مشاوره رایگان

Tesla وعده یک میلیون Robo-Taxi در سال 2020 را داده است

5.0| از 1 نظر

این شرکت می گوید ماشین های بدون نیاز به راننده اواخر امسال در خیابان ها خواهند بود.

Tesla وعده یک میلیون Robo-Taxi در سال 2020 را داده است

این شرکت در رویدادی، تکنولوژی منحصر به فرد خود را برای سرمایه گذاران شرح داد. این گفتگوها فرصتی بود که دریابیم Tesla چگونه یک اتومبیل بدون راننده را عرضه خواهد کرد و تاکسی های بدون نیاز به راننده چگونه از سال آینده در دسترس خواهند بود.

در شروع کار، این شرکت اظهار داشت که سیستم های مخصوص به خود را برای اتومبیل های بدون راننده ساخته است. تراشه شبکه عصبی آن بسیار پیشرفته است. این پروژه در سال 2016 آغاز شده است. هر کامپیوتر به گونه ای طراحی شده است که اگر یک تراشه خراب شود، تراشه دوم کار آن را انجام خواهد داد.

این نخستین باری است که شرکت، سیلیکون مخصوص به خود را می سازد. مدیر عامل شرکت، Elon Musk می گوید: Tesla که تا کنون تراشه ای طراحی نکرده بود، بهترین تراشه جهان را ساخته است. Musk مجددا سخنان پیشین خود در مورد سخت افزار موجود در Tesla را تکرار کرد: اتومبیل های Tesla تمام چیزهایی که برای حرکت بدون راننده مورد نیاز است را دارند. تنها کاری که باید انجام دهند بهبود نرم افزارهاست.

https://youtu.be/tlThdr3O5Qo

این سخت افزار شامل اتکای شرکت بر دوربین و رادار می باشد. زمانیکه موضوع LiDAR ( تشخیص نور و دامنه ) مطرح شد، Musk گفت: LiDAR کار احمقانه ای است. هرکسی که به LiDAR تکیه کند، محکوم است. وی بعدها اضافه کرد که این کاری بسیار احمقانه، گران و غیر ضروری است.

اغلب دیگر شرکت های خودروساز، در حال استفاده یا برنامه ریزی برای استفاده از LiDAR به عنوان یکی از ویژگی های کمک راننده هستند. هزینه استفاده از این تکنولوژی کاهش یافته و در عین حال توانایی آن برای مشاهده کردن بیشتر در طول مسیر افزایش یافته است. همراه با رادار و دوربین، این یک ابزار دیگر برای وسایل نقلیه است تا اطراف خود را بهتر ببینند.

Tesla در اظهارات خود اشاره کرد که حاضران در این جلسه، از چشمان خود (  و نه لیزر ) استفاده کرده اند. استدلال عجیبی که علیه LiDAR وجود دارد این است که افراد نمی توانند 360 درجه را با چشمان خود ببینند، اما Tesla با استفاده از 8 دوربین می توانند اطراف خود را به این شکل ببیند، در حالیکه یک انسان 8 چشم ندارد.

این شرکت در مورد نحوه مشاهده و تعامل خودرو با جهان اطراف خاطر نشان کرد که برای مواردی مانند در مسیر خودروی دیگر وارد شدن، شرکت در حال آموزش شبکه عصبی خود با به کارگیری تعاملات جهان واقعی با خودروها است. به این معنا که سیستم های خود را به نحوی آموزش می دهد تا حرکت خودروها ضمن تغییر در خطوط را درک کنند.

Tesla وعده یک میلیون Robo-Taxi در سال 2020 را داده است

برای امتحان کردن این سیستم، Tesla از چیزی به نام حالت سایه استفاده می کند. خودرو، وسیله نقلیه ای را می بیند که قصد تغییر خط خود را دارد و هشداری مبنی بر اینکه چه کار باید بکند را ایجاد می کند. این داده به Tesla ارسال می شود و او نیز به دنبال موارد مثبت اشتباه یا تصمیمات نادرست می گردد و سیستم را مجددا بازیابی می کند. زمانیکه سیستم به آن خوبی که شرکت انتظار داشته باشد کار کند، به طول کامل در اتومبیل استقرار می یابد.

در مورد حرکت در مسیر دیگر خودروها، سه ماه گذشته این به روزرسانی به صورت زنده انجام گرفت.

در مورد استقلال کامل این خودروها، Musk خاطر نشان کرد: مشکل نرم افزار نباید به صورت حداقلی در نظر گرفته شود. او ادامه داد : این یک مشکل نرم افزاری بسیار دشوار است. با این وجود اینگونه وعده داد که تا پایان امسال Tesla قادر به تولید ماشین های بدون راننده خواهد بود و تاکسی های بدون راننده نیز تا سال 2020 در خیابان ها خواهند بود. این شرکت خودروهایی را تولید خواهد کرد که نیازی به فرمان یا پدال نخواهند داشت.

Musk امیدوار است که Uber و Lyft را با هزینه کمتری از 18 دلار در مایل تولید کند.

Tesla وعده یک میلیون Robo-Taxi در سال 2020 را داده است

او می گوید: در عرض یک سال آینده و شاید یک سال و سه ماه، بیش از یک میلیون تاکسی بدون خودرو را در خیابان ها خواهیم داشت. با توجه به اظهارات Musk این خودروها به هر نقطه ای رانندگی خواهند کرد. او گفت که Tesla تا پایان سال در اختیار مناطق شهری پر جمعیت مانند فرانسیسکو و نیویورک قرار خواهد گرفت.

پیش بینی تولید خودروهایی بدون نیاز به راننده، نیاز به پشتکار فراوان دارد. اما طبق گفته Musk تابستان آینده همه ما سوار بر ماشین های بدون راننده Tesla به سمت ساحل حرکت خواهیم کرد.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

Shahpary

Shahpary | 10/17/2021 11:39:17 AM

چقدر عالیه اگه این اتفاق اینجا هم بیفته