مشاوره رایگان

ایجاد شغل تولیدی

| از 0 نظر

افراد زیادی هستند که ایجاد شغل تولیدی را به دیگر کسب و کارها ترجیح می دهند. در شغل تولیدی مواد اولیه به یک محصول جدید تبدیل می شود و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد. در همین راستا ذکر این موضوع از این قاعده مستثنی نمی باشد که، ورود به عرصه ی تولید مخصوصا در مقیاس کلان، مستلزم صرف هزینه ی اولیه و سرمایه ی زیادی می باشد. ما در ادامه به بررسی مجوزهای مورد نیاز برای ایجاد شغل تولیدی، موانع موجود برای ایجاد شغل تولیدی در ایران، ایجاد شغل تولیدی با درآمد تضمینی، ایجاد شغل تولیدی با سرمایه کم و با اعضای خانواده پرداخته ایم. اگر قصد کسب اطلاعات مورد نیاز در این حوزه هستید، از شما دعوت به عمل می آوریم که تا انتهای مطالب همراه ما باشید.


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


 ایجاد شغل تولیدی نیاز به چه مجوزهایی دارد؟

ایجاد شغل تولیدی همانند سایر کسب  و کارها در ابتدای شروع فعالیت، نیاز به اخذ مجوز و پروانه راه اندازی دارد. به این صورت که، بعد از تهیه محل مناسب و مواد اولیه، یکی از مهمترین مراحل در ایجاد شغل تولیدی، کسب مجوزهای قانونی لازم برای راه اندازی کارگاه تولیدی است. همین امر موجب می شود تا برخی نکات قانونی و حقوقی برای کارگاه های تولیدی در نظر گرفته شده و از تمامی جوانب مورد ارزیابی قرار گرفته شود. در زمان راه اندازی و ایجاد شغل تولیدی با توجه به نوع محصولی که کارگاه تولیدی قصد تولید آن را دارد، مجوز مورد نیاز توسط جهاد کشاورزی و یا وزارت صنایع و معادن و تجارت، صادر  می شود.

با توجه به نوع فعالیت اقتصادی سرمایه گذار، مرجع صادر کننده ی جواز تاسیس فرق می کند. مرجع صادر کننده ی جواز ایجاد شغل تولیدی اکثر محصولات صنعتی، وزارت صنعت و معدن می باشد. محصولات تولیدی و صنایع کشاورزی و غذایی برای دریافت مجوز از طریق وزارت جهاد کشاورزی اقدام می کنند. جواز تاسیس بعد از درخواست و در زمان صدور تا یک سال اعتبار دارد، بعد از اتمام این دوره، فرد متقاضی برای تمدید آن باید اقدام نماید. در غیر این صورت جواز تاسیس باطل می شود. شرط تمدید مجوز تاسیس پیشرفت در تاسیس و تولید می باشد.

 از دیگر مجوزهای مورد نیاز برای ایجاد شغل تولیدی، پروانه ی بهره برداری می باشد. مدت زمان اعتبار مجوزهای قانونی برای راه اندازی و ایجاد شغل تولیدی دو سال بوده و بایستی بعد از دو سال، برای تمدید آن تقاضانامه ای تکمیل و به سازمان های مربوطه تحویل داده شود. تولید کنندگان بعد از دریافت مجوز تاسیس می توانند اقدام به دریافت پروانه بهره برداری نمایند. بعد از تحویل تقاضانامه به سازمان های مربوطه، کارشناسان با بازدید از محل مربوطه و تایید آن، مجددا اقدام به تمدید پروانه بهره برداری می کنند.

ایجاد شغل تولیدی

ایجاد شغل تولیدی

ایجاد شغل تولیدی با سرمایه کم

ایجاد شغل تولیدی با سرمایه کم، کار غیر ممکن نیست و تنها به یک اراده ی مصمم و  ایده ای خلاقانه نیاز دارد. ایده های زیادی برای ایجاد شغل تولیدی با سرمایه کم وجود دارند که از پتانسیل بسیار خوبی برای موفقیت و درآمدزایی برخوردار می باشند. از جمله ایده های مناسب برای ایجاد شغل تولیدی با سرمایه کم به شرح زیر هستند:

  • پرورش ماهیان زینتی: پرورش ماهیان زینتی یکی از ایده های جالب برای ایجاد شغل تولیدی با سرمایه ی کم می باشد. خط تولید پرورش ماهیان زینتی، یک خط تولید کم هزینه ای بوده و در مقیاس خانگی هم می توان عملی کرد. ایجاد شغل تولیدی پرورش ماهیان زینتی در مقیاس خانگی نیازی به مجوزهای مربوط به شیلات و جهاد کشاورزی ندارد و بدون دغدغه می توان این کار را شروع کرد.
  • کارگاه تولید بلوک سیمانی: یکی دیگر از ایده هایی که برای ایجاد شغل تولیدی با سرمایه ی کم وجود دارد، راه اندازی کارگاه تولید بلوک سیمانی است. برای راه اندازی و ایجاد شغل تولیدی بلوک سیمانی، نیاز به یک یا چند دستگاه بلوک زن، فضایی برای تولید و نگهداری بلوک ها و تعدادی کارگر می باشد.
  • تولید لیوان کاغذی: برای ایجاد شغل تولیدی، ساخت لیوان کاغذی یکی دیگر از فرصت هایی می باشد که نیازی به سرمایه ی بالا ندارد. کاربرد لیوان کاغذی و استفاده از آن برای هیچ کسی پوشیده نمی باشد. لزومی ندارد که با یک سوله ی بزرگ و چندین دستگاه و هزینه  ی اولیه ی بالا این کار تولیدی را شروع کرد. با راه اندازی و ایجاد شغل تولیدی لیوان کاغذی با سرمایه ی اندک می توان به درآمد معقولی رسید.
  • تولید شمع: یکی دیگر از ایده های ایجاد شغل تولیدی با سرمایه ی کم، تولید شمع می باشد. برای تولید شمع نیازی به صرف سرمایه ی زیاد نبوده و نیازی به اختصاص دادن فضای خاصی ندارد. به همین خاطر می توان با حداقل سرمایه این کار تولیدی را از منزل شروع کرد و مشغول به فعالیت و کسب درآمد از آن شد.
  • راه اندازی کارگاه محصولات چرمی: راه اندازی کارگاه محصولات چرمی، یکی دیگر از ایده های ایجاد شغل تولیدی با سرمایه ی کم می باشد. چرم از زمان های گذشته تا به امروز از کاربرد بسیار زیادی برخوردار بوده است. امروزه هم محصولات چرمی طرفداران بسیار زیادی نه تنها در ایران، بلکه در کل کشورها دارد. برای شروع به این کار نیاز به خرید مواد و تجهیزات اولیه دارید که مستلزم صرف هزینه ی زیادی می باشد. بعد از مدتی به دلیل افزایش تقاضا، مطمئن باشید سودی که از طریق فروش به دست خواهید آورد، موجب جبران هزینه های اولیه خواهد شد.  

ایجاد شغل تولیدی

ایجاد شغل تولیدی با سرمایه کم


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


 ایده ایجاد شغل تولیدی با اعضای خانواده

ایده ایجاد شغل تولیدی با اعضای خانواده، موجب می شود تا در کنار خانواده و با کمک یکدیگر به کار و درآمدزایی بپردازید. ایجاد شغل تولیدی با اعضای خانواده، علاوه بر کسب درآمد و تامین نیازهای مالی خانواده، منافع بسیار زیادی هم برای اعضای خانواده به ارمغان خواهد آورد. در این مدل کسب و کارها، روابط بین والدین و فرزندان تقویت شده و نوجوانان هم با مهارت های شغلی آشنا می شوند. در ادامه به بررسی چند ایده ایجاد شغل تولیدی با اعضای خانواده می پردازیم که به شرح زیر هستند:

  • تاسیس رستوران خانوادگی: یکی از ایده های ایجاد شغل تولیدی با اعضای خانواده، تاسیس رستوران خانوادگی می باشد. در صورتی که علاقه مند به آشپزی باشید، می توانید یک رستوران خانوادگی راه اندازی کنید. با تقسیم وظایف برای تامین و خرید مواد اولیه و آشپزی می توانید امورات رستوران را با اعضای خانواده انجام دهید. مطمئن باشید در صورت ارائه ی خدمات با کیفیت درآمد خیلی خوبی را به دست خواهید آورد.
  • مزرعه یا گلخانه ی خانوادگی: یکی دیگر از ایده های ایجاد شغل تولیدی با اعضای خانواده، داشتن یک مزرعه و یا گلخانه ی خانوادگی می باشد. تقریبا تمامی نوجوانان در این سن علاقه ی زیادی به کاشتن گل و گیاه و انجام کارهای زراعی دارند. به همین خاطر می توانند به شما در انجام کارهای گلخانه و یا مزرعه، کمک زیادی بکنند. برای شروع به کار تولیدی می توانید در پارکینگ و یا زیرزمین خانه ی خود هم مشغول به پرورش قارچ یا موجوداتی همچون جلبک و زالو بپردازید.
  • قالی بافی: یکی دیگر از ایده های ایجاد شغل تولیدی خانوادگی، قالی بافی می باشد. قالی بافی از زمان های گذشته تا به امروز یکی از کارهای هنری می باشد که در ایران بسیار رواج دارد. افراد زیادی هستند که مشغول به این کار هستند و با بافتن فرش های زیبا، منبع درآمد خوبی را هم برای خود و هم برای خانواده ی خود به دست بیاورند. با داشتن چند دار قالی بافی می توانید در کنار خانواده به این کار مشغول بوده و درآمد قابل توجهی را به دست بیاورید.
  • پرورش ماهی: یکی دیگر از ایده های مناسب برای ایجاد شغل تولیدی، پرورش ماهی می باشد. حمایت های بسیار زیادی از دولت برای این بخش انجام می شود. از همه مهم تر تقاضا برای خرید ماهی به عنوان یکی از مواد غذایی مغذی بسیار زیاد است. در زمینه ی صادرات هم فرصت های زیادی برای فروش آن به مشتری های برون مرزی وجود دارد.

ایجاد شغل تولیدی

ایجاد شغل تولیدی با خانواده

ایجاد شغل تولیدی با درآمد تضمینی

احتمالا شمایی که در حال خواندن این مطالب هستید، اهدافی برای ایجاد شغل تولیدی با درآمد تضمینی دارید. مطمئن باشید که با ایجاد شغل تولیدی به نتیجه ی دلخواه و درآمد بسیار بالا خواهید رسید. مهم ترین مسئله در کار تولیدی، داشتن مهارت می باشد. چند نمونه از ایده های مناسب برای ایجاد شغل تولیدی با درآمد تضمینی به شرح زیر هستند:

  • تولید عروسک های پارچه ای: یکی از ایده های ایجاد شغل تولیدی با درآمد تضمینی، تولید عروسک های پارچه ای می باشد. برای ساخت عروسک های پارچه ای تنوع بسیار زیادی وجود دارد. شما می توانید با داشتن یک چرخ خیاطی و خرج کردن کمی خلاقیت، طرح های زیبا و متنوعی از عروسک ها تولید کنید. در صورتی که عروسک هایی که تولید کرده اید، از کیفیت بالایی برخوردار باشند، قطعا نظر مشتریان زیادی را جلب خواهید کرد.
  • تولید ترشیجات خانگی: از دیگر ایده های مناسب برای ایجاد شغل تولیدی با درآمد تضمینی، تولید ترشیجات خانگی است. افرادی که به دنبال کار تولیدی خانگی با درآمد تضمینی هستند، می توانند با تولید محصولات خانگی و ارگانیک به درآمد بالایی دست پیدا کنند. ترشیجات خانگی جزء محصولات ارگانیک و خانگی می باشد که نه تنها در ایران، بلکه در کشورهای همسایه هم کلی طرفدار دارد.
  • تولید عرقیات گیاهی: تولید عرقیات گیاهی، یکی دیگر از ایده های ایجاد شغل تولیدی با درآمد تضمینی می باشد. در چندین سال گذشته، استفاده از عرقیات گیاهی بسیار رواج پیدا کرده است. با تهیه ی یک دستگاه عرق گیری و تهیه ی مواد اولیه می توانید عرقیات گیاهی درست کرده و از طریق فروش آن به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند.
  • کار تولیدی صنایع دستی: کار تولیدی صنایع دستی یکی از پیشنهادهای مناسب برای ایجاد شغل تولیدی با درآمد تضمینی می باشد. برای این کار بایستی مهارت بالا و استعداد خاصی را در تولید صنایع دستی داشت. افرادی که از این مهارت برخوردار هستند، می توانند این کار را شروع کرده و به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند.

ایجاد شغل تولیدی

نحوه ی ایجاد شغل تولیدی

موانع موجود برای ایجاد شغل تولیدی در ایران

برای ایجاد شغل تولیدی متاسفانه برخی موانع وجود دارند که سرمایه گذاران قبل از راه اندازی کارگاه تولیدی مورد نظر آن موانع را در نظر بگیرند. مهم ترین مشکلات  موانع موجود برای ایجاد شغل تولیدی در ایران به شرح زیر می باشند:

  • تامین نقدینگی یکی از موانع موجود برای ایجاد شغل تولیدی در ایران می باشد. به این صورت که، برخی از تولید کنندگان متاسفانه نمی توانند این نیاز خود را از محل فروش محصول در بازار در زمان مشخص تامین کنند. همین امر موجب کاهش حجم تولید شده و در نهایت منجر به تعطیلی واحد می شود.
  • عدم امکان مبادلات ارزی و مالی تولید کنندگان با شرکای خارجی، یکی دیگر از موانع موجود برای ایجاد شغل تولیدی در ایران می باشد. این موضوع موجب کاهش صادرات و تامین مواد اولیه ی تولید کنندگان می شود.
  • اشکالاتی در مالیات بر ارزش افزوده یکی دیگر از موانع موجود در بخش تولید می باشد. چرخه ی معیوب اخذ مالیات بر ارزش افزوده موجب شده تا تولید کننده هر رو با کاهش تولید و رکود فروش در بازار مواجه شود.
  • بدهی های معوق واحدهای تولیدی به سیستم بانکی یکی دیگر از موانع موجود برای شغل های تولیدی می باشد. این امر یکی از اصلی ترین علل عدم رونق تولید در کشور می باشد. میزان بدهی های واحد های تولیدی به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرده و به عنوان مانعی جدید برای دریافت تسهیلات جدید از بانک می شود.
  • افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی یکی دیگر از موانع موجود برای کارهای تولیدی می باشد.
  • تغییر مداوم نرخ ارز یکی از اصلی ترین موانع برای واحد های تولیدی بوده و موجب افزایش مواد اولیه ی مورد نیاز می شود.
  • اشکالات سیستم حمل و نقل و هزینه های بالای آن برای تولید کنندگان مشکلات زیادی ایجاد می کند. این موضوع هم در بخش صادرات و هم در حوزه ی فروش داخلی موجب ایجاد تاثیرات منفی می شود.

ایجاد شغل تولیدی

موانع موجود برای ایجاد شغل تولیدی

جمع بندی

تا به این جای مطالب به بررسی ایجاد شغل تولیدی پرداخته ایم. مجوزهای مورد نیاز برای این کار را بررسی کردیم و در مورد نحوه ی ایجاد شغل تولیدی با سرمایه ی کم صحبت کردیم. تمامی مباحث ذکر شده در این محتوا به صورت کلی بوده ولی تا حدودی می تواند پاسخگوی سوالاتی که در ذهن شما ایجاد می شود، باشد.


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر