مشاوره رایگان

درآمد یوتیوب در ایران

4.0| از 2 نظر

در این محتوا به بررسی مطالبی در مورد  درآمد یوتیوب در ایران خواهیم پرداخت. این مطالب شامل میزان درآمد یوتیوب در ایران، بررسی حکم شرعی آن، نحوه ی نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران و... می باشند. اگر به این موضوعات علاقه مند هستید و می خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، تا انتهای محتوا همراه ما باشید.


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


درآمد یوتیوب در ایران چقدر است؟

کسب درآمد یوتیوب در ایران با وجود این که برای شهروندان ایرانی دشواری های مربوط به خود را دارد، ولی یک موقعیت بسیار عالی است. از اصلی ترین مزیت های این پلتفرم برای ایرانی ها، می توان به  کسب درآمد دلاری آن اشاره کرد. اگر با وضعیت اقتصادی فعلی، هر شخصی بتواند درآمد دلاری داشته باشد، قطعا به پول زیادی خواهد رسید. ولی تنها مشکلی که در این زمینه وجود دارد، تحریم هایی است که استفاده از این پلتفرم را با مشکل روبرو کرده است. ممکن است کسب درآمد از طریق یوتیوب در ایران برای بیشتر ایرانی ها به دلیل مسدود بودن وب سایت و یا تحریم های موجود، کاری غیر ممکن به نظر می رسد. ولی برخی ابزارهای واسطه ای وجود دارند که مردم با استفاده از آن ها می توانند وارد این پلتفرم شده و به درآمد زیادی برسند. میزان درآمد یوتیوب در ایران بستگی به میزان تولید و تهیه ی محتوا و تعداد افراد دنبال کننده و علاقه مند به محتوای آن  کانال دارد.

یک یوتیوبر در ایران بعد از گذشت 12 ماه و داشتن حداقل 1000 مخاطب به همراه نمایش ویدیویی به مدت زمان 4000 ساعت می تواند به درآمد زایی برسد. درآمد یوتیوب در ایران به سه شیوه ی اصلی می باشد که به شرح زیر هستند:

  • همکاری با اسپانسرها: این روش همان منتشر کردن تبلیغات در ویدیو ها می باشد. در این شیوه یوتیوبر، اقدام به تبلیغ محصولاتی در ویدیوی خود می نماید و به ازای میزان بازدید ویدیوها، از اسپانسر و برندهایی که محصول آن ها را تبلیغ می کند،  هزینه دریافت می نماید.
  • همکاری در فروش: این روش برای همکاری با وب سایت های فروشگاهی و آنلاین مارکت های بزرگ مناسب می باشد. در این شیوه، یوتیوبر با قرار دادن لینک خرید مستقیم، محصولی را تبلیغ می کند و موجب فروش مستقیم آن می شود.
  • میزان بازدید: یکی دیگر از شیوه های درآمد یوتیوب در ایران، بر اساس میزان بازدید می باشد. در این روش مستقیما مبالغی را در ازای هر بازدید از ویدیو می توان از یوتیوب دریافت کرد.

درآمد یوتیوب در ایران

درآمد یوتیوب در ایران

حکم شرعی درآمد یوتیوب در ایران

در این بخش از محتوای درآمد یوتیوب در ایران به بررسی حکم شرعی آن می پردازیم. افراد زیادی هستند که نسبت به حکم شرعی درآمد یوتیوب در ایران اطلاعات کافی ندارند و بر روی این موضوع بسیار حساس هستند. با توجه به بررسی های انجام شده در مورد حکم شرعی درآمد یوتیوب در ایران به این نتیجه رسیده شده که، اگر یک سایت تبلیغاتی اقدام به انتشار آگهی و محتویات مربوط به آن را نماید، حکم شرعی آن مشکلی ندارد. همین طور اگر شخصی در سایت شخصی خود، آگهی های تبلیغاتی انتشار نماید و  تمامی آگهی ها و برندهای مربوط به آن متناسب با اصول شرعی باشد، به گونه ای که موضوع تبلیغ، تصاویر و عکس های بانوان و یا موسیقی های حرام نباشند، از لحاظ شرعی اشکالی ندارد.  برخی مواردی وجود دارند که در صورت رعایت نکردن آن ها، درآمد یوتیوب در ایران حلال نمی شود، از جمله ی این موارد به شرح زیر هستند:

  • تبلیغ اجناس حرام
  • گسترش معاملات بانکی که سود و ربا در آن ها است.
  • ترویج سایت های تفریحی مفسد
  • انتشار تبلیغاتی که موضوعات آن ها زنان و یا موسیقی باشد.

از جمله احادیثی که در این راستا ذکر شده، این است که: اگر کسی سهل انگاری کند و به انتشار و گسترش فساد و حرام اقدام نماید، موجب ارتکاب جرم بسیار بزرگی به جامعه ی اسلامی می شود. با تفکر در مجموعه ای از احادیث می توان به این نکته پی برد که تفریح با کارهای حرام مانند قمار و ... که موجب زیان رساندن به خود و اطرافیان می شود، مباح اعلام شده است. مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای هم در مورد استفاده از شبکه ها و رسانه های اجتماعی این دیدگاه را دارند که: تا زمانی که استفاده و بکارگیری شبکه های اجتماعی موجب ترویج و انتشار فساد و اطلاعات غلط نشود، اشکالی ندارد. ولی اگر موجب گسترش فساد شده و به اسلام و مسلمان آسیب برساند، فاسد بوده و استفاده از آن مخالف قوانین جمهوری اسلامی می باشد.

درآمد یوتیوب در ایران

درآمد یوتیوب در ایران


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


چگونه درآمد یوتیوب در ایران را دریافت کنم؟

کسب درآمد یوتیوب در ایران به دو روش مستقیم و غیر مستقیم می باشد. روش مستقیم به این صورت است که فرد می تواند به صورت مستقیم از یوتیوب پول خود را دریافت کند. روش غیر مستقیم کسب درآمد یوتیوب در ایران به این معنی می باشد که با کمک یوتیوب می توان به درآمد رسید.  همان گونه که می دانید، یوتیوب در ایران تحریم شده است و افرادی که قصد کسب درآمد از این پلتفرم را در داخل ایران دارند، باید مسیر پیچیده ای را طی نمایند. اولین چیزی که برای کسب درآمد یوتیوب در ایران نیاز است، حساب گوگل ادسنس می باشد. اگر فردی ساکن ایران باشد، نمی تواند این حساب کاربری را ایجاد کند. چون برای ایجاد حساب Google AdSense به اطلاعاتی در کشورهای غیر از ایران نیاز است. در صورتی که شخصی در خارج از ایران می شناسید که قابل اعتماد باشد، می توانید از او یک حساب گوگل ادسنس بخواهید که با مشخصات و آدرس واقعی خودش برای شما ایجاد کند.

 حالا شما می توانید شروع به کسب درآمد از این پلتفرم نمایید. ولی تنها موضوعی که وجود دارد، این است که همیشه سعی کنید مطابق با قوانین یوتیوب عمل نمایید. زمانی که شما به کسب درآمد از این پلتفرم رسیدید، پول شما از طریق گوگل ادسنس پرداخت خواهد شد. این نکته را هم باید مد نظر داشته باشید که تمامی اطلاعات و ویژگی های حساب بانکی با مشخصات شما در یوتیوب هماهنگی لازم را داشته باشد. به این صورت که تمامی مشخصات حساب گوگل ادسنس به صورت واقعی و طبیعی باشد، حتی ایمیل.

بعد از طی کردن مراحل لازم در یوتیوب، برای کسب درآمد باید از کانال یوتیوب خود این قسمت را فعال کنید. این کار به معنی این است که شما به یوتیوب این امکان را می دهید که تا زمان شروع فیلم های شما، تبلیغات خود را به انتشار بگذارد. با فعال سازی این قسمت، تمامی نمایش های ویدیویی شما به حساب خواهند آمد و در ازای پخش آن ها به حساب شما هزینه پرداخت خواهد شد. نحوه ی پرداخت درآمد یوتیوب در ایران به این صورت است که، گوگل تا زمانی که آستانه ی پرداخت را پر نکنید، به شما مبلغی پرداخت نخواهد کرد. آستانه ی پرداخت با توجه به واحد پول هر کشور متفاوت است. به این صورت که در مورد دلار آمریکا، آستانه ی پرداخت تا  100 دلار است. شما در زمانی که 100 دلار درآمد کسب کردید، می توانید با ساخت حساب بانکی برای یوتیوب، درآمد دلاری خود را نقد کنید.

برخی از افراد برای دریافت پول خود، از روش هایی مانند ثبت شرکت در دیگر کشورها استفاده می کنند. به وسیله ی این روش می توانند از طریق صرافی، پول را به حساب خود منتقل دهند. روش دیگر هم کمک گرفتن از برخی شرکت های واسطه است.

درآمد یوتیوب در ایران

درآمد یوتیوب در ایران

بیشترین درآمد یوتیوب در ایران را چه کسانی دارند؟

درآمد یوتیوب در ایران به این موضوع بستگی دارد که تا چه اندازه ای می توان کاربران را راضی نگه داشته و آن ها را در پلتفرم خود حفظ کرد. چون هر اندازه آمار یوتیوب بیشتر باشد، قطعا مخاطبان زیادی جذب آن خواهد شد. همین امر هم موجب می شود که تبلیغ کننده های زیادی را جذب کرده و موجب افزایش درآمد شد. ایرانی های زیادی در این پلتفرم مشغول به فعالیت هستند و هر روز هم به تعداد آن ها اضافه می شود. بیشترین درآمد یوتیوب در ایران را افرادی که از کانال های پربازدیدی برخوردار هستند، دارند. پربازدیدترین حوزه های فعالیت در یوتیوب به شرح زیر هستند:

  • طنز و سرگرمی: از جمله حوزه های فعالیتی که بیشترین ویو را در یوتیوب دارند، موضوعات طنز و کمدی است. از کل دنیا، طنزپردازان زیادی در این پلتفرم حضور دارند که هر کدام از آن ها به نحوی اقدام به خنداندن و سرگرم کردن کاربران می نمایند. سرنا امینی و فرشاد سایلنت از جمله  یوتیوبر های ایرانی هستند که در حوزه ی طنز و کمدی فعالیت دارند و  از درآمد بسیار بالایی در این زمینه برخوردار هستند.
  • بازی های رایانه ای: برخی از گیمر های برتر، با به نمایش گذاشتن بازی های رایانه ای که انجام می دهند، معروف شده اند. این افراد با نشان دادن تبحر و مهارت خود در بازی های رایانه ای مخاطبانی که به این زمینه علاقه مند هستند را به سمت خود جذب می کنند. از جمله بهترین یوتیوبرهای برتر در این حوزه کوثر عزیزی می باشد. کوثر عزیزی اولین گیمر ایرانی دختر در یوتیوب می باشد که به همراه Aria Keoxer از درآمد میلیاردی برخوردار هستند.
  • چالشی: یکی دیگر از ایده های پردرآمد در یوتیوب که موجب ایجاد حس کنجکاوی در بین مخاطبان می شود، ویدیوهای چالش برانگیز می باشد. به عنوان نمونه، در سال 2010 چالشی تحت عنوان چالش دارچین بسیار ترند شد. در این چالش هر کسی یک قاشق دارچین را در کمتر از یک دقیقه بدون آب می خورد، امتیاز جذب می کرد.

درآمد یوتیوب در ایران

درآمد یوتیوب در ایران

درآمد یوتیوبرها در ایران

در این بخش از درآمد یوتیوب در ایران، به بررسی درآمد یوتیوبرها می پردازیم.  چند نمونه از میزان درآمد کانال های حرفه ای مربوط به درآمد یوتیوب در ایران به شرح زیر هستند.

  • کانال Electro Boom: این کانال که به زبان انگلیسی ویدیو منتشر می کند، یکی از کانال های قدیمی ایرانی است. این کانال درآمدی حدود 26 هزار دلار در ماه دارد.
  • کانال موبو نیوز: این کانال که به بررسی تلفن های همراه هوشمند می پردازد، متعلق به مهدی شجاری است. این فرد به بررسی انواع گوش های هوشمند و نحوه ی کار با آن ها می پردازد. این فرد در ماه نزدیک به 4 هزار دلار درآمد دارد.
  • کانال صدف بیوتی: صدف بیوتی که در زمینه ی ولاگ و آرایش مشغول به فعالیت است، با 73 ویدیویی که دارد، نزدیک به 14 میلیون بازدید خورده است. درآمد ماهانه ی این کانال 830 دلار در ماه می باشد.
  • کانال برنامه نویسی Programming With Mosh: یکی از کانال های یوتیوب ایرانی می باشد که اقدام به آموزش برنامه نویسی می نماید. این کانال در ماه به درآمد 120 هزار دلاری می رسد.
  • کانال Aria Keoxer: یکی دیگر از کانال های ایرانی پردرآمد که در زمینه ی بازی های رایانه ای مشغول به فعالیت است، مربوط به کانال آریا کیوکسر می باشد. میزان درآمد این کانال در ماه به 380 دلار می رسد. آریا که هم اکنون در ترکیه زندگی می کند، بالاترین درآمد را بین یوتیوبرهای ایرانی دارد.
  • کانال پوتک: این کانال که متعلق به پوریا پوتک است، یکی از معروف ترین کانال ها می باشد. پوریا پوتک در ماه نزدیک به 20 هزار دلار درآمد دارد.
  • کانال Mia Plays: این کانال که در زمینه ی فان، گیم و ولاگ فعالیت می کند، نزدیک به 111 هزار اشتراک دارد. میزان درآمد این کانال در ماه به 300 دلار می رسد.

درآمد یوتیوب در ایران

درآمد یوتیوب در ایران

جمع بندی

میزان درآمد یوتیوب در ایران بسیار بالا بوده و بالا بودن میزان درآمد یوتیوب هم به خاطر این است که به دلار می باشد. کسب درآمد از یوتیوب را حتما جدی بگیرید و از همین امروز کار خود را شروع کنید. احتمالا در چند ماه اول ویدیوهای شما از استقبال زیادی برخوردار نشوند، برای همین خاطر ناامید نشوید. بیشتر یوتیوبر ها بعد از یک یا دو سال به شهرت رسیده اند و موفق شده اند. کسب درآمد یوتیوب در ایران کمی دشواری های مربوط به خود را دارد، ولی شما به این دشواری ها گردن خم نکنید و فعالیت خود را شروع کنید. بعد از این که 1000 مخاطب جذب کردید و توانستید به 4000 ساعت نمایش برسید، می توانید از این پلتفرم کسب درآمد کنید.  


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.    


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

Taya and MS

Taya and MS | 9/15/2022 11:46:54 PM

خوب بود

Taya and MS

Taya and MS | 9/15/2022 11:46:54 PM

خوب بود