مشاوره رایگان

کسب و کار در شمال کشور

5.0| از 2 نظر

چیزی که فَت و فراوان است، کسب و کار در شمال کشور است. یعنی شما اهل هر نقطه ای از کشور باشید و از بیکاری و بی پولی بنالید، حق دارید. به غیر از شمال کشور! اگر شمالی هستید و بیکارید، یعنی تا به امروز خودتان نخواسته اید که کار کنید. من و شما که این حرف ها را با هم نداریم، پس بگذارید صادقانه بگویم که تنبلی از خودتان بوده، وگرنه بیکاری در این خطه پر برکت دلیل دیگری نمی تواند داشته باشد! تکلیف شمالی ها را روشن کردیم، حالا نوبت غیر شمالی هاست.

اگر در جایی غیر از شمال کشور زندگی می کنید، عذرتان تا حدودی بابت بیکاری پذیرفته است. دقت کنید؛ گفتم تا حدودی، نه صد درصد! اگر شهرتان امکانات دارد، اگر خودتان سرمایه دارید، اگر می توانید یک کسب و کار کوچک راه بیندازید و نان حلال سر سفره خانواده تان ببرید که شُکر خدا. دیگر منتظر چه هستید؟! اما اگر امکانات ندارید، از نبود سرمایه کافی رنج می برید و هزار و یک سنگ دیگر جلوی پایتان است، کوله بارتان را ببندید و راهی شهرهای شمالی شوید! شمال که فقط برای تفریح و خوشگذرانی نیست. به فکر نان باشید که خربزه آب است!

همان طور که متوجه شدید، امروز می خواهیم در مورد کسب و کار در شمال کشور صحبت کنیم. فرقی نمی کند شمالی هستید یا جنوبی. از شیر مردان و شیر زنان غرب کشورید یا از مردمان خونگرم شرق آن. به هر حال به شما توصیه می کنم که این مطلب را به هیچ قیمتی از دست ندهید!


    برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.         


بهترین کسب و کار در شمال کشور

ویژگی ها و امکانات هر منطقه ای موجب ایجاد فرصت های شغلی منحصر به فردی در آن می شود. یقینا شمال کشور نیز با آن همه امکانات بی نظیر و ویژگی های مثال زدنی اش از این قاعده مستثنی نیست. اگر بگویم تنها یک شغل خاص در شمال کشور بازدهی دارد و شما را به اوج ثروت می رساند، گزاف گفته ام. چرا؟!

چون شغل های زیادی وجود دارند که می توانند شما را از فرش به عرش و از کوخ به کاخ برسانند. می پرسید چه شغل هایی؟! خدمتتان عرض خواهم کرد.

  • به دنبال کسب  کار در شمال کشور می گردید؟! مشاور املاک شوید!

آب و هوای فوق العاده و زیبایی های شگفت انگیز شهرهای شمالی این منطقه را به قطب گردشگری کشور تبدیل نموده اند. شک نداریم هر زمان همسفرهایتان پیشنهاد یک سفر شمال جانانه را بدهند، فارغ از زمستان یا تابستان بودن و بی خیال سرما و گرمای هوا دست رد به سینه شان نمی زنید. بقیه هم درست مثل شما. این گونه است که شهرهای شمالی هیچگاه خالی از مسافر نمی شوند. خیلی ها بر این باورند که هیچ جا خانه خود آدم نمی شود. از همین رو ترجیح می دهند که در این منطقه پر خیر و برکت ملک بخرند تا هرگاه راهی شمال می شوند، با خیال راحت در ملک خود سکونت بگزینند. خیلی های دیگر نیز به خرید ملک و اجاره آن به مسافران روی می آورند. درآمدش هم حرف ندارد. با این اوصاف تعجبی ندارد که بگوییم مشاور املاک های شهرهای شمالی نانشان توی روغن است.

اگر به فکر راه اندازی یک کسب و کار در شمال کشور هستید، چه کسب و کاری بهتر از مشاور املاک؟!

  • به فکر راه اندازی یک کسب و کار در شمال کشور هستید؟! آژانس مسافرتی تاسیس کنید!

آژانس مسافرتی از آن دسته مشاغلی است که در شمال کشور حسابی جواب می دهد! می دانید چرا؟!

چون چیزی که در شمال کشور زیاد است، مسافر است! می توانید یک آژانس مسافرتی در این مناطق تاسیس کنید و با برگزاری تورهای یک روزه، دو روزه یا چند روزه دل از کف مسافران بِرُبایید!

  • کسب و کار در شمال کشور می خواهید؟! میزبان مسافران باشید!

میزبانی از مسافران یکی دیگر از پردرآمدترین ایده های کسب و کار در شمال کشور است. می توانید بخشی از منزلتان را به مسافرانی که قصد دارند یکی دو روزی را در شهر شما سپری کنند، اجاره بدهید. از درآمدش می پرسید؟! به لطف فراوانی مسافران فوق العاده است!

  • کارواش بزنید!

مسلما وقتی تعداد مسافران در شمال کشور زیاد است، تعداد ماشین ها هم زیاد است دیگر. پس کارواش هم در این مناطق می تواند یک کسب و کار موفق باشد!   

  • غذای خانگی بپزید!

تعداد مسافرانی که عاشق غذای خانگی هستند و حتی در سفر هم تن به خوردن فست فود نمی دهند، کم نیست! پس پخت غذای خانگی و سنتی را هم به لیست پردرآمد ایده های کسب و کار در شمال کشور بیفزایید!

  • سالن بازی راه اندازی کنید.
  • به عنوان واسطه ویلا اجاره بدهید.
  • صنایع دستی بفروشید.
  • راهنمای گردشگران شوید.
  • وسایل تفریحی کرایه بدهید.
  • محصولات دست ساز بفروشید.
  • در بازارچه های محلی فعالیت کنید.
  • چای کاری کنید.
  • برنج کاری کنید.
  • کشاورزی کنید.
  • چوبکاری کنید.
  • باغداری کنید.
  • ماهیگیری کنید.
  • دامداری کنید.
  • ...

کسب و کار در شمال کشور

کسب و کار در شمال کشور

ایده های کسب و کار خانگی در شمال

اگر قصد دارید یک کسب و کار پر سود در شمال راه بیندازید، لازم نیست حتما از خانه بیرون بزنید. گاهی درآمد یک کسب و کار خانگی بسیار بیشتر از سایر مشاغلی است که با هزار زور و زحمت به نتیجه می‌رسند. شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که بهترین کسب و کار خانگی در شمال کشور چه کسب و کاری است؟!

ساخت صنایع دستی یکی از ایده‌های کسب و کار خانگی در شمال کشور است. شما می‌توانید در خانه بنشینید و با ساخت صنایع دستی شهرهای شمالی حس و حال بی نظیر این دیار سرسبز را روانه دیگر نقاط کشور کنید. حصیربافی کنید، نمد مالی کنید، موج ببافید، جارو ببافید، سفالگری کنید و...!

مشابه لواشک و ترشی‌های شمال را در هیچ کجای ایران نمی‌توانید پیدا کنید. طعم ملس رب انار شمالی ناب است و بی رقیب. با این اوصاف چه کسب و کار خانگی ای بهتر از تولید لواشک و ترشی و رب انار؟! به یُمن حضور هزاران مسافر فروشش هم خیره کننده است. پس لحظه ای درنگ نکنید!

غذاهای سنتی و شیرینی‌های محلی بپزید و بفروشید. این یکی از بهترین و پردرآمدترین کارهای خانگی است که می‌توانید از آن کسب درآمد کنید. اگر دیگران از دستپختتان تعریف می کنند، همین الان استارت کارتان را بزنید!

  • شال بافی کنید.
  • قلاب بافی کنید.
  • حصیر بافی کنید.
  • دست بافته های پشمی درست کنید.
  • عروسک های محلی درست کنید.
  • لنگ، پارچه تافته و کجینی تولید کنید.
  • غذاهای سرد و گرم بپزید.
  • فروشگاه آنلاین فروش سوغاتی شمال کشور تاسیس کنید.
  • مرغ و خروس و بوقلمون پرورش بدهید.
  • قارچ پرورش بدهید.
  • میوه خشک درست کنید.
  • نان محلی درست کنید.
  • سبزی های محلی را پاک کرده و بسته بندی کنید.

و هزار و یک کار خانگی دیگر که می توانید از طریق آن ها پول خوبی به جیب بزنید!

کسب و کار در شمال کشور

کسب و کار در شمال کشور


     برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.           


راه اندازی کسب و کار اقامتگاه بومگردی در شمال

راه اندازی اقامتگاه بومگردی از آن دسته ایده‌های کسب و کار در شمال کشور است که هر فرد خوش ذوقی را به تفکر وا می‌دارد. شاید شما هم جزء این افراد باشید! افرادی که زندگی ساده و جذاب سنتی را به زندگی‌های لوکس و پر زرق و برق امروزی ترجیح می‌دهند. شاید برایتان جالب باشد بدانید؛ تعداد مسافرانی که مثل شما فکر می‌کنند و معتقدند که زیبایی در سادگی است، کم نیست. مسافرانی که ترجیح می‌دهند مناطق بکر و طبیعت دست نخورده را برای اقامت برگزینند، نه هتل‌های پنج ستاره و ویلاهای لوکس رو به دریا و...! این جاست که اهمیت اقامتگاه‌های بومگردی به خوبی روشن می‌شود.

برای راه اندازی یک اقامتگاه بومگردی در شمال کشور نخست مکان مناسب را بیابید. این که کدام مکان برای راه اندازی چنین اقامتگاهی مناسب‌تر است، به پارامترهای متعدد و متنوعی بستگی دارد. از موقعیت جغرافیایی گرفته تا وضعیت گردشگری و وضعیت زمین و...!

پس از انتخاب مکان مناسب به اداره گردشگری و صنایع دستی شهرستانتان مراجعه نمایید. نگویید شهر ما چنین اداره ای ندارد که غیر ممکن است! مجوزهای لازم را اخذ کنید، بسم الله بگویید و کارتان را شروع کنید. برای این که کاروبارتان بگیرد، از اهمیت بازاریابی غافل نشوید.

حالا این سوال پیش می آید که اقامتگاه بومگردی ام را به چه امکاناتی مجهز کنم تا مسافران شیفته اش شوند؟

اگر می‌خواهید مسافران برای اقامتگاه بوم گردیتان سر و دست بشکنند، آن را در دل طبیعت و به دور از مدرنیته بسازید! چه دلیلی دارد در یک مکان سنتی تلویزیون وجود داشته باشد؟ چه دلیلی دارد وای‌فای رایگان و اینترنت وجود داشته باشد؟! مسافران به هتل نمی‌روند که چند ساعتی از هیاهوی تکنولوژی به دور باشند. پس لطفا دور این گزینه‌ها را یک خط قرمز پررنگ بکشید. همین که یک یخچال کوچک و وسایل سرمایشی برای روزهای سرد تدارک ببینید، کافیست!

کسب و کار در شمال کشور

کسب و کار در شمال کشور

بررسی کسب و کارهای موفق در شمال

  • فروش محصولات محلی و سنتی؛ کسب و کاری پردرآمد در خطه شمالی

اگر به شمال کشور سفر کرده باشید، حتما محو زیبایی بازارچه های فروش محصولات محلی در این خطه شده اید. این بازارها که عطر و بوی سبزی های محلی زیباییشان را به اوج رسانده است، پر شده اند از تخم مرغ های محلی و میوه های رنگی و ترشیجات رنگارنگ. پر شده اند از حصیر و ماهی و میگو. از صدای دست فروش میانسالی که دست سازه های همسر و فرزندانشان را به فروش گذاشته است. محال است مسافران لذت حضور در چنین بازارهایی را از خودشان دریغ کنند. پس اگر به فکر کسب درآمد هستید، به این گزینه بیشتر فکر کنید!

  • به فکر کسب و کار در شمال کشور هستید؟! گردشگران را راهنمایی کنید و پول بگیرید!

یکی از پردرآمدترین ایده های کسب و کار در شمال کشور تور لیدر شدن است! در این که روزانه هزاران مسافر مشتاق بازدید از شهر و استان سرسبز و جذاب شما هستند، هیچ شکی نیست. در این که شما آدم صبور و با حوصله ای هستید و از رهبری یک گروه لذت می برید، مهارت‌های ارتباطی قوی دارید، خوش اخلاقید و منطقه را مثل کف دستتان می‌شناسید نیز هیچ شکی ندارم! خُب با این اوصاف چه کاری بهتر از این که مسافران را راهی کرده و شگفتی های محل زندگیتان را به آن ها نشان بدهید؟

  • ایستگاه شکم، جاذبه مورد علاقه همه مسافران!

اگرچه شمال کشور پر شده است از جاذبه‌های دیدنی، اما حقیقت این است که در هنگام گرسنگی هیچ جاذبه ای به اندازه یک رستوران همه چیز تمام به چشم مسافران زیبا نمی آید! هم تعداد طرفداران غذاهای خانگی زیاد است و هم سوسیس و کالباس خوران فست فود پسند. در هر زمینه ای فعالیت کنید، درآمدش فوق العاده است. فقط یادتان باشد که این کیفیت غذاهایتان است که مسافران را به سمتتان می‌کشاند، نه صرفا زرق و برق رستورانتان!

کسب و کار در شمال کشور

کسب وکار در شمال کشور

کسب و کار شرکت خدماتی در شمال

شرکت خدماتی از آن دسته شرکت هایی است که کاروبارش در شمال کشور حسابی گرفته است. همان طور که در جریان هستید، تعداد ویلاها، سوئیت ها و هتل ها در شهرهای شمالی کشور کم نیست. چون تعداد مسافران این شهرها بسیار بیشتر از چیزی است که من و شما تصور می کنیم! به نظر شما چه کسی وظیفه نظافت این ویلاها و هتل ها را پس از خروج مسافران بر عهده دارد؟ مسلما خودِ مسافر که چنین کاری نمی کند. پول می دهد، نظافت هم بکند؟! از محالات است. صاحبان ویلاها هم چنین کاری نمی کنند. نه این که تنبلیشان بیاید ها. نه، از سر تنبلی نیست. نظافت ویلاها و هتل ها و سوئیت ها کار یک روز و دو روز و یک ماه و دو ماه که نیست. کار هر روز است و تمامی ندارد. پس این که صاحبان آن ها بخواهند تمیز کنند هم محال به نظر می رسد. خُب تکلیف چیست؟ چه باید کرد؟!

بهترین گزینه سپردن کار به کاردان است! شرکت‌های خدماتی را بدین منظور تاسیس نموده اند دیگر. این شرکت ها که امروزه تعدادشان بسیار زیاد است، وظیفه نظافت و تمیزی ویلاها، هتل ها و سوئیت ها را بر عهده دارند. با این اوصاف دیگر نیازی نیست مسافران زحمت بکشند یا صاحبان این اماکن خودشان را به دردسر بیندازند. با یک تماس تلفنی نیروی کاربلد و ماهر از سوی شرکت های خدماتی به مکان مورد نظر فرستاده می شود و در عرض چند دقیقه همه جا برق می افتد!

اگر به دنبال یک کسب و کار خوب در شمال کشور می گردید، تاسیس شرکت خدماتی را به عنوان یک پیشنهاد طلایی از سوی ما پذیرا باشید. خیالتان از بابت درآمدش راحتِ راحت باشد. نه مسافرها تمامی دارند و نه نظافت هتل‌ها و سوئیت‌ها پایان می‌پذیرد. این شغل همیشه هست و درآمد شما همواره تضمینی است.

کسب و کار در شمال کشور

کسب و کار در شمال کشور

جمع بندی

شمال کشور از آن دسته نقاطی است که بهانه بیکاری و بی پولی از سوی اهالی آن به هیچ عنوان پذیرفته نیست. اگر اهل شمال کشور هستید و تا به امروز به هر دلیلی اعم از تنبلی کار نکرده اید، دیگر بس است. بلند شوید و از این همه خیر و برکتی که خدا بر شهرتان نازل نموده، نهایت بهره را ببرید. بدون سرمایه آنچنانی هم می توانید شروع کنید. مثلا مشاور املاک شوید، آژانس مسافرتی تاسیس کنید، کارواش بزنید، تور لیدر شوید، حصیر بافی و موج بافی کنید، صنایع دستی بفروشید، باغداری کنید، کشاورزی کنید، ماهی پرورش بدهید و هزار و یک شغل دیگر که شما شمالی ‌ها از من به آن ها واردترید!

نمی توانید خارج از منزل کار کنید؟!

این که ایرادی ندارد. هزاران کسب و کار خانگی در شمال کشور وجود دارد که می توانید مناسب ترین آن ها را برگزیده و از همین الان کارتان را شروع کنید. می پرسید چه کارهایی؟! خدمتتان عارض خواهم شد.

به عنوان پرطرفدارترین ایده های کسب و کار خانگی در شمال کشور می توانید ترشی جات، مرباجات، لواشک و رب انار درست کنید و بفروشید. می توانید نان محلی بپزید و بفروشید. می توانید غذای سنتی و شیرینی های محلی درست کنید و بفروشید. می توانید صنایع دستی درست کنید. مرغ و خروس و بوقلمون پرورش بدهید. قارچ پرورش بدهید. سبزی محلی پاک کرده، بسته بندی کنید و بفروشید. شما همت کنید، کار تا دلتان بخواهد زیاد است!

راه اندازی اقامتگاه بومگردی یکی دیگر از ایده های کسب و کار در شمال کشور است. همان طور که می دانید؛ مردم از زندگی ماشینی به ستوه آمده اند و به دنبال گوشه ای دنج برای سپری کردن ساعاتی خوش می گردند. کجا بهتر از یک اقامتگاه بومگردی در دل طبیعت بکر شهرهای شمالی؟! به این ایده عالی بیشتر فکر کنید!

کسب و کار در شمال کشور

 کسب و کار در شمال کشور


     برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.          


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

Hamzeh.mehdipoor

Hamzeh.mehdipoor | 12/24/2022 6:06:09 PM

عاااالی

محمد

محمد | 12/10/2023 6:18:52 PM

عالی بود