مشاوره رایگان

سرمایه گذاری استارتاپ

| از 0 نظر

در این محتوا برای شما عزیزان به بررسی مطالبی در ارتباط با سرمایه گذاری استارتاپ پرداخته ایم. اگر قصد کسب اطلاعات مورد نیاز در این حوزه هستید، توصیه می کنیم تا انتهای محتوا همراه ما باشید. چون در ادامه قرار است مطالبی همچون شرکت های سرمایه گذاری استارتاپ در دنیا، انواع سرمایه گذاری در استارتاپ ها، سرمایه گذاری در استارتاپ های ایرانی، تمامی نکاتی که باید در مورد سرمایه گذاری استارتاپ بدانید را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

سرمایه گذاری استارتاپ

سرمایه گذاری استارتاپ


      برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.            


شرکت های سرمایه گذاری استارتاپ در دنیا

 شرکت های سرمایه گذاری زیادی هستند که بر روی ایده های کارآفرینی خلاقانه سرمایه گذاری می کنند. به همین جهت، شرکت های سرمایه گذاری به عنوان بازوی محرکه و عامل توسعه شرکت های دانش بنیان استارتاپ ها به حساب می آیند. شرکت های سرمایه گذاری استارتاپ زیادی  در سر تا سر دنیا وجود دارند.  از جمله ی آن ها می توان به شرکت های زیر اشاره کرد:

  • Accel: یکی از شرکت های سرمایه گذاری استارتاپ آمریکایی،ACCEL می باشد. این شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر در دنیای کسب و کارهای نوپا برای سرمایه گذاری اولیه و مرحله ی رشد همکاری می کند. این شرکت در کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، پالو آلتو، لندن، هند و چین دارای دفتر می باشد. این شرکت از استارتاپ های بزرگی مانند فیس بوک حمایت مالی کرده است.
  • Kliener Perkins: یکی دیگر از شرکت های سرمایه گذاری استارتاپ آمریکایی، شرکت Kliener Perkins می باشد. این شرکت از کسب و کارهای نوپا در مراحل اولیه و رشد آن ها حمایت می کند. کلاینر پریکینز یکی از سرمایه گذاران آمازون می باشد و از زمان تاسیس تا به امروز در بیش از 900 سرمایه گذاری شرکت کرده است.
  • Tigre global management: این شرکت آمریکایی بیشتر در حوزه ی اینترنت، نرم افزار و مصرف کننده ها تمرکز دارد. از جمله شرکت هایی که مورد حمایت و سرمایه گذاری این شرکت بوده اند، Linkedin و Alibaba می باشد.
  • Sequoia Capital: یکی دیگر از شرکت های آمریکایی که اقدام به سرمایه گذاری استارتاپ ها می کنند، شرکت سکویا می باشد. این شرکت در کالیفرنیا بوده و عمدتا بر روی صنعت فناوری تمرکز دارد. شرکت هایی که سکویا بر روی آن ها سرمایه گذاری کرده است، عبارت هستند از اپل، گوگل، اوراکل، اینستاگرام، واتساپ، یوتیوب، لینکدین و ...
  • Andreessen Horowitz: یکی دیگر از شرکت های سرمایه گذاری استارتاپ خصوصی آمریکایی این شرکت می باشد که به وسیله ی مارک اندرسن و بن هوروویتز راه اندازی شده است. دفتر مرکزی این شرکت در کالیفرنیا می باشد و اقدام به سرمایه گذاری استارتاپ ها در مرحله ی اولیه ی راه اندازی می نماید. سرمایه گذاری اصلی این شرکت ها در زمینه های ارز دیجیتال، آموزش و فناوری اطلاعات سازمانی، صنایع موبایل و ... می باشد.

سرمایه گذاری استارتاپ

سرمایه گذاری استارتاپ

انواع سرمایه گذاری در استارتاپ ها

همان گونه که در مطالب بالاتر به اهمیت سرمایه گذاری استارتاپ ها به وسیله ی صندوق های سرمایه گذاری برای رشد کسب و کارهای نوپا اشاره کردیم، ذکر این موضوع هم در همین راستا، از قاعده مستثنی نمی باشد که سرمایه گذاری در استارتاپ ها از انواع گوناگونی برخوردار می باشند. مهم ترین انواع سرمایه گذاری در استارتاپ ها به شرح زیر هستند:

  • صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت: یکی از انواع سرمایه گذاری در استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت می باشد. این نوع صندوق سرمایه گذاری با ترکیب دارایی های مالی متفاوتی از قبیل اوراق مشارکت، سپرده های بانکی و ... از دارایی های نقد شوندگی بالایی برخوردار هستند. همین موضوع موجب می شود که سود این نوع سرمایه گذاری ها در دنیای کسب و کارهای نوپا بسیار زیاد باشد.
  • صندوق سرمایه گذاری در سهام: صندوق سرمایه گذاری در سهام، یکی دیگر از انواع سرمایه گذاری استارتاپ و کسب و کارهای نوپا می باشد. در این نوع سرمایه گذاری، ترکیب دارایی ها را به سهام شرکت های بورس و اوراق اختصاص داده می شود. به همین خاطر این نوع سرمایه گذاری استارتاپ از ریسک بسیار بالایی برخوردار هستند. ولی در کنار ریسک بالایی که دارند، از بازدهی بالایی هم برخوردار می باشند.
  • صندوق سرمایه گذاری مختلط: یکی دیگر از انواع سرمایه گذاری استارتاپ مربوط به صندوق سرمایه گذاری مختلط می باشد. در این نوع سرمایه گذاری، سهام و اوراق ها با ترکیب دارایی ها به اندازه ی مساوی تقسیم می شوند. صندوق سرمایه گذاری مختلط ریسک کمتری نسبت به صندوق های سرمایه گذاری سهامی دارد. همین طور بازدهی این نوع سرمایه گذاری بالاتر است.

البته یکی دیگر از انواع سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها، سرمایه گذاری سریالی می باشد. در سرمایه گذاری سریالی یک استارتاپ باید بتواند از راه دور اقدام به جذب سرمایه نماید. در این صورت می تواند موجب افزایش ارزش کسب و کار خود شود. البته سرمایه گذاری های دیگری هم در این حوزه وجود دارند که مهم ترین آن ها، بانک ها، سرمایه گذاران جمعی، شرکت های سرمایه گذاری خطر پذیر، کارت های اعتباری و ... می باشند.

سرمایه گذاری استارتاپ

سرمایه گذاری استارتاپ


       برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.            


سرمایه گذاری در استارتاپ های ایرانی

در این بخش از محتوای سرمایه گذاری استارتاپ به بررسی سرمایه گذاری در استارتاپ ایرانی می پردازیم. همان گونه که می دانید در چندین سال اخیر استارتاپ هایی راه اندازی شده اند که خیلی خوب عمل کرده و بسیار موفق شده اند. به این صورت که افرادی که قصد راه اندازی استارتاپی را دارند، باید به یک مورد اصلی، یعنی سرمایه گذاری استارتاپ توجه نمایند. در صورتی که به این موضوع مهم یعنی سرمایه گذاری استارتاپ توجه نشود، قطعا بعد از مدت زمان خیلی کوتاهی زمین خواهند خورد. البته در همین راستا ذکر این موضوع از این قاعده مستثنی نمی باشد که پیدا کردن یک سرمایه گذار خوب، کمی ریسک پذیر می باشد. افرادی که بدون داشتن اطلاعات کافی در این حوزه اقدام به جذب سرمایه گذار خوب نمایند، قطعا لطمه ی بزرگی به استارتاپ خود وارد خواهند کرد. این امر موجب نابودی کسب و کار آن ها خواهند شد.

 در حوزه های کسب و کاری برخی صندوق های سرمایه گذاری برای رشد و توسعه ی استارتاپ ها وجود دارند. بهترین روش تامین مالی کسب و کارهای نوپا همین صندوق های سرمایه گذاری هستند. استارتاپ هایی که به دنبال سرمایه گذار می باشند، به این موضوع باید واقف باشند که، سرمایه گذار اقدام به انجام یک سری بررسی هایی قبل از سرمایه گذاری می نماید. این بررسی ها به شرح زیر هستند:

  • آیا این ایده ی استارتاپ از ارزش کافی برای سرمایه گذاری برخوردار می باشد؟
  • آیا ایده بیان شده در کنار ناب و منحصر به فرد بودن آن می تواند تا مرحله ی تجاری سازی پیش برود؟

سرمایه گذاران بعد از مطمئن شدن از پاسخ این سوالات می توانند اقدام به سرمایه گذاری بر روی یک استارتاپ نمایند. به صورت کلی سرمایه گذاری استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا کمی خطرناک بوده و از ریسک بالایی برخوردار می باشند. ولی اگر این سرمایه گذاری در جهت درست و بر روی استارتاپی که ارزش دارد انجام شود، قطعا به عنوان یک معامله ی برد برد، سود دهی بسیار بالایی خواهد داشت. همین موارد باعث می شوند که اکثر سرمایه گذاران به سختی بر روی یک کسب و کار تازه کار سرمایه گذاری کنند تا به راحتی سرمایه ی خود را از دست ندهند. یکی از اصلی ترین ریسک های سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری استارتاپ، این است که از بین انبوه کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها بتوانند استارتاپی را گلچین کنند تا امکان به خطر افتادن  سرمایه شان وجود نداشته باشد.

سرمایه گذاری استارتاپ

سرمایه گذاری استارتاپ

تمامی نکاتی که باید در مورد سرمایه گذاری استارتاپ بدانید

یکی از اصلی ترین چالش هایی که هر کارآفرین در زمان راه اندازی استارتاپ خود با آن مواجه می شود، پیدا کردن سرمایه گذاری استارتاپ برای کسب و کار نوپای خود می باشد. سرمایه گذاری استارتاپ به وسیله ی سرمایه گذاران موجب می شود که کسب و کار نوپا به جای شکست به بهترین کسب و کار تبدیل شود. روش های مختلف و زیادی برای تامین استارتاپ ها وجود دارند که مهم ترین آن ها به شرح زیر هستند:

  • روش تامین سرمایه به صورت کوتاه مدت: در این روش برای تامین سرمایه ی استارتاپ ها، سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری موقت دارند. به این صورت که سرمایه گذاری استارتاپ را برای مدت زمان کوتاهی انجام می دهند و از استارتاپ تقاضای دریافت بازدهی بالایی دارند.
  • روش تامین سرمایه به صورت بلند مدت: روش تامین سرمایه به صورت بلند مدت یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری استارتاپ می باشد. در این روش سرمایه گذاران تمایل دارند که مدت زمان زیادی را صرف سرمایه گذاری استارتاپ مورد نظر خود نمایند. از همه مهم تر سرمایه گذار انتظاری بابت برگشت سرمایه ی خود ندارند.

جذب سرمایه گذار برای موفق شدن در استارتاپ باید در مراحل متفاوتی انجام شود. به این صورت که هر کسب و کار نوپا برای جذب سرمایه گذار باید اقدام به اثبات ادعاهایی نماید که سرمایه گذار نسبت به کسب و کار اطمینان کافی را حاصل نماید. کارهایی که برای ادعای استارتاپ جهت جذب سرمایه گذار وجود دارد، به شرح زیر می باشند:

  • داستان شما: برای جذب سرمایه گذار باید داستانی متقاعد کننده برای استارتاپ خود آماده کنید تا ذهن سرمایه گذار را بعد از شنیدن درگیر نماید.
  • راهکار شما: برای این که سرمایه گذار اقدام به سرمایه گذاری استارتاپ شما نماید، باید با نکات مهم و اساسی استارتاپ شما، آشنا شود. در این صورت با دیدی باز و دقیق اقدام به سرمایه گذاری بر روی استارتاپ شما می نماید.
  • بازار هدف شما: سعی کنید که در مورد بازار هدف تان با سرمایه گذار خود صحبت کنید.
  • رقبای شما: با نشان دادن رقبای خود می توانید نظر سرمایه گذار را جهت سرمایه گذاری بر روی استارتاپ خود جلب کنید.
  • الگوی درآمد: سرمایه گذارها برای سرمایه گذاری استارتاپ، به اولین چیزی که نگاه می کنند، الگوی درآمد می باشد. با طراحی یک الگوی درآمد می توانید نظر سرمایه گذار را جلب کنید. چون سرمایه گذار را در مورد این که استارتاپ شما چگونه می خواهد پول در بیاورد، آشنا می کنید.

سرمایه گذاری استارتاپ

سرمایه گذاری استارتاپ

یافتن سرمایه گذار برای استارتاپ

برخی از کارفرمایان برای سرمایه گذاری استارتاپ خود نیازمند سرمایه گذار  مورد اعتماد هستند. متاسفانه برخی از افراد همیشه فکر می کنند که یافتن سرمایه گذار برای استارتاپ خیلی راحت است. به این صورت که با توضیح دادن استارت آپ خود می توانند سرمایه گذار را تحت تاثیر قرار دهند.  ولی پیدا کردن سرمایه گذاری که نیازهای مشترک با کسب و کار شما را داشته باشد، کار ساده ای نبوده و مستلزم زمان و تلاش زیادی است. البته برخی روش ها و راهکارهای موثر برای جذب سرمایه گذار وجود دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • پاسخی مناسب برای سوالات سرمایه گذاران داشته باشید. برای این که کسب و کار خود را باید از تمامی زوایا بررسی کرده و تسلط کافی به آن داشته باشید.
  • معرفی از طرف دوستان: برای پیدا کردن فردی که اقدام به سرمایه گذاری استارتاپ شما نماید می توانید دوستان و یا همکاران خود را واسطه کنید. معرفی کردن شما از طرف یک دوست، همکار و یا کسب و کار مشابه، شانس همکاری را چندین برابر افزایش خواهد دارد.
  • ارتباطات قوی: در صورتی که از ارتباطات قوی برخوردار باشید، قطعا با افراد زیادی در ارتباط خواهید شد. این افراد با شناخت شما، به کسب و کار شما اعتماد خواهند آورد و شما را به افراد حرفه ای تر معرفی خواهند کرد. این کلید موفقیت در ارزیابی استارتاپ به روش کرادفاندینگ می باشد.
  • شرکت در رویدادها: سعی کنید در رویدادهایی که مرتبط با استارتاپ ها هستند، شرکت کنید. شرکت کردن در رویدادها نه تنها اعتبار کسب و کار را بیشتر می کند، بلکه موجب افزایش شانس دیده شدن استارتاپ شما به وسیله ی سرمایه گذار می شود.
  • رضایت مشتری: دنبال جلب رضایت مشتریان هدف خود باشید. هر اندازه که استارتاپ ها برای رشد و توسعه ی خود نیاز به سرمایه گذاران داشته باشند، نیاز به مشتری هم دارند. چون مشتری تضمینی برای کاربردی بودن استارتاپ و مهر تاییدی بر روی کیفیت خدمات استارتاپ می باشد.

سرمایه گذاری استارتاپ

سرمایه گذاری استارتاپ

جمع بندی

در جمع بندی نهایی این مطالب، همان گونه که با ما همراه بودید، سعی کردیم تمامی اطلاعات مورد نیاز را در خصوص سرمایه گذاران به صورت کامل و جامع مورد بررسی قرار دهیم. افرادی که قصد پیدا کردن سرمایه گذار برای  سرمایه گذاری استارتاپ خود دارند، حتما با مطالعه ی این محتوا می توانند اطلاعات مورد نیاز در این راستا را کسب نمایند.


      برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.            


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر