مشاوره رایگان

چگونه کارآفرین شویم؟

| از 0 نظر

اگر فکر می کنید تنها شما هستید که صبحتان را با فکر کردن به جواب این سوال شب می کنید و شبتان را با نقشه کشیدن برای آن به صبح می رسانید، سخت در اشتباهید. خوشبختانه این روزها همه به کارآفرین شدن فکر می کنند. اما این که چگونه و از کجا شروع کنند که خدای نکرده به بن بست نخورند، سوالی است که ذهنشان را به خود مشغول داشته است. از حق نگذریم، سوال خوب، به جا و سازنده ای است!

کارآفرینی، آشپزی کردن نیست که شما بپرسید چگونه آشپزی کنیم و من بگویم پیاز خرد شده را داخل روغن داغ بریزید، تفت بدهید، زردچوبه بزنید، تکه های گوشت را به آن اضافه کنید و این حرف ها. یک کار تخصصی است که بیش از هر چیزی صبر ایوب و اراده ای فولادین می طلبد. اگر دارید، کاندیدای خوبی برای کارآفرین شدن هستید. می توانید روی کمک بنده هم حساب کنید. خوشحال که نه، ذوق زده می شوم؛ اگر بتوانم سهمی هرچند کوچک در پیشرفت و موفقیتتان داشته باشم!

همان طور که تا بدین جای مطلب دریافتید، بحث امروزمان پیدا کردن یک پاسخ جامع و قانع کننده برای سوال "چگونه کارآفرین شویم"، است! اگر دوست دارید راز و رمز کارآفرین شدن را کشف کنید، این مطلب را به هیچ قیمتی از دست ندهید.


  برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


نکات کلیدی برای آنکه چگونه کارآفرین شویم؟

چگونه کارآفرین شویم؟! برای این که کارآفرین شوید، نیازی به مدرک آکادمیک و پول و مغز خارق العاده و یک ایده استثنایی ندارید. می توانید یک انسان معمولی باشید و تبدیل به یک کارآفرین موفق شوید. کافیست راه و چاه کارآفرین شدن را بلد باشید. آن وقت خواهید دید؛ آن غول بزرگی که از کارآفرینی ساخته اید، پوشالی است، نه واقعی!

این نکات طلایی را آویزه گوشتان کنید!

  • اگر دانشجو هستید، استارت کارآفرینی را از دانشگاهتان بزنید. شاید الان مهارت خاصی نداشته باشید. اما در این که مهارت از طریق تجربه بهبود پیدا می کند، هیچ شکی نیست و این دقیقا همان چیزی است که شما را به اهدافتان نزدیک و نزدیک تر می کند.
  • یک گوشه بنشینید و ساعت ها به این فکر کنید که از زندگی چه می خواهید؟! حقیقتا اگر دید واقع بینانه ای به زندگی ایده آلتان نداشته باشید، نمی توانید نیازهای جهان را شناسایی کرده، توانایی های خویش را با آن ها تطبیق داده و سپس راه حلی خلاقانه برای رفعشان بیابید!
  • دنیا پر شده است از ایده های کوچک و بزرگی که همه آن ها برای شما مناسب نیستند. با در نظر گرفتن توانایی ها، سن، شخصیت و از همه مهم تر حس درونی و علاقه تان درخشان ترین ایده را برگزیده و همان را عملی کنید!
  • مشتریان شما بزرگترین دارایی شما هستند. سعی کنید نیاز آن ها را شناسایی کرده و برای جلب رضایتشان از جان و جیب مایه بگذارید.
  • اگر اوضاع مالیتان نا به سامان است، دست از تلاش نکشید. یک سرمایه گذار جذب نموده و بدین ترتیب از ایده تان دفاع کنید.
  • هیچ کس از مشورت بی نیاز نیست. علی الخصوص شما که در ابتدای مسیری پر فراز و نشیب هستید. پس تا می توانید با افراد مورد اعتماد مشورت کرده و از آن ها راهنمایی بگیرید.
  • انگیزه شما بزرگترین شانسی است که برای پیشرفت دارید. سعی کنید خودتان برای بالا بردن شانستان تلاش کنید.
  • سرسخت باشید و برای موفقیت بجنگید.
  • تا می توانید سطح توقعاتتان را پایین بیاورید.
  • هنر مذاکرات حرفه ای را بیاموزید.
  • یک تصویر تجاری مثبت را مجسم نموده و برای تحقق آن مصرانه تلاش کنید.
  • ...

 چگونه کارآفرین شویم؟

چگونه کارآفرین شویم؟!

چگونه کارآفرین موفق شویم؟

چگونه کارآفرین شویم، آن هم یک کارآفرین موفق؟!

تعداد افرادی که دوست دارند با راه اندازی یک کسب و کار نو به اوج شهرت و ثروت برسند، کم نیست. اما حقیقت این است که همه این افراد طعم شیرین موفقیت را نمی چشند. می دانید چرا؟!

چون بی گدار و بدون آگاهی به آب می زنند. اگر روحیه کارآفرینی دارید و فکر می کنید می توانید در این زمینه موفق عمل کنید، لازم است سیر تا پیاز قواعد و اصول کارآفرینی را بدانید.


  برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


· یک تجارت صحیح را برگزینید، نه صرفا یک تجارت را!   

اگر از شما بخواهم مفهوم کارآفرینی را به طور جامع بیان کنید، چه می گویید؟! به نظرتان تعریف شما از کارآفرینی با تعریف سایرین از این واژه یکی است؟!

مسلما خیر. کارآفرینی مفهومی بسیار گسترده است. کارآفرین بودن نیز همین طور. بنابراین اگر در یک رشته یا زمینه کاری خاص فعالیت می کنید و از شما به عنوان یک کارآفرین یاد می کنند، به خودتان ننازید و باد در غبغب نیندازید که بله؛ من کارآفرینم! چرا؟!

با احترام به تمام زحماتی که برای کارآفرین شدن کشیده اید، باید خدمتتان عارض شوم که تعداد افرادی که لقب کارآفرین را تَنگ اسمشان می بندند، تا دلتان بخواهد، زیاد است. اما معدود کارآفرین هایی را سراغ دارم که بتوان از آن ها به عنوان کارآفرین موفق یاد کرد. برای این که به جرگه کارآفرینان موفق بپیوندید، می بایست نخست یک تجارت صحیح را انتخاب کرده و سپس با تمام تمرکز و تا پای جان برای موفقیت در آن تلاش کنید!

· در صورت نیاز از ادامه تحصیل غافل نشوید!

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردم، برای کارآفرین شدن نیاز به تحصیلات عالیه ندارید. اما این بدان معنا نیست که می توانید قید تحصیل را بزنید و موضوع به این مهمی را پشت گوش بیندازید. شما برای پیشرفت در زمینه کاریتان نیاز به اطلاعات به دردبخور بسیاری دارید که کسب آن تنها در سایه تحصیل میسر است.

· برنامه ریزی کنید!

اگر فکر می کنید منظور بنده از برنامه ریزی این است که تعیین کنید سرِ فلان ساعت فلان کار را انجام دهید، سخت در اشتباهید. برنامه تجارتی شما در بردارنده استراتژی هایی است که شما را به اهدافتان می رسانند. اگر از اهمیت این برنامه غافل شوید، قافیه را باخته اید!

خلاصه این که:

  • بازار هدف خود را شناسایی کنید.
  • از اهمیت نتورک غافل نشوید.
  • بازاریابی را بی اهمیت نشمارید.
  • ایده های نابتان را بفروشید.
  • ...

 چگونه کارآفرین شویم؟

چگونه کارآفرین موفق شویم؟!

به عنوان یک خانم چگونه کارآفرین شویم؟

چگونه کارآفرین شویم؟!اگر خانم هستید و دوست دارید غریبه و آشنا از شما به عنوان یک کارآفرین موفق زن یاد کنند، من 10 راهکار شگفت انگیز برایتان سراغ دارم. نتیجه گیری صد درصد تضمینی!

  • راهکار نخست

اطرافتان را پر کنید از آدم‌هایی که خبره و ماهر هستند. وجود افراد تاثیرگذار به عنوان دست راست شما می‌تواند مسیر موفقیت را برایتان هموارتر کند!

  • راهکار دوم

با استفاده از فناوری‌های مناسب امکان مقیاس‌گذاری سریع را برای کسب و کارتان فراهم سازید.

  • راهکار سوم

تخطی از هر قانونی ممنوع! برای دفاع از حق و حقوقتان یک وکیل کاربلد استخدام کنید. فراموش نکنید که هزینه‌های قانونی بیهوده نیستند، بلکه نوعی سرمایه گذاری برای موفقیت کسب و کار شما محسوب می‌شوند.

  • راهکار چهارم

بی گدار و بدون داشتن مطالعات امکان سنجی به آب نزنید. تصمیم گیری بر اساس وابستگی‌های شخصی از بیخ و بُن غلط است. پس جدا از انجام این کار بپرهیزید!

  • راهکار پنجم

تا می‌توانید شبکه ارتباطات اجتماعی خود را قوی و قوی‌تر کنید. از تاثیر اعجاب انگیز تبلیغات رسانه ای یا دهان به دهان هم هرگز غافل نشوید.

  • راهکار ششم

برای این که از بروز اشتباهات پر هزینه جلوگیری به عمل آورید، تحقیقات گسترده ای را در رابطه با کسب و کارتان انجام دهید.

  • راهکار هفتم

تعیین صحیح و اصولی قیمت محصولات و خدماتتان از نان شب واجب ‌ر است. قیمت‌گذاری اشتباه چیزی جز پراکندگی مشتریان نصیبتان نخواهد کرد.

  • راهکار هشتم

اگر می‌خواهید کسب و کارتان در همان مراحل ابتدایی فلج نشود، محصولات و خدمات به دردبخور را فراهم سازید!

  • راهکار نهم

اگر می‌خواهید نبض بازار را در دست گرفته و برای رقبایتان خط و نشان بکشید، استفاده از فناوری را در دستور کارتان قرار دهید.

  • راهکار دهم

نگران ویروسی شدن کسب و کارتان در مدت زمانی کوتاه نباشید. روی اهدافتان تمرکز کنید و هر آنچه لازم به نظر می‌رسد، درباره کسب و کار و مشتری‌هایتان بیاموزید. همه چیز به مرور درست خواهد شد!

 چگونه کارآفرین شویم؟

به عنوان یک خانم چگونه کارآفرین شویم؟!

چگونه بدون تحصیلات دانشگاهی کارآفرین شویم؟

چگونه کارآفرین شویم، آن هم بدون تحصیلات دانشگاهی؟!

چند بار گفتم، لازم باشد صد بار دیگر هم می‌گویم؛ داشتن تحصیلات دانشگاهی شرط کارآفرین شدن نیست. یعنی اگر شما از بنده بپرسید چگونه کارآفرین شویم، مسلما من نمی‌گویم اول بروید درس بخوانید و مدرک دانشگاهی بگیرید، سپس بیایید تا بقیه شرط و شروط کارآفرین شدن را برایتان شرح دهم. بدون مدرک آکادمیک هم می‌توانید عنوان کارآفرین موفق را از آنِ خودتان کنید. این را کارآفرینان بزرگی همچون جان دیویس راکفلر و بیل گیتس و امثال این‌ها ثابت کرده‌اند!

شاید عجیب و غیرقابل باور به نظر برسد، اما حقیقت این است که حتی برای شروع یک کسب و کار جدید نیز نیازی به تجربه آنچنانی و اطلاعات دهان پُرکُن در آن حوزه ندارید. مثلا اگر قرار است به عنوان مدیر یک شرکت تولید کننده قطعات الکترونیکی فعالیت کنید، نیازی نیست که حتما از کلیه اصول و جزئیات مدارهای الکتریکی سر در بیاورید. اگر حرف من برایتان قانع کننده نیست، نگاهی به سرگذشت استیو جابز و مایکل دل بیندازید که اطلاعات چندانی از حوزه فناوری اطلاعات و الکترونیک ندارند، اما صاحب دو شرکت موفق اپل و دل هستند!

با توجه به آنچه تا بدین جا گفته شد، اطلاع از ریزترین جزئیات تولید یک محصول برای فروش آن الزامی نیست. برای ورود به یک بازار کافیست نیاز آن را بشناسید و سپس نبضش را در دست بگیرید. پس شیرجه عمیق برای ورود به یک صنعت الزامی است!

قبول دارم که بدون تحصیلات آکادمیک ممکن است از پسِ انجام بسیاری از امور برنیایید. خُب این که کاری ندارد. فردی را استخدام کنید تا آنچه را که شما نمی‌توانید، انجام دهد. به نیروهای متخصص مجموعه‌تان اعتماد کرده و دست در دست هم برای تحقق اهداف کسب و کارتان تلاش کنید. قرارگیری در اجتماعات کاری مرتبط نیز می‌‌تواند شما را در راستای پیشبرد اهدافتان یاری نماید.  

چگونه کارآفرین شویم؟

کارآفرینی

چگونه بدون سرمایه بالا کارآفرین شویم؟

چگونه کارآفرین شویم، آن هم بدون سرمایه بالا؟!

حقیقتا کارآفرینی بدون سرمایه بسیار دور از ذهن و بعید به نظر می رسد. اما اگر ایده ای قوی داشته باشید، می توانید با سرمایه ای ناچیز استارت کارتان را زده و پوزه بسیاری از رقبای سر سرخت را هم به خاک بمالید. اگر بخواهم رُک و پوست کنده بگویم، بی پولی بهانه ای است که تنبل ها برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت به آن پناه می برند. من نمی گویم که قرار است معجزه ای رخ بدهد و کاروبارتان بدون صرف یک ریال پیش برود. بلکه می گویم با در پیش گرفتن مراحلی خاص می توانید بدون در اختیار داشتن سرمایه های گزاف کارآفرین شوید!  

· شغل کنونی تان را کنار نگذارید!

اگرچه تلخ، اما واقعیت این است که شروع یک کسب و کار جدید همواره با ریسک همراه است. ماجرا زمانی تلخ تر می شود که بدانید ریسک شروع یک کسب و کار بدون پول بسیار بیشتر است. پس هیچ گاه به هوای کسب درآمد از بیزینس جدید بی خیال شغل کنونی تان نشوید. چرا که ادامه کار بدون درآمد ثابت سخت که نه، غیرممکن به نظر می رسد. صبر کنید تا کاروبارتان رونق بگیرد و به درآمد برسد. آن وقت می توانید شغل کنونی تان را کنار بگذارید و صفر تا صدتان را صرف کارآفرینی کنید!

· گام در حوزه هایی بگذارید که با زیر و بَم آن ها آشنایی دارید!

من به همه کسانی که می پرسند چگونه کارآفرین شویم، پیشنهاد می دهم وارد حوزه هایی شوند که کم و بیش از آن ها مطلعند. این گونه می توانند مهارت ها و اطلاعات خود را در آن حوزه ارتقا داده و حتی به کسب مهارت های جدید روی بیاورند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید خیلی زود کارآفرین شوید، این توصیه طلایی را از من پذیرا باشید: وقت زیادی ندارید، هرچه سریع تر روی آگاهی کنونی تان و آنچه که قرار است، بیاموزید؛ سرمایه گذاری کنید. زمان و پولتان را صرف یادگیری مهارت های جدید کرده و با مشورت و برنامه ریزی پیش بروید!

  • همه کارها را خودتان انجام دهید و فکر استخدام کارمند را از سرتان بیرون کنید؛ چون بودجه کافی ندارید!
  • با ارائه برخی خدمات پول در بیاورید و از این طریق به توسعه کسب و کارتان کمک کنید.
  • وب سایت تخصصی بسازید و بدین ترتیب دل از کف مشتریانتان بربایید!
  • کار خود را عمومی کنید و بدین ترتیب اسم و رسمی فراموش نشدنی برای خودتان دست و پا کنید.
  • ...

چگونه کارآفرین شویم؟

چگونه بدون سرمایه بالا کارآفرین شویم؟

جمع بندی

چگونه کارآفرین شویم؟!

اگر بگویم از هر ده نفری که بنده را می‌بینند، 5 نفرشان این سوال را مطرح می‌کنند، گزاف نگفته‌ام. بسیار خرسندم که توانسته‌ام آتش کارآفرینی را در وجودتان شعله‌ور کنم! حالا می‌رویم سراغ پاسخگویی به سوال پرتکرار چگونه کارآفرین شویم؟!

کارآفرینی یک سری نکات کلیدی دارد که اگر آن‌ها را از بَر باشید، موفقیتتان حتمی است. مثلا این که:

  • استارت کارآفرینی را از دانشگاهتان بزنید.
  • ایده‌های ناب را شناسایی و مناسب‌ترین آن‌ها را با در نظر گرفتن سن، شخصیت و روحیات خود انتخاب نمایید.
  • مشتریانتان را بشناسید.
  • سرمایه‌گذار جذب کنید.
  • راهنمایی بگیرید و مشورت کنید.
  • برای کسب موفقیت تلاش کنید.
  • ...

بین کارآفرین شدن با کارآفرین موفق شدن زمین تا آسمان تفاوت است. اگر می‌خواهید به جمع کارآفرینان موفق پیوسته و اسم و رسمی برای خودتان دست و پا کنید، از کنار این توصیه‌ها بی تفاوت عبور نکنید:

  • یک تجارت صحیح را برگزینید.
  • تحصیلاتتان را ادامه بدهید.
  • برنامه ریزی کنید.
  • بازار هدف شناسایی کنید.
  • از اهمیت نتورک غافل نشوید.
  • بازاریابی کنید.
  • ...

به عنوان یک خانم چگونه کارآفرین شویم؟!

سوال خوب و به جایی است و بنده پاسخ‌های قانع کننده‌ای برای آن در چنته دارم.

  • همکاری با آدم‌های خبره و ماهر
  • استفاده از فناوری مناسب
  • عدم تخطی از قوانین
  • قوی کردن شبکه ارتباطات اجتماعی
  • تحقیق در مورد کسب و کار
  • ...

بدون تحصیلات دانشگاهی چگونه کارآفرین شویم؟!

شاید عجیب و غریب به نظر برسد، اما حقیقتا برای کارآفرین شدن نیازی به تحصیلات آکادمیک ندارید. اگرچه توصیه می‌شود در صورت نیاز تحصیلاتتان را ادامه بدهید، اما همین که اطلاعات کافی در مورد حوزه مورد نظرتان داشته باشید، کفایت می‌کند. می‌توانید افرادی را استخدام کنید تا کارهایی را که شما نمی توانید انجام دهید، انجام دهند. به همین سادگی!


  برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر