مشاوره رایگان

روش مغازه داری

| از 0 نظر

کسب درآمد از روش مغازه داری یکی دیگر از فرصت های شغلی مستقل می باشد. افرادی که احساس می کنند برای زندگی کارمندی ساخته نشده اند، اقدام به راه اندازی کسب و کار مستقل می کنند. یکی از انواع کسب و کارهای مستقل، روش مغازه داری می باشد. مغازه یا فروشگاه محلی برای عرضه ی کالا و محصولات با هدف برآورده کردن نیاز مشتریان می باشد. افرادی که قصد کسب درآمد با روش مغازه داری را دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه تا انتهای مطالب با ما همراه باشند. چون در ادامه به بررسی مفصل این کسب و کار خواهیم پرداخت.


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


 روش مغازه داری اصولی

روش مغازه داری یکی از راه های کسب درآمد می باشد. امروزه با رشد انواع کسب و کارها و رقابتی شدن بازارها، مغازه داران هم به تدریج برای افزایش فروش خود اقدام به گذراندن دوره های آموزشی روش مغازه داری اصولی می کنند. مغازه داران می توانند با آموزش روش مغازه داری اصولی، تمامی اصول اولیه ی مورد نیاز برای این کار را فرا بگیرند. این افراد نه تنها می توانند شانه به شانه با رقبای خود حرکت کنند، بلکه می توانند از  آن ها هم سبقت بگیرند. روش های مغازه داری اصولی به شرح زیر هستند:

  • ارزیابی رفتار خرید مشتریان: قبل از هر چیز مهم بایستی این فاکتور اصلی را در روش مغازه داری بدانید که شما برای خودتان مغازه را راه اندازی نکرده اید، بلکه برای برطرف کردن نیازهای مشتریان خود، آن را راه اندازی کردید. شما در ابتدا باید ببینید که مشتریان به دنبال چه محصولات و برندهایی هستند و در طی یک ماه کدام یک از محصولات شما پرفروش و کدام یک از محصولات شما از استقبال زیادی برخوردار نشده اند. بر این اساس می توانید مطابق با رفتار مشتریان خود حرکت کرده و میزان فروش خود را افزایش دهید.
  • بهبود منطق چیدمان فروشگاه: یکی دیگر از اصول روش مغازه داری، بهبود منطق چیدمان فروشگاه می باشد. تصور کنید شما برای خرید خوراکی وارد سوپرمارکت شده اید، اما اگر ببینید کیک و بیسکوئیت ها در کنار مواد شوینده چیده شده اند، چه حسی پیدا می کنید؟ بایستی در زمان چیدمان مغازه مراقبت تضادها باشید. در این صورت می توانید منطق چیدمان مغازه ی خود را به خوبی در کنار محصولات مشابه رعایت کنید.
  • نظم دهی در چیدمان قفسه ها: نظم دهی در چیدمان قفسه ها، یکی دیگر از اصول روش مغازه داری می باشد. سعی کنید از هرگونه بی نظمی در چیدمان قفسه ها جلوگیری به عمل بیاورید. چون این بی نظمی موجب درگیری ذهنی مشتریان شده و در میزان خرید آن ها هم تاثیر گذار خواهد بود. بهتر است محصولاتی که می خواهید فروش آن ها را بالا ببرید را در قفسه های ابتدایی راهرو بچینید.

روش مغازه داری

روش مغازه داری

روش مغازه داری اینترنتی

روش مغازه داری اینترنتی یکی دیگر از انواع فرصت های شغلی برای کسب درآمد می باشد. امروزه پیشرفت در زمینه ی اینترنت و گسترش استفاده از تکنولوژی موجب شکل گیری کسب و کارهای اینترنتی بسیار زیاد و متعددی شده است. فروشگاه اینترنتی یکی از بهترین و راحت ترین روش های کسب درآمد آنلاین می باشد. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز به طی کردن برخی مراحل می باشد که به شرح زیر هستند:

  • ایجاد یک سایت فروشگاهی: اولین راه برای روش مغازه داری اینترنتی راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی می باشد. برای این کار خودتان به راحتی می توانید بعد از گذراندن دوره های آموزشی رایگان در اینترنت، اقدام به استفاده از وردپرس نمایید و برای خود یک سایت فروشگاهی ایجاد کنید.
  • استفاده از قالب های فروشگاهی: دومین مرحله برای مغازه داری اینترنتی، رنگ و لعاب دادن به ظاهر فروشگاه می باشد. برای این کار می توانید از قالب های فروشگاهی آماده استفاده کنید. قالب فروشگاهی در واقع نقش ویترین مغازه را دارد. اگر رنگ و دکور مغازه های اینترنتی بی رنگ و لعاب باشند، مشتری هایی که وارد وب سایت فروشگاهی شما می شوند، زود خسته می شوند و آن جا را سریع ترک می کنند. فروشگاه هایی که ظاهری خسته کننده و بی روح و بهم ریخته دارند، از احتمال فروش کمتری برخوردار هستند.
  • انتخاب بسته و فعالسازی: در مرحله ی سوم روش مغازه داری شما که صاحب یک فروشگاه اینترنتی شده اید بایستی اقدام به فعال سازی آن نمایید. این کار تنها چند دقیقه طول می کشد. بعد از این کار نیاز به انتخاب یک آدرس برای فروشگاه اینترنتی خود دارید تا مشتریان بتوانند شما را از طریق آدرس پیدا کنند. این آدرس همان دامنه ی سایت شما می باشد. برای فروشگاه خود بایستی یک دامنه ی سایت منحصر به فرد و خاصی را پیدا کرده و ثبت کنید.

بعد از آن نوبت به فعال کردن درگاه بانکی برای پرداخت می شود. سپس بعد از فعال سازی درگاه بانکی شما رسما صاحب یک فروشگاه اینترنتی با آدرس مخصوص به خودتان هستید. می توانید هر محصولی برای فروش و یا خدماتی برای ارائه دارید را در آن گذاشته و به فروش برسانید. البته برای جلب اعتماد مشتریان خود می توانید نماد اعتماد الکترونیک را بگیرید.

  • چیدن محصولات در ویترین فروشگاه: در این مرحله بایستی محصولات خود را در ویترین فروشگاه بچینید. برای هر محصول یک صفحه ای دارید که می توانید مشخصات آن را مانند اسم، عکس و توضیحات در آن صفحه اضافه کنید.

روش مغازه داری

روش مغازه داری 


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.  


روش مغازه داری و کسب مشتری از سراسر کشور

بیشتر مغازه داران به دنبال روش مغازه داری حرفه ای و کسب مشتری از سراسر کشور برای افزایش فروش خود هستند. در این قسمت قرار است درباره ی تکنیک ها و راه های جذب مشتری در مغازه ها و فروشگاه ها با هم صحبت کنیم. مهم ترین راهکارهای برای جذب مشتری از سراسر کشور در مغازه به شرح زیر می باشند:

  • بررسی مراحل فروش: اولین گام در روش مغازه داری برای جذب مشتری از کل کشور، شناسایی فرایند فروش از دید مشتری است. با انجام این کار می توانید ضعف کسب و کار خود را شناسایی کرده و اقدام به رفع و بهبود آن نمایید.
  • استفاده از طراحی جذاب در مغازه: یکی از اصلی ترین فاکتورها برای جذب مشتری در روش مغازه داری اصولی، استفاده از طراحی جذاب می باشد. امروزه به لطف معماران طراحی داخلی در کشور، فروشگاه های بسیار زیبا و خیره کننده ای در سراسر کشور وجود دارند.
  • ایجاد بازاریابی حسی: منظور از بازاریابی حسی در روش مغازه داری این است که هر پنج حواس مشتری را به چالش بکشد. به این صورت که برای فعال کردن حواس پنج گانه بایستی یک فضای چند حسی لذت بخش را برای مشتریان ایجاد نمایید.
  • در اختیار گذاشتن تجربه ی شخصی به مشتریان: بیشتر مشتریان دوست دارند از تجربه ی شخصی استفاده کنندگان قبلی محصولات استفاده کنند و بعد اقدام به خرید نمایند. شما بایستی به عنوان فروشنده سعی کنید با بیان تجارب شخصی خود با سایر مشتریان در استفاده از محصولات، ارتباط خوبی با مشتریان برقرار نمایید. با ارائه ی اطلاعات مفید و حقیقی می توانید اعتماد مشتریان خود را به دست بیاورید.
  • تبدیل مغازه به فروشگاه چند منظوره: امروزه بیشتر مغازه ها به فروشگاه های چند منظوره تبدیل شده اند تا بتوانند مرز بین خرید و استفاده از مواد غذایی را بشکنند و خرید را برای مشتریان خود به یک تفریح تبدیل کنند.
  • معاشرت با کسب و کارهای موفق: یکی از راهکارهای جذب مشتری در روش مغازه داری، معاشرت با صاحبان کسب و کارهای موفق می باشد. معاشرت با این افراد قطعا موجب ایجاد احساس امید و انگیزه در شما می شود. این امر مهم ترین محرک شما برای ارتقای کسب و کارتان خواهد شد.
  • فروشگاه خود را اینستاگرامی کنید: یکی از بهترین راهکارها در روش مغازه داری برای جذب مشتری از کل کشور، معرفی فروشگاه از طریق اینستاگرام می باشد. در حال حاضر اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های مجازی به شمار می آید.

روش مغازه داری

روش مغازه داری

اهمیت مغازه داری با نرم افزارهای حسابداری

در این بخش از محتوای روش مغازه داری، به بررسی اهمیت مغازه داری با نرم افزارهای حسابداری می پردازیم. اگر شما صاحب کسب و کار فروشگاهی هستید و اقدام به فروش محصولات به مشتریان می نمایید، استفاده از نرم افزارهای حسابداری موجب بهبود مدیریت فروش شما می شود. مشتریان بارها و بارها برای خرید به مغازه و فروشگاه شما مراجعه می کنند و اقدام به خرید های جزئی و کوچک می نمایند. شما با استفاده از نرم افزارهای حسابداری می توانید اطلاعات دقیقی از شمارش و محاسبه ی تعداد کالاهای خریداری شده نموده و موجودی انبار را به دست بیاورید.

استفاده از نرم افزار حسابداری می تواند مزیت های بسیار زیادی برای کارکنان داشته باشد و موجب بهبود وضعیت فروش شود. اهمیت مغازه داری با نرم افزارهای حسابداری به شرح زیر می باشد:

  • سرعت در انجام محاسبات: وجود یک نرم افزار حسابداری موجب سرعت بخشیدن انجام محاسبات می شود. به این صورت که کارکنان می توانند با استفاده از این نرم افزارها خیلی سریع اقدام به خدمات رسانی به مشتریان خود نمایند.
  • دقت در انجام محاسبات: نرم افزارهای حسابداری موجب می شوند که محاسبه ی هزینه ها بدون خطا و اشتباه صورت بپذیرد.
  • به روز رسانی اطلاعات: از آن جایی که سوابق حسابداری به صورت خودکار آپدیت می شوند، استفاده از نرم افزارهای حسابداری موجب می شود تا این سوابق به صورت خودکار به روز رسانی شوند.
  • شمارش کالا توسط بارکد خوان: به دلیل امکان برقراری ارتباط بین نرم افزار فروشگاهی و دستگاه بارکد خوان، روند جست و جوی محصول برای درج فاکتور سرعت بخشیده می شود. این امر موجب می شود تا شمارش کالاهایی که از یک نوع هستند، به راحتی انجام شوند.
  • صرفه جویی در هزینه ها: نرم افزارهای محاسباتی باعث کاهش زمان کارهای خواسته شده از کارکنان شده و این کار در هزینه ها خیلی صرفه جویی می کند.

روش مغازه داری

روش مغازه داری

روش مغازه داری با فروش چند برابری

روش مغازه داری با فروش چند برابری موجب کسب درآمد بسیار زیاد می شود. راهکار فروش بیشتر کار سخت و پیچیده ای نبوده و مستلزم این است که بفهمید درخواست مشتری از شما چیست؟ با این کار می توانید اقدام به وفادارسازی مشتریان نمایید. امروزه با توجه به این که توان عرضه زیاد شده است، دسترسی مشتریان به نیازهای خود از طریق فروشگاه های اینترنتی هم خیلی ساده تر شده است. این امر موجب شده است که تمامی رقبای شما برای بالا بردن سطح خدمات و محصولات خود با همدیگر در حال رقابت باشند. به این صورت که، اگر مشتری برای یک بار از آن ها خرید نماید، تمامی تلاش خود را برای راضی نگه داشتن و حفظ آن ها خواهند کرد. عوامل متعدد و زیادی در روش مغازه داری برای تبدیل افزایش مشتریان وجود دارند که در ادامه به چند نمونه از بهترین آن ها خواهیم پرداخت:

  • تاثیر ظاهر و لباس پرسنل بر برندینگ: طراحی یکدست فضای فروشگاه و لباس فرم یک شکل پرسنل موجب زیبایی و اعتبار بخشی مغازه و فروشگاه می شود. از این رو در روش مغازه داری برای افزایش فروش بهتر است که با ظاهری یکدست و مناسب نوع کسب و کار خود پیش بروید. چون اولین چیزی که نظر مشتریان برای خود جلب می کند، ظاهر شما است.
  • کنترل موجودی کالا: موجودی محصولات یکی از مهم ترین دارایی هایی است که بر روی آن سرمایه گذاری کرده اید. از طرف دیگر مهم ترین علتی هم که مشتری شما را انتخاب می کند، همین موجودی کالا است. اگر مشتری محصول مورد نیاز خود را از مغازه ی شما پیدا نکند، مغازه ی شما را ترک کرده و برای خرید آن به سراغ رقبای شما خواهند رفت.
  • استفاده از تخفیفات بهینه: یکی دیگر از روش مغازه داری و افزایش فروش استفاده از تخفیفات بهینه می باشد. یکی از بهترین دلیل تخفیف می تواند، تخفیف خرید اول می باشد.

روش مغازه داری

روش مغازه داری

جمع بندی

تا به این جای مطالب به بررسی روش مغازه داری پرداختیم. به این صورت که در ابتدا روش مغازه داری اصولی را شرح دادیم. سپس در مورد روش مغازه داری اینترنتی صحبت کردیم. بعد روش مغازه داری و کسب مشتری از سراسر کشور را معرفی کرده  و در مورد اهمیت مغازه داری با نرم افزارهای حسابداری توضیحاتی را ارائه دادیم. در انتها روش مغازه داری با فروش چند برابری را توضیح دادیم. امیدواریم با مطالعه ی این مطالب به تمامی سوالاتی که در ذهنتان در ارتباط با روش مغازه داری ایجاد شده بودند، رسیده باشید.

روش مغازه داری

روش مغازه داری 


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.  


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر