مشاوره رایگان

مراحل ثبت استارتاپ

| از 0 نظر

برای ثبت کردن شرکت های استارتاپی، موسسین بایستی برخی مراحل ثبت استارتاپ را طی نمایند تا از طریق آن بتوانند شرکت خود را تاسیس کنند. اگر شما هم قصد راه اندازی استارتاپی را دارید، توصیه می کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


مراحل ثبت استارت آپ به زبان ساده

مراحل ثبت استارتاپ کار سختی نبوده و طی چند پروسه ای به اتمام می رسد. امروزه شاهد افزایش کسب و کارهای نو در کشور هستیم که تمامی این کسب و کارها به منظور خلق محصول و یا خدمتی نو در قالب استارتاپ ها معرفی می شوند. استارتاپی که ثبت می شود بایستی پر از ایده های درخشان و جدید باشد تا بتواند با کمی هدفمندی به یک شرکت بزرگ تبدیل شود. ثبت استارت آپ یکی از فعالیت های گروهی به حساب می آید و این امر برای رشد و پیشرفت نیاز به یک سرمایه گذار تجاری دارد. به همین خاطر برای ثبت یک شرکت استارت آپ بایستی از برخی قوانین و مقررات مشخصی پیروی کرد. قوانینی که در مراحل ثبت استارتاپ وجود دارد می توانند شرکت را به سرعت هرچه تمام رشد دهند. این شرایط یا قوانین می توانند یک شرکت استارتاپی نوپا و تازه تاسیس را موفق کرده و یا به شکست وادار نماید.

مراحل ثبت شرکت استارتاپ به شرح زیر می باشند:

  • تعیین تعداد شرکا
  • تعیین موضوع فعالیت شرکت
  • تعیین سرمایه اولیه
  • تعیین آدرس مشخص برای ثبت شرکت
  • تعیین سهم الشرکه و حق امضا
  • انتخاب نام مناسب برای شرکت

بعد از ادامه دادن مراحل فوق، نوبت به مراحل ثبت استارتاپ از طریق سامانه ی الکترونیکی سازمان ثبت اسناد کشور می رسد. بعد از طی کردن مراحل ثبت استارتاپ، بایستی یک رسید اینترنتی را دریافت نمایید. از تمامی مدارک تایید شده، پرینت گرفته و تمامی اعضا آن را امضا نمایند. مدارک لازم را به اداره ی ثبت شرکت ها پست کرده و بارکد پستی را در سامانه وارد کنید. برای ثبت نام اولیه بایستی به سامانه ی الکترونیکی ثبت و اسناد کشور وارد شده و اقدام نمایید. بعد از دریافت رسید پذیرش اینترنتی، از طریق سامانه ی الکترونیکی ثبت و اسناد کشور، مدارکی که تایید شده را تحویل گرفته و از آن ها پرینت بگیرید. سپس آن ها را برای امضا به اعضای شرکت تحویل دهید. بعد مدارک لازک را از طریق اداره پست به اداره ی ثبت شرکت ها ارسال کرده و بارکد پستی را در سامانه ی ذکر شده وارد کنید.

 در صورتی که مدارک ارسالی شما کامل باشد و دارای هیچ نقصی نباشد، کارشناس مربوطه اقدام به تهیه ی پیش نویس آگهی ثبت می کند. شخص متقاضی می تواند با در دست داشتن مدارک هویتی خود از قبیل شناسنامه و کارت ملی، برای دریافت مدارک ثبتی و امضای آن ها به اداره ی ثبت مراجعه نماید. در آخر کافیست برای درج آگهی تاسیس در روزنامه ی رسمی کشور اقدام نمایید.

مراحل ثبت استارتاپ

مراحل ثبت استارتاپ

در مراحل ثبت استارتاپ چه مدارکی لازم است؟

در این بخش از مراحل ثبت استارتاپ به مدارک مورد نیاز برای این کار می پردازیم. شرکت های استارت آپی که به صورت رسمی و قانونی شروع به کار می کنند، می توانند در بالا بردن انگیزه ی کسب و کار و میزان موفقیتشان تاثیر به سزایی داشته باشند. برای رشد و توسعه ی استارتاپ مورد نظر خود می توانید از طریق شرکت ثبت شده با دیگر سازمان ها و نهاد های رسمی و غیر رسمی اقدام کنید. برای هرگونه فعالیت تجاری، ارائه ی خدمات و مشارکت با ارگان ها دولتی بایستی حتما شرکت خود را به ثبت برسانید.

در مراحل ثبت استارتاپ نیاز به ارائه ی برخی مدارک می باشد. البته مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت استارتاپ به صورت سهامی خاص با مدارک لازم برای ثبت شرکت استارتاپ به صورت شرکت مسئولیت محدود متفاوت می باشد. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت استارتاپ می پردازیم که به شرح زیر می باشند:

مدارک لازم برای ثبت شرکت استارتاپ به صورت شرکت مسئولیت محدود به شرح زیر هستند:

  • 2 عدد کپی از تقاضانامه ثبت شرکت
  • 2 عدد کپی از اساسنامه شرکت
  • 2 عدد کپی از شرکت نامه رسمی
  • 2 عدد کپی صورتجلسه هیئت مدیره به همراه مجمع عمومی موسسین
  • کپی برابر اصل مدارک هویتی تمامی اعضای شرکت
  • ارائه ی مجوزهای مربوطه در صورت نیاز

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت استارت آپ به صورت سهامی خاص:

  • 2 عدد کپی از اظهارنامه
  • 2 عدد کپی از اساسنامه
  • 2 عدد کپی از صورت جلسه ی موسسین
  • 2 عدد کپی از صورت جلسه ی هیات مدیر
  • کپی برابر اصل مدارک هویتی تمامی اعضای شرکت
  • اصل سند مالکیت در صورتی که اموال جزئی از سرمایه های شرکت به شمار بیاید.
  • ارائه ی مجوزهای لازم در صورت تشخیص اداره ثبت شرکت ها
  • فیش پرداختی 35 درصد از سرمایه شرکت
  • تقویم نامه کارشناس رسمی دادگستری در صورتی که سرمایه ی شرکت منقول و یا غیر منقول باشد.

مراحل ثبت استارتاپ

بررسی اجمالی مراحل ثبت استارتاپ


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


مراحل ثبت استارتاپ چقدر طول می کشد؟

یکی از سوالاتی که در زمان ثبت استارت آپ به ذهن همه ی مردم می رسد، این است که مراحل ثبت استارتاپ چقدر طول می کشد و چه مدت زمانی نیاز است تا استارتاپ مورد نظر آن ها ثبت شود. با در نظر گرفتن این موضوع که یکی از مهم ترین سرمایه های مورد نیاز که در اختیار انسان ها می باشد، زمان است در مورد ثبت شرکت هم مدت زمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این موضوع زمانی اهمیتش دو چندان می شود که با هدف و قصد خاصی در بازه ی زمانی مشخصی تصمیم به ثبت شرکت گرفته باشید.

عوامل متعدد و زیادی وجود دارند که می تواند زمان مراحل ثبت استارتاپ را تحت تاثیر قرار دهد. از جمله ی این عوامل می توان به تسهیلات و وام مورد نیاز برای راه اندازی استارتاپ اشاره کرد. اگر بازه ی زمانی خاصی برای پرداخت وام مورد نیاز برای ثبت استارتاپ وجود داشته باشد، این موضوع می تواند مدت زمان مراحل ثبت استارتاپ را تحت تاثیر قرار دهد. همین طور اگر شرکت ثبت شده در مدت زمان مشخصی قرار باشد که در مزایده و یا مناقصه ای شرکت کند، این موضوع می تواند تاثیر زیادی در زمان ثبت استارتاپ داشته باشد.

به صورت کلی می توان مدت زمان مراحل ثبت استارتاپ را حدود 15 تا 30 روز کار در نظر گرفت. البته این بازه ی زمانی برای استارتاپ هایی می باشد که تمامی مدارک آن ها بدون نقص بوده و کامل باشد. همین طور این مدت زمان دقیق نبوده و ممکن است عوامل زیادی موجب کوتاه و یا طولانی تر شدن زمان ثبت استارتاپ شود.

افرادی که هیچ گونه اطلاعات و تجربه ای را در زمینه ی ثبت شرکت نداشته باشند، به مراتب راه آن ها با مشکل رو به رو خواهد شد. چون این افراد به مدت زمان زیادی نیاز دارند که مراحل ثبت استارتاپ را طی نمایند.

مراحل ثبت استارتاپ

بررسی مراحل ثبت استارتاپ

مراحل ثبت استارتاپ چقدر هزینه لازم دارد؟

مراحل ثبت استارتاپ مستلزم صرف هزینه هایی می باشد. تمامی کسب و کارها در زمان راه اندازی نیاز به سرمایه ی خاصی دارند. برای تامین هزینه های مورد نیاز در زمان راه اندازی استارتاپ مورد نظر بایستی برای هزینه های مورد نیاز خود برنامه ریزی داشته باشید. موارد بسیار زیادی هستند که در میزان تعیین هزینه های استارتاپ بسیار تاثیر گذار می باشند. مراحل ثبت استارتاپ با توجه به نوع شرکت در زمان راه اندازی متفاوت است، از جمله انواع مدل های ثبت استارتاپ به شرح زیر می باشند:

  • ثبت شرکت مسئولیت محدود
  • ثبت شرکت سهامی خاص
  • ثبت تغییرات شرکت
  • ثبت برند و علامت تجاری
  • اخذ کد اقتصادی
  • اخذ کارت بانکی

هزینه های ثبت استارت آپ ها باید مبتنی بر اصل صداقت و همراه با شفافیت کامل باشد. ریز هزینه های مورد نیاز برای ثبت استارتاپ به صورت زیر می باشد:

  • هزینه مشاوره و پاسخگویی به سوالات و استفاده از تجربیات کارشناسان
  • هزینه ی انتخاب نام برای استارتاپ
  • هزینه ی تهیه ی لوازم مورد نیاز همچون پوشه، گیره، پاکت، هزینه پستی و ...
  • هزینه ی مربوط به حق الثبت
  • هزینه ی مورد نیاز برای حق الوکاله وکیل

هزینه های ذکر شده برای مراحل ثبت استارتاپ از ابتدا تا آگهی تاسیس می باشد و بعد از ثبت نیز شامل هزینه های چاپ آگهی تاسیس در روزنامه رسمی و هزینه چاپ آگهی در روزنامه کثیر الانتشار است. هزینه های ثبت آگهی در روزنامه های رسمی با توجه به تعداد کلمه ها و خطوط آگهی متفاوت می باشد.

هزینه ی ثبت شرکت سهامی خاص برای استارتاپ ها بیشتر از هزینه ی مراحل ثبت استارتاپ برای شرکت های با مسئولیت محدود می باشد. این موضوع به خاطر این است که تعداد شرکا به هنگام تشکیل شرکت های سهامی خاص با تعداد حداقل 5 نفر در نظر گرفته می شود، ولی در شرکت های با مسئولیت محدود، تعداد نفرات 2 نفر است.

مراحل ثبت استارتاپ

مراحل ثبت استارتاپ به چه صورت است

مراحل ثبت استارتاپ در ایران

مراحل ثبت استارتاپ در ایران به این صورت است که بایستی در ابتدا اقدام به تعیین شرکا شود. پیدا کردن شریک خوب اولین قدم برای ثبت استارتاپ در ایران می باشد. با در نظر گرفتن این موضوع که حق رای سهامداران و مسئولیت آن ها با توجه به میزان سرمایه ی اولیه تعیین می گردد، از این رو توصیه می شود که در زمان انتخاب شریک، فردی را انتخاب کنید که اعتماد کامل به او داشته باشید. همین طور هدف شما با راه اندازی استارتاپ با شریکتان برابر باشد.

دومین مرحله برای ثبت استارتاپ، نام نویسی در سامانه ثبت استارتاپ می باشد. برای این کار بایستی در سامانه ی مربوطه وارد شده و فرم آن را با دقت کامل پر نمایید. گام بعدی در مراحل ثبت استارتاپ، مربوط به انتخاب نام مناسب برای شرکت است. در این قسمت بایستی اسم مورد نظر را برای استارتاپ خود، بدون نوشتن کلمه ی شرکت در ابتدای آن وارد کنید. البته این موضوع را هم بهتر است در نظر بگیرید که شما تنها مجاز به وارد کردن 5 نام برای استارتاپ خود هستید.

گام چهارم در مراحل ثبت استارتاپ، مشخص کردن مدت و موضوع فعالیت استارتاپ می باشد. در این مرحله باید شما موضوع اصلی شرکت و مدت زمان آن را با انتخاب دو گزینه ی محدود و نا محدود مشخص نمایید. قبل از پر کردن این موارد با شرکای خود در ارتباط با این موضوع بهتر است جلسه ای داشته باشید تا در آینده به مشکلی بر نخورید. در صورتی که فعالیت استارتاپ شما در لیست پیشنهادی سامانه وجود نداشت، شما می توانید در قسمت شرح فعالیت، موضوع شرکت خود را به صورت کامل توضیح دهید.

گام پنجم در مرحله ثبت استارتاپ مربوط به وارد کردن محل کار و تعیین آدرسی دقیق برای ثبت شرکت می باشد. این مرحله به مرحله ی اطلاعات مرکز اصلی هم معروف می باشد. این قسمت را با نوشتن کد پستی و وارد کردن آدرس دقیق خود می توانید تکمیل کنید. فقط در مورد آدرس این موضوع را در نظر داشته باشید که تمامی مدارک از طرف سازمان ثبت شرکت ها به این آدرسی که نوشته اید، ارسال خواهد شد.

گام ششم در مراحل ثبت استارتاپ مربوط به مشخص کردن سرمایه ی اولیه و یا تعیین سرمایه ی اولیه ی مورد نیاز می باشد. این مرحله به نام سرمایه شخص حقوقی هم معروف می باشد. شرکت های مسئولیت محدود در این مرحله می توانند حداقل سرمایه ی مورد نظر خود را وارد کنند. شرکت های سهامی هم بایستی با تعداد سهم و ارزش اسمی میزان سرمایه ی اولیه ی خود را تعیین کنند. حداقل سرمایه ی مورد نیاز برای تاسیس یک شرکت با مسئولیت محدود، 100 هزار تومان می باشد.

هفتمین مرحله وارد کردن نام شرکا و تعیین سهم الشرکه و حق امضا می باشد. در این مرحله بایستی لیست شرکای خود را با شماره ملی وارد کرده و مدارک مورد نیاز را به واحد ثبتی ارسال کنید. هشتمین مرحله مربوط به مشخص کردن سمت اشخاص می باشد. در این مرحله سمت شرکای خود و تاریخ شروع فعالیت آن ها را بایستی وارد کنید.

نهمین گام مربوط به وارد کردن سهام اشخاص می باشد و در گام دهم می توانید اختیارات و ارتباط بین اشخاص را مشخص نمایید. گام یازدهم هم ثبت شعب شرکت است. بعد از اتمام این مراحل می توانید روزنامه ی موسسه را از لیست اسامی موجود انتخاب کنید. بعد با وارد کردن متن صورت جلسه، شخصیت حقوقی شرکای خود را تعیین کنید. سپس آخرین مرحله مربوط به وارد کردن اظهار نامه و یا تقاضانامه می باشد. همین طور با تکمیل اساسنامه و شرکت نامه می توانید مدارک ثبت شرکت را تکمیل کنید.

جمع بندی

تا به این جای مطالب به بررسی مراحل ثبت استارتاپ پرداختیم. به این صورت که، در مورد هزینه های مورد نیاز برای انجام این کار صحبت کردیم. همین طور مدت زمان مورد نیاز برای ثبت استارتاپ را بررسی کردیم. مدارک مورد نیاز برای ثبت استارتاپ را بازگو کردیم و ...

امیدواریم شما هم با مطالعه ی این مطالب به تمامی سوالاتی که در ذهنتان در مورد مراحل ثبت استارتاپ ایجاد شده بود، رسیده باشید.

مراحل ثبت استارتاپ

مراحل ثبت استارتاپ


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر