مشاوره رایگان

شغل هایی که درآمد بالایی دارند

| از 0 نظر

در این محتوا برای شما عزیزان مطالبی در ارتباط با شغل هایی که درآمد بالایی دارند، آماده کرده ایم. شغل هایی که در کل جهان  و ایران درآمد بالایی دارند و فهرستی از چند شغل پردرآمد را برای شما شرح داده ایم. اگر علاقه مند به این موضوعات هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


معرفی شغل هایی که در جهان درآمد بالایی دارند

 شغل هایی که درآمد بالایی دارند، اولین گزینه ی انتخابی برای همه ی مردم هستند. چون معیار تمامی افراد در انتخاب شغل، میزان درآمد آن است. شغل های پردرآمد جهان، مشاغلی هستند که در حوزه های پزشکی، برنامه نویسی و کامپیوتر، مهندسی و حقوقی و... می باشند. اگر در ابتدای برنامه ریزی برای آینده ی شغلی خود می باشید، بایستی علاوه بر میزان درآمد آن، به بازار کار آن شغل هم نهایت دقت را داشته باشید. در برخی مواقع ممکن است یک شغل از درآمد بسیار بالایی برخوردار باشد، ولی بازار کار آن و شانس اشتغال در آن بسیار محدود باشد. در ادامه به بررسی شغل هایی که درآمد بالایی دارند و در کل جهان رایج هستند، می پردازیم:

  • برنامه نویسی: در حال حاضر برنامه نویسی بهترین بازار کار را در بین همه ی مشاغل دارد. برنامه نویس ها تمامی کدهای برنامه های کامپیوتری و اپلیکیشن های تلفن های همراه را می نویسند. طبق پیش بینی های انجام شده، آینده ی شغلی فوق العاده درخشانی در انتظار این شغل است. برای انجام برنامه نویسی، نیازی به تحصیلات دانشگاهی نبوده و افراد در صورت داشتن استعداد و زمینه در این حوزه می توانند به صورت دورکاری مشغول به این کار باشند.
  • مدیر عامل اجرایی: یکی دیگر از شغل هایی که درآمد بالایی دارند، مدیر عامل اجرایی می باشد. بیشتر سازمان های دولتی و خصوصی این پست حساس را دارند. مدیر اجرایی وظیفه ی تعیین سیاست های سازمان ها را دارد.
  • تحلیل گر مالی: تحلیل گر مالی یکی از شغل های پردرآمد در جهان می باشد. افرادی که تخصص کافی را در این حوزه دارند، می توانند اقدام به پیش بینی بازارهای مختلف کرده و سرمایه ی خود را به راحتی چندین برابر نمایند. بیشتر سازمان ها تحلیل گران مالی را با حقوق خیلی بالا استخدام می کنند.
  • ادمین پایگاه داده: یکی از مشاغل پردرآمد در جهان، ادمین پایگاه داده است. ادمین پایگاه داده، وظیفه ی مدیریت تمامی داده ها را در بستر اینترنت بر عهده دارد. تمامی شرکت ها و سازمان ها، دارای ادمین پایگاه داده برای سازمان دهی اطلاعات مالی و سوابق خرید و داده های وب سایت خود هستند.

 شغل هایی که درآمد بالایی دارند

شغل هایی که درآمد بالایی دارند

لیست شغل های پردرآمد در ایران

رسیدن به شغل هایی که درآمد بالایی دارند، کار ساده ای نبوده و مستلزم صرف زمان و سرمایه  می باشد. در ادامه لیستی از شغل های پردرآمد در ایران را برای شما آماده کرده ایم، که به صورت زیر هستند:

  • پزشکی: پزشکی یکی از مشاغل پردرآمد در کل جهان می باشد. در حال حاضر در ایران پزشکان عمومی و دارای تخصص، درآمد بسیار بالایی دارند. جراحان مغز و اعصاب، ارتوپدی و جراحان قلب از جمله شاخه های رشته ی پزشکی پردرآمد هستند که از درآمد بالاتری نسبت به سایر رشته ها برخوردار هستند.
  • وکالت: برای خبره شدن در وکالت باید زمان زیادی را صرف این کار کرد. یک وکیل برای این که میان سایر رقبای خود، مطرح شود، باید از کارنامه ی کاری درخشانی برخوردار باشد. یک وکیل می تواند در یک ماه سه پرونده را قبول کند و در ازای هر کدام از پرونده ها درصدهای مشخصی را به عنوان حق الوکاله دریافت می کند. این درصد ها می تواند وکلا را به درآمد بالایی در ماه برساند.
  • متخصص هوش مصنوعی: به دلیل این که تکنولوژی و فناوری همواره در حال رشد است، بیشتر کسب و کارها از هوش مصنوعی در مشاغل خود استفاده می کنند. بازار کار این رشته بسیار زیاد است و شما بعد از اتمام تحصیلات در این زمینه می توانید سریعا مشغول به کار شوید.
  • بازاریابی دیجیتال: امروزه به دلیل این که اکثر کسب و کارها، فعالیت خود را در بستر اینترنت انجام می دهند. بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران بسیار داغ شده است. بازاریابی اینترنتی از درآمد بسیار بالایی در دیجیتال مارکتینگ برخوردار می باشد. در صورت افزایش مهارت های لازم در این حوزه می توانید به درآمد بالایی برسید.
  • صرافی ارز دیجیتال: صرافی دیجیتال هم جزء شغل هایی که درآمد بالایی دارند می باشد. امروزه به دلیل این که افراد زیادی وارد حوزه ی رمز ارزها شده اند، برای انجام تراکنش های خود در سال های آینده نیاز به صرافی های ایرانی خواهند داشت.

 شغل هایی که درآمد بالایی دارند

شغل هایی که درآمد بالایی دارند


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.    


شغل های خانگی که درآمد بالایی دارند

کسب و کارهای خانگی از جایگاه ویژه ای در میان شغل هایی که درآمد بالایی دارند، برخوردار هستند. کسب و کارهای خانگی امروزه محدود به فروش و ارائه ی محصولات و خدمات به افراد دور و بر نمی باشد. با وجود مشاغل اینترنتی در خانه می توان به کسب و کارهای بسیار زیادی پرداخت و از طریق آن ها به درآمد بالایی رسید. از جمله شغل های خانگی که درآمد بالایی دارند به شرح زیر هستند:

  • فروش سبزی خرد شده: امروزه به دلیل مشغله های کاری فراوان، کمتر خانواده ای فرصت سرخ کردن پیاز و یا خرد کردن و خشک کردن سبزی را دارد. این افراد خرید محصولات خانگی را به محصولات صنعتی کارخانه ها ترجیح می دهند. این امر موجب ایجاد فرصت های شغلی مناسب در این زمینه می شود.
  • قالی بافی: یکی دیگر از مشاغل پردرآمد خانگی از دیرباز تا کنون، قالی بافی می باشد. قالی های دستباف، مشتریان زیادی برای خود چه در ایران و چه در خارج از کشور دارند. فرش بافی درآمد بسیار بالایی دارد.
  • بازاریابی تلفنی: یکی دیگر از مشاغل خانگی پردرآمد، بازاریابی تلفنی است. بیشتر شرکت های بزرگ نیاز به بازاریاب تلفنی دارند. افراد کارجو می توانند با مراکزی که نیاز به بازاریابی برای محصولات خود دارند، قرارداد بسته و اقدام به بازاریابی تلفنی آن ها در منزل نمایند.
  • خشک کردن میوه: خشک کردن میوه و یا تهیه ی لواشک های خانگی، یکی دیگر از شغل های خانگی است که درآمد بالایی دارند. با تهیه ی دستگاه میوه خشک و دستگاه اسلایسر می توانید میوه ها را برش زده و در دستگاه خشک کنید.
  • شیرینی پزی: امروزه افراد زیادی هستند که عطر و طعم شیرینی های خانگی را به شیرینی های قنادی ترجیح می دهند. اگر در زمینه ی آشپزی از مهارت بالایی برخوردار هستید، می توانید کسب و کار خانگی برای خود راه اندازی کرده و به درآمد بالایی برسید.

 شغل هایی که درآمد بالایی دارند

شغل هایی که درآمد بالایی دارند

شغل پردرآمد مخصوص بانوان

یکی از دغدغه های خانم ها انتخاب یک شغل مناسب از میان شغل هایی که درآمد بالایی دارند، می باشد. داشتن شغل مناسب  و پردرآمد موجب ایجاد استقلال مالی در بانوان می شود و اعتماد به نفس آن ها را بسیار زیاد می کند.  در ادامه چند نمونه از شغل هایی پردرآمد مخصوص به بانوان را آماده کرده ایم که به شرح زیر هستند:

  • آرایشگری: از آن جایی که زیبا و آراسته بودن برای بیشتر خانم ها اهمیت زیادی دارد، برای همین خاطر خانم هایی هستند که، بیشتر وقت خود را در آرایشگاه ها سپری می کنند. همین امر موجب می شود که آرایشگری به یکی از مشاغل پردرآمد برای بانوان تبدیل شود. آرایشگری زیر مجموعه های بسیار زیادی دارد و با آموزش های لازم در هر کدام از این زیر مجموعه ها می توانید به درآمد بسیار بالایی برسید. همین طور در صورتی که قصد انجام امور زیبایی را نداشته باشید، می توانید با افتتاح یک مرکز زیبایی، مدیریت آن جا را برعهده گرفته و با استخدام کادر برای خود، بدون صرف انرژی به درآمد بالایی برسید.
  • پرستاری: یکی دیگر از مشاغلی که بانوان حضور فعالی در مقایسه با آقایان دارند، پرستاری است. پرستاری یکی از شغل های پردرآمد برای بانوان به حساب می آید. برای انجام این کار نیاز به تحصیلات دانشگاهی می باشد. بعد از قبولی در رشته ی پرستاری و گذراندن دوره ی تحصیلی بیشتر پرستاران در بیمارستان ها مشغول به کار می شوند و به درآمد بالایی می رسند.
  • کارهای هنری: به دلیل این که بیشتر بانوان از سلیقه ی خوب و روحیه ی ظریفی برخوردار هستند، در انجام کارهای هنری، توانایی بالایی دارند. از جمله کارهای هنری که مختص بانوان می باشد، می توان به شمع سازی، کار با چوب، نمد دوزی و ... اشاره کرد. در صورت داشتن تبحر کافی در این زمینه، بانوان می توانند به درآمد بالایی برسند.
  • انجام امور ترجمه: یکی دیگر از مشاغل پردرآمد خانگی، انجام ترجمه ی متون انگلیسی به فارسی است. به دلیل این که، استفاده از متون مختلف وب سایت های خارجی و انتشار آن ها بر روی وب سایت های ایرانی بسیار زیاد شده است، تقاضا برای استخدام مترجم های حرفه ای  هم زیاد شده است. در صورت داشتن مهارت لازم در این زمینه می توانید به صورت دورکاری، اقدام به ترجمه ی متن های ارسالی نمایید.

 شغل هایی که درآمد بالایی دارند

شغل هایی که درآمد بالایی دارند

پردرآمد ترین شغل های 10 سال آینده ایران

پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که روش های به روز و اینترنتی، جایگزین روش های سنتی شوند. به عنوان نمونه، افراد برای انجام کارهای بانکی و یا پرداخت قبض های خود، دیگر به بانک ها نمی روند، چون در خانه می توانند از طریق تلفن همراه خود، این کار را انجام دهند. شغل هایی که در آینده های نه چندان دور امکان از بین رفتنشان وجود دارد، نیاز به یک جایگزین دارند. بهترین شغل هایی که درآمد بالایی دارند، و در 10 سال آینده در ایران به پردرآمد ترین شغل ها تبدیل خواهند شد، به صورت زیر هستند:

  • تولید محتوا: داشتن خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی موجب پیشرفت در شغل تولید محتوا می شود. قطعا این شغل از آینده ی شغلی بسیار بالایی برخوردار خواهد شد.
  • دیجیتال مارکتر: این شغل شرایط لازم را از قبیل استراتژی های اساسی بازاریابی و مهارت های خلاقانه ایجاد می کند.
  • مشاوره توسعه دیجیتال کسب و کار: مشاوره توسعه دیجیتال کسب و کار یکی از مشاغل حساس است که موجب بررسی اتفاقات روز دنیای دیجیتال می شود.
  • توسعه دهنده ی هوش مصنوعی: از آن جایی که روز به روز به تعداد درخواست ها برای استخدام متخصصان هوش مصنوعی اضافه می شود. احتمال بروز فرصت های جدید برای این شغل در آینده وجود دارد.
  • توسعه دهنده ماشین لرنینگ: یادگیری ماشینی کمی پیچیده تر از هوش مصنوعی می باشد. توسعه دهندگان ماشین لرنینگ سعی در طراحی ربات های خودکاری را دارند که مانند یک انسان فکر کرده و تصمیم بگیرند.
  • متخصصان بلاکچین: با رشد و توسعه ی بازار ارزهای دیجیتال، افراد زیادی وارد این بازارهای مالی شده اند.  متخصصان بلاکچین می توانند این افراد را در انجام معاملات کمک کرده و با دانشی که دارند، اقدام به رفع اشکالات موجود در این زمینه نمایند.
  • متخصص اینترنت اشیا: با رشد اینترنت، اشیای مختلف قابلیت متصل شدن به آن را پیدا کرده است. برای همین خاطر افرادی خبره و با تجربه در آینده برای تعمیر و یا مدیریت این محصولات لازم خواهد شد.

 شغل هایی که درآمد بالایی دارند

شغل هایی که درآمد بالایی دارند

در این محتوا در رابطه با شغل هایی که درآمد بالایی دارند، صحبت کردیم. بیشتر شغل های پردرآمد جهان در زمینه های تکنولوژی و فناوری هستند.


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.   


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر