مشاوره رایگان

شغل کوچک و پردرآمد

| از 0 نظر

شغل کوچک و پردرآمد یکی از فرصت های کسب درآمد می باشد. امروزه یکی از دغدغه های بسیار بزرگی که جوانان ما با آن دست به گریبان هستند، مسئله ی پیدا کردن کار پردرآمد و خوب می باشد. متاسفانه با توجه به شرایط کنونی شاید در نگاه بیشتر جوانان پیدا کردن شغل کار ساده و راحتی نباشد، ولی انواع ایده های شغل کوچک و پردرآمد موجب شده است تا افراد زیادی مشغول به فعالیت و کسب درآمد باشند.


  برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


شغل های کوچک و پردرآمد خارجی

اولین بخش از محتوای شغل کوچک و پردرآمد را با معرفی شغل های کوچک و پردرآمد خارجی شروع می کنیم. بدون شک یکی از مهم ترین معیارهای تمامی افراد در انتخاب شغل، میزان درآمد آن می باشد. شغل های پردرآمد جهان کارهایی هستند که مرتبط با حوزه های مهندسی، برنامه نویسی و کامپیوتر، حقوق و قضا، امور مالی و پزشکی هستند. در صورتی که قصد برنامه ریزی برای آینده ی شغلی خود هستید، علاوه بر درآمد آن باید به بازار کار آن هم نهایت دقت را داشته باشید. در برخی موارد شاید یک کسب و کار از درآمد بسیار بالایی برخوردار باشد ولی شانس اشتغال در آن به دلیل بازار کار ضعیفی که دارد، پایین است.  از جمله شغل های پردرآمد خارجی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیر عامل اجرایی: افرادی که مسئول تعیین سیاست های سازمان ها هستند، مدیر عامل اجرایی نامیده می شوند. تمامی سازمان های خصوصی و دولتی دارای این پست حساس و پردرآمد هستند. این فرد وظیفه ی هماهنگ سازی فعالیت های یک سازمان را در بالاترین سطوح بر عهده دارد. به این صورت که، برای اجرای آن برنامه ریزی کرده و هدایت اجرای تمامی فعالیت ها را برعهده می گیرد. این کار در عین حال که یک شغل کوچک و پردرآمد است، ولی دشواری های مربوط به خودش را هم دارد. چون ممکن است زمان زیادی را در طول شبانه روزی از شما بگیرد و دغدغه های ذهنی زیادی را به همراه داشته باشد.
  • تحلیل گر مالی: تحلیل گر مالی یک شغل کوچک و پردرآمد دیگر در کل دنیا می باشد. افرادی که در این حوزه تخصص دارند، می توانند با پیش بینی وضعیت بازار، درآمد و سرمایه ی خود را به راحتی چندین برابر کنند. بیشتر سازمان ها نیاز به تحلیل گران مالی دارند و از این رو حقوق این افراد بسیار بالا است.
  • خلبان خطوط هوایی: یکی دیگر از فرصت های شغلی پردرآمد خلبان خطوط هوایی است. افرادی که عاشق پرواز و سفر هستند، می توانند با این کار هر روز به سفرهای دور دست رفته و پول زیادی را از این کار دریافت کنند. خلبانی خطوط هوایی یک شغل کوچک و پردرآمد به شمار می آید. البته این شغل علاوه بر مزایای بسیار زیادی که دارد، دارای برخی معایب هم می باشد. چون مسئولیت تمامی سرنشینان هواپیما در دست خلبان است، از این رو این شغل بسیار پر استرس می باشد.

 شغل کوچک و پردرآمد

شغل کوچک و  پردرآمد

شغل های کوچک و پردرآمد با صنایع تبدیلی

شغل کوچک و پردرآمد با صنایع تبدیلی موجب می شود تا تولید از ظرفیت تولید بالای محصولات کشاورزی به بهترین شکل ممکن استفاده شود. مهم ترین کاری که شغل های کوچک و پردرآمد با صنایع تبدیلی انجام می دهند، فرآوری میوه ی تازه است. برای این کار روش های مختلفی وجود دارند که ساده ترین آن ها تبدیل به آب میوه و یا میوه خشک و پوره ی میوه است. البته نمونه محصولات صنایع تبدیلی به این روش ها ختم نمی شود. در ادامه چند نمونه ی دیگر از شغل کوچک و پردرآمد با صنایع تبدیلی را آماده کرده ایم که به شرح زیر هستند:

  • فرآوری و تولید: در این بخش برای فرآوری و تولید از روش های مختلفی استفاده می شود. به عنوان نمونه برای تولید چیپس میوه می توان هم از دستگاه خشک کن استفاده کرد و هم از نور آفتاب.
  • درجه بندی و بسته بندی: در این بخش از فرآوری محصولات تبدیلی، میوه ها بعد از برداشت نیاز به بسته بندی و درجه بندی دارند. به همین خاطر تمامی محصولات بعد از برداشت به انبارها و سورتینگ ها جهت درجه بندی و بسته بندی ارسال می شوند.
  • ذخیره سازی و خدمات: از دیگر روش های صنایع تبدیلی می توان به ذخیره سازی و خدمات اشاره کرد. ذخیره سازی و انبارداری محصولات کشاورزی چه در انبار و چه در سردخانه و سیلوها جز صنایع تبدیلی کشاورزی به شمار می آیند.

از جمله نمونه محصولات صنایع تبدیلی کشاورزی می توان به میوه خشک، سبزی خشک، شوریجات، ترشیجات، زرشک، کشمش، آب لیمو، لواشک، مربا، برنج، گندم، قند و شکر و ... اشاره کرد.  شغل کوچک و پردرآمد با صنایع تبدیلی علاوه بر این که ماندگاری محصولات را افزایش می دهد، موجب می شود تا ارزش افزوده هم به آن اضافه شود. همین طور محصولاتی که تولید می شوند به  یک محصول پر مصرف و پرطرفدار تبدیل می شوند.

شغل کوچک و پردرآمد

شغل کوچک و پردرآمد


   برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.  


شغل های کوچک و پردرآمد با بومگردی

بومگردی یکی دیگر از فرصت های شغل کوچک و پردرآمد می باشد. افرادی که در مناطق روستایی بکر و با جاذبه های گردشگری زندگی می کنند، می توانند با راه اندازی اقامتگاه ها و بومگردی به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند. بومگردی به عنوان یک شغل کوچک و پردرآمد دارای برخی اصولی می باشد و اشخاصی که وارد این حوزه می شوند، ملزم به رعایت آن اصول هستند. تعدادی از این اصول به شرح زیر می باشند:

  • شناسایی حقوق و اعتقادات مردم بومی و تلاش برای توانمندسازی آن ها
  • استفاده از حداقل امکانات برای طراحی، ساخت و بهره برداری اقامتگاه های بوم گردی
  • فراهم سازی تجارب مثبت هم برای بازدیدکنندگان و هم برای میزبانان
  • ایجاد آگاهی و احترام زیست محیطی و فرهنگی
  • به حداقل رساندن تاثیرات جسمی، اجتماعی، رفتاری و روانی
  • ارائه ی تجربیات به یادماندنی به بازدیدکنندگان

این شغل کوچک و پردرآمد برای افراد محلی فرصت های شغلی بسیار زیاد و متعددی ایجاد می کند. به این صورت که این اشتغال موجب درآمد آن ها می شود. زمانی که محلی ها به عنوان راهنمای توریست ها اقدام به گذراندن دوره های آموزشی می کنند، سطح زندگی و سبک زندگی آن ها متحول شده و بهبود پیدا می کند. محلی ها می توانند صنایع دستی خود را به گردشگران فروخته و درآمد زیادی را کسب کنند. حضور توریستان در منطقه موجب رشد جهان بینی مردم آن خطه می شود. محلی های آن مناطق می توانند صنایع دستی خود را به گردشگران فروخته و درآمد بیشتری را کسب نمایند.

از این روش این شغل کوچک و پردرآمد روز به روز در حال رشد است و دارای دورنمایی عالی می باشد. از جمله انواع اقامتگاه های بوم گردی می توان به خانه های بوم گردی و کمپ های گردشگری اشاره کرد. خانه های بوم گردی به خانه های قدیمی با معماری سنتی گفته می شود که از آن به عنوان اقامتگاه برای پذیرایی گردشگران استفاده می شود. کمپ های طبیعت گردی هم برای افرادی که به دنبال ماجراجویی های هیجان انگیز در دل طبیعت هستند، مناسب می باشد. کمپ های طبیعت گردی تجربه ای بسیار جذاب و دل نشین برای آن ها به ارمغان خواهند آورد.

شغل کوچک و پردرآمد

معرفی شغل کوچک و پردرآمد

شغل های کوچک و پردرآمد در شهرهای کوچک

در این بخش از محتوای شغل کوچک و پردرآمد به معرفی شغل های کوچک و پردرآمد در شهرهای کوچک می پردازیم. کسب و کارهای زیادی در شهرهای کوچک وجود دارند که نیاز به تخصص ویژه و تجربه ی بالا و مهارت خاصی ندارند. راه اندازی یک کسب و کار برای هر فرد با توجه به تفکر و باور و نوع عملکردی که دارد، می تواند بازه ی هزینه ای بسیار گسترده ای را در بر بگیرد. از جمله شغل های کوچک و پردرآمد در شهرهای کوچک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید سوخت بیودیزل: تولید سوخت ارگانیک یا بیودیزل یک سوخت جایگزینی می باشد که از روغن سبزیجات، چربی حیوانات، مازاد روغن آشپزی و ... تولید می شود. این نوع سوخت بیشتر در اکثر موتورهای اصلاح نشده استفاده می شود.
  • تولید شمع: یکی دیگر از ایده های شغل کوچک و پردرآمد در شهرهای کوچک، تولید شمع می باشد. شمع ها امروزه به دلیل وسایل روشنایی قدرتمندی که وجود دارند، استفاده ی کاربردی خود را از دست داده اند. امروزه شمع ها به عنوان یک لوازم دکوراتیو و تزئینی در دکوراسیون منازل مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تولید تشک و بالش های سفارشی: تولید تشک و بالش های سفارشی یکی دیگر از فرصت های شغل کوچک و پردرآمد می باشد. این روزها به دلیل عدم تحرک و دیگر موارد، مردم دچار مشکلات زیادی همچون کمردرد و ... می شوند.  از این رو بیشتر آن ها به دنبال نسخه های سنتی تشک ها و بالش ها هستند. با تولید تشک و بالش های سنتی می توان بازخورد بسیار مناسبی را از این شغل کوچک و پردرآمد گرفت.
  • تولید کارتن: یکی دیگر از فرصت های شغل کوچک و پردرآمد، تولید کارتن می باشد. امروزه برای جا به جایی محصولات از بسته بندی های کارتنی استفاده می شود. از این رو راه اندازی این کسب و کار از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار می باشد. برای تولید کارتن از کاغذها و کارتن های کهنه و بی مصرف، چوب و فیبر و حتی مواد دور ریختنی قابل بازیافت استفاده می شود.

شغل کوچک و پردرآمد

بررسی اجمالی شغل کوچک و پردرآمد

شغل های کوچک و پردرآمدی که تحصیلات عالیه نمی خواهد!

در این بخش از محتوای شغل کوچک و پردرآمد به بررسی شغل های کوچک و پردرآمدی که نیازی به تحصیلات آکادمیک و عالی ندارند، می پردازیم. ایده های شغلی زیادی وجود دارند که برای کسب درآمد از آن ها نیازی به تحصیلات دانشگاهی نمی باشد. از جمله شغل هایی که برای فعالیت در آن ها نیازی به تحصیلات عالیه نمی باشد به شرح زیر هستند:

  • بسته بندی محصولات کشاورزی: بسته بندی محصولات کشاورزی یکی از ایده های شغل کوچک و پردرآمد می باشد که فعالیت در آن نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارد. با خرید عمده ی محصولات مانند عدس، بلغور، جو و ... می توانید آن ها را با بسته بندی مناسب به فروشگاه ها عرضه نمایید و به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.
  • برنامه ریزی برای مراسمات: یکی دیگر از ایده های شغل کوچک و پردرآمد برنامه ریزی برای مراسمات می باشد. برای فعالیت در این کسب و کار نیازی به تحصیلات عالیه نمی باشد. از همه مهم تر این شغل به عنوان یکی از شغل های پردرآمد در ایران به شمار می آید. تنها کاری که برای انجام این کار لازم است، مدیریت، نظم و توجه به جزئیات می باشد. امروزه بیشتر مردم برای اجرای مراسمات خود، صفر تا صد آن را به تشریفات مجالس می سپارند.
  • طلاسازی: طلاسازی یکی دیگر از ایده ها و فرصت های شغل کوچک و پردرآمد می باشد که نیازی به تحصیلات آکادمیک ندارد. این کار یکی از پردرآمدترین شغل ها در ایران به شمار می آید و یک صنعت توام با هنر می باشد. افرادی که علاقه مند به انجام این کار هستند می توانند با گذراندن دوره های آموزشی و کسب مهارت مشغول به فعالیت باشند. درآمد حاصل از انجام این کار بسیار زیاد است.
  • خدمات تزیین اتومبیل: خدمات تزیین اتومبیل یکی دیگر از فرصت های شغل کوچک و پردرآمد می باشد. امروزه با توجه به تورم حاکم در جامعه و وضعیت اقتصادی موجود، همه ی افراد امکان خرید خودروهای خارجی و لوکس را ندارند. از این رو بیشتر مردم اقدام به طراحی ظاهر خودروهای خود جهت اصلاح ظاهر خودروهای خود می نمایند. این امر موجب تولید یک کسب و کار خوب به نام خدمات تزیین اتومبیل شده است.

شغل کوچک و پردرآمد

بررسی شغل کوچک و پردرآمد

جمع بندی

در این مقاله در ارتباط با شغل کوچک و پردرآمد صحبت کردیم. روش های زیادی برای فعالیت در شغل های کوچک و پردرآمد وجود دارند. برای فعالیت در این ایده ها، هر فرد می تواند با توجه به علایق و امکاناتی که در دسترس خود دارند، اقدام به انتخاب آن ایده ی متناسب با مهارت خود نمایند. تا به این جای مطالب تمام آن چه نیاز بود در ارتباط با شغل کوچک و پردرآمد را بدانید، با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد و به تمامی سوالاتی که در ذهن شما در ارتباط با شغل کوچک و پردرآمد ایجاد شده بود، رسیده باشید.  


   برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر