مشاوره رایگان

کارآفرین موفق زن

5.0| از 2 نظر

کارآفرین موفق زن؛ دو افتخار در یک اصطلاح. یکی کارآفرین موفق بودن و دیگری زن بودن!

اگر فکر می کنید یکی از شرایط کارآفرین بودن مرد بودن است، باید خدمتتان عارض شوم که اشتباه می کنید. می توان زن بود و دنیا را فتح کرد. خوشبختانه توانمند بودن جنسیت نمی شناسد. همین که استعداد و نبوغ داشته باشید، کافیست. این را بسیاری از زنان کارآفرین که آوازه شان در سرتاسر دنیا به گوش می رسد، ثابت کرده اند!

اگر به آن دسته از زنانی تعلق دارید که دست روی دست گذاشته اید و منتظرید یکی بیاید و در کاری که چنان آش دهان سوزی هم نیست، استخدامتان کند و ماهی فلان تومان حقوق برایتان واریز کند؛ باید بگویم که متاسفانه مسیر را از اول اشتباه آمده اید. خُب این چه کاری است؟! چرا نشسته اید تا فرشته نجات از راه برسد؟! چرا خودتان فرشته نمی شوید، هم خودتان را نجات بدهید و هم دست همنوعانتان را بگیرید؟!

بحث امروز ما درباره کارآفرینان موفق زن است. می خواهم به شما ثابت کنم که کارآفرینی ساده است. کارآفرین موفق شدن ساده تر. کافی است به توانایی هایتان ایمان داشته باشید و برای تحقق اهدافتان از جان مایه بگذارید. قدرت زن بودنتان را دست کم نگیرید. شما خالق مردان موفقید!

کارآفرین موفق زن

کارآفرین موفق زن


        برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.               


اسامی زنان کارآفرین موفق  

  • کارآفرین موفق سوفیا ورگارا

به احتمال قریب به یقین سوفیا ورگارا را می شناسید و بارها و بارها نام او را در صدر اخبار جهان دیده اید! دارایی خالص این بانوی کارآفرین و موفق که یک هنرپیشه تمام عیار و یک مدل با استعداد است، 37 میلیون دلار می باشد. از اعتبار سوفیا ورگارا همین بس که شرکت های معتبری همچون هد اند شولدرز، پپسی رژیمی و کاورگرل او را تایید می کنند! شاید عجیب و غیر قابل باور به نظر برسد، اما سوفیای جوان بنیانگذار یک شرکت مدیریت استعداد، یک شرکت تولید کننده و یک شرکت بازاریابی سرگرمی نیز هست.

  • کارآفرین موفق آریانا هافینگتون

آریانا هافینگتون را می شناسید؟!

او موسس هافینگتون پست است. اگرچه در حال حاضر این شرکت بزرگ را به قیمت 315 میلیون دلار به شرکت آمریکا آنلاین فروخته است، اما هنوز هم نقش پر رنگی در فعالیت روزانه آن ایفا می کند. آریانا نویسنده ای ماهر است که با خلق آثاری به یاد ماندنی به الگوی بسیاری از زنان تبدیل شده است. دارایی خالص این کارآفرین موفق زن 50 میلیون دلار است.

  • کارآفرین موفق دبی فیلدز

آیا تا به حال نام نانوایی خانم فیلدز را شنیده اید؟

دبی فیلدز موسس نانوایی خانم فیلدز است. او این نانوایی را در سال 1977 میلادی در ایالات متحده تاسیس نمود و طولی نکشید که آن را به اوج محبوبیت و اعتبار رساند. این نانوایی در حال حاضر یکی از بزرگترین خرده فروشی های کلوچه تازه محسوب می شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که خانم دبی کسب و کار خود را به 11 کشور مختلف گسترش داده و نمایندگی های بسیاری در سراسر دنیا دارد. دارایی خالص این بانوی با استعداد 65 میلیون دلار است!

  • کارآفرین موفق سوزان ووجیتسکی

سوزان ووجیتسکی یک کارآفرین موفق زن اهل کالیفرنیاست که که تصیلات خود را در رشته تاریخ و ادبیات در دانشگاه هاروارد به پایان رساند. او نخستین مدیر بازاریابی زن گوگل است که بیش از 350 میلیون دلار دارایی خالص دارد. از زمانی که یوتیوب به تصاحب گوگل درآمده است، خانم ووجیتسکی مدیرعامل یوتیوب هم شده است.

لیست اسامی کارآفرینان موفق زن بسیار طولانی تر از آن است که در مطلب محدود ما بگنجد. از همین رو تنها به بیان نام برخی دیگر از این بانوان سرشناس بسنده می کنم:

  • ایندرا نویی
  • بیانسه
  • شریل سندبرگ
  • سارا بلیکلی
  • وانگ لایچون
  • شر وانگ
  • دنیس کوتس
  • فولورونشو الکیجا
  • اپرا وینفری
  • ...

کارآفرین موفق زن

کارآفرین موفق زن

کارآفرین موفق زن ایرانی

  • کارآفرین موفق نازنین دانشور

نازنین دانشور یک کارآفرین موفق زن ایرانی است که شک ندارم بارها و بارها نامش را شنیده اید. او پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه صنعتی امیرکبیر راهی آلمان شد. او چند سالی در این کشور مشغول به کار بود. اما دیری نپایید که تصمیم گرفت به ایران برگردد و استعدادش را صرف این مرز و بوم کند. چنین بود که بازگشت و با اندک سرمایه ای که از کار در آلمان اندوخته بود، استارت راه اندازی شرکت تخفیفان را زد. تخفیفان بستری مناسب برای ارائه کلیه خدمات و محصولات روزمره با بالاترین میزان تخفیف است!

  • کارآفرین موفق تبسم لطیفی

تبسم لطیفی فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف است که پس از فارغ التحصیلی استارتاپ مامان پز را پایه گذاری کرد. قابل توجه کسانی که فکر می کنند فقط باید در رشته تحصیلی شان مشغول به کار شوند ولاغیر!

مامان پز شبکه ای متشکل از آشپزهایی است که در منزل فعالیت می کنند. آن ها به سفارش مشتریان غذای خانگی درست کرده و از این طریق کسب درآمد می کنند.

  • کارآفرین موفق فاطمه مقیمی

فاطمه مقیمی یک کارآفرین موفق زن است که در حوزه حمل و نقل فعالیت می کند. شاید به نظر خیلی ها که در سال 1358 شاهد حضور این بانوی جوان در حوزه حمل و نقل بودند، این حوزه حداقل در ایران کاملا مردانه بود! اما خانم مقیمی با موفقیت های بی شمارش ثابت کرد که کار مردو زن نمی شناسد! این کارآفرین موفق در سال 1363 شرکت خصوصی اش را تاسیس و به همگان نشان داد که کار نشد ندارد و تنها غیرممکن، غیرممکن است!

خانم مقیمی در حال حاضر مدیرعامل شرکت سدیدبار فعال در زمینه حمل و نقل بین المللی و کشتیرانی خصوصی است. به توانایی زنان ایرانی ایمان آوردید یا بیشتر توضیح بدهم؟!

برای آشنایی با دیگر زنان نام آور و کارآفرینان موفق ایرانی به لیست زیر نگاهی بیندازید:

  • سهیلا سلحشور کردستانی
  • انوشه لانصاری
  • پریسا تبریز
  • سحر هاشمی
  • نگین میرصالحی
  • یاسمن مویدی
  • مرضیه سنوئی
  • زهره صداقت سلطان آبادی
  • زلیخا عادلی
  • ...

کارآفرین موفق زن

کارآفرینان موفق زن


        برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.              


کارآفرین موفق زن در تجارت

  • ایندرا نویی

ایندرا نویی یکی از کارآفرینان موفق در تجارت است که اصالتا هندی است. او پس از اتمام تحصیل خود در پست مدیریت یکی از کارخانه های هند مشغول به فعالیت شد. طولی نکشید که خانم نویی تصمیم به مهاجرت گرفت و راهی آمریکا شده و کارش را به عنوان رئیس هیئت مدیره آغاز نمود. کارنامه ایندرا نویی در زمینه کارهای مدیریتی بسیار درخشان تر از چیزی است که فکرش را می کنید. مجموع دارایی خالص این کارآفرین موفق زن 43 میلیارد دلار تخمین زده شده است. پس اگر بگوییم ایندرا نویی یکی از ثروتمندترین زنان تاریخ است، گزاف نگفته ایم!

  • اورسولا برنز

اورسولا برنز مدیرعامل آمریکایی- آفریقایی تبار شرکت زیراکس است. زیراکس در زمینه تولید و فروش پرینترهای سیاه و سفید، پرینترهای رنگی، دستگاه های چاپ دیجیتال، سیستم های چند منظوره و... فعالیت می کند. خانم برنز که یکی از زنان ثروتمند تاریخ به شمار می رود، قصد دارد این شرکت را به یک ارائه دهنده صاحب اسم و رسم سرویس های خدماتی مختلف تبدیل کند.

  • دیان فون فورستنبرگ

دیان فون فورستنبرگ یک کارآفرین موفق زن بلژیکی است. او فعالیت خود در زمینه طراح لباس را در سال 1970 میلادی و با سرمایه ای 30 هزار دلاری آغاز نمود. مدت زیادی طول نکشید که خانم فون فورستنبرگ به عنوان رئیس هیئت مدیره طراحان مد و لباس آمریکا برگزیده شد.

جالب است بدانید که خانم دیان یک برند شخصی هم دارد. برندی تحت عنوان دیان فون فورستنبرگ یا به اختصار DVF!    

  • ماری بارا

ماری بارا یک کارآفرین موفق زن و مدیرعامل اجرایی شرکت سرشناس جنرال موتورز است. خانم بارا نخستین زنی است که توانسته است به ریاست یکی از شرکت های خودروساز اصلی برسد. اطلاعات این بانوی موفق در زمینه خودرو بسیار اعجاب انگیز می باشد. او کار تیمی و همکاری را به خوبی در میان کارکنان شرکت جنرال موتورز نهادینه کرده است. جالب است بدانید که این خانم در حال حاضر مدیریت 36 هزار پرسنل را بر عهده دارد که اکثر آن ها مرد هستند!

کارآفرین موفق زن

کارآفرینان موفق زن

موفق ترین کارآفرینان زن روستایی

  • مریم جوکار

خانم مریم جوکار یک کارآفرین موفق زن است که در یکی از روستاهای دوردست شهرستان لنده زندگی می کند. کار خانم جوکار پخت کیک و شیرینی های خانگی است. اگر فکر می کنید که چنین کاری آن هم در روستایی دور افتاده که خیلی ها حتی اسمش را هم نشنیده اند، نمی تواند درآمد چندانی داشته باشد؛ باید خدمتتان عارض شوم که اشتباه می کنید. این روزها به لطف فضای مجازی هیچ کاری سخت نیست. خانم مریم جوکار هم از این ظرفیت تبلیغاتی استفاده نموده و کیک و شیرینی هایش را به یاسوج و شهرهای اطراف نیز ارسال می کند.

  • یاسمن ظاهری  

یاسمن ظاهری بانویی روستایی است که با پرورش زنبور عسل توانست عنوان کارآفرین موفق زن روستایی را از آن خود کند. شاید با خودتان بگویید این کارها مردانه اند. چطور یک زن می تواند از پس انجامشان بر بیاید؟!

بله مردانه اند. اما همتی زنانه می طلبند. به عقیده خانم ظاهری زنبورداری از آن دسته مشاغل پر مشقتی است که درآمد خوبی دارد. وی می گوید برای انجام این کار علاوه بر علاقه می بایست همتی قوی داشته باشید. در غیر این صورت دیر یا زود شکست خواهید خورد.

  • خاور جربانیان

خاور جربانیان یک کارآفرین موفق زن روستایی است که به احتمال زیاد نامش را شنیده اید. او که با ایده ساده اش زادگاهش را آباد کرده، معتقد است که تا خدا نخواهد برگی از درخت نمی افتد و درمورد شروع کسب و کار او نیز چنین بوده است! داستان خاور خانم و تاسیس رستورانش بسیار شیرین است. دوست دارید برایتان تعریف کنم؟!

خاور خانم که از بچگی در روستای سرولات زندگی کرده بود، در سال 69 با آقای اکبر لطفی نژاد ازدواج می کند و از همان موقع به امید یافتن یک کار خوب راهی قزوین می شود. مدت زیادی نمی گذرد که دست سرنوشت آن ها را به روستای سرولات که یکی از زیباترین روستاهای استان گیلان است، بر می گرداند. آن ها در این روستا چاره ای جز کشاورزی و باغداری نداشتند. پس مشغول به کار شدند.

خاور خانم می گوید یک روز حدود ساعت یک بعدازظهر از تراس 20 متری منزل 70 متری نیمه کاره ام که رو به دریا بود، بیرون را نگاه می کردم. ناگهان متوجه خانواده ای شدم که از راه رسیدند و تدارک نهارشان را آماده کردند. به ناگاه باران شدیدی باریدن گرفت و آن ها را آشفته کرد. در حال جمع کردن بساطشان بودند که چشمشان به من افتاد. از من خواستند که برای خوردن ناهار به منزلم بیایند. من هم با دلی نه چندان راضی قبول کردم. آن ها آمدند، بساطشان را در همان تراس 20 متری پهن کردند و ناهارشان را خوردند. شب را هم در منزل ما به صبح رساندند. روز بعد به رسم مهمان نوازی برایشان ماهی پلو درست کردم و این گونه بود که حسابی با آن ها دوست شدم. وقت رفتن 9 هزار تومان به من دادند و گفتند باز هم برای خوردن دستپختم به سرولات می آیند!

ماجرای کارآفرینی من از همان روز استارت خورد. آن ها آدرس من را به دوستان و آشنایانشان دادند و این گونه بود که همه با خاور خانم آشنا شدند! در حال حاضر من یک رستوران 500 متری تاسیس کرده و برای 40 نفر دیگر هم کارآفرینی کرده ام.

کارآفرین موفق زن

کارآفرینان موفق زن

ویژگی مشترک در بین کارآفرینان موفق زن چیست؟

کارآفرینان موفق زن عاشق دستیابی به موفقیت‌های بزرگ هستند. آن‌ها معتقدند که رشد، موفقیت و شادی حق آن‌هاست و باید برای تحقق حقشان بجنگند.

کارآفرینان موفق زن اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند. آن‌ها همواره سرشان را بالا می‌گیرند و در جامعه ای که امتیاز مردان بیشتر از زنان است، به خود می‌بالند.

کارآفرینان موفق زن به دنبال ثابت کردن خود به بقیه نیستند. بسیار دیده شده است که زنان صرفا تحت تاثیر وابستگی‌های شخصی و قدرت نمایی تصمیماتی بی پایه و اساس می‌گیرند. کاری بسیار بیهوده که متاسفانه بسیار شاهد رخداد آن هستیم. زنان کارآفرین موفق چنین نیستند. اقدامات آن‌ها غیر احساسی و از روی آگاهی کامل است. چه تصمیمات شخصی و چه تصمیمات کاری!

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های زنان کارآفرین موفق این است که آنان هیچگاه از مطالعه و تحصیل علم خسته نمی‌شوند. خواندن کتاب‌های مرتبط با حوزه کاری به آگاهی آن‌ها کمک کرده و بر شایستگی هایشان می افزاید. 

زنان کارآفرین موفق می دانند معاشرت با چه کسانی به نفع آن هاست. پس اطرافشان را پر از آدم های خبره و ماهر می کنند. آن‌ها سعی می‌کنند با انتخاب و استخدام افراد تاثیرگذار گامی بلند در راستای موفقیت کسب و کارشان بردارند.

افکار منفی و احساس گناه در زندگی زنان کارآفرین موفق هیچ جایگاهی ندارد. آن‌ها خودشان را رها کرده و بارهای اضافی را بر دوش نمی کشند.

به اعتقاد زنان کارآفرین موفق ترس مانع پیشرفت است. آن ها نه از شروع می ترسند و نه از ادامه راه دلهره دارند. هدفشان را تعیین می کنند و گام هایی مطمئن به سوی آن بر می دارند.

کارآفرین موفق زن خودش را به روزترین فناوری های دنیا بی نصیب نمی گذارد. به نظر آن ها هیچ دلیل قانع کننده ای برای دوری جستن از فناوری های روز دنیا وجود ندارد. پس حسابی روی این موضوع سرمایه گذاری می  کنند.

کارآفرین موفق زن

کارآفرین موفق زن

 جمع بندی

کارآفرینی مرد و زن نمی شناسد. همین که رویای استقلال مالی را در سر بپرورانید و اندک استعداد و سرمایه تان را به کار بگیرید، کافیست تا استارت کاروبارتان را بزنید. اگرچه تعداد کارآفرینان مرد بسیار زیاد است، اما تعداد کارآفرینان زن هم کم نیست. در دنیایی که بیشترین امتیازات را دو دستی تقدیم مرد می کند، زن بودن و کار کردن سخت است. اما شیرزنان ایرانی و خارجی به خوبی از پسش بر آمده اند.

سوفیا ورگارا، آریانا هافینگتون، دبی فیلدز، بیانسه، شریل سندبرگ، ونگ لایچون و... تنها نمونه هایی از هزاران زن موفقی هستند که دنیا را با همتشان تغییر داده اند.

اگر احساس می کنید جای خالی نام زنان ایرانی به خوبی در میان کارآفرینان موفق زن خالی است، به لیست زیر نگاهی بیندازید و با زنان بزرگ سرزمینمان بیشتر آشنا شوید:

  • سهیلا سلحشور کردستانی
  • انوشه لانصاری
  • پریسا تبریز
  • سحر هاشمی
  • نگین میرصالحی
  • یاسمن مویدی
  • مرضیه سنوئی
  • زهره صداقت سلطان آبادی
  • زلیخا عادلی
  • ...

خیلی از این زنان کارشان را با دستی خالی اما امیدی بزرگ و همتی ستودنی آغاز کرده اند. باشد که راهشان پر رهرو باشد!

شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیاری از زنان کارآفرین موفق کارشان را در امکانات ناچیز روستاهای دور افتاده شروع کرده اند و امروز به جایی رسیده اند که چندین خانواده از خوان نعمتشان نان می خورند. شیرزنان غیوری همچون مریم جوکار، یاسمن ظاهری، خاور جربانیان و...!

خلاصه این که کارآفرین بودن اگرچه کاری بس دشوار است، اما با همتی زنانه شدنی است. اگر فکر می کنید از پس انجامش بر نمی آیید، به هزاران نفری فکر کنید که با دست خالی شروع کردند و توانستند. شک ندارم شما هم می توانید. جای نامتان در میان نام کارآفرینان موفق زن به شدت خالی است. کاش زودتر دست بجنبانید تا چشم هایمان به دیدن نامتان در این لیست روشن شود!


       برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.             


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

اعظم اکبری

اعظم اکبری | 3/5/2024 12:51:47 PM

نام من هم در سال ۱۴۱۳به این لیست اضافه می‌شود

دانیال دهنوی

دانیال دهنوی | 3/6/2024 10:58:04 AM

جای نام خانم سمانه عشقی که اولین بانوی کارآفرین و میراثدار صنعت خانواده هستند خالی می باشد. ایشان به معنای واقعی کلمه، معیاری برای تعیین استانداردهای رفاه، عدالت و توانمندسازی در فضای کاری زنان بوده و هست. افتخارات و دستاوردهای ایشان نه تنها در دیوارها قاب گرفته، بلکه در دل‌ها و ذهن‌های هر کسی که خواهان رشد و ترقی است، جای گرفته.