مشاوره رایگان

5 شیوه هوشمندانه برای استفاده از رسانه های اجتماعی جهت رشد کسب و کار در سال 2019

5.0| از 1 نظر

آیا در این مورد که کار خود را با فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام، با یک ویدئو و یا یک وبلاگ پیش ببرید، دچار سردرگمی شده اید؟ در اینجا استراتژی هایی ارائه می شود که به شما کمک می کند چگونه از بین موارد موجود در این لیست، گزینه های صحیحی را انتخاب کنید.

طبق آمارهای موجود، پیش بینی می شود که تا سال 2021، تعداد کاربران جهانی رسانه های اجتماعی به رقم بسیار بزرگ 02/3 بیلیون کاربر فعال در ماه برسد. این رقم برابر با یک سوم کل جمعیت جهان است. بنابراین کاملا واضح است که رسانه های اجتماعی، بیش از پیش اکثریت شهروندان جهان را به خود مشغول  کنند.

این نکته بدین معناست که اگر شما مالک کسب و کاری هستید و بر ایجاد برندی قوی در رسانه های اجتماعی در سال جاری تمرکز نکرده اید، مشتریان شما پیش از این و یا به زودی رقبای شما را بر خواهند گزید.

این واقعیت کنجکاوی مرا به عنوان یک مالک کسب و کار در دنیای مدرن کنونی، بر می انگیزد. هرگز ارزش وجود رسانه های اجتماعی برایم جای سوال نبود، اما همیشه به دنبال بررسی عمیق این حوزه بودم تا دریابم که دیگر کارآفرینان چه دیدگاهی را باید در مورد تحول رسانه های اجتماعی در نظر داشته باشند.

در طول این مسیر، من دریافتم که مشکلی که بیشتر برندهای تجاری در رابطه با رسانه اجتماعی روبرو هستند، بهره مند شدن و یا نشدن از مزایای آن نیست، بلکه چگونه بهره مند شدن از این مزایاست. طبیعتا من نیز در تله اطلاعات بیش از حدی که در این حوزه وجود دارد، افتادم. همچنین به واسطه ازدیاد توصیه ها، ترفندها، رازها و استراتژی هایی که از چپ و راست به من می شد، سردرگم شدم.

با وجود فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر، یوتیوب و دیگر برنامه ها – بعلاوه ویدئوها، وبلاگ ها و غیره- به عنوان گزینه هایی برای بازاریابی آنلاین در جامعه امروز، به راحتی می توان مشاهده کرد که برندهای تجاری در حال کشمکش برای شناسایی سودمندترین استراتژی رسانه اجتماعی در جهت استفاده در کسب و کار خود هستند. بنابراین، من چند کارآفرین بسیار موفق را انتخاب کردم تا توصیه های آن ها را درباره بازاریابی آنلاین موثر بدانم.

در اینجا 5 استراتژی مطرح می شود که پیشنهاد این افراد برای استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان سوختی برای رشد کسب و کار در سال جاری می باشد:

1- از رسانه های اجتماعی برای جهت دادن مبادلات به سمت کسب و کارهای الکترونیکی خود، استفاده کنید.

در مصاحبه تلفنی با Cody Neer، مدیر عامل چندین برند تجارت الکترونیکی چند میلیون دلاری، دریافتم که رسانه های اجتماعی برای کارآفرینان حوزه تجارت الکترونیکی مانند خود او، تا چه حد می تواند قدرتمند باشد. او به من گفت: ما از رسانه های اجتماعی برای جهت دادن به مبادلات به سمت بیش از 300 فروشگاه تجارت الکترونیکی خود استفاده می کنیم. وی افزود که بخش قابل توجهی از موفقیت خود را از انتقال فالورهای رسانه های اجتماعی برند خود به سمت فروشگاه های آن برندها از طریق تبلیغات پولی فیس بوک، به دست آورده است.

Neer برایم تعریف کرد که: انتظار می رود ارزش برندهای ما تا پایان سال 2019 از 60 میلیون دلار تجاوز کند، که بخش بزرگی از این موفقیت را مرهون رسانه های اجتماعی هستیم.

نکته مهم: اگر شما نیز یک کسب و کار تجارت الکترونیک دارید، سریعا آن را با استفاده هدفمند از تبلیغات فیس بوک بسنجید تا مبادلات بیشتری را به سمت فروشگاه های خود جذب کنید. با وجود روزانه بیش از 4/1 بیلیون کاربر فعال فیس بوک، دیگر مسئله این نیست که آیا مشتریان شما آن را دنبال می کنند یا خیر. البته که دنبال می کنند، اما این امر به آن معنا نیست که صفحه فیس بوک شما را پیدا خواهند کرد و یا به خریدار تبدیل خواهند شد. شما باید به شیوه ای برای آن ها بازاریابی کنید که آن ها را به خرید متقاعد کند و این امر میسر نمی شود مگر با هدف قرار دادن طبقات صحیحی از افراد با انواع صحیحی از پیشنهادات.

2- از ویدئوها به اندازه کافی در رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید تا مخاطب خود را مشغول و رو به بالا نگه دارید.

برنامه رسانه ای مورد علاقه خود را برای کسب و کارتان ایجاد کنید، به مرور متوجه خواهید شد که وب سایتتان پر از محتوای ویدئویی به جای متن و تصاویر شده است. در واقع، الگوریتم ها تغییر یافته اند، و شاهد رشد ترجیح محتوای ویدئویی بر دیگر فرمت های محتوایی خواهید بود. این همان چیزی است که برندهای پیشتاز آن را دریافته اند: طبق آمارهای منتشر شده توسط Vidyard، 86 درصد از کسب و کارها قبلا از ویدئو در وب سایت های خود استفاده می کردند و اکنون 77 درصد از ویدئو در رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند.

همچنانکه Tai Lopez سرمایه گذار و مشاور کسب و کارهای چند میلیون دلاری، خطاب به موسسین شرکت ها بیان می کند، از یک فرمول ساده برای موفقیت رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید: زندگی جذاب، اصیل و پرماجرایی داشته باشید و آن را از طریق vlog یا ویدئو بلاگ به اشتراک بگذارید. Lopez می افزاید: من با آیفون شخصی خود درآمد بسیار بیشتری نسبت به آنچه که اغلب مردم با تجهیزات با تکنولوژی بالا به دست می آورند، کسب می کنم.

نکته کلیدی: شیوه های متعددی وجود دارد که شما را قادر می سازد تا از ویدئوها برای مشغول ساختن و افزایش مخاطبین خود استفاده کنید: برای مثال، به اشتراک گذاشتن یک پشت صحنه واقعی از زندگی خود را در نظر بگیرید. راه اندازی محصول جدید شرکت خود را مستند کنید و یا به دنبال کننده های خود نشان دهید که کار کردن برای شرکت شما چگونه است. حرف آخر: اگر از ویدئو در رسانه اجتماعی خود استفاده نمی کنید، مشتریان شما کسب وکارتان را فراموش خواهند کرد، پس عجله کنید.

3- با استفاده از افراد تاثیرگذار بر رسانه های اجتماعی، آگاهی از برند خود را ایجاد کرده و از این روش برای بازاریابی محصولات خود استفاده کنید.

Josh Forti متخصص بازاریابی موثر از طریق رسانه های اجتماعی، تلفنی به من توضیح داد که چگونه از رسانه های اجتماعی برای رشد بالاتر از 5 میلیون دنبال کننده آنلاین، هم برای مشتریان و هم برای خود استفاده کرده است. Forti بیان کرد: من عمدتا از رسانه های اجتماعی برای ایجاد مخاطبان آنلاینی که به عنوان دارایی برای برندها هستند، استفاده کرده ام. اگر بتوانید محصول یا خدمت خود را به صورت عمومی، با استفاده از مرجعی قابل اعتماد و در بازار مناسب خود، به تایید برسانید، فروش شما در مدت کوتاهی به سرعت افزایش خواهد یافت.

نکته کلیدی: شراکت با افراد تاثیرگذار در رسانه های اجتماعی، می تواند یکی از سودمندترین تصمیماتی باشد که در سال جاری برای کسب و کار خود گرفته اید. امروزه افراد تاثیرگذار، بسیار بازگوپذیرتر از ستاره های مشهور در نظر گرفته می شوند. به همین دلیل است که مشتریان به مدل ها و راهنماهای مورد علاقه خود مراجعه می کنند و از توصیه های آنان در رابطه با آنچه که بهتر است خریداری کنند، پیروی می کنند.

4- قبل از اینکه در ازای مبادله خود، تقاضایی داشته باشید، مقادیر قابل توجهی ارزش را برای مشتری خود ایجاد کنید.

هرگز فراموش نکنید که مشتریان از اینکه چیزی به آن ها فروخته شود، تنفر دارند و عاشق خرید کردن می باشند. یکی از شیوه های مطمئن برای اینکه مشتریان آماده انجام کاری شوند، ایجاد مقادیر بالایی از ارزش به صورت رایگان قبل از درخواست فروش از آنها می باشد. شاید یکی از متخصصین پیشتاز در حوزه مفهوم ایجاد ارزش در ابتدا، Gary Vaynerchuk، نویسنده Jab,Jab,Jab,Right Hook باشد. او در این کتاب چگونگی ارائه محتوای رایگان و ارزشمند برای مخاطب در رسانه های اجتماعی را به گونه ای که ایجاد اعتماد کرده و بازدیدکنندگان را مجاب به خرید کند، توضیح می دهد.

نکته کلیدی: مفهوم ایجاد ارزش در ابتدا، امروزه حائز اهمیت فراوانی است، چرا که مشتریان با آگهی های بسیار زیادی در برنامه های اجتماعی خود روبرو هستند. اگر می خواهید دنبال کننده های برند خود در رسانه های اجتماعی که عاشق شما و عاشق خرید کردن از شما هستند را، به خود متوجه نگه دارید، محتوایی را برای آن ها فراهم کنید که مشکلات آن ها را حل کرده و نشان دهد که شما قبلا از اینکه درخواست فروش داشته باشید، مراقب آن ها هستید. در این حالت، به سرعت هواداران وفادار بسیاری پیدا خواهید کرد که بارها و بارها از شما خرید خواهند نمود.

5- از رسانه های اجتماعی برای بیان داستان برند خود و متمایز سازی موفقیت آمیز خود از دیگر رقبا استفاده کنید.

هر فردی- از جمله مشتریان شما- عاشق یک داستان خوب می باشد. Lauren Gordon، متخصص داستان سرایی و بازاریابی محتوا، در مصاحبه ای برایم بازگو کرد که از رسانه های اجتماعی برای متمایز سازی استراتژیک خود از رقبا استفاده کرده است. Gordon ادامه داد: هرگز فراموش نکنید که هر فرد تصمیمات خود را بر اساس عواطف خود گرفته و آن را با منطق توجیه می کند.

این جمله بدان معناست که اگر می خواهید برند شما در طول زمان ارزش خود را حفظ کند، نیاز به بیان داستان برند خود از طریق رسانه های اجتماعی برای متمایز سازی خود از رقبا دارید، ارتباطات عمیقی را با مخاطب ایجاد کرده و به مشتریان خود اعتماد کنید، در این صورت وفاداری آن ها را به دست خواهید آورد.

خواه برند شما یک برند فردی باشد و یا یک برند شرکتی، می توانید از برنامه های متفاوت رسانه های اجتماعی برای بیان داستان برند خود، و متمایز سازی سریع خود از رقبا استفاده کنید. مهم نیست که در دهه آینده، شاهد چه تغییر شکل هایی در رسانه های اجتماعی خواهیم بود، ما انسان ها به سمت همان چیزهای اصلی کشیده خواهیم شد. به این معنا که مشتریان به داستان هایی جلب خواهند شد که به آن ها مرتبط باشد و برندهایی را انتخاب خواهند کرد که بتوانند عمیقا با آن ها ارتباط برقرار کنند.

نکته کلیدی: در این زمینه، داستان سرایی برند، یکی از قدرتمندترین شیوه ها برای متمایزساختن خود از رقبا، ارتباط برقرار کردن با مشتریان، افزایش وفاداری آنها به برند و فروش دیدگاه منحصر به فرد شما می باشد.

بنابراین، این موارد، 5 مورد از بهترین استراتژی های رسانه های اجتماعی کارآفرینان می باشد. چه شما از یک مورد از آن استفاده کنید و چه از هر 5 مورد، باید بدانید که رشد کسب و کار با استفاده از رسانه های اجتماعی در هیچ زمانی آسان تر از دوره کنونی نبوده است.

مشکلات کنونی شرکت خود را ارزیابی کرده، و دریابید که چگونه می توانید فضاهای خالی را پر کنید. نکته کلیدی در استفاده از رسانه های اجتماعی برای در اختیار گرفتن فروش، اشتیاق برای آزمون و خطا تا زمانی است که دریابید بهترین شیوه برای برند شما کدام است.

 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

حنانه بازگیری

حنانه بازگیری | 11/3/2021 11:07:26 AM

خیلی زیاد عالی بود این موارد. سعی میکنم همشونو اجرا کنم