مشاوره رایگان

کارهای مناسب خانم ها

| از 0 نظر

من امروز می خوام در مورد کارهای مناسب خانم ها برای شما توضیحاتی ارائه بدم. بعضی از بانوان در هر شرایط و با هر وضعی که باشند، دوست دارند برای خود کسب و کاری انتخاب کرده و شروع به راه اندازی آن نمایند. تا در این راستا بتوانند از لحاظ مادی و معنوی تامین شده و در شرایط بهتری قرار بگیرند. ما در ادامه توضیح مختصری در مورد انواع کارهای مناسب خانم های خانه دار و موقعیت های شغلی انواع رشته های ریاضی، تجربی، علوم انسانی و رشته های هنری آماده کرده ایم. اگر قصد افزایش اطلاعات خود را در این زمینه ها دارید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.  


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


کارهای مناسب خانم های خانه دار

اکثر خانم های خانه دار و بانوانی که به هر شرایطی موفق به کار کردن در بیرون از خانه نشده اند،  به دنبال کارهای مناسب خانم ها در خانه هستند تا به استقلال مالی برسند. خوشبختانه زمینه های شغلی بسیار متعددی برای بانوان در خانه وجود دارند که هر فرد با توجه به علاقه و مهارتی که در آن زمینه دارد، می تواند شروع به راه اندازی کسب و کار خانگی خود نماید. از جمله  کارهای مناسب خانم های خانه دار و هنرهای خانگی با درآمد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارهای آشپزخانه ای: یکی از کارهای مناسب خانم های خانه دار، کارهای هنری آشپزخانه ای می باشد. این کار در عین راحت بودن بسیار پردرآمد است و نیازی به سرمایه ی اولیه ی آن چنانی ندارد. هر کسی در آشپزخانه ی خود با لوازمی که دارد، می تواند به پخت انواع مربا، ترشی جات، کیک و شیرینی های خانگی،  تهیه ی پیاز داغ و هویج سرخ شده و... بپردازد.
  • کارهای هنری دستی: برخی از خانم هایی که از ذوق و سلیقه ی هنری بالایی برخوردار هستند، می توانند در خانه ی خود به انجام کارهای هنری دستی مانند نقاشی، طراحی و خطاطی بپردازند. این کار مستلزم داشتن مهارت های بالایی در این زمینه است که در صورت داشتن این مهارت می توان به درآمد بسیار بالایی رسید.
  • دوخت های هنری روی پارچه: یکی دیگر از کارهای مناسب خانم ها، جواهر دوزی روی پارچه و لباس می باشد. ملیله دوزی، پولک دوزی، سنگ دوزی و ... از جمله هنرهای دوخت روی لباس هستند که در کنار خیاطی می توانند موجب درآمد زایی بسیار بالایی برای بانوان شوند.
  • کسب و کارهای اینترنتی: روش های کسب و کار به وسیله ی اینترنت و رسانه های مجازی بسیار گسترده و زیاد هستند. فروشگاه اینترنتی، تولید محتوا، وب مستر، طراح وب، بازاریابی اینترنتی، سهام و بورس و ... از جمله کارهای مناسب برای خانم های خانه دار می باشند.

کارهای مناسب خانم ها

کارهای مناسب خانم های خانه دار

کارهای مناسب خانم ها در رشته ریاضی

سوالی که ذهن بیشتر داوطلبان خانم را در انتخاب رشته ی ریاضی درگیر می کند، کارهای مناسب خانم ها در رشته ی ریاضی است. بهترین مشاغل رشته ی ریاضی برای خانم ها به شرح زیر هستند:

  • مهندسی کامپیوتر: افرادی که در این رشته ادامه تحصیل می دهند در مقطع کارشناسی به دو گرایش نرم افزار و سخت افزار جدا می شوند. مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد به گرایش های متعددی از قبیل: شبکه های کامپیوتری، هوش مصنوعی، مهندسی فناوری اطلاعات (IT)، معماری کامپیوتر، امنیت اطلاعات، مهندسی نرم افزار، تجارت الکترونیک و ... تقسیم می شود. افراد فارغ تحصیل در این رشته ها می توانند در مراکز و شرکت های زیادی استخدام شوند.
  • مهندسی شیمی: مهندسی شیمی یکی از کارهای مناسب خانم ها در رشته ی ریاضی می باشد. مهندسی شیمی دارای گرایش های متعددی می باشد، برای همین خاطر آینده ی شغلی مناسبی دارد. مشاغل رشته مهندسی شیمی: صنایع غذایی، صنایع شیمیایی معدنی، صنایع پتروشیمی، صنایع پلیمر، صنایع پالایش و ... هستند.
  • مهندسی پزشکی: یکی از کارهای مناسب خانم ها در رشته ی ریاضی، مهندسی پزشکی می باشد. مهندسی پزشکی دارای گرایش هایی مانند مهندسی پزشکی بالینی، مهندسی بیو مکانیک، بیو الکتریک، بیو مواد و ... می باشد.
  • مدیریت: یکی دیگر از کارهای مناسبی که با رشته ی ریاضی می توان در آن مشغول به فعالیت شد، مدیریت می باشد. این رشته به چند شاخه ی مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی و مدیریت دولتی و .... تقسیم می شود. در صورتی که فارغ التحصیلان در این رشته دارای دانش و مهارت کافی باشند، به هیچ عنوان امکان بیکار ماندن آن ها وجود ندارد.
  • مهندسی معماری: مناسب ترین کار در رشته ی ریاضی برای بانوان، مهندسی معماری می باشد. در صورتی که فردی از مهارت های کافی و هنر طراحی، خلاقیت و قدرت تجسم بالایی برخوردار باشد، می تواند در رشته ی مهندسی معماری موفق شود. مشاغل این رشته، طراحی صحنه، طراحی معماری و دکوراسیون داخلی، طراح صنعتی و ... می باشد.

 کارهای مناسب خانم ها

کارهای مناسب خانم ها در رشته ریاضی  


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.  


کارهای مناسب خانم ها در رشته تجربی

رشته ی تجربی یکی از پرطرفدارترین رشته های دوران دبیرستان در میان خانم ها می باشد. کارهای مناسب خانم ها در رشته ی تجربی به شرح زیر هستند:

  • دندان پزشکی: شغل دندان پزشکی برای تشخیص و درمان بیماری های مربوط به دهان و دندان می باشد. فرصت های شغلی زیادی برای رشته ی دندان پزشکی وجود دارند. به دلیل کوتاه تر بودن مدت زمان تحصیل نسبت به سایر رشته های پزشکی، افرادی که این رشته را انتخاب می کنند، خیلی زود به درآمد بالایی می رسند. این رشته به دلیل این که شیفت شب و کشیک اجباری ندارد برای خانم ها شرایط شغلی بهتر و مناسب تری را ایجاد می کند.
  • پزشکی: از دیگر کارهای مناسب خانم ها در رشته ی تجربی، پزشکی می باشد. بعد از اتمام دوره ی تحصیلی، فارغ التحصیلان رشته ی پزشکی می توانند در مراکز مختلف درمانی و کلینیک ها مشغول به کار شوند. پزشکی یکی از پردرآمدترین شغل ها برای بانوان است.
  • پرستاری: یکی دیگر از کارهای مناسب خانم ها در رشته ی تجربی، پرستاری می باشد. پرستاران اقدام به کنترل وضعیت بیمار، تزریقات، پانسمان و ... را زیر نظر دکتر انجام می دهند. به دلیل این که بانوان از مدیریت، حس دلسوزی، روحیه ی همدلی و صبر بالایی برخوردار هستند، می تواند در این شغل توانمند تر باشند.
  • مامایی: مامایی از پرطرفدارترین شغل هایی می باشد که در رشته ی تجربی برای خانم ها مناسب است.  هدف اصلی از این شغل، کسب اطمینان کامل از سلامتی مادر و جنین، مراقبت از کودک در دوران جنینی، خدمات زایمان و مراقبت های بهداشتی مادر و کودک پس از زایمان و ... می باشد.
  • رشته های غیر علوم پزشکی: دبیری زیست شناسی، علوم تربیتی از دیگر کارهای مناسب خانم ها در رشته ی تجربی می باشد. رشته ی علوم تربیتی دارای گرایشات متعددی از قبیل: آموزش و پرورش پیش دبستانی، آموزش و پرورش کودکان استثنایی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی می باشد.

کارهای مناسب خانم ها

کارهای مناسب خانم ها در رشته ی تجربی

کارهای مناسب خانم ها در رشته انسانی

کارهای مناسب خانم ها در رشته ی انسانی بسیار گسترده و متنوع می باشد. چون این رشته دارای مشاغل بسیار متعددی است و هر فرد با توجه به علاقه ی خود می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند. این رشته بر خلاف سایر رشته ها، حالت آکادمیک و نظری دارد. کارهای مناسب خانم ها در رشته ی انسانی به شرح زیر هستند:

  • حسابداری: یکی از کارهای مناسب خانم ها در رشته ی علوم انسانی، حسابداری می باشد. این شغل دارای بازار کاری خیلی خوبی است، چون اکثر شرکت ها و موسسات و کارخانجات برای انجام امور حسابداری خود، نیاز به حسابدار دارند.
  • وکالت: یکی از مشاغل خوب برای خانم ها وکالت است. حضور بانوان وکیل برای حمایت از حقوق زنان بسیار تاثیرگذار است.
  • نویسندگی: فارغ التحصیلان علوم انسانی می توانند از مهارت های نوشتاری خود برای تولید محتوا، نوشتن مقالات برای انواع مجله ها، نوشتن آهنگ و یا فیلمنامه و ... استفاده کنند.
  • فعالیت در حوزه ی اقتصادی: رشته ی اقتصاد یکی از رشته های گروه انسانی می باشد که دارای بازار کار خیلی خوبی است. کارشناس اقتصادی یکی از کارهای مناسب خانم ها در رشته ی علوم انسانی می باشد. از جمله موقعیت های شغلی این رشته در: مدیر فروش، فعالیت در بورس، مدیر مالی، فعالیت و اشتغال در بانک مرکزی، وزارت صنایع و ... است.
  • مترجمی: یکی دیگر از کارهای مناسب خانم ها در رشته ی انسانی که می توانند از آن درآمد بالایی را کسب کنند، مترجمی می باشد.
  • خبرنگاری: برای تبدیل شدن به خبرنگار: علاوه بر استعداد، نیاز به شجاعت و قدرت واقعی دارید. خبرنگاری یکی از پراسترس ترین شغل های رشته ی انسانی می باشد، ولی علی رغم دشواری که این رشته دارد، در میان خانم ها بسیار پرطرفدار است. خبرنگاری دارای زیرگروه های شغلی متعددی می باشد، مانند: روزنامه نگاران، تصویر برداران، گزارشگر رادیو و تلویزیون و...
  • مددکار اجتماعی: به دلیل این که این شغل با روحیه ی بانوان سازگار است، مددکار اجتماعی در حال حاضر یکی از کارهای مناسب خانم ها در رشته ی انسانی می باشد. بازار کار خوب این شغل هم موجب شده است که افراد زیادی این شغل را برای خود انتخاب کنند. فرصت های شغلی مددکار اجتماعی در: زندان، بیمارستان، مدارس، پرورشگاه ها، موسسات دولتی، اورژانس اجتماعی، مراکز درمان ترک اعتیاد، سازمان های توانبخشی، بازپروری و ... می باشد.

کارهای مناسب خانم ها

کارهای مناسب خانم ها در رشته ی انسانی 

کارهای پر درآمد برای بانوان هنرمند

افرادی که از سلیقه و ذوق هنری بالایی برخوردار هستند، می توانند اشتیاق خود را به هنر، تبدیل به یک شغل هنری با درآمد بسیار بالا نمایند. فارغ التحصیلان رشته های هنر می توانند مشاغل موفقی را در صنایع پیشرفته ایجاد کنند. کارهای مناسب خانم ها  و شغل های راحت در خانه در رشته های هنری به شرح زیر هستند:

  • مدیر هنری: مدیران هنری اقدام به طراحی و هدایت: انواع تبلیغات، تصاویر برای مجلات، مجموعه فیلم ها و یا تولیدات تلویزیونی و گرافیک و ... می نمایند. میزان حقوق و درآمد مدیران هنری بسیار بالا بوده و برای همین خاطر افراد زیادی سعی می کنند تا در این سمت استخدام شوند.
  • استاد هنر: استاد هنر، یکی از کارهای مناسب خانم ها می باشد که اقدام به آموزش های تخصصی و تجربه های مبتنی بر هنر را به هنرجویان خود در دانشگاه ها و موسسات آموزشی می نمایند.
  • انیماتور: منظور از شغل انیماتور، توسعه و ساخت فیلم هایی است که برای بازی های ویدیویی و یا پروژه های تلویزیونی و وب سایت ها استفاده می شوند. انیماتور برای طراحی انیمیشن های خود از نرم افزارهای تخصصی رایانه ای استفاده می کند.

کارهای مناسب خانم ها

کار پردرآمد برای بانوان هنرمند  


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.  


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر