مشاوره رایگان

کار تولیدی کوچک

| از 0 نظر

در این محتوا برای شما عزیزان مطالبی را در ارتباط با کار تولیدی کوچک، مورد بررسی قرار داده ایم. در صورتی که قصد راه اندازی چنین کسب و کاری را دارید، حتما تا انتهای محتوا همراه ما باشید. چون در ادامه قرار است به بررسی مباحثی مانند کسب و کار تولیدی کوچک چیست؟ ایده های کسب و کار تولیدی کوچک، کار تولیدی کوچک و زود بازده در روستا، کارهای تولیدی کوچک با 30 میلیون، وام هایی که به کسب و کار تولیدی کوچک تعلق می گیرد، چیست؟ بپردازیم.


    برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.         


کسب و کار تولیدی کوچک چیست؟

در پاسخ به این سوال که کسب و کار تولیدی کوچک چیست؟ می توان گفت که کسب و کار تولیدی یکی دیگر از انواع کسب و کارها می باشد که در آن مواد اولیه به یک محصول تبدیل شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. کسب درآمد از کار تولیدی کوچک به این صورت است که، با تبدیل مواد خام و کم ارزش به یک محصول نهایی و قابل عرضه به مخاطبان هدف می توانید ارزش افزوده ایجاد کرده و از این طریق کسب درآمد داشته باشید.  راه اندازی کسب و کار تولیدی کوچک یکی از بهترین فرصت های کسب درآمد برای هر فرد جویای کار در جامعه ی امروز ما می باشد.

امروزه با در نظر گرفتن افزایش نرخ بیکاری و کاهش میزان مشاغل دولتی و استخدامی، بیشتر افراد به دنبال ایده هایی هستند که با استفاده از آن ها یک کار تولیدی کوچک و پر درآمد را به صورت مستقل راه اندازی کنید. ولی معمولا برخی از افراد به دلیل نداشتن سرمایه ی کافی و یا قدرت ریسک پذیری  پایین و عدم اطلاعات و استراتژی مورد نیاز از راه اندازی آن صرف نظر می کنند. با توجه به مطالب ذکر شده در آمد کسب و کار تولیدی از کسب و کار های معمولی خیلی بالاتر است، به همین دلیل راه اندازی کسب و کار تولیدی کوچک با سرمایه کم، قطعا سوددهی بالاتری خواهد داشت. در ادامه به بررسی چند ایده ی کار تولیدی کوچک که از ریسک کمتری برخوردار هستند، می پردازیم. این ایده ها به شرح زیر هستند:

  • تولید شمع: تولید شمع یک کار تولیدی کوچک است که با سرمایه ی کم قابل اجرا می باشد. این کار را در ابتدا می توان در خانه بعد از یادگیری آموزش های لازم برای ساخت انواع شمع، شروع کرده و بعد از افزایش کیفیت کار و جذب مشتریان زیاد، اقدام به توسعه ی این کار نمود. امروزه فروش شمع های تزئینی و عطری از پتانسیل بالایی برخوردار می باشند.
  • تولید عطر: تولید عطر یکی دیگر از بهترین ایده های کسب و کار تولیدی کوچک می باشد که نیازی به سرمایه ی بالایی هم ندارد. به این صورت که با تهیه ی انواع اسانس ها و ترکیب آن ها با یکدیگر می توانید عطر های ناب و منحصر به فردی را ایجاد نمایید. البته در همین راستا ذکر این موضوع از این قاعده مستثنی نمی باشد که، برای تشخیص بوهای مختلف و ترکیب آن ها باید از دانش عطرسازی و سلیقه و استعداد بالایی برخوردار باشید. در این صورت می توانید برای فروش عطر هایی که می سازید، به عطر فروشی ها مراجعه کرده و حتی برند خودتان را ایجاد کنید.  

کار تولیدی کوچک

کار تولیدی کوچک

ایده های کسب و کار تولیدی کوچک

ایده های زیاد و متنوعی برای شروع کسب و کار تولیدی کوچک وجود دارد. هر فرد که به دنبال شروع یک کار خدماتی و یا تولیدی به صورت مستقل هستند، می توانند با در نظر گرفتن علاقه، مهارت و استعداد و مدت زمانی که می توانند برای این کار صرف کنند، اقدام به انتخاب یکی از ایده ها نمایند. در ادامه چند نمونه از کار تولیدی کوچک با سرمایه کم را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر دنبال شروع کسب و کاری متعلق به خود هستید، همراه ما باشید:

  • تولید صابون: تقاضا برای خرید صابون های دست ساز امروزه بسیار زیاد شده است و افراد زیادی هستند که آن ها را نسبت به صابون های صنعتی ترجیح می دهند. بیشتر مردم صابون های دست ساز را هم به عنوان هدیه و هم از لحاظ کیفیت بهداشتی که دارند، خریداری می کنند. استفاده از صابون های دست ساز جذاب و شیک در دکوراسیون سرویس بهداشتی بسیار ترند شده است.
  • تولید محصولات رزینی: کار با رزین و ساخت محصولات رزینی، مهارتی می باشد که می توان از طریق گذراندن دوره های آموزشی و تمرین و تکرار کسب کنید. تولید محصولات رزینی یکی دیگر از ایده های کسب و کار تولیدی کوچک می باشد. اکسسوری های رزینی به خاطر تنوع بالا و هزینه های پایین ساختی که دارند، در طرح های گوناگون و سفارش قابل تولید هستند. با استفاده از رزین می توان محصولات متنوع و زیادی مانند گوشواره، زیر سیگاری، انگشتر، بوکمارک، دستبند، جا کلیدی و ... تهیه کرد.
  • تولید محصولات چرمی: از دیگر کسب و کارهای تولیدی کوچک می توان به ساخت محصولات چرمی اشاره کرد. چرم یکی از متریال های پرطرفدار در تولیدات محصولات بازار می باشد که در کل دنیا به فروش می رسند. با راه اندازی کسب و کار تولیدی کوچک ساخت محصولات چرمی می توانید درآمد بالایی داشته باشید.
  • کارگاه تولیدی لباس: کارگاه تولیدی لباس یکی دیگر از ایده های کار تولیدی کوچک می باشد. چون یکی از دغدغه های همه ی انسان ها انتخاب و خرید لباس مناسب می باشد. امروزه با تحریم ورود لباس های خارجی و افزایش قیمت لباس ها، بیشتر اقشار جامعه به دنبال لباس هایی با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب هستند. با راه اندازی تولیدی لباس می توان نیازهای بازار را برطرف کرده و با سرمایه ای نه چندان زیاد مشغول به کار تولیدی کوچک شد. البته برای موفقیت در این حوزه نیاز به مهارت و علاقه ی بالا به خیاطی می باشد.

کار تولیدی کوچک

کار تولیدی کوچک


     برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.           


کار تولیدی کوچک و زود بازده در روستا

کار تولیدی کوچک در روستاها از بازدهی بالایی برخوردار خواهد شد. چون ایده های تجاری بالقوه ی بسیار زیاد  و متعددی در مناطق روستایی وجود دارند. به همین خاطر بیشتر افراد اقدام به راه اندازی کارگاه های تولیدی کوچک در روستاها می کنند. این کار موجب ایجاد اشتغال برای ساکنان روستا می شود. در ادامه به بررسی چند نمونه از کار تولیدی کوچک در روستا می پردازیم که به شرح زیر هستند:

  • تولید و فرآوری عسل: یکی از ایده های زود بازده کار تولیدی کوچک در روستا، تولید و فرآوری عسل می باشد. برای کسب درآمد از این کار نیاز به خرید ماشین آلات فرآوری عسل  و استخدام نیروی انسانی می باشد. بعد از انجام این کارها، نوبت تهیه ی مواد خام می باشد. منظور از تهیه ی مواد خام، همان کندوی زنبور عسل و به همراه خود زنبورهای عسل می باشد.  سپس با مستقر کردن آن ها در محیط طبیعی و نگهداری از آن ها می توانید هم تعداد زنبورهای عسل خود را افزایش دهید و هم از فروش عسل به درآمد برسید. این کسب و کار از سودآوری بالایی برخوردار است، چون علاوه بر ایران، در بازار ایران هم از تقاضای بالایی برخوردار است.
  • پرورش و تولید قارچ خوراکی: از دیگر ایده های کار تولیدی کوچک و زود بازده در روستا، می توان به پرورش و تولید قارچ خوراکی اشاره کرد. برای این کار نیاز به سرمایه ی بالایی نمی باشد و تنها با داشتن محیطی مناسب می توانید اقدام به کسب درآمد کرد. بعد از تهیه ی قارچ خوراکی و کشت آن می توانید با بسته بندی قارچ ها به صورت بهداشتی اقدام به فروش آن کرده و درآمد مناسبی را با سرمایه ی کم به دست بیاورید. همین طور می توانید به صورت عمده محصولات خود را به فروش برسانید.
  • تولید عرقیات گیاهی: از دیگر ایده های کسب درآمد در روستاها می توان به تولید عرقیات گیاهی اشاره کرد. راه اندازی این کسب و کار نیاز به درآمد کمی دارد ولی درآمد حاصل از آن زیاد است. برای شروع به این کار نیاز به یک دستگاه تقطیر می باشد. سپس با تولید عرقیات محصولات گیاهی مانند نعنا و سایر عرقیات دارویی می توان به درآمد بالایی از طریق فروش آن ها رسید.

کار تولیدی کوچک

کار تولیدی کوچک

کارهای تولیدی کوچک با 30 میلیون

ایده های زیاد و متنوعی برای کار تولیدی کوچک با سرمایه گذاری 30 میلیون تومان برای افرادی که می خواهند اقدام به راه اندازی کسب و کار با سرمایه ی کم نمایند، وجود دارند. افرادی که در زمینه های خاصی مهارت و استعداد دارند، می توانند با راه اندازی کسب و کاری مستقل برای خود اقدام به کسب درآمد نمایند. از جمله کسب و کارهای تولیدی کوچک با 30 میلیون تومان می توان به موارد اشاره کرد:

  • کارگاه تولید بلوک های سیمانی: از دیگر ایده های کار تولیدی کوچک، راه اندازی کارگاهی برای تولید بلوک های سیمانی است. امروزه در صنعت ساختمان سازی، بلوک های ساختمانی از تقاضای بالایی برخوردار هستند. به همین خاطر بعد از کسب اطلاعات مورد نیاز در مورد چگونگی ساخت بلوک های سیمانی با کیفیت و قیمت مناسب می توانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید.
  • کارگاه روغن گیری: یکی دیگر از ایده های کار تولیدی کوچک با سرمایه 30 میلیون تومان می توان به راه اندازی کارگاه روغن گیری اشاره کرد. امروزه استفاده از روغن هایی که از مواد طبیعی مانند زیتون، کنجد و سیاه دانه و ... جایگزین روغن های صنعتی و کارخانه ای مانند روغن مایع و جامع شده است. مصرف این روغن ها برای بهبود سلامتی بسیار سودمند بوده و موجب کاهش خطرات ناشی از مصرف روغن می شود.  همین موضوع موجب می شود که روغن گیری جز کسب و کارهای درآمدزا با هزینه بسیار کم و ریسک پایین به حساب بیاید.
  • تولید کیک و شیرینی های خانگی: یکی دیگر از ایده های کسب و کار تولیدی کوچک با سرمایه ی 30 میلیون تومان، تولید کیک و شیرینی های خانگی می باشد. برای شروع به کار نیاز به مهارت و استعداد در این زمینه می باشد، البته افرادی که علاقه مند به این کسب و کار هستند، می توانند با گذراندن یک سری آموزش های اولیه اقدام به کسب اطلاعات مورد نیاز در این حوزه نمایند. سپس با احداث یک کارگاه و کسب مهارت های لازم اقدام به گرفتن سفارش از مشتریان نموده و از این طریق درآمد داشته باشند.

 کار تولیدی کوچک

کار تولیدی کوچک

وام هایی که به کسب و کار تولیدی کوچک تعلق می گیرد، چیست؟

افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار تولیدی کوچک را دارند، می توانند با دریافت وام کسب و کار بخشی از سرمایه خود را تامین نمایند. موسسه ها و ارگان های زیادی هستند که اقدام به پرداخت وام هایی به کسب و کار های تولیدی کوچک می نمایند. در موقعیت های مختلف هم دولت وام های مختلفی را برای کسب و کارها در نظر می گیرد. بانک کشاورزی برای کارهای تولیدی کوچک، وام خود اشتغالی پرداخت می کند. مبلغی وام 50 تا 200 میلیون تومان می باشد که از سود 4 درصدی برخوردار است. برای این وام نیاز به یک ضامن معتبر می باشد. مدت بازپرداخت وام هم 36 تا 60 ماه است. وام کسب و کار بانک کشاورزی برای راه اندازی مشاغل زیر قابل اجرا می باشد.

  • فرآوری عسل
  • پرورش قارچ
  • تولید و فرآوری گیاهان دارویی
  • تولید عرقیات گیاهی
  • تولید میوه خشک

کسب و کار تولیدی کوچک متعدد و زیادی وجود دارند که در حوزه های مختلف قابل انجام هستند. از جمله مهم ترین آن ها می توان به مشاغل زیر اشاره کرد:

  • مشاغل تولیدی در حوزه کشاورزی: پرورش قارچ، تولید عرقیات گیاهی، تولید و فرآوری عسل
  • مشاغل تولیدی در حوزه ی صنایع دستی: چرم دوزی، ساخت و طراحی محصولات رزین، طراحی و دوخت لباس، شمع سازی

مشاغل فوق می توانند از بانک های رفاه کارگران و  توسعه تعاون تا حداکثر 100 میلیون تومان وام با بهره ی 5 درصد دریافت نمایند. به این صورت که مدت بازپرداخت آن 60 ماهه می باشد. وام خود اشتغالی کمیته ی امداد امام خمینی به مبلغ 100 میلیون تومان به وام اشتغال بدون سود معروف می باشد. این وام متعلق به مددجویان بوده و با هدف ایجاد اشتغال به آن ها پرداخت می شود. این وام را می توان از بانک ملی، کشاورزی، ملت، مسکن و سپه دریافت کرد.

کار تولیدی کوچک

کار تولیدی کوچک

جمع بندی

تا به این جای محتوا به بررسی چند ایده ی متنوع و کاربردی به عنوان کار تولیدی کوچک پرداختیم. امیدواریم با مطالعه ی این مطالب تا به این جا به پاسخ تمامی سوالاتی که در ذهنتان ایجاد می شوند، رسیده باشید. البته همان گونه ای که در مطالب بالاتر اشاره کردیم، ایده های متنوع و زیادی وجود دارند. این موارد تنها چند نمونه از بهترین ایده های کار تولیدی کوچک می باشد.

کار تولیدی کوچک

کار تولیدی کوچک


     برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.          


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر