مشاوره رایگان

راه اندازی یک استارت آپ

| از 0 نظر

من امروز برای شما مطالبی را در مورد راه اندازی یک استارت آپ آماده کرده ام. در این محتوا به بررسی مهارت های مورد نیاز برای این کار، ایده های جذاب و آموزش های لازم برای راه اندازی یک استارت آپ پرداخته ایم.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.    


مهارت لازم برای راه اندازی یک استارت آپ

در زمان راه اندازی یک استارت آپ، هر چند نیروی انسانی و سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است، ولی میزان مهارت مورد نیاز برای نیروهای اصلی که کمتر مورد توجه  قرار می گیرد، تاثیر بسیار زیادی در موفقیت آن استارت آپ دارد.  از جمله مهارت های مورد نیاز برای راه اندازی یک استارت آپ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهارت حسابداری: در زمان راه اندازی یک استارتاپ، بنیانگذاران نیاز به مهارت حسابداری دارند. از آن جایی که یکی از اصلی ترین ملزومات راه اندازی استارت آپ در داشتن سرمایه است. بنیانگذاران باید اطلاعات کافی را از حداقل میزان سرمایه ی مورد نیاز داشته باشند. از جمله مهارت های مورد نیاز در حوزه ی مالی عبارت است از: ردیابی فروش، حسابرسی دستمزدها و میزان پرداختی ها، خرید و فرش دارایی ها، تطبیق پرداخت و ...
  • مهارت مدیریتی: از دیگر مهارت های مورد نیاز برای راه اندازی یک استارت آپ در داشتن مهارت مدیریتی است. چون یکی از اصلی ترین توانایی ها برای اداره ی استارت آپ ها، در ایجاد روحیه ی کاری و تشویق کارکنان و پرسنل می باشد. از جمله مهارت های مدیریتی در جریان راه اندازی استارت آپ ها، می توان به ایجاد تعامل با بخش های گوناگون، برقراری ارتباط با پرسنل، مسیر دهی به مجموعه و ... اشاره کرد.
  • مهارت توانایی حل مشکلات: مدیران و سرپرستان هر مجموعه بایستی از مهارت انتخاب راه درست برخوردار باشند. داشتن نگاه نقادانه به مدیران مجموعه کمک می کند تا نسبت به مسائل واکنش فوری نشان ندهند. قدرت تصمیم گیری بالا در مواقع بحرانی و حل ابهامات از جمله مهارت های توانایی حل مشکلات است.
  • مهارت اولیه ی توسعه وب: بنیانگذاران استارت آپ ها باید توانایی لازم را از الفبای کار داشته باشند. به این صورت که برای راه اندازی استارت آپ خود، باید از اصول اولیه ی زبان های برنامه نویسی «اچ تی ام ال» و یا «سی اس اس» برخوردار باشند.

 راه اندازی یک استارت آپ

راه اندازی یک استارت اپ

راه اندازی یک استارت آپ چقدر سرمایه می خواهد؟

برای راه اندازی یک استارت آپ، نیاز به سرمایه می باشد. چون بنیانگذاران استارت آپ با استفاده از آن موجب اجاره دفتر برای کنترل و سرعت بخشیدن به فرایندهای راه اندازی، دستیابی به کاربران بالقوه با خرید تبلیغات و به دست آوردن منابع مورد نیاز از جمله لوازم سخت افزاری و یا نرم افزاری می شوند. اگر برای راه اندازی یک استارت آپ سرمایه ی بالایی نداشته باشید، نگران  این موضوع نباشید. تقریبا بیش از 60 درصد کارآفرینان برای راه اندازی استارت آپ مورد نظر از سرمایه ی کاملی برخوردار نمی باشند. این افراد برای تامین سرمایه ی مورد نیاز خود، از یک سرمایه گذار مطمئن کمک می گیرند.

برآورد هزینه ی مورد نیاز برای راه اندازی یک استارت آپ، یکی از اصلی ترین عناصر برنامه ی مالی می باشد. بیشتر افراد هزینه های استارت آپ را نادیده می گیرند و بدون برنامه ریزی کار خود را شروع می کنند. این کار موجب می شود تا استارت آپ ها در بلند مدت دچار مشکلات اساسی شوند. هر ایده ای که برای شروع استارت آپ در نظر گرفته می شود، نسبت به حوزه ی فعالیتی که دارد، از هزینه و سرمایه ی متفاوت و مختلفی برخوردار است. هیچ فرمول کلی برای محاسبه ی هزینه ها وجود ندارد، ولی می توان با برخی روش های اصولی هزینه های راه اندازی استارت آپ ها را تخمین زد.  برای تخمین میزان سرمایه ی مورد نیاز برای راه اندازی یک استارت آپ می توان یک لیست سه تایی به صورت زیر تهیه کرد:

  • مخارج استارت آپ: این مورد شامل هزینه های اولیه می باشد که قبل از راه اندازی به آن نیاز است مانند: طراحی لوگو، طراحی وب سایت، مجوزها، پیش پرداخت برای اجاره ی ملک، چاپ بروشور، پرداخت هزینه های جاری مانند: اجاره ها، حقوق و دستمزد کارکنان، مالیات، مسائل حقوقی و ...
  • دارایی های استارت آپ: این مورد شامل سرمایه گذاری در خرید کامپیوتر، تجهیزات فنی، تجهیزات اداری، وسایل نقلیه و مبلمان اداری و ... است.
  • پول نقد برای راه اندازی: این مورد همان میزان پول مورد نیاز در حساب بانکی است که در زمان شروع و راه اندازی استارت آپ به آن نیاز است.

 راه اندازی یک استارت آپ

راه اندازی یک استارت آپ 


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.     


راه اندازی یک استارت آپ پولساز در ایران

راه اندازی یک استارت آپ در ایران با کشورهای دیگر تفاوت هایی دارد. راه اندازی یک استارت آپ باید متناسب با شرایط مورد نیاز هر  کشور مورد ارزیابی قرار بگیرد. در کشور ایران شروع یک استارت آپ نیاز به انجام کارهای دولتی  و اداری برای گرفتن مجوزهای مورد نیاز دارد. برای راه اندازی یک استارت آپ پولساز در ایران باید در ابتدا از ایده ی مناسب برخوردار شوید. برای پیدا کردن یک ایده ی مناسب و موفق باید زمان بسیار زیادی را صرف کنید. داشتن ایده ی ناب و جذاب می تواند نتیجه ی زحمات تیم را به بهترین شکل ادا کند. چون ایده ی خوب می تواند منجر به درآمد بسیار زیادی شود. البته در زمان راه اندازی استارت آپ نیاز به بودجه ای است که صرف هزینه های اولیه ی طراحی سایت و انجام دیگر امور شود. از این رو در چندین سال ابتدایی نباید روی درآمد استارت آپ حساب باز کرد.

برای راه اندازی یک استارت آپ پولساز در ایران نیاز به یک تیم دو یا سه نفره دارید، ولی باید دقت کنید که افراد این تیم از تخصص های متفاوتی برخوردار باشند. اصولی ترین کار برای راه اندازی استارت آپ موفق در این است که هر کدام از افراد تیم تشکیل دهنده از یکی از مهارت مارکتینگ، فنی و کسب و کاری به صورت حرفه ای برخوردار باشند. به این صورت که شخص فنی در تیم استارت آپ، وظیفه ی انجام طراحی وب سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی و کارهایی از این قبیل را داشته باشد. شخص که از مهارت مارکتینگ برخوردار است، وظیفه ی انجام امور تبلیغات و بازاریابی را برای افزایش فروش دارد. در ابتدای شروع کار، تمامی امور انجام بازاریابی های سنتی و دیجیتالی بر عهده ی این فرد است. شخصی که دارای مهارت کسب و کار می باشد، وظیفه ی مدیریت استارت آپ را دارد و باید موجب ایجاد هماهنگی مناسب و لازم میان دیگر بخش های سازمان شود.

 راه اندازی یک استارت آپ

راه اندازی یک استارت آپ

ایده های راه اندازی استارت آپ

در صورتی که قصد راه اندازی یک استارت آپ را دارید و ایده ی جذاب و مبتکرانه ای ندارید، نگران نباشید. ما برای شما به معرفی چند نمونه از ایده های راه اندازی استارت آپ پرداخته ایم که به شرح زیر هستند:

  • مبادله ی کتاب و یا ارائه ی خدمات آموزشی: یکی از ایده های راه اندازی استارت آپ، تبادل کتاب میان دانشجویان می باشد. به دلیل این که هزینه های کتاب ها به شدت افزایش پیدا کرده است، دانشجویان قطعا از این ایده استقبال زیادی خواهند کرد. در این ایده شما می توانید کتاب ها را مبادله کرده و یا اجاره دهید. همین طور در صورت داشتن مهارت در هر زمینه ای، می توانید با ارائه ی خدمات آموزشی به درآمد بالایی برسید.
  • فناوری های سبز و پاک: یکی دیگر از ایده های راه اندازی یک استارت آپ، فناوری های سبز و پاک است. به دلیل این که احتمال این وجود دارد که در آینده ی نه چندان دور جهان با مشکل و معضل کمبود منابع طبیعی مواجه شود، این ایده می تواند موجب ایجاد فرصت بسیار خوب و عالی برای درآمد زایی شود. از جمله های کسب و کارهایی که بر پایه ی فناوری های سبز و پاک معرفی کرد: مشاوره ساختمان های سبز، تولید دستگاه های الکترونیکی با مصرف بهینه ی انرژی، راه اندازی کارخانجات تولید پنل های خورشیدی و بازیافت لوازم الکترونیکی می باشند.
  • تنظیم قرارداد به صورت آنلاین: در صورتی که مهارت های لازم را برای استفاده از پلتفرم های فریلنسری داشته باشید، می توانید با رزرو کردن قراردادهای فریلنسر ها با مشتریان، شروع به کسب درآمد نمایید. قطعا گسترش و توسعه ی این کار با تنظیم قراردادها به صورت آنلاین موجب ایجاد فرصت های درآمد زایی بسیار زیادی می شود.
  • بیلبورد انسانی: منظور از بیلبورد انسانی، خودنمایی در اماکن عمومی برای تبلیغ کسب و کار ها می باشد. با راه اندازی موسسه ای می توانید افرادی که علاقه مند به این کار هستند را استخدام کرده و موجب ایجاد فرصت های شغلی برای آن ها شوید و به صورتی درصدی کار کنید و به درآمد برسید.
  • ارائه ی دکوراسیون های فصلی: یکی از ایده های متفاوت و خاصی که برای راه اندازی یک استارت آپ وجود دارد، ارائه ی دکوراسیون های فصلی می باشد. به این صورت که در مناسبت های خاص مانند عید نوروز، شب یلدا، روز ولنتاین و ... می توانید با فروش تزیینات فصلی و یا ارائه ی دکوراسیون های فصلی آماده برای فروشگاه ها به درآمد بالایی برسید.
  • تعمیرات گجت ها: امروزه تقریبا تمامی افراد با گوشی های هوشمند و تبلت ها سر و کار دارند. به طوری که زمان خود را ساعت ها در گوشی خود صرف می کنند. استفاده ی مداوم آن احتمال خراب شدن آن ها را بیشتر می کند. زمانی که این لوازم الکترونیکی خراب می شوند، برای تعمیر آن نیاز به افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه دارند. چون تعمیر دستگاه های هوشمند نیاز به تخصص زیادی می باشد، با گذراندن دوره های لازم می توانید از این کسب و کار به درآمد بالایی برسید.

 راه اندازی یک استارت آپ

راه اندازی یک استارت آپ

آموزش راه اندازی یک استارت آپ

امروزه استارت آپ ها به عنوان بازوی اصلی تبدیل ایده ها به کسب و کارهای پردرآمد شده اند. از این رو راه اندازی یک استارت آپ و کسب و کار پر درآمد مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته شده است. ورود به دنیای استارت آپ مستلزم شناخت، یادگیری، تعامل و استفاده از تجربیات افراد مختلف می باشد. اصول و قوانین زیادی برای راه اندازی استارت آپ وجود دارند. اصول راه اندازی استارت آپ ها شاید در اول خیلی ساده و راحت به نظر بیاید، ولی با توجه به تحقیقات  انجام شده، بیشتر کسب و کارها در شش ماه اول فعالیت خود به دلیل عدم رعایت اصول راه اندازی شکست خورده اند.

افرادی که قصد راه اندازی یک استارت آپ را دارند، بایستی قبل از ورود به این بازار، آموزش های مورد نیاز را در زمینه های دانش رهبری، اصول کارآفرینی، تخصص های فنی راه اندازی این کار و مدیریت ریسک را دیده باشند. چون دانستن الزامات و افزایش آگاهی و توانمندی بنیانگذاران کسب و کار می تواند درصد شکست استارت آپ را کاهش دهد.  پیچیدگی های دنیای استارت آپ، کسب اطلاعات و استانداردهای لازم را برای ورود به دنیای کارآفرینی ضروری می کند. به این صورت که می توان با استفاده از روش هایی همانند آموزش های تخصصی، موجب کم کردن این معضلات و مشکلات شد. این امر منجر به ارائه ی روش ها و راهکارهای موفق و بهتری در دنیای کارآفرینی می شود.

تمامی دوره های آموزشی اصول راه اندازی استارت آپ در وب سایت جزیره ی کارآفرینی در اختیار علاقه مندان به این موضوعات وجود دارند. با مراجعه به سایت جزیره کارآفرینی این افراد می توانند ایده های کسب و کارهای نوپا را شناسایی کرده و آن ها را با دنیای واقعی تطبیق دهند. با انتخاب یک ایده و یا الهام گرفتن از آن  بعد از گذراندن دوره های لازم و یادگیری اصول راه اندازی استارت آپ، مسیر آن ها کمی هموارتر خواهد شد.

  راه اندازی یک استارت آپ

راه اندازی یک استارت آپ

جمع بندی

یکی از بهترین روش ها برای ارائه ی خدمات، محصولات جدید و روش های جدید تجارت، راه اندازی یک استارت آپ می باشد. از آن جایی که تاسیس یک شرکت علاوه بر این که نیاز به سرمایه و زمان زیادی دارد، از نظر طی مراحل قانونی هم دشوار و طاقت فرسا می باشد. برخی از افراد با ایده پردازی قوی و قوه ی تفکر بالا اقدام به راه اندازی استارت آپ های مورد نیاز در جامعه می کنند. از این طریق به درآمد های بسیار بالایی می رسند.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.    


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر