مشاوره رایگان

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

| از 0 نظر

تاکنون به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی فکر کرده‌اید؟ ساخت و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی آن هم در سریع ترین زمان ممکن و با صرف حداقل هزینه چگونه قابل انجام است؟ اصلا چرا و به چه دلیل باید به فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باشیم؟ در دنیای امروز، مصرف کنندگان و خریداران کالا ها محدود به مکان های خاص جغرافیایی نیستند. در زندگی امروزی شهرنشینی، افراد دیگر تمایلی به صرف وقت خود در ترافیک و خیابان ها ندارند. اینجاست که آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی بسیار پر اهمیت می شود. فروشگاه های حضوری و سنتی دیگر با رقیب قدرتمندی به نام فروشگاه اینترنتی طرف هستند.

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

تا به حال به فکر آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی افتاده اید. یکی از بهترین راه های ایجاد فروشگاه اینترنتی از طریق نرم افزار وردپرس می باشد. آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس می تواند در امر فروش محصولات شما بسیار موثر باشد. با این کار علاوه بر مشتریان محلی می توانید از مشتریان غیر محلی در هر جای کشور برخوردار گردید. در این قسمت قصد داریم به آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی با استفاده از وردپرس بپردازیم. آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی توسط نرم افزار وردپرس می تواند شامل دو نوع محصول باشد:

  • آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای محصولات فیزیکی: با ساخت و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می توانید محصولات فیزیکی خود را با استفاده از شرکت پست در کوتاه ترین زمان ممکن به دست مشتریان برسانید. شما می توانید با گسترش کسب و کار خود در سطح وسیع از سیستم تحویل اکسپرس اختصاصی برای شرکت خود استفاده کنید.
  • آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات دانلودی: می توانید فروشگاه محصولات دانلودی یا مجازی خود را راه اندازی کنید و محصولاتی که به صورت فایلی هستند و جنبه دانلودی دارند را در سایت خود و به تعداد نامحدود به فروش برسانید. فروش اینگونه محصولات نیازی به استفاده از شرکت های پستی ندارد. این نوع محصولات می تواند شامل دوره های آموزشی، قالب و افزونه سایت سازها و پروژه‌های دانشجویی و… باشند.

باید بر روی فروشگاه اینترنتی نظارت درست و با برنامه ریزی صحیح داشته باشید. تمام تمرکز خود را بر روی فروش بیشتر کالاها قرار دهید. مهمترین قدم در این مسیر سئو و بهینه سازی محتوای محصولات است. سعی کنید توضیحات کالا ها را طوری بنویسید که مشتریان شما ضمن این که اطلاعات درستی از محصولات به دست می آورند، بر روی آنها نیز تاثیر گذار باشد و ترغیب به خرید از فروشگاه اینترنتی شما گردند.

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

یکی از بهترین راه های ایجاد فروشگاه اینترنتی از طریق نرم افزار وردپرس می باشد.

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب

  • انتخاب دامنه: اولین قدم در آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس انتخاب یک دامنه مناسب و خرید آن برای کسب و کار شما می باشد. باید یک دامنه ی مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود ثبت کنید. به طوری که این نام دامنه علاوه بر زیبایی، متناسب و معرف کسب و کار شما باشد. نام انتخابی شما باید به راحتی برای سایرین قابل فهم باشد و به راحتی در ذهن هر شخصی باقی بماند. نامی که برای دامنه ی سایت فروشگاهی خود انتخاب می کنید باید معرف کسب و کار شما باشد. به گونه ای که هر کسی با شنیدن نام آدرس سایت فروشگاه اینترنتی شما متوجه ی زمینه ی فعالیت فروشگاه شما گردد.
  • خرید هاست: برای این که سایت فروشگاه اینترنتی شما در فضای اینترنت از طریق دامنه در دسترس باشد، نیاز به یک فضا جهت ذخیره ی داده ها و اطلاعات موجود در سایت خواهید داشت. در زمان خرید هاست باید این را در نظر داشته باشید که هر نوع هاستی مناسب شما نمی باشد و باید هاستی را خریداری کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد. هاست مورد نظر باید پاسخگوی تمام نیاز های یک فروشگاه اینترنتی باشد.
  • نصب و راه اندازی وردپرس: پس از این که هاست و دامنه خود را تهیه کردید و دامنه و هاست به یکدیگر متصل شدند باید شروع به نصب نرم افزار وردپرس کنید. بسته به نوع هاست، که سی پنل یا دایرکت ادمین باشد، مراحل نصب نرم افزار وردپرس متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی مراحلی که باید برای نصب آن طی کنید تقریبا یکسان می باشد و تنها تفاوت در نوع کنترل پنل هاست می باشد، که از محیط گرافیکی متفاوتی برخوردار هستند.

پس از نصب وردپرس، باید یک قالب مناسب فروشگاه اینترنتی تهیه کنید. این قالب باید امکان پشتیبانی از فروشگاه ساز ووکامرس را برای ساخت سایت داشته باشد. برای انتخاب قالب مناسب برای آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی می توانید وبسایت های مرتبط با کسب و کار خود را بررسی کنید و ببینید که شما هم برای آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی در همین حوزه نیاز به چه نوع امکانات و چه نوع رابط کاربری خواهید داشت.

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اولین قدم در آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس انتخاب یک دامنه مناسب و خرید آن برای کسب و کار شما می باشد.

آموزش راه اندازی و ملزومات فروشگاه اینترنتی

برای آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی، نیاز است چند مورد را بررسی کنیم. باید توجه داشته باشید که برخی مراحل راه اندازی و بهره برداری از یک فروشگاه اینترنتی به دلیل این که رابطه ی مستقیم با کسب و کار و درآمد شما دارد، نیاز به توجه بسیار برای ایجاد آن می باشد. این که چه فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کنید و چه محصولاتی را به مخاطبان خود ارائه دهید و از چه شرایطی برای ارائه محصولات خود برخوردار باشید، مسائل مهمی می باشند که حتما باید به آن ها توجه کنید. پیش از اقدام به کسب آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی، در ابتدا، مشخص کنید که قصد فروش چه چیزی را در سایت خود دارید. برای این که بهتر بتوانید با ملزومات فروشگاه اینترنتی آشنا شوید باید به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • آیا محصولاتی که می خواهید ارائه دهید به صورت فیزیکی هستند و باید برای مشتری ارسال گردند؟
  • آیا در مورد نحوه ی ارسال و تحویل محصول به مشتری، فکر کرده اید؟
  • آیا برای نگهداری از محصولات خود نیاز به یک انبار کامل خواهید داشت؟
  • مشتریان شما در چه گروهی قرار می گیرند؟
  • قبل از آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی و شروع به کار، می توانید محصولات و کالا های خود را در سایت های دیگر فروشگاهی، به صورت واسطه و همکاری در فروش قرار دهید و نحوه ی بازخورد مشتریان را بررسی کنید.

پس از پاسخ به سوالات بالا، رقبای خود را مورد ارزیابی قرار دهید و آنها را بهتر بشناسید. همچنین پتانسیل و توانایی های خود را در فروشگاه اینترنتی را بسنجید. هیچ کس به مغازه ای که نام و نشانی از خود ندارد و فقط یک سری محصولات را در پشت ویترین خود چیده است، اعتماد نمی کند. در مورد سایت فروشگاه اینترنتی هم این موضوع صادق است. پس برای کسب و کار خود ارزش قائل باشید و نام و برند تجاری خود را انتخاب کنید. نامی برای برند خود انتخاب کنید که در ذهن مشتری باقی بماند و همچنین با کسب و کارتان که در سدد آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستید مرتبط باشد.

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

پتانسیل و توانایی های خود را در فروشگاه اینترنتی بسنجید.

هزینه آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

از مهمترین دلایلی که بسیاری از صاحبان کسب و کار تمایل به آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارند آن است که هزینه ی راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به مراتب از راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی کمتر است و نیازی به سرمایه ی کلان ندارد. با توجه به این موضوع سرمایه لازم برای آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی بسیار کمتر از راه اندازی یک فروشگاه در خیابان‌ است. در مقابل هم تعداد مشتریان و درآمد آن چندین برابر فروشگاه سنتی می باشد. هر کدام از روش های آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی از هزینه ی متفاوتی برخوردار است. شاید تصور کنید که آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی با استفاده از وردپرس رایگان می باشد.

شاید نصب برنامه وردپرس نیاز به صرف هزینه ای نداشته باشد، ولی آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی به کمک وردپرس نیازمند پرداخت هزینه است. شما باید برای هر کدام از افزونه های فروشگاهی، هاست، دامنه، امکانات جانبی و... هزینه های متفاوت و مجزایی پرداخت کنید. البته تمام این ها بخشی از کل هزینه ها می باشد. باید توجه داشته باشید که هر کدام از این موارد نیازمند تمدید در سال بعد و با تعرفه جدید هستند. در مرحله ی بعد برای مدیریت مسائل فنی سایت فروشگاه اینترنتی خود نیاز به یک نیروی متخصص و یک فرد دیگر به عنوان تکنسین کار با پنل وردپرس دارید. با توجه به این موارد در کنار هزینه های اولیه ی آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی، هزینه ی ادمین و نیروهای متخصص جهت کسب و کار شما نیز وجود دارد. از مزایای آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس به موارد زیر را می توان اشاره کرد:

  • هزینه کمتر در مقایسه با سایر روش های آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی.
  • گستردگی در قالب های وردپرس.
  • گستردگی فراوان در افزونه های وردپرس.
  • امکان گزارش گیری کامل و به صورت دوره ای از میزان فروش.
  • انجام فرایند فروش به صورت خودکار و بدون طی مراحل مختلف.
  • گستردگی در جذب مشتری.
  • امکان بازاریابی و تبلیغ کالا ها به روش های مختلف و کم هزینه تر.

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

هزینه ی راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به مراتب از راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی کمتر است.

نکات آموزشی مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی

یکی از مهمترین نکات در آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای نصب وردپرس بر روی هاست این است که اگر از قبل اقدام به طراحی سایت بر روی لوکال هاست رایانه شخصی خود کرده باشید می توانید به سادگی سایت طراحی شده خود در لوکال هاست را به هاست دایرکت ادمین یا سی پنل منتقل کنید. افزونه فروشگاه ساز ووکامرس امکان آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس را به شما می دهد. با استفاده از ووکامرس قادر هستید امکان فروش هر نوع محصولی را، پس از نصب ووکامرس در وردپرس فراهم کنید و تنظیمات فروشگاه خود را در آن سفارشی سازی کنید. برای ایجاد امکان پرداخت اینترنتی در فروشگاه اینترنتی خود باید اقدام به تهیه ی یک درگاه پرداخت بانکی کنید.

برای استفاده از درگاه پرداخت به صورت اینترنتی دو راه دارید:

  • درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم: برای برخورداری از این نوع درگاه‌ پرداخت باید مستقیما با شرکت های پرداخت اینترنتی مانند به پرداخت ملت، سامان کیش و… عقد قرارداد کنید و قادر هستید از امکاناتی چون استفاده از درگاه پرداخت مستقیم در فروشگاه اینترنتی خود بهره مند گردید. برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم نیاز به اخذ نماد اعتماد الکترونیک یا همان ای نماد دارید.
  • درگاه پرداخت اینترنتی واسط: در صورتی که به دلایلی امکان دریافت ای نماد برای سایت خود را ندارید می توانید از درگاه های پرداخت واسط برای این موضوع استفاده کنید. برای استفاده از درگاه پرداخت واسط تنها کاری که باید انجام دهید ثبت نام اینترنتی و ارسال مدارک هویتی می باشد. پس از تایید هویت، می توانید آدرس سایت خود را جهت اخذ درگاه پرداخت ثبت کنید و کد API مخصوص دامنه ی شما در اختیارتان قرار می گیرد.

حالا که انواع درگاه پرداخت اینترنتی را جهت آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب کردید، باید افزونه ی درگاه پرداخت اینترنتی را در ووکامرس نصب کنید.

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

افزونه فروشگاه ساز ووکامرس امکان آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس را به شما می دهد.

جمع بندی

برخورداری از آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای شما هم می‌تواند مزیت های فراوانی داشته باشد. شما دیگر نیازی به مکانی فیزیکی برای ارائه و فروش محصولات خود نخواهید داشت و دیگر نیازی نیست بخش زیادی از درآمد خود را صرف اجاره کنید. با برخورداری از آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی و راه اندازی سایت خود می‌توانید در هر لحظه به هزاران نفر در آن واحد ارائه خدمات کنید. با ایجاد سایت فروشگاه اینترنتی خود می توانید به یک بازار بسیار گسترده با دریایی از مشتریان ملحق شوید.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر