مشاوره رایگان

ایجاد شغل با سرمایه کم

| از 0 نظر

من امروز می خوام در مورد ایجاد شغل با سرمایه کم برای شما توضیحاتی ارائه بدم. بله درسته، ایجاد شغل با سرمایه کم!  در حال حاضر به دلیل کاهش میزان استخدامی در مشاغل دولتی و افزایش نرخ بیکاری، بیشتر افراد به دنبال کسب و کارهایی هستند که با سرمایه ی کم آن را بتوانند راه اندازی کنند. برای ایجاد شغل با سرمایه کم، تنها چیزی که بسیار مهم است داشتن مهارت لازم و وقت کافی است.  شروع یک کار خدماتی و یا تولیدی به صورت مستقل با سرمایه کم، می تواند مزیت هایی به همراه داشته باشد.  شروع کسب و کار با سرمایه کم کار چندان سختی نمی باشد.

 در صورت داشتن اطلاعات کامل و جامع از راهی که انتخاب کرده اید، می توانید در کسب و کار خود موفق شوید. در ادامه به بررسی چگونگی ایجاد شغل با سرمایه کم به خصوص در روستاها و یا با گوشی خواهیم پرداخت. اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات خود را بیشتر کنید، پس تا انتهای محتوا با ما همراه باشید.


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


آیا ایجاد اشتغال با سرمایه کم میسر است؟

در پاسخ به این سوال که، آیا ایجاد اشتغال با سرمایه کم میسر است؟ می توان گفت که: چرا که نه، در صورت داشتن ایده ی ناب و استراتژی های لازم برای شروع کسب و کار می توان با سرمایه ی خیلی اندک هم کسب و کار موفقی را راه اندازی کرد. متاسفانه برخی افراد فکر می کنند که سرمایه ی محدود، موجب کسب سود کمتر می شود. این تفکر کاملا غلط و اشتباه است، هر فردی که علاقه مند به کارآفرینی است،  می تواند در مدت زمان خیلی کم از این بازار مستعد، سود بسیار بالایی را بردارد. هر چند که نوسانات بازار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سود نهایی داشته باشد. در صورتی که تجربه ی راه اندازی و  ایجاد شغل با سرمایه کم را ندارید، می توانید با دقت به این نکته که: هر کاری اصول و قوانین خاص خود را دارد، با اطمینان خاطر شغل خود را راه اندازی کنید.

 وقتی بدون داشتن هدف و به صورت ناشیانه  فردی اقدام به راه اندازی یک کسب و کاری نماید، ممکن است در مدت زمان خیلی کوتاه، غرق در مشکلات زیادی شده و کسب و کارش از لحاظ مالی ضررهای زیادی را متحمل شود. سرمایه داران برای شروع هر شغلی، بزرگ فکر می کنند ولی کوچک شروع می کنند! شروع کردن تنها داشتن ایده و سرمایه نمی باشد، اولین قدم در راه اندازی و  ایجاد شغل با سرمایه کم، توجه به علایق شخصی است. یک کارآفرین بعد از این که مهارت و علاقه ی خود را در مورد شروع کاری شناسایی کرد، در دومین قدم بایستی نیازهای بازار را در نظر بگیرد. ایده های زیادی با سرمایه ی کم برای اجرا وجود دارند، ولی بهتر است ایده ای انتخاب شود، که در اطراف کمتر کسی آن را انجام می دهد.

ایجاد شغل با سرمایه کم

ایجاد شغل با سرمایه کم

ایجاد شغل با سرمایه کم در روستاها

در این بخش به بررسی ایجاد شغل با سرمایه کم در روستاها خواهیم پرداخت. بیشتر افرادی که در روستاها ساکن هستند، در شغل کشاورزی و دامپروری فعالیت می کنند. قسمت عمده ی  گوشت و سبزی و صیفی جات مصرفی شهرنشینان، از طریق روستاییان تامین می شود. روستا ها یکی از مهم ترین پایگاه های تولید و رفع نیازهای اساسی جامعه به شمار می آیند، کارآفرینان با در نظر گرفتن این موضوع، اقدام به راه اندازی واحدهای تولیدی و کشاورزی با متد های روز می کنند. تقویت زمینه ها و توانایی های جامعه روستایی موجب پویایی اقتصاد کشور می شود. مردم روستا با استفاده از روش های نوین کشاورزی، باغداری و دامپروری، می توانند با علاقه ی بیشتری به مدیریت این فعالیت ها بپردازند. افراد زیادی هستند که با تکیه بر مهارت ها و علاقه های خود توانسته اند، اقدام به راه اندازی و  ایجاد شغل با سرمایه کم در روستا نمایند.

امروزه به همت کارآفرینان، مردم روستا از تمامی امکانات موجود در شهرها بهره مند شده اند. بعضی از افرادی که نتوانسته اند در شهرها، کسب و کاری را راه اندازی کنند، با استفاده از تسهیلات کارآفرینی روستایی، در روستا می توانند با سرمایه ی کم ایجاد اشتغال کرده و مشغول به فعالیت شوند. برای ایجاد شغل با سرمایه ی کم در روستا، اولین چیزی که باید در نظر گرفته شود، بازار هدف محصولات و خدمات روستایی می باشد. خدمت رسانی به مردم روستا و محصولات باید با توجه به پتانسیل اقتصادی که دارد، مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند تا با کیفیت بالاتری در بازار عرضه شوند. اگر محصولات عرضه شده از کیفیت بالایی برخوردار باشند، مورد استقبال افراد زیادی قرار می گیرند. در همین راستا صاحبان کسب و کارهای روستایی با اطمینان بالا از نتیجه ی کار و با انرژی بیشتری می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.   

ایجاد شغل با سرمایه کم

ایجاد شغل با سرمایه کم  


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.  


ایجاد شغل مناسب با سرمایه کم برای بانوان

پیشنهاد های راه اندازی و ایجاد شغل با سرمایه کم برای بانوان به صورت زیر است:

  • آشپزی: آشپزی دارای زیرمجموعه های زیادی می باشد، مانند: شیرینی پزی، کیک خانگی، دسر و پیش غذا، پخت فینگر فود، سینی های مزه و... که امروزه محبوبیت زیادی بین طرفداران خود پیدا کرده است.
  • خیاطی: خیاطی با متدهای روز پیشرفت های زیادی کرده است و ایده های زیادی در این حوزه وجود دارند. در صورت استفاده از الگوهای جدید و خیاطی با روش های نوین، می توان مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کرده و کسب و کار موفقی را راه اندازی کنید.
  • شمع سازی: یکی دیگر از مشاغلی که بانوان با سرمایه ی کم، می توانند در خانه راه اندازی کنند، شمع سازی می باشد. سلیقه، علاقه، بسته بندی جذاب و متفاوت مواردی هستند که موجب موفقیت بسیار زیاد در شمع سازی می شوند.
  • چیپس میوه: یکی دیگر از مشاغل نوظهور با سرمایه کم برای بانوان، خشک کردن انواع میوه ها می باشد. شغل تولید میوه خشک، در ایران کم کم در حال رواج پیدا کردن است و برای همین خاطر، مسیرهای درآمدزایی زیادی را می تواند طی کند.
  • بسته بندی خشکبار: با خرید فله ای انواع خشکبار، به راحتی می توان با سرمایه ی کم، اقدام به بسته بندی های جذاب و متفاوت آن کرد. یکی از پردرآمدترین مشاغل در کل دنیا، کار بسته بندی محصولات می باشد.
  • کارهای هنری: در صورت داشتن سلیقه و ذوق هنری، بانوان به راحتی می توانند با سرمایه کم اقدام به انجام کارهای هنری نمایند. کارهای هنری مثل: نمد دوزی، عروسک دوزی، کار با چوب، چرم دوزی، عثمان دوزی و ... می باشند.
  • طراحی لباس: یکی دیگر از مشاغل پردرآمدی که نیاز به سرمایه ی اولیه ندارد و به صورت مهارت محور است، طراحی لباس می باشد.

 ایجاد شغل با سرمایه کم

ایجاد شغل با سرمایه کم

پیشنهاد ایجاد شغل و کار تولیدی با سرمایه کم

افرادی که تصمیم به راه اندازی یک شغل با سرمایه ی کم دارند را نباید افرادی فقیر و بی پول دانست! برخی از مشاغل هستند که به صورت پله ای در مدت زمان مشخصی رشد می کنند و نیازی به سرمایه گذاری اولیه زیادی ندارند، مانند: پرورش گل و گیاه. برای کمتر کردن ریسک شکست در کسب و کارهایی که با سرمایه ی کم شروع به فعالیت می کنند، باید تحقیقات کامل در مورد موارد زیر را برای آن ها انجام داد:

  • بررسی نیاز بازار
  • تعیین هدف
  • ترسیم آینده شغلی
  • بررسی چالش های موجود در مسیر
  • یافتن روش هایی جهت کمتر کردن هزینه ها
  • شروع کسب و کار با کمترین امکانات
  • مطالعه و افزایش اطلاعات

در ادامه  به بررسی چند کار تولیدی و شغلی که می توان با سرمایه ی کم راه اندازی کرد، می پردازیم:

  • غذای خانگی: برای راه اندازی مرکز تهیه و توزیع غذا و ایجاد شغل با سرمایه کم، کافی است غذایی خوشمزه، با کیفیت و با قیمت مناسب برای مشتری آماده کنید.
  • جعبه و پاکت های کادوی دست ساز و خاص: در صورتی که ذوق هنری بالایی دارید، می توانید با سرمایه ی خیلی کم اقدام به راه اندازی یک کار تولیدی نمایید. به دلیل این که پاکت های کادو و جعبه ها در مهمانی ها و تولد ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند، شما به راحتی می توانید درآمد خوبی را از این شغل داشته باشید.
  • تولید عرقیات گیاهی: یکی دیگر از مشاغلی که نیاز به سرمایه بالایی ندارد، تولید عرقیات گیاهی می باشد. در بیشتر شهرها گیاهان خود رویی وجود دارند که خاصیت درمانی دارند. با استفاده از یک دستگاه تقطیر در خانه می توان به عرقیات گیاهی را در خانه تولید کرده و سود خوبی از فروش آن کسب کنید.

ایجاد شغل با سرمایه کم

ایجاد شغل با سرمایه کم

ایجاد شغل با کمترین سرمایه با گوشی

با گوشی تلفن خیلی راحت می توان اقدام به راه اندازی و ایجاد شغل با سرمایه کم کرد. راه های طلایی برای ایجاد شغل با سرمایه کم، تنها با یک گوشی تلفن همراه به شرح زیر می باشند:

  • فروش از طریق سایت فروشگاهی: برای فروش محصولات خاص، دیگر نیازی به اجاره مکان و استخدام نیروی انسانی نمی باشد، و به راحتی می توان در خانه با یک گوشی تلفن همراه اقدام به فروش محصولات کرد. سایت فروشگاهی را می توان با سرمایه کم راه اندازی کنید. با این سایت می توانید درآمد بیشتری داشته باشید.
  • مدیریت شبکه های اجتماعی: استفاده از شبکه های مجازی در زندگی همه نقش بسیار پررنگی دارد. کار کردن روی شبکه های مجازی، نیاز به مهارت و اطلاعات و زمان دارد. درآمد مدیریت شبکه های اجتماعی بر اساس حجم و کیفیت کاری انجام شده در نظر گرفته می شود.
  • فریلنسر یا آزادکار: با گوشی تلفن می توان به صورت نیمه وقت در یک سازمان و یا شرکت مشغول به کار شد. برخی از شرکت ها به دلیل پروژه های زیاد و محدودیت مکانی که دارند، اقدام به پذیرش و استخدام نیروی کاری به صورت آزاد کار می کنند. درآمد فریلنسر بستگی به میزان کاری که انجام می دهد دارد.
  • یوتیوب: با استفاده از یوتیوب و انتشار محتوای ویدئویی خوب می توان به کسب درآمد بالایی رسید. بعد از جذب مخاطبان زیاد در کانال خود می توانید از تبلیغات هم پول خوبی به دست بیاورید.
  • تولید کتاب های صوتی: یکی دیگر از کارهایی که می توان با گوشی و با سرمایه کم راه اندازی کرد، تولید کتاب های صوتی می باشد. در صورتی که در تولید محتوای صوتی مهارت دارید، می توانید اقدام به تولید کتاب های صوتی نمایید. امروزه افراد به دلیل مشغله های کاری، زمان کافی برای مطالعه کتاب را ندارند.

ایجاد شغل با سرمایه کم

ایجاد شغل با سرمایه کم   


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر