، ترب، علی بابا و ... از جمله استارتاپ های خدماتی هستند. در راه اندازی استارتاپ های خدماتی برخلاف استارتاپ های تولیدی، نیازی به سرمایه ی بالایی نمی باشد، چون ارائه ی خدمات بیشتر از سرمایه به مهارت و تجربه بستگی دارد. در صورت داشتن ایده ی ناب در این حوزه باید قبل از ساختن آن در مورد ایده ی خود تحقیق و برنامه ریزی داشته باشید. سعی کنید از تجربیات دیگران حتما بهره مند شوید. سپس برای ایده ی خود یک بیزینس پلن طراحی کنید. در طراحی بیزینس پلن باید حتما نقاط ضعف و قوت و مشکلات احتمالی را بنویسید.

برای راه اندازی استارتاپ خدماتی باید سرمایه گذارانی را شناسایی کرده و در ارتباط با طرح خود با آن ها صحبت کنید.  برای داشتن استارتاپ خدماتی موفق، اقدام به استخدام نیروی انسانی توانا و ماهر کنید. سپس استارتاپ شما می تواند شروع به ارائه ی خدمات و محصولات خود نماید. البته بهتر است که در ابتدا محصولات و یا خدمات را برای یک جامعه ی مصرفی محدود ارائه دهید تا انواع مشکلات احتمالی که ممکن است رخ بدهد را بتوانید رفع کنید. 

چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم؟

چگونه استارتاپ راه اندازی کنیم  


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.  


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر