مشاوره رایگان

بازاریابی اینترنتی

| از 0 نظر

من می گویم بازاریابی اینترنتی. شما با شنیدنش چه چیزی را در ذهن مبارکتان متصور می شوید؟!

بگذارید خودم بگویم. خیلی هایتان یک وب سایت را تصور می کنید و خیلی های دیگر شبکه های اجتماعی را. تعداد معدودی هم ذهنشان سراغ وبلاگ ها می رود. تصورات و تفکراتتان محترم. اگر بخواهیم از جنبه تبلیغات به موضوع نگاه کنیم، حدستان درست است. همه این هایی که گفتید، درست مثل قطعه های یک پازل دست به دست هم داده و مجموعه کاملی را به وجود می آورند که نامش بازاریابی اینترنتی است.

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و می خواهید حضوری پر رنگ و موثر در اینترنت داشته باشید، یک خبر خوب و یک خبر بد برایتان دارم. دوست دارید کدام را اول بگویم؟!

چطور است با خبر بد شروع کنیم تا خبر خوب غمش را بشوید و با خودش ببرد. موافقید؟

خبر بد این که آشفته بازارِ بازاریابیِ اینترنتی درست مثل یک پازل هزار تکه است. اگر نتوانید این همه این هزار تکه را به خوبی مدیریت کرده و کنار هم بچینید، انگار نه انگار که کلی زحمت کشیده اید. چرا؟! چون پازل در هم بر هم و ناقص است! خبر خوب هم این که مدیریت این تکه ها شاخ غول شکستن نیست. کمی حوصله می خواهد، اما شدنی است. اگر بتوانید تکه های پازل را به درستی بچینید؛ به اَبَر قدرت بازار رقابت تبدیل خواهید شد!

همان طور که متوجه شدید، امروز می خواهم سیر تا پیاز بازاریابی اینترنتی را کف دستتان بگذارم. پس این مطلب گرانبها را به هیچ قیمتی از دست ندهید.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی


            برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.                          


منظور از بازاریابی اینترنتی چیست؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که برند، محصول یا خدمات کسب و کارتان را از طریق بستر وب گسترش دهید؟!

بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارکتینگ به این معناست که کانال‌های مبتنی بر وب را به کار بگیرید تا پیامی در مورد برند، محصولات یا خدماتتان را به گوش مشتریان بالقوه برسانید. همان‌طور که در جریان هستید، فضای وب با سرعت غیرقابل باوری در حال پیشرفت است. همین موضوع سبب شده است که کسب و کارهای مختلف از این فضا بهره گرفته و بازاریابی دیجیتال را در راستای گسترش برند خود مورد استفاده قرار دهند. اگر صاحب کسب و کارید و از قافله عقب مانده اید، دست بجنبانید که به قول استاد قیصر امین پور ناگهان چقدر زود دیر می‌شود!

می‌پرسید از کجا شروع کنم؟!

روش‌های متعدد و متنوعی وجود دارند که می‌توانند شما را به اهدافتان برسانند. ایمیل مارکتینگ، بهینه سازی موتورهای جستجو، تبلیغات آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و... تنها نمونه‌هایی از روش‌های بازاریابی اینترنتی هستند. هر کدام از آن‌ها را که برگزینید، مسیر متفاوتی را می‌پیمایید؛ اما در نهایت به یک هدف می‌رسید و آن چیزی نیست جز موفقیت کسب و کارتان!

حالا یک سوال؛ این همه زحمت می‌کشید و از جیب و جانتان مایه می‌گذارید که چه بشود؟!

همه این‌ ها را مو به مو انجام می ‌دهید تا وقتی کاربر در حال مطالعه و جستجو در فضای اینترنت برای تجربه یک خرید به یاد ماندنی است، با کمک شگردهای بازاریابی آنلاین توجه او را به کسب و کار خودتان جلب کنید و کاری کنید که چشمش به جز شما هیچ کس را نبیند. حال وقت آن است که بازدیدکننده وب سایتتان را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید. اگر چنین شد، بدانید که راه را درست رفته اید. چس همین مسیر را تا ابد الدهر دنبال کنید! اما اگر نشد، ناامید نشوید و به تلاشتان ادامه بدهید که فقط غیرممکن، غیرممکن است!

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی آنلاین

خدمات بازاریابی اینترنتی شامل چه مواردی است؟

اگر قصد دارید به کمک بازاریابی آنلاین کسب و کارتان را از فرش به عرش برسانید، آشنایی با خدمات بازاریابی اینترنتی برایتان از نان شب واجب تر است. با من همراه شوید تا شما را با این خدمات آشنا کنم که بعدا نگویید فلانی حواسش به دغدغه های کسب و کار ما نیست!

  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو یا همان Search Engine Optimization (سئو) به مجموعه ای از اقدامات اطلاق می شود که به منظور بهبود جایگاه سایت در رتبه بندی موتورهای جستجو نظیر گوگل انجام می شود. فعالیت هایی از قبیل طراحی و کد نویسی سایت، تولید محتوا، لینک سازی و...! مسلما هر چه جایگاه سایت در میان رقیبانش بهتر باشد، افراد بیشتری از سایت بازدید خواهند کرد. پس تعجبی ندارد که تعداد مشتریان چنین سایتی روز به روز بیشتر شود!

بگذارید واضح تر برایتان توضیح بدهم. فکر کنید که به دنبال یک مطلب تاپ در مورد کارآفرینی می گردید. چه می کنید؟!

خُب مسلما سراغ جناب گوگل رفته و عبارت کارآفرینی را سرچ می کنید. در کسری از ثانیه صدها نتیجه گوناگون برایتان به نمایش در می آید. حالا اولین کاری که می کنید، چیست؟!

مسلما می روید سراغ سایت اول و آن را زیر و رو می کنید. اگر نتایج مورد نظرتان را یافتید که شکر خدا، اما اگر نیافتید؛ می روید سراغ سایت دوم و همین طور سایت های بعدی. چقدر احتمال دارد که از همان ابتدا بدون توجه به سایت های برتر بروید سراغ سایت دهم؟!

احتمال چنین کاری اگر صفر مطلق نباشد، حتما صفر حدی است! پس برای این که دیده شوید و کسب و کارتان رونق بگیرد، می بایست دل از کف گوگل عزیز برده و نور چشمی اش شوید!

  • شبکه های اجتماعی   

این روزها کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که عضو شبکه های اجتماعی نباشد. از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها گرفته که اینستاگرام و تلگرام را از بَرَند تا بچه های کوچکی که با شاد شروع کردند و کم کم به شاخ اینستا تبدیل شدند! پس بازاریابی شبکه های اجتماعی همان چیزی است که شما را به اهدافتان نزدیک تر می کند. تازه ارگانیک هم هست. می دانید منظورم از ارگانیک بودن چیست؟

یعنی رایگان و بدون هزینه است. نیازی نیست برای استفاده از این استراتژی ته جیبتان را هم بتکانید! البته می توانید اندکی سر کیسه را شُل کرده و بر بازدهی اش بیفزایید. اما خُب خوشبختانه یا متاسفانه این روش در ایران کاربرد چندانی ندارد. همان روش ارگانیک را پیش بگیرید بهتر است. در اینستاگرام و تلگرام تبلیغ کنید. کمپین راه بیندازید و بدین ترتیب نبض شبکه های اجتماعی را در دست بگیرید.

  • بازاریابی ایمیلی

با شنیدن بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چه چیزی در ذهنتان تداعی می شود؟!

همان طور که از نام این خدمت بر می آید، در طی آن ایمیل هایی را برای مشتریان ارسال نموده و بدین ترتیب آن ها را ترغیب به خرید می کنند. این گونه است که تعداد مشتری های راغب روز به روز بیشتر شده و فروش لحظه به لحظه افزایش می یابد. هدف اصلی ایمیل مارکتینگ این است که کسب و کارها محصولاتشان را در معرض دید مشتریان قرار دهند، پیشنهادهای مختلف فروش ارائه داده، فراخوان تخفیف بدهند و...

  • بازاریابی محتوا

از قدیم و ندیم گفته اند؛ آنچه از دل برآید، لاجَرَم بر دل نشیند!

اگر بتوانید محتواهایی جذاب و ترغیب کننده آماده و در اینترنت منتشر کنید، توانسته اید اعتماد خیل زیادی از مشتریان را جلب نموده و آن ها را به کسب و کارتان علاقه مند کنید. منظورم این نیست که متن عارفانه ای بنویسید و به نام کسب و کارتان انتشار دهید. منظورم این است که متنی گیرا و مرتبط با کسب و کارتان بنویسید و بدین ترتیب انگیزه خرید را در دل مشتریان شعله ور کنید!

تبلیغات کلیکی، بازاریابی موتور جستجو، شبکه سازی اینترنتی و... همه و همه از مهم ترین خدمات بازاریابی اینترنتی هستند که خیلی جاها به داد کسب و کار شما می رسند!

بازاریابی اینترنتی

اینترنت مارکتینگ


            برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.                         


اهمیت آموزش بازاریابی اینترنتی

به نظرتان بازاریابی اینترنتی مهم است؟!

بله که مهم است. بر منکرش لعنت!

تعداد استفاده کنندگان از اینترنت روز به روز در حال افزایش است. همین روزهاست که تعداد کاربران اینترنت با تعداد جمعیت کره زمین برابر شود! این موضوع سبب شده است که خیلی ها افسار اینترنت را در راستای پیشبرد تجارت خود در دست گرفته و احتمال فروش و کسب سود را به طور شگفت انگیزی افزایش دهند. هرکس از اهمیت بازاریابی اینترنتی غافل است، از قافله عقب است!

می دانید چرا بازاریابی اینترنتی حائز اهمیت است؟!

به هزار و یک دلیل قانع کننده که چند موردش را برایتان برمی‌شمرم!

  • توجه به بازار هدف آنلاین

چه بخواهید، چه نخواهید؛ تعداد مشتریان آنلاین شما از تعداد مشتریان حضوریتان بیشتر است. غفلت از این موضوع حسابی به ضررتان تمام می شود. بازاریابی اینترنتی فرصتی عالی برای شماست تا به اهداف مبارکتان دست پیدا کنید. تعداد کسانی که در اینترنت زندگی می کنند، بسیار بیشتر از تصورات شماست. اگر بتوانید توجه چند درصد از آن ها را به کسب و کارتان جلب کنید، غوغا کرده اید!

  • ایجاد ارتباط دو طرفه

اگر تبلیغات سنتی را پیش گرفته اید، باید بدانید که ارتباط شما با مشتری یک طرفه است. شما یک بروشور در خانه اش می اندازید و می روید. بدون این که بمانید و حرف هایش را بشنوید. بدون این که از سلایق و علایق او چیزی بدانید! خوشبختانه بازاریابی اینترنتی این گونه نیست. بستری فوق العاده برای برقراری یک ارتباط دو طرفه ایجاد نموده و دست شما و مشتریانتان را در دست هم می گذارد!

  • جذب ترافیک ارگانیک

اگرچه تلخ، اما حقیقت این است که بازاریابی سنتی دست شما را از کسب امتیازهای طلایی کوتاه می کند. بگذارید ساده تر بگویم. هنگامی که شما به بازاریابی سنتی روی می آورید و در روزنامه ها و مجلات تبلیغ می کنید، نمی دانید چه تعداد از مخاطبان را از طریق این تبلیغات به سمت کسب و کارتان سوق داده اید. یعنی بررسی ترافیک در این روش بازاریابی دشوار و حتی گاها غیر ممکن است! این در حالی است که بازاریابی اینترنتی به شکلی کاملا متفاوت ظاهر شده و شما را در اندازه گیری ترافیک جذب شده یاری می کند!

از دیگر دلایل اهمیت بازاریابی آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شخصی سازی تجربه مشتری
  • افزایش چشم انداز تجاری
  • چند وظیفه ای شدن
  • ماندن در بازار رقابت و پیشی گرفتن از رقبا
  • ...

بازاریابی اینترنتی

اینترنت مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی لوازم خانگی

بازار لوازم خانگی از آن بازارهایی است که حسابی داغ است. اگر در این بازار فعالیت می کنید، حتما صدها رقیب دارید که همه شان برایتان خط و نشان می کشند. درست است؟! پس باید دست بجنبانید و کاری بکنید کارستان! شاه راهی پیدا کنید و با جلب توجه و اعتماد مشتریان گوی سبقت را از رقبا ربوده و فروشتان را چند برابر کنید.

کاری ندارم چه فکرهایی در سر دارید، اما لطفا فکر بازاریابی اینترنتی را از سرتان بیرون نکنید که حسابی به ضررتان تمام می شود. نمی گویم در دنیای آفلاین نجنگید. اما می گویم جبهه آنلاین را رها نکنید که شکستتان حتمی است!

بازاریابی لوازم خانگی هم درست مانند هر شغل دیگری بدون داشتن یک استراتژی جامع و همه چیز تمام یک پایش می لنگد. استراتژی بازاریابی لوازم خانگی یعنی این که شما مسیر بازاریابی محصولاتتان، از کارد و چنگال گرفته تا یخچال ساید بای ساید و... را مشخص کنید. نخست باید بدانید چه می خواهید، هدفتان چیست و طرف حسابتان کیست؟ وقتی این ها را مشخص کردید، بروید سراغ روش های بازاریابی لوازم خانگی.

  • مستقیم تبلیغ کنید.

منظورم از تبلیغات مستقیم این است که تبلیغات چاپی انجام دهید. بیلبورد چاپ کنید. آنلاین تبلیغ کنید و کارهایی از این قبیل که خودتان بهتر از من می دانید.

  • از مارکت‌پلیس های مختلف استفاده کنید.

مارکت‌پلیس هایی مثل دیجی کالا معدن مشتریان کسب و کار شما هستند. اگر بتوانید به دل معدن بزنید، بازی را برده اید!

  • بازاریابی محتوایی را سرلوحه کارتان قرار دهید.

محتواهای جذاب و دلربا بنویسید. البته نه درباره هر چیزی. بلکه درباره آنچه که می فروشید! اگر بتوانید خوبی محصولاتتان را به گوش مشتریان برسانید، موفقیت از آنِ شما خواهد بود.

اگر بیتاب رسیدن به موفقیت های بزرگ در زمینه فروش لوازم خانگی هستید، یک پیشنهاد طلایی برایتان دارم. ترکیب این سه استراتژی را مورد استفاده قرار دهید و از نتیجه حاصل به وجد بیایید!

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی آنلاین

بازاریابی اینترنتی در منزل

اگر به دنبال یک کار در خانه ساده و بی دردسر می گردید که پای پول را به جیبتان باز کند، حقیقتا پیشنهادی بهتر از بازاریابی اینترنتی در منزل برایتان سراغ ندارم. این کار خیلی ساده تر از چیزی است که فکرش را می کنید. سرمایه هم نمی خواهد. همین که از گوشی های هوشمند و اینترنت سر در بیاورید، کافی است!

تعداد کسب و کارهایی که به کمک بازاریاب های خلاق و کاربلد نیاز دارند، کم نیست. خبر خوب این که این کسب و کارها حاضرند پول زیادی هم بدهند و بازاریابی های حرفه ای را به خدمت بگیرند. راستش را بخواهید این معامله دو سر برد است. هم بازاریاب پول خوبی به جیب می زند، هم صاحب کسب و کار به نان و نوا می رسد.  

  • مواد مورد نیاز برای بازاریابی اینترنتی در منزل؛ خلاقیت و حوصله به مقدار کافی!

ببینید؛ بازاریابی از آن دسته کارهایی است که یک شبه به نتیجه نمی رسد. مخصوصا این که بسیاری از مردم خیال می کنند بازاریاب ها قصد فریب دادنشان را دارند. از همین رو چشم هایشان را بسته و پنبه در گوش می گذارند تا هیچ تبلیغی را نبینند و نشنوند! خُب در این اوضاع قمر در عقرب چه از دست بازاریاب بر می آید؟!  

بازاریاب اگر مبتدی باشد، پس از یکی دو بار تلاش ناموفق زیر کاسه و کوزه زده و سراغ یک کار دیگر می رود. اما اگر حرفه ای و کاربلد باشد، می ماند و با زبان چرب و نرم و ذهن خلاقش دل مشتری را می رباید.

اگر علاقه مند به بازاریابی اینترنتی در منزل هستید، نخست صبر پیشه کنید و سپس آنگونه که خودتان بهتر از من می دانید، وارد عمل شوید. بازاریابی اینترنتی بسیار راحت از بازاریابی تلفنی و حضوری است. اگر تجربه این دو را دارید، بازاریابی اینترنتی برایتان به راحتی آب خوردن است!     

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی در منزل

جمع بندی

بازاریابی اینترنتی که از آن تحت عنوان بازاریابی آنلاین و اینترنت مارکتینگ هم یاد می‌کنند، به این معناست که شما کانال‎های مبتنی بر وب را در راستای رساندن پیام کسب و کارتان به مشتریان به کار بگیرید. به عبارت ساده تر منظور از بازاریابی اینترنتی گسترش برند، محصولات و خدمات کسب و کار در بستر وب است.

بازاریابی اینترنتی روش‌های متعدد و متنوعی دارد. از تبلیغات کلیکی گرفته تا تولید محتوای هدفمند و سئو و شبکه‌های اجتماعی و... هر یک از این روش‌ها را برگزینید، گامی مهم در راستای پیشرفت کسب و کارتان برداشته اید. اگر بتوانید همه آن‌ها را با هم اجرایی کنید، دیر یا زود به اَبَر قدرت بازار تبدیل خواهید شد!

آموزش بازاریابی اینترنتی بسیار حائز اهمیت‌تر از چیزی است که فکرش را می کنید. به هزار و یک دلیل قانع کننده که برخی از آن ها عبارتند از:

  • توجه به بازار هدف آنلاین
  • ایجاد ارتباط دو طرفه
  • جذب ترافیک ارگانیک
  • شخصی سازی تجربه مشتری
  • افزایش چشم انداز تجاری
  • چند وظیفه ای شدن
  • ماندن در بازار رقابت
  • ...

بازاریابی اینترنتی پیشنهادی طلایی برای تمام کسب و کارهاست. اگر در زمینه فروش لوازم خانگی فعالیت می کنید و از این که رقبا برایتان خط و نشان بکشند، به ستوه آمده اید؛ پیشنهادی موثرتر از بازاریابی آنلاین برایتان سراغ ندارم. می توانید به طور مستقیم در فضای اینترنت تبلیغ کنید یا این که به همکاری با مارکت‎پلیس های محبوبی همچون دیجی کالا بپردازید. راستی از بازاریابی محتوایی غافل نشوید که اگر در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید، نانتان توی روغن است.

بازاریابی اینترنتی در منزل یک شغل است. یک شغل کامل و نان و آب دار! اگر در به در به دنبال یک کار در خانه خوب با درآمد توپ می گردید، بازاریابی اینترنتی در منزل را امتحان کنید.


           برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.                        


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر