مشاوره رایگان

انواع کسب و کار

| از 0 نظر

با انواع کسب و کار آشنایی دارید؟!

بله؛ درست متوجه شدید. کسب و کار هم برای خودش انواعی دارد! یکی این نوعش را ترجیح می‌دهد و دیگری نوع دیگرش را. خلاصه این که همه چیز به شما و توانایی‌هایتان بستگی دارد. اگر قصد دارید با راه اندازی یک کسب و کار توپ زندگیتان را از این رو به آن رو کنید و خودتان را از اوضاع فلاکت باری که گریبان خیلی‌ها را گرفته، نجات بدهید؛ بهتر است اول انواع کسب و کار را بشناسید. بی‌گُدار به آب نزنید که هرکس چنین کاری کرده، سخت پشیمان است و خودتان بهتر از من در جریان هستید که پشیمانی سودی ندارد و آب رفته به جوی باز نمی‎گردد!


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 حتما الان می‌گویید چرا از کاه کوه می‌سازی و قضیه را الکی بزرگ می‌کنی؟! این کار نشد، می‌رویم سراغ یک کار دیگر. بالاخره زیر این سقف کبود یک لقمه نان حلال برای ما مقدر شده است. پشیمانی سودی ندارد و آب رفته به جوی باز نمی‌گردد و این حرف‌ها ندارد دیگر. ته دلمان را خالی نکن!

دقیقا حرف من هم همین خالی شدن ته دلتان است. اگر با هزار امید و آرزو و صد جور وام و قرض و قوله یک کسب و کار راه بیندازید و چند صباحی که گذشت، بفهمید اشتباه کرده‌اید؛ ته دلتان خالی نمی‌شود؟! اصلا از این مسئله فاکتور می‌گیریم و فکر می‌کنیم که قضیه ختم به خیر شده و ته دلتان از این ماجرا جان سالم به در می‌برد. تکلیف آن همه قرض و وامی که روی هم گذاشته‌اید، چه می‌شود؟!

به همین خاطر است که می‌گویم شناخت انواع کسب و کار بزرگترین لطفی است که می‌توانید در حق خودتان بکنید. بحث امروز ما درباره انواع کسب و کار است. بحثی کاربردی که شک ندارم عاشقش می‌شوید! 

انواع کسب و کار

کسب و کار

معرفی انواع کسب و کار

کسب و کار انواع متعدد و متنوعی دارد. پس خیالتان راحت باشد که دستتان برای انتخاب باز است. اما خُب تمام تلاشتان را بکنید که بهترین تصمیم را بگیرید. به هر حال پای آینده شغلی تان وسط است و این قضیه شوخی بردار نیست!

  • کسب و کار اینترنتی؛ گسترش پذیرترین نوع کسب و کار در دنیای امروز

کسب و کار اینترنتی یکی از مهم ترین و در عین حال محبوب ترین انواع کسب و کار است. هرچه از داغی بازار این کسب و کار در دنیای امروز برایتان بگویم، حق مطلب را ادا نکرده ام!

بیل گیتس را می شناسید؟! اصلا کسی هست که این بزرگوار را نشناسد؟!

بیل گیتس می گوید جای هر کسب و کاری در دنیای لایزال و بی انتهای اینترنت خالی باشد، آن کسب و کار محکوم به شکست است. شکستش هم دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد. البته این جمله آخر فرمایش خود من است، نه جناب بیل گیتس!

می دانید چرا آقای بیل گیتس چنین فرمایشی کرده است؟!

چون به خوبی در جریان علاقه وافر مردم به خرید آنلاین کالاها و خدمات مورد نیازشان هست. این روزها همه دوست دارند در خانه بنشینند، کالا و خدمات مورد نظرشان را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرند. پس اگر بزنید توی کار کسب و کارهای اینترنتی، نانتان توی روغن و آینده مالی تان تضمین است.

  • کسب و کار خانوادگی؛ بهترین گزینه برای آنان که کار در منزل را به حضور در خارج از خانه ترجیح می دهند!

کسب و کار خانوادگی یکی از یکی از پرطرفدارترین انواع کسب و کار است که این روزها شاهد رشد چشمگیر آن هستیم. ظهور کسب و کارهای خانوادگی بر می گردد به دورانی که خروج از منزل با هدف کار کردن برای بسیاری از افراد ممکن نبود. خیلی های دیگر هم که دوست داشتند کار کنند، در مناطقی دور افتاده زندگی می کردند که شرایط برای کار کردنشان اصلا و ابدا میسر نبود. این گونه بود که پای کسب و کارهای خانوادگی به زندگی هایمان باز شد!

اگر شما هم شرایط بیرون رفتن از خانه را ندارید و از طرفی هم شیفته استقلال مالی هستید، کسب و کار خانوادگی بهترین گزینه ای است که پیش رو دارید!

  • کسب و کار در مغازه؛ گزینه ای ایده آل برای خلق یک کسب و کار مستقل

مغازه داری هم یکی از انواع کسب و کار است که این روزها بازارش حسابی داغ است. از هر کوچه و خیابانی که می گذرید، ده ها مغازه می بینید. یکی میوه فروش است و دیگری مواد غذایی می فروشد. یکی ترجیح می دهد مغازه اش پوشاک فروشی باشد و آن یکی دوست دارد تعویض روغنی داشته باشد.

خلاصه این که فرقی ندارد در مغازه تان چه می فروشید. مهم این است که مغازه داری شغل خوبی است و می توانید روی درآمدش حساب کنید!

  • کسب و کارهای کوچک؛ پیشنهادی طلایی برای آنان که رویاهایی بزرگ دارند!

کسب و کارهای کوچک یکی دیگر از محبوب ترین انواع کسب و کارهایی هستند که برایتان سراغ دارم. شما هم مثل سایر انسان هایی که در این کره خاکی زندگی می کنند، ناچارید برای رفع نیازهای مالی تان کار کنید. اگر جزء افرادی هستید که از کار کردن برای دیگران لذت نمی برید، حوصله اطاعت از فرمان مافوق و حرف شنوی از او را ندارید، دوست ندارید کسی آقا بالاسرتان باشد و ترجیح می دهید فقط خودتان باشید و خودتان؛ کسب و کارهای کوچک پیشنهادی طلایی برای شما هستند!

از دیگر انواع کسب و کار می توان کسب و کارهای زیر را برشمرد:

  • کسب و کارهای خدماتی
  • کسب و کارهای کامپیوتری
  • کسب و کارهای تولیدی
  • کسب و کارهای روستایی
  • ...

انواع کسب و کار

انواع کسب و کار

انواع کسب و کار اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی تا دلتان بخواهد، زیادند. اگر به دنبال بهترین کسب و کارهای اینترنتی دنیا را زیر و رو کرده اید، اما چیزی نیافته اید؛ بنده این جا هستم تا 3 مورد از مدل های قدرتمند درآمدزایی آنلاین را خدمتتان معرفی کنم. البته به شرطها و شروطها!

شرط نخست این که به همین 3 مورد بسنده نکرده و برای شناخت مدل های بیشتر تلاش کنید. چرا؟!

چون ممکن است این کسب و کارها کسب و کار ایده آل شما نباشند. چه می دانم؛ حوصله شان را نداشته باشید، تخصصشان را نداشته باشید، سرمایه شان را نداشته باشید یا هر چیز دیگری. حالا می رویم سراغ شرط دوم. شرط دوم هم این است که هر کدام از این کسب و کارها را انتخاب کرده و استارتش را زدید، از جان و دل برایش مایه بگذارید. اصلا این را آویزه گوشتان کنید که اگر علاقه را چاشنی کارتان نکنید، طولی نخواهد کشید که طعم تلخ شکست را تجربه خواهید کرد!


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 و حالا سورپرایز ویژه من برای شما که لایق بهترین ها هستید:

  • آزادکاری (فریلنسری)

مدل درآمدزایی اول آزادکاری است. آزادکاری یا به اصطلاح آن ور آبی ها فریلنسری یکی از پولسازترین انواع کسب و کارهای اینترنتی است که شما را پولدار می کند. کافیست چند سایت مناسب مثل رایا مارکتینگ، ایران تایپیست و... پیدا کرده، خودتان را به آن ها معرفی کنید و از استعدادهای خارق العاده تان برایشان بگویید. آن وقت کار پشت کار و پول پشت پول است که نصیبتان می شود.

  • فروش محصولات فیزیکی

فروش محصولات فیزیکی یکی دیگر از پردرآمدترین مدل های درآمدزایی اینترنتی است که به احتمال قریب به یقین با آن آشنایی دارید. حقیقتا از این روش شناخته شده تر و محبوب تر سراغ ندارم که به شما معرفی کنم. روال کار هم نگفته، پیداست. یک فروشگاه آنلاین راه اندازی می کنید و به جای این که عزیز دُردانه یک شهر باشید، به سوگلی یک کشور تبدیل شوید. از درآمدش هم نپرسید که از وصفش عاجزم!

  • فروش محصولات آموزشی

فروش محصولات آموزشی از آن دسته کسب و کارهای اینترنتی است که رو دست ندارد! اگر دوست دارید از تخصص ها و مهارت هایتان پول در بیاورید، به این مدل درآمدزایی بیشتر فکر کنید. این دسته از انواع کسب و کار اینترنتی پیشنهادی طلایی برای آن گروه از افرادی است که یک دل نه، صد دل عاشق یادگیری و یاد دادن هستند!   

انواع کسب و کار

انواع کسب و کار اینترنتی

انواع کسب و کار خانوادگی

از حق نگذریم، عملکرد کسب و کارهای خانوادگی بسیار عالی است. از قدیم و ندیم گفته اند؛ سه کَله بهتر از یک کَله است! اگر شما هم جزء افرادی هستید که دوست دارید با راه اندازی یک کسب و کار خانوادگی سری میان سرها در بیاورید، من کُلی ایده ناب برایتان در چنته دارم.

صنایع دستی یکی از برترین انواع کسب و کار خانوادگی است که این روزها طرفداران بسیاری دارد. اگر صاحب ذوق و سلیقه هستید و می توانید صنایع دستی شهر یا استانتان را در سه سوت درست کنید، نانتان توی روغن است.

کشاورزی یکی دیگر از انواع کسب و کار خانوادگی است که اگرچه سختی و پستی و بلندی زیاد دارد؛ اما درآمدش حرف ندارد! اگر بتوانید دست در دست اعضای خانواده تان مراحل کاشت، داشت و برداشت یک محصول را با موفقیت طی کنید؛ پول خوبی به جیب زده اید.

فعالیت در صنایع شکمی یکی از بهترین انواع کسب و کار خانوادگی است که برایتان سراغ دارم. ما ایرانی ها از هرچه بگذریم، از شکم مبارکمان نمی گذریم. همیشه هم جلوی این بزرگوار رو سفیدیم! اگر می خواهید درآمد امروزتان بیش از دیروز باشد، یک تهیه غذای خانگی بزنید. اگر دستپختتان خوب است، شک نداشته باشید که به ماه نکشیده، روی غلتک می افتید. اگر هم دستپختتان آش دهان سوزی نیست و آنقدرها تعریف ندارد، یک سرآشپز ماهر استخدام کنید. هم شما به هدفتان می‌رسید، هم آن بنده خدا به نان و نوا!

اگر شرایط و موقعیتش را دارید، به پرورش گل ها و گیاهان زینتی، پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ و حتی پرورش بوقلمون و دیگر پرنده های زینتی فکر کنید. شاید ابتدا تصور کنید خیلی سخت است و از پسش بر نمی آیید. اما اگر خوب سبک و سنگین کنید؛ متوجه می‌شوید که رحمتش از زحمتش بیشتر است و درآمدش می چربد به دردسرهایش!

انواع کسب و کار

انواع کسب و کار خانوادگی

انواع کسب و کار در مغازه

مغازه داری شغل شیرینی است که از قدیم الایام تا به امروز جزء مشاغل پر رونق بازار بوده و هست. اگر بگویم مغازه داری نبض بازار کشورمان است، گزاف نگفته ام! می‌دانید چرا مغازه داری تا این اندازه در میان ایرانیان محبوب است؟

چون درآمدش حرف ندارد.

چون مسیر پیشرفتش چاله و چوله و سرعتگیر ندارد!

چون خودتان آقای خودتان هستید و نوکر خودتان!

چون آزادی فکری و اجرایی اش باورنکردنی است.

چون طعم خوش استقلال شغلی را به شما می‌چشاند.

 ...

جالب است بدانید که مغازه داری را بر اساس نوع خدمات ارائه شده به سه دسته کلی تقسیم بندی می‌کنند. در ادامه هر یک از این دسته‌ها را معرفی و به طور مختصر، اما مفید مورد بررسی قرار می دهیم.  

 دسته اول مغازه هایی هستند که در رده فروشگاهی قرار می گیرند. یعنی پول می گیرند و در ازای آن کالا می دهند. سوپرمارکت ها نمونه ای بارز از این مغازه ها هستند. پس در مغازه های دسته اول فقط فروش صورت می پذیرد!

دسته دوم مغازه هایی هستند که پول می گیرند و در ازای آن خدمتی را ارائه می دهند. نمونه اش آرایشگاه هایی که همه ما، بدون استثناء تجربه حضور در آن ها را داریم! شما به آرایشگاه می روید، پول می دهید و برای مثال موهایتان را کوتاه می کنید. کوتاه کردن مو خدمتی است که آرایشگر در ازای دریافت پول به شما عرضه می دارد.

دسته سوم مغازه های ترکیبی هستند. یعنی هم فروشگاهی اند و هم در زمینه ارائه خدمت فعالیت می کنند. مغازه های خدمات کامپیوتری نمونه ای از مغازه های نوع سوم محسوب می شوند. این مغازه ها در عین حال که تجهیزات کامپیوتری می فروشند، خدماتی از قبیل تعمیر کامپیوتر نیز انجام می دهند. در قبال هر دو کار هم پول می گیرند!   

انواع کسب و کار

انواع کسب و کار در مغازه

انواع کسب و کارهای کوچک

کسب و کارهای کوچک یکی از پولسازترین انواع کسب و کار در ایران محسوب می شوند. این مشاغل اگرچه نامشان کسب و کار کوچک است، اما درآمدشان شگفت انگیز است! دوست دارید با پردرآمدترین کسب و کارهای کوچک ایران آشنا شوید؟!

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال یکی از انواع کسب و کارهای کوچک است که این روزها خیلی از پول دوستان را شیفته خود نموده است. شک ندارم که نام ارزهای دیجیتال را از این طرف و آن طرف شنیده اید. اما نمی دانم اطلاعاتتان درباره آن ها چقدر است. به هر حال می خواهم بگویم تا می توانید در این زمینه تحقیق کنید که فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال می تواند زندگیتان را زیر و رو کند!

خُب حالا از بازار ارزهای دیجیتال فاصله بگیریم و برویم سراغ کاری که نه مهارت و تخصص خاصی می طلبد و نه سرمایه چندانی. بسته بندی حبوبات!

آنچه برای شروع این کسب و کار نیاز دارید، یک دستگاه مخصوص بسته بندی است که فکر نمی کنم خرید آن برایتان زیاد آب بخورد. با وجود این دستگاه می توانید حبوبات را به صورت فله ای خریداری نموده، بسته بندی کرده، تاریخ انقضا و قیمت بزنید و با قیمتی باورنکردنی بفروشید!

چاپ روی ماگ و تیشرت از آن دسته کسب و کارهای کوچکی است که درآمدش فوق العاده است. خیلی ساده و بی دردسر و تنها با خرید یک دستگاه چاپ می توانید تصویر دلخواه مشتریان را بر روی ماگ، تیشرت، کوسن و یا هر چیز دیگری چاپ کنید و پول در بیاورید!

اگر دلتان برای ایده‌های بیشتر غنج می‌رود، من ایده های بهتری برایتان سراغ دارم:

  • پرورش قارچ
  • صادرات
  • تاسیس نمایندگی بیمه
  • پرورش زالو
  • تدریس خصوصی
  • فعالیت در یوتیوب
  • طراحی داخلی
  • مشاوره
  • روغن گیری
  • طراحی لباس
  • خیاطی
  • ساخت جعبه کادو
  • ساخت زیورآلات دست ساز
  • تهیه غذاهای گیاهی
  • ساخت مصنوعات چوبی
  • بازاریابی تلفنی
  • ...

انواع کسب و کار

انواع کسب و کار کوچک

جمع بندی

شاید عجیب به نظر برسد، اما حقیقت این است که کسب و کارها هم دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. حتما می‌گویید مهم یک لقمه نان حلال است که سر سفره خانواده‌مان ببریم. دیگر چه فرقی می‌کند کارمان چه نوع کاری است؟!

حرف شما متین؛ اما حقیقتا آشنایی با انواع کسب و کار بسیار مهم‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. اگر قصد دارید کسب و کاری راه اندازی کرده و پول در بیاورید، سعی کنید ابتدا با انواع کسب و کار آشنا شوید. سپس ببینید به کدام نوع علاقه بیشتری دارید. کدام نوع با شرایط، مهارت و سرمایه‌تان جور در می آید و با کدام یک راحت‌ترید. سپس همان را انتخاب کرده و با توکل بر خدا شروع کنید. اگر حساب شده و دقیق پیش بروید، موفقیتتان صد درصد است!

کسب و کار اینترنتی یکی از محبوب‌ترین انواع کسب و کار در دنیای پرهیاهوی امروز است. این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که اهل اینترنت و فضای مجازی و این چیزها نباشد. پس می‌توانید روی کمک اینترنت برای کسب درآمد حساب کنید. مثلا فریلنسر شوید یا یک فروشگاه اینترنتی برای خودتان دست و پا کنید!

کسب و کار خانوادگی یکی دیگر از انواع کسب و کارهای رایج امروزی است. شما می‌توانید با همکاری خانواده‌تان یک شغل خانگی راه‌اندازی کرده و پول روی پول بگذارید. مثلا ساخت صنایع دستی یا تهیه غذای خانگی ایده‌هایی فوق العاده‌اند که مطمئنم از پسشان بر می‌آیید!

کسب و کار در مغازه هم از آن دسته کسب و کارهایی است که حیف است از قلم بیفتد. برای فعالیت در این حوزه کافیست یک مغازه کوچک اجاره کرده و کالا یا خدمات ارائه بدهید! مثلا سوپرمارکت محلتان نمونه‌ای بارز از این نوع کسب و کارهاست. کسب و کارهای کوچک هم نمونه‌ای دیگر از انواع کسب و کار هستند که مشاغلی همچون بازاریابی، خیاطی و... را در بر می‌گیرند!


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 

 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر