مشاوره رایگان

شغل تایپ

| از 0 نظر

چرا تعجب می کنی دوست من؟! تایپ هم یک شغل است؛ مثل معلمی، مهندسی، فروشندگی و امثال این ها. اتفاقا شغل پر درآمدی هم هست. نگو نمی دانستی که حسابی ناراحت می شوم. شاید هم می دانستی و چون فکر می کردی حقوقش بخور و نمیر است، تا به امروز سراغش نرفته ای! به هر حال از این لحظه به بعد همه چیز فرق می کند. من به تو ثابت می کنم که می توانی از حرکت انگشتانت بر روی کیبورد پول در بیاوری. بدون این که نیاز باشد هر روز قبل از خورشید بیدار شوی، شال و کلاه بکنی، در سرمای زمستان و گرمای تابستان کیلومترها راه را طی کنی، با هزار نفر سر و کله بزنی تا سر ماه چندرغاز حقوق بگیری و تا ماه بعد با ترس و لرز خرجش کنی. نه تایم انعطاف پذیری، نه مرخصی آن چنانی، نه حقوق دهان پُر کنی. دلت را به چه خوش کرده ای؟!

اما شغل تایپ؛ تایم فوق العاده انعطاف پذیر! هر زمان دوست داشتی کار کن، هر وقت حوصله نداشتی، استراحت کن!

هوا سرد است و سپیدی برف همه جا را پوشانده است؟!

کنار شومینه بنشین، چای داغ بنوش و کسب درآمد کن!

هوا گرم است و گویی از آسمان آتش می‌بارد؟!

زیر باد خنک کولر بنشین، بستنی ات را نوش جان کن و پول در بیاور!

دلت یک سفر چند روزه می‌خواهد؟!

با خیال راحت برو و هر چند روز دوست داشتی، بمان و خوش بگذران!

این ماه قسط عقب افتاده داری و پول بیشتری نیاز داری؟!

بیشتر کار کن و پول بیشتری به جیب بزن!

خلاصه این که اگر تایپیست شوی، به قول قدیمی‌ها آقای خودت هستی و نوکر خودت! عالی است، نه؟!

امروز می خواهیم در مورد شغل تایپ با هم صحبت کنیم. شک ندارم که شیفته اش می‌شوید. باور ندارید؟! ادامه مطلب را بخوانید!

شغل تایپ، شغلی شیرین با درآمدی شگفت انگیز!


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


شغل تایپیست اینترنتی چیست؟

همان طور که در جریان هستید، استفاده از کامپیوتر در دنیای امروز به طور اعجاب انگیزی در حال افزایش است. گذشت آن زمان هایی که کوهی از پرونده ها و کاغذهای دستنویس را روی هم انبار می کردیم و وای از آن روزی که یک برگه خاص را از میان آن هزاران برگه نیاز داشتیم. می توانید عمق فاجعه را تصور کنید؟! مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه بود. همان قدر جان فرسا و غیر ممکن!

رواج استفاده از کامپیوتر باعث شد که فایل های دستنویس کم کم کاسه و کوزه شان را جمع کرده و غزل خداحافظی را بخوانند و جایشان را به فایل های تایپ شده بدهند. چنین شد که شغل تایپ دیده به جهان گشود!

شغل تایپ یکی از شیرین ترین روش های کسب درآمد است که خوشبختانه نه مهارت خاصی می خواهد، نه سرمایه زیادی می طلبد و نه دم و دستگاه پیشرفته ای. آنچه نیاز دارید، یک کامپیوتر متصل به اینترنت است و ده تا انگشت که شکر خدا دارید!

فرقی هم ندارد دانشجو هستید و دوست دارید دستتان توی جیب خودتان باشد، کارمند هستید و دوست دارید شغل دومی برای خودتان دست و پا کنید یا بازنشسته هستید و می خواهید از اوقات بی کاریتان به بهترین نحو استفاده کنید. خلاصه این که کاردار و بیکار می توانند به شغل تایپ اینترنتی روی بیاورند!

سوال اندر سوال...

شاید با خودتان بگویید شغل تایپ برای من مناسب نیست. چون مهارتی در این زمینه ندارم! کُلی طول می‌کشد تا یک جمله چند کلمه ای را تایپ کنم. چه برسد به متن‌های چند صد صفحه ای که اغلب تخصصی هم هستند!  

نه دوست خوبم. این طور که فکر می‌کنی، نیست. مهارت شغل تایپ هم همچون سایر مشاغل با تکرار و تمرین به دست می آید. فکر می‌کنی آن کارمند بانکی که به سرعت برق و باد کارهای بانکیت را رو به راه می‌کند، از روز اول همان‌قدر حرفه ای و کاربلد بوده است؟! مسلما نه. همه چیز با تکرار و تمرین حل می‌شود!

ممکن است بگویید من کامپیوتر متصل به اینترنت و ده تا انگشت دارم، به فرض مثال که تمرین کردم و ماهر هم شدم. کو کار تایپ؟!

اگر فکر می‌کنید بازار کار شغل تایپ کساد است، باید خدمتتان عرض کنم که اشتباه می‌کنید. بر عکس تصورات شما بازار کار این شغل حسابی رو به راه و داغ است. می‌دانید چرا؟!

چون مردم هزار و یک مشغله و دردسر دارند. پس بدیهی است که وقت کافی برای تایپ مطالب مورد نظرشان را نداشته باشند. شاید هم وقتش را دارند، اما امکاناتش را ندارند! به هر حال چنین افرادی در به در به دنبال کسی می‌گردند که زحمت انجام امور تایپی آن‌ها را بکشد. چه کسی بهتر از شما؟!

شک ندارم که سوال بعدی‌تان این است؛ چنین فردی چطور می‌خواهد من را پیدا کند؟!

مسلما این افراد علم غیب ندارند که از میان هشتاد و خورده ای میلیون نفر شما را پیدا کنند. درست است؟! اما پیدا کردن استارتاپ‌ها و موسساتی که در زمینه تایپ فعالیت می‌کنند، مثل آب خوردن است. اگر شما به عنوان تایپیست اینترنتی در یکی از این استارتاپ‌ها مشغول به کار شوید، می‌توانید خیلی ساده پروژه بگیرید، تایپ کنید و پول به جیب بزنید!

شغل تایپ

شغل تایپ

شغل تایپیست در منزل چیست؟

اگر به آن دسته از افرادی تعلق دارید که رویای کسب درآمد در منزل با حداقل سرمایه را در سر می پرورانید، شغل تایپ در منزل را به عنوان یک پیشنهاد طلایی از بنده پذیرا باشید! این یک فرصت طلایی به ویژه برای خانم های خانه داری است که به دلیل مشغله های فراوان امکان کار حضوری برایشان میسر نیست!

شغل تایپ به دو صورت است. گاهی یک فایل صوتی، یک فایل دستنویس یا تصاویری از یک کنفرانس یا سخنرانی در اختیار شما قرار می گیرد. شما به عنوان تایپیست می بایست مطالب موجود در این فایل ها را با دقت تایپ کنید. اگر می خواهید در این زمینه موفق عمل نمایید، سعی کنید با تمرین و تکرار فراوان سرعت تایپتان را ارتقا دهید. تسلط به تایپ ده انگشتی تمام آن چیزی است که برای موفقیت در این مسیر نیاز دارید!

گاهی آنچه باید تایپ کنید، نه یک فایل صوتی است نه یک متن دستنویس و نه حرف های رد و بدل شده در یک کنفرانس علمی. بلکه اطلاعاتی است که شرکت های مختلف در اختیار شما قرار می دهند تا آن ها را وارد کامپیوتر کنید. نگران نباشید؛ اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست!

مزایای شغل تایپ در منزل:

شغل تایپ در منزل مزایای متعدد و متنوعی دارد. مزایای منحصر به فردی که دست به دست هم داده و این شغل بی نظیر را به اوج محبوبیت رسانده اند. حتما می پرسید چه مزایایی؟! خدمتتان عارض خواهم شد.

  • ریاست شایسته شماست!

یکی از مهم ترین مزایای شغل تایپ در منزل این است که رئیس خودتان هستید! با انتخاب این شغل دیگر خبری از کار کردن با رئیس های بد اخلاق و زورگو نیست. درست است که به دلیل کمبود سرمایه یا هر دلیل دیگری فعلا نمی توانید کسب و کار خودتان را راه بیندازید و به بقیه دستور بدهید. اما رئیس خودتان که می توانید باشید!

  • هر زمان دوست داشتید، کار کنید!

شاید عجیب به نظر برسد، اما این یک حقیقت است که فیزیولوژیک من با فیزیولوژیک شما فرق دارد. شاید من اگر صبح خروس خوان بیدار شوم و کار کنم، موفق تر باشم. اما شما در نیمه های شب بازدهی بهتری داشته باشید. مسلما اگر کارتان غیر اینترنتی باشد، خبری از ساعت کاری شناور نیست. پس فارغ از این که چه ساعتی از روز بازدهی بیشتری دارید، ناچارید سر ساعت در محل کارتان حاضر شوید و ساعت ها با یک مسئله ساده کلنجار بروید! این در حالی است که اگر شغلتان اینترنتی و در منزل باشد، دستتان برای انتخاب ساعت کاری باز است. می توانید زمانی که دیگران هفت پادشاه را در خواب دیده اند، تازه کارتان را شروع کنید! فوق العاده است. قبول دارید؟!

  • کسب درآمد در کمال آرامش!

ماجرای مزایای شغل تایپ در منزل به همین جا ختم نمی شود. شک نداریم که شما هم در میان اطرافیانتان فرد خجالتی ای را می شناسید که تا سلام و احوالپرسی می کند، صد بار سرخ و سفید می شود. شاید هم این فرد خودِ شما باشید! اصلا خجالتی بودن به کنار و سلام و احوالپرسی با همکار و ارباب رجوع پیشکش. شاید کسی دوست داشته باشد با لباس راحت پشت میز کارش بنشیند و به جای چای بی مزه و بد رنگ شرکت دمنوش مورد علاقه اش را نوش جان کند. اگرچه همه این ها برای افرادی که شغلشان حضوری است، یک رویای دست نیافتنی است، اما برای شما که شغل تایپ در منزل را برگزیده اید؛ یک آپشن است!

باز هم از مزایای شغل تایپ در منزل برایتان بگویم یا ایمان آورده اید؟!

شغل تایپ

شغل تایپ


  برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.    


بهترین استارتاپ شغل تایپ در منزل

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، برای این که بتوانید پروژه تایپ بگیرید و کسب درآمد کنید؛ باید فعالیتتان را در یک استارتاپ آغاز نمایید. خبر خوب این که تعداد استارتاپ هاو سایتهایی که تایپیست استخدام می کنند و کار تایپ انجام می دهند، کم نیست که هیچ؛ به طور شگفت انگیزی زیاد است. این طور که پیدا است روز به روز زیادتر هم می شود! پس پیدا کردن یک استارتاپ و همکاری با آن اصلا سخت نیست.

ایران تایپیست را می شناسید؟!

ایران تایپیست اولین، بزرگترین و معتبرترین مرکز تخصصی تایپ در ایران است! یعنی زمانی که هیچ استارتاپی در زمینه تایپ فعالیت نمی کرد، ایران تایپیست هزاران فریلنسر را از سراسر کشور استخدام و کارش را آغاز کرد!   این سایت پر طرفدار که امروزه آوازه اش گوش همه را پر کرده است، سفارشات مشتریان را به صورت آنلاین دریافت کرده و انجام آن ها را به تایپیست های حرفه ای و کاربلد واگذار می نماید. آن ها نیز سفارشات را در سریع ترین زمان ممکن و با کیفیتی باور نکردنی آماده کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهند. 

اگر متقاضی استخدام در ایران تایپیست هستید، باید خودتان را برای شرکت در آزمون‌های ورودی این استارتاپ صاحب اسم و رسم آماده کنید. به هر حال استخدام در بزرگترین استارتاپ تایپ ایران تخصص و مهارت می‌خواهد دیگر! در صورت موفقیت در این آزمون‌ها به خانواده چهل و چهار هزار نفری ایران تایپیست ملحق خواهید شد. پس از آن می‌توانید بدون محدودیت مکانی و زمانی کار کنید و پول در بیاورید. کافی است سفارشات را با دقت بررسی نمایید و در صورت تمایل آن‌ها را پذیرش کنید. سپس کار تایپ را آغاز نموده، سفارش را در بازه زمانی مشخص آماده کرده و تحویل دهید و در نهایت دستمزدتان را دریافت کنید! به همین سادگی در منزل کسب درآمد کنید!

شغل تایپ

تایپیست در منزل

شغل تایپ نیاز به چه مهارت ها و تجهیزاتی دارد؟

شغل تایپ هم درست مانند هر شغل دیگری مهارت ها و تجهیزات خاصی می طلبد. دست خالی که نمی توان تایپیست شد و پول درآورد!

اگر شغل تایپ را برگزیده اید، باید سعی کنید مهارت هایی نظیر تایپ و کار با نرم افزارهای مرتبط را بیاموزید. آشنایی با اصول نگارش و نوشتن یکی دیگر از مهارت هایی است که برای موفق شدن نیاز دارید. قبول داشته باشید تا زمانی که از اصول نگارشی سر در نیاورید و املای ضعیفی داشته باشید، نمی توانید تایپیست موفقی باشید و رضایت کارفرما را جلب  کنید.

توانایی مدیریت زمان و سرعت تایپ از دیگر مهارت هایی است که باعث تمایز تایپیست های حرفه ای از تایپیست های مبتدی می شود. اگر می خواهید پروژه ای که گرفته اید، اولین و آخرین پروژه تان نباشد؛ لطفا سریع تایپ کنید و کار را در موعد مقرر تحویل بدهید!

اگر دقیق و ریزبین هستید، بدانید که خدا شما را آفریده است تا تایپیست شوید! تایپیست های ریزبین و دقیق بهتر از هم نوعان نه چندان با دقت خود از پس وظایفشان بر می آیند. آن ها به خوبی می دانند که چه نوع بیانی مناسب تر و چه کلماتی برای ادای مطلب پر قدرت تر هستند.   

یک تایپیست کاربلد علاوه بر تسلط بر اصول نگارشی و تایپ ده انگشتی می تواند فرمول های پیچیده ریاضی را نیز تایپ کند. توانایی تایپ متون انگلیسی را هم به لیست بلند بالای مهارت های مورد نیاز برای تایپیست شدن بیفزایید!

این از مهارت های مورد نیاز شغل تایپ. حالا چه تجهیزاتی برای شروع این کار نیاز است؟!

آنچه برای شروع فعالیت به عنوان تایپیست نیاز دارید، یک کامپیوتر متصل به اینترنت و یک بسته اینترنت نه چندان پُر و پیمان است. به علاوه یک ذهن خلاق و ده تا انگشت سریع که مطمئنا این دو مورد آخری را شما دارید!

شغل تایپ

تایپیست اینترنتی

شغل تایپ چقدر درآمد دارد؟

می‌دانم از همان ابتدا که شغل تایپ را به شما پیشنهاد دادم و از آن به عنوان یک شغل پر درآمد یاد کردم، دل توی دلتان نیست که بدانید چقدر می‌توانید روی درآمد این کار حساب کنید!

به شما حق می‌دهم. خُب آدم کار می‌کند برای این که حقوق بگیرد و آن را به زخم‌های زندگیش بزند. می‌دانم خیلی مشتاق هستید که بگویم درآمد حاصل از شغل تایپ ماهیانه فلان میلیون تومان است. اما حقیقتا چنین چیزی ممکن نیست. اصلا نمی‌شود برای این شغل حداقل و حداکثری در نظر گرفت. همه چیز به شما و چند عامل دیگر بستگی دارد. حتما می‌خواهید بگویید چه کاری از دست ما بر می آید؟!

اگر شما به عنوان یک تایپیست به تایپ ده انگشتی مسلط باشید و کارها را با دقت و سرعت بالا انجام دهید، ثابت می‌کنید که یک فریلنسر تمام عیار و شایسته دریافت دستمزد بیشتر هستید! جالب است بدانید که دستمزد شما در صورت تحویل فوری پروژه دو برابر حالت عادی است. پس اگر تایپ ده انگشتی بلدید، خوش به حالتان!

حالا می‌رویم سراغ معرفی سایر عوامل موثر بر درآمد شغل تایپ. زبان متن یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر درآمد حاصل از این شغل است. بین شما که فقط به تایپ فارسی مسلط هستید با آن تایپیستی که ساعت‌ها وقت می‌گذارد و متون انگلیسی، عربی و... را تایپ می‌کند؛ از زمین تا آسمان تفاوت هست. به هر حال هرچه بیشتر زحمت بکشید، مزد بیشتری دریافت می‌کنید!

میزان تخصصی بودن متن نیز تاثیر به سزایی در تعیین دستمزد تایپیست دارد. هرچه متن تخصصی‌تر، دستمزد بیشتر! حجم کار، تایپ از روی تصاویر، تایپ از روی دست نوشته، تعداد کلمات انگلیسی موجود در متن و... همه و همه مواردی هستند که میزان درآمد شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. آنچه عیان است، این است که درآمد شما در گرو مهارت شما است!

شغل تایپ

تایپ در منزل

جمع بندی

شغل تایپ از آن دسته شغل هایی است که نه تجهیزات خاصی می طلبد، نه مهارت آنچنانی نیاز دارد. همین که یک کامپیوتر متصل به اینترنت و یک بسته اینترنتی چند گیگابایتی داشته باشید، کافی است تا استارت کسب درآمد را بزنید. شاید در ابتدا سخت به نظر برسد. شاید با دیدن حجم سفارشات ته دلتان خالی شود و با خودتان بگویید نمی توانم، چون مهارت ندارم. اما این ابتدای کار است. لطفا جا نزنید! قول می دهم با تمرین و تکرار روی غلطک بیفتید و سرعت تایپتان را به خیلی کلمه در دقیقه برسانید!

شغل تایپ یکی از محبوب ترین مشاغل در میان خانم های خانه دار، دانشجویان، بازنشستگان و حتی کارمندان است. می دانید چرا؟!

چون ساعت کاری شغل تایپ شناور است. پس هر زمان که دوست داشتید می توانید کار کنید. صبح، ظهر، شب یا حتی نیمه شب!

اگر تایپیست شوید، خودتان رئیس خودتان هستید. در کمال آرامش می‌توانید کار کنید و پول در بیاورید. نیازی نیست از خواب، استراحت و تفریح خود بگذرید. نیازی نیست صبح قبل از طلوع خورشید از خانه بیرون بزنید و شب خسته و کوفته به خانه برگردید. آن هم برای یک حقوق بخور و نمیر!

اگر می خواهید در زمینه تایپ فعالیت کنید، کافی است در موسسه یا استارتاپی همچون ایران تایپیست استخدام شوید. ایران تایپیست بزرگترین و معتبرترین مرکز تخصصی تایپ در کشور است که در حال حاضر بیش از 44 هزار تایپیست دارد. شما هم می توانید در این موسسه مشغول به کار شوید. البته به شرط قبولی در آزمون های ورودی آن!

اگر از درآمد شغل تایپ می پرسید، باید خدمتتان عارض شویم که امکان تعیین درآمد دقیقی برای این شغل میسر نیست. همه چیز به شما و مهارت هایتان بستگی دارد. مسلما هر چه بیشتر کار کنید و حرفه ای تر باشید، دستمزد بیشتری دریافت خواهید کرد!


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر