مشاوره رایگان

روش های تبلیغات در فضای مجازی

| از 0 نظر

بگویید ببینم؛ چقدر با روش های تبلیغات در فضای مجازی آشنایی دارید؟! اصلا به نظر شما تبلیغات در چنین فضایی نتیجه بخش خواهد بود؟!

تا همین چند وقت پیش هیچ کس تصورش را هم نمی کرد که اقدامات انجام شده در فضای مجازی آنقدر موثر باشند که تبلیغ در دنیای واقعی به خوابشان هم نیاید. حقیقتا انجام امور تبلیغاتی در دنیای واقعی ای که همه ما درگیر آنیم، نیازمند صرف وقت، انرژی و هزینه های هنگفت است. اگر بتوانیم در وقت، انرژی و هزینه ها صرفه جویی نموده و به موازات آن گامی بلند در راستای انجام تبلیغات برداریم، آن وقت می توانیم باد در غبغب بیندازیم و ادعا کنیم که کاربلدیم!


     برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 در این که اینترنت به یک معدن طلای حقیقی در دنیای امروز تبدیل شده، هیچ شکی نیست. این موضوع موجب شده که روش های تبلیغات در فضای مجازی حسابی به دادمان برسند و امکاناتی را در اختیارمان قرار دهند که به خواب هم ندیده ایم!

همان طور که در جریان هستید، اطراف ما را اپلیکیشن های کاربردی و شبکه های اجتماعی بسیاری احاطه کرده اند. اپ ها و شبکه های محبوبی که بیش از نیمی از جمعیت کره زمین را درگیر خود نموده اند. خُب وقتی چنین برنامه هایی همگانی اند و با استقبال بی نظیر جهانیان رو به رو شده اند، می توانند به یاری ما شتافته و کار تبلیغات را برایمان ساده تر از آب خوردن کنند. حالا به قدرت و برتری روش های تبلیغات در فضای مجازی بر روش های سنتی ایمان آوردید؟!

ناگفته پیداست که بحث امروزمان درباره روش های تبلیغات در فضای مجازی و مزایای شگفت انگیز آن هاست. اگر دوست دارید در فضای مجازی سری میان سرها در بیاورید، این مطلب مختص شماست!

انواع روش های تبلیغات در فضای مجازی

شناخت روش های تبلیغات در فضای مجازی نقطه شروع پیشرفت شماست. کافیست این روش ها را به خوبی بشناسید و با یک برنامه ریزی توپ اهداف بازاریابی تان را یکی پس از دیگری محقق سازید. این شما و این هم کارآمدترین روش های تبلیغات در فضای مجازی:

تبلیغ در شبکه های اجتماعی

این که همه روش های تبلیغات در فضای مجازی نیاز به صرف هزینه های آنچنانی دارند، یک دروغ بزرگ است. شبکه های اجتماعی از آن دسته شبکه هایی هستند که در عرض ثانیه شما را به عالم و آدم می شناسانند. کافیست یک بنر تبلیغاتی در شبکه ای محبوب مثل تلگرام منتشر کنید و منتظر یک غوغای بزرگ بمانید. این روزها مردم بیش از آن که سرشان در کتاب باشد و مشغول مطالعه باشند، سرشان در گوشی است و مشغول گشت و گذار در شبکه های اجتماعی هستند. پس در این که این شبکه ها بستری مناسب و پر بازده برای انجام تبلیغات هستند، هیچ شکی نیست!

تبلیغات کلیکی

تبلیغ کلیکی از آن دسته روش های تبلیغات در فضای مجازی است که هر چه از خوبی هایش برایتان بگویم، حق مطلب را ادا نکرده ام. در این روش شما به ازای هر کلیکی که بر روی بنر تبلیغاتیتان انجام می شود، مبلغی ناچیز می پردازید. کمی سر کیسه را شُل می کنید و در عوض در کمترین زمان ممکن به هر آنچه که می خواهید، می رسید!

رپورتاژ آگهی

با رپورتاژ آگهی آشنایی دارید؟!

رپورتاژ آگهی که از آن تحت عنوان آگهی تبلیغاتی یا محتوای حمایت شده نیز یاد می کنند، یکی از تاثیرگذارترین و هوشمندانه ترین روش های تبلیغات در فضای مجازی است. در این روش شما یک مطلب تاپ و به دردبخور برای معرفی کسب و کارتان آماده می کنید و آن را در سایت هایی که با سایت شما همخوانی دارند، منتشر می سازید. نتیجه این روش تبلیغاتی بسیار شگفت انگیزتر از چیزی است که فکرش را می کنید.

از دیگر روش های تبلیغات در فضای مجازی که می تواند یک شبه آینده کسب و کارتان را متحول سازد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات پوش نوتیفیکیشن
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات درون اپلیکیشنی
  • تبلیغات نصب اپلیکیشن

روش های تبلیغات در فضای مجازی

روش های تبلیغات در فضای مجازی

روش های تبلیغات و بازاریابی موثر در فضای مجازی

روش های تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی بسیار متعدد و متنوعند. اما این که کدام یک از این روش ها موثرتر بوده و سریع تر شما را به اهداف والایتان می رسانند، سوالی است که نه تنها ذهن شما، بلکه ذهن خودِ بنده را هم مشغول نموده است. در ادامه چند مورد از موثرترین روش های تبلیغات در فضای مجازی را معرفی و به اختصار مورد بررسی قرار می دهیم.

تبلیغات همسان

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که با شنیدن نام تبلیغات همسان یا اصطلاحا نیتیو، تبلیغات غیر متداول اینترنتی را در ذهنتان متصور می شوید، سخت در اشتباهید. جالب است بدانید که در این نوع بازاریابی خبری از فرمت های بنری و تبلیغات متنی نیست. هرچه هست، تلاش برای جلب اعتماد کاربران از طریق ارائه راه حل هایی کاربردی برای رفع مشکلات آن هاست. کارایی بالای این روش آن را به یکی از برترین روش های تبلیغات در فضای مجازی تبدیل نموده است. جالب است بدانید که این روش هیچ گونه مزاحمتی برای کاربران ایجاد نکرده و از همین رو مورد توجه ویژه آن ها قرار گرفته است.

بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتور جستجو یا به اصطلاح SEM یکی از کارآمدترین روش های تبلیغات در فضای مجازی است که هرچه از مزایای اعجاب انگیزش برایتان بگویم، حق مطلب را ادا نکرده ام. اصلی ترین هدفی که بازاریابی موتور جستجو برای تحقق آن به آب و آتش می زند، افزایش آگاهی از نام تجاری در مدت زمانی کوتاه است. آنچه برای موفقیت در این روش نیاز دارید، یک آگاهی با عنوان، توضیحات و کلمات کلیدی درست و حسابی است!

تبلیغات بنری

تبلیغ بنری که خیلی ها از آن تحت عنوان تبلیغ نمایشی نیز یاد می کنند، از جمله رایج ترین روش های تبلیغات در فضای مجازی است که بازدهی اش حرف ندارد. جالب و در عین حال لازم است بدانید که سیستم های بازاریابی بسیاری وجود دارند که مشغول به فعالیت در این زمینه هستند. شما می توانید در این سایت ها عضو شده، بنر و آدرس سایتتان را ثبت کنید و منتظر یک اتفاق تکان دهنده باشید!

تبلیغات موبایل، تبلیغات شبکه های اجتماعی، تبلیغات ریمارکتینگ، تبلیغات ایمیل مارکتینگ، دیجیتال ساینیج و... از مهم ترین و تاثیرگذارترین روش های تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی محسوب می شوند.

روش های تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی


      برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.  


بهترین روش های تبلیغات در فضای مجازی ایران

جالب است بدانید که روش های تبلیغات در فضای مجازی ایران در سال های اخیر رواج چشمگیری پیدا کرده اند. اگرچه تلخ، اما حقیقت این است که تا همین چند سال پیش کسب و کارها برای معرفی خود به کاربران از یکی دو روش محدود استفاده می کردند. اما امروزه چنین نبوده و گستردگی روش های تبلیغات در فضای مجازی جانی دوباره به کسب و کارهای جویای نام بخشیده است. به نظر شما بهترین روش های تبلیغات در فضای مجازی ایران کدامند؟! کدام یک از این روش ها بازدهی قابل قبول تری دارند؟!

تبلیغ در شبکه های اجتماعی

تبلیغ در شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین روش های تبلیغات در فضای مجازی است که از تعامل غیر قابل باور مردم در رسانه های اجتماعی به نفع شما استفاده می کند. اگر در ایران زندگی می کنید و به دنبال یک روش تبلیغاتی فوق العاده می گردید، تبلیغ در شبکه های اجتماعی بهترین پیشنهادی است که برایتان سراغ دارم.

تبلیغ در سایت های پر بازدید

اگر ایرانی هستید و در به در به دنبال پر بازده ترین روش های تبلیغات در فضای مجازی می گردید، محال است تبلیغ در سایت های پر بازدید را به عنوان یک پیشنهاد طلایی از جانب کاربلدان این حوزه دریافت نکنید. نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه حاکی از آن است که تبلیغ در سایت های پر بازدید و اپلیکیشن ها و رسانه های اجتماعی محبوب محشر است. حالا دیگر تصمیم گیری با خودتان؛ یا این روش را برگزینید و در یک چشم به هم زدن سری میان سرها در بیاورید یا آن را نادیده بگیرید و پیشرفتتان را به تعویق بیندازید!

تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی از آن دسته روش های تبلیغات در فضای مجازی هستند که در مدت زمانی کوتاه شهرتی عجیب و غریب برای شما دست و پا می کنند. کافیست یک ویدئوی جذاب بسازید و آن را در راستای شناساندن محصولات و خدماتتان به مشتریان مورد استفاده قرار دهید. قول می دهم با دیدن نتیجه این تبلیغ گُل از گُلتان بشکفد!

روش های تبلیغات در فضای مجازی

روش های تبلیغات و بازاریابی در فضای مجازی

روش های تبلیغات رایگان در فضای مجازی

تعداد افرادی که بودجه چندانی برای یک تبلیغ به یاد ماندنی ندارند، کم نیست که هیچ؛ خیلی هم زیاد است. به نظر شما آیا روا است این افراد فقط به جرم بی پولی از مزایای اعجاب انگیز این روش بی بهره باشند؟!

مسلما خیر. روش های تبلیغات رایگان در فضای مجازی برای این افراد ساخته شده اند. اگر آه ندارید که با ناله سودا کنید، اما شدیدا نگران آینده کسب و کارتان هستید، این روش های فوق العاده را از دست ندهید که حسابی ضرر خواهید کرد!

بدون یک ریال مشتری جذب کن!

یکی از روش های تبلیغات در فضای مجازی به صورت رایگان نوشتن پست مهمان در وب سایت های دیگر است. برای این کار کافیست یک پست پُر و پیمان آماده کنید و در سایتی به جز سایت خودتان منتشر نمایید. این کار نه هزینه ای روی دستتان می گذارد و نه زحمتی دارد؛ هر چه هست، بازدهی مثبت است و جذب مشتری پشت مشتری!

اگر بتوانید همه نوع ساختار محتوا را در وب سایتتان جا بدهید، گامی بلند در راستای بهره مندی از مزایای متعدد و متنوع روش های تبلیغات رایگان در فضای مجازی برداشته اید. شاید در جریان نباشید، اما حقیقت این است که پادکست های صوتی از جمله محبوب ترین محتواهایی هستند که می توانند اوضاع و احوال وب سایتتان را دگرگون سازند. پس هر چه برای ایجاد این نوع محتواها تلاش کنید، کم است. البته لازم است حتما حرفی برای گفتن داشته باشید!

انتشار ویدئوهای تبلیغاتی در آپارات و یوتیوب یکی از راه هایی است که برای سریع تر دیده شدن پیش رو دارید. بزنید توی کار تولید محتواهای ویدئویی و منتشر ساختن آن ها در شبکه های پرطرفداری همچون آپارات و یوتیوب. ذره ای به بازدهی این روش شک نکنید که از دستتان ناراحت می شوم. هم رایگان است، هم بسیار ساده و بی دردسر. خلاصه همه آن چیزی است که از یک روش تبلیغاتی رایگان انتظار دارید!

روش های تبلیغات در فضای مجازی

روش های رایگان تبلیغات در فضای مجازی

 هزینه روش های تبلیغات در فضای مجازی

اگر بگویم هزینه روش های تبلیغات در فضای مجازی هزینه ای نیست که از جیبتان برود و هیچگاه باز نگردد، گزاف نگفته ام. در واقع شما با صرف مقداری پول در راستای اجرای روش های تبلیغات در فضای مجازی، یک سرمایه گذاری بلند مدت با سود بی نهایت انجام داده اید. سرمایه گذاری ای که تا شما هستید و کسب و کارتان هست، برایتان سود به ارمغان می آورد!

فرض کنید یک فروشگاه پوشاک دارید و بازارتان حسابی کِساد است. هر مشتری ای که از راه می رسد، نگاهی اجمالی به اجناستان می اندازد و بدون آن که کلمه ای حرف بزند، می رود و پشت سرش را هم نگاه نمی کند. چه حالی می شوید؟! چقدر حاضرید بپردازید تا این صحنه تکرار نشود و پای مشتریان به فروشگاهتان باز شود؟!

خُب لطفا همان مبلغ را صرف انجام تبلیغات در فضای مجازی کنید. قول می دهم تعداد مشتریانتان به حدی زیاد شود که انگشت به دهان بمانید. تا بوده، چنین بوده که نان کاسب توی تبلیغات است. اگر صاحب کسب و کارید و هنوز فکری به حال تبلیغ در فضای مجازی نکرده اید، باید بگویم خیلی از قافله عقبید و همین موضوع می تواند به ضررتان تمام شود.

ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است!  

اگر تا به حال دست روی دست گذاشته اید و اقدامی نکرده اید، دیگر بس است. همین حالا آستین همت بالا بزنید که ماهی را هر وقت از آب بگیرید، تازه است. هزینه تبلیغات در فضای مجازی آنقدر زیاد نیست که نتوانید از پسش بر بیایید و کم بیاورید. خوشبختانه این روش بسیار ایده آل و مقرون به صرفه است و هر کسی با هر توان مالی ای می تواند از مزایای شگفت انگیزش بهره مند شود. اگر احساس می کنید کاروبارتان نیازمند جانی دوباره برای پیمودن ادامه مسیر است، استفاده از روش های تبلیغات در فضای مجازی را دست کم نگیرید!

روش های تبلیغات در فضای مجازی

بهترین روش های تبلیغات در فضای مجازی

جمع بندی

روش های تبلیغات در فضای مجازی تا دلتان بخواهد، متعدد و متنوعند. این که کدام یک از این روش ها را انتخاب کنید تا خیلی ساده و بی دردسر به اهدافتان برسید، به خودتان بستگی دارد. برای مثال می توانید تبلیغات در شبکه های اجتماعی را برگزینید و به سرعت برق و باد نام و آوازه برندتان را به گوش دنیا برسانید. حتی می توانید با انجام تبلیغات کلیکی خود و کسب و کارتان را به عالم و آدم معرفی کنید یا با انتشار یک رپورتاژ آگهی نبض بازار را در دست بگیرید. خلاصه این که می خواهم بگویم این روش ها آنقدر خوب و منعطفند که فرقی نمی کند کسب و کارتان چیست، در چه سطحی فعالیت می کنید و در کجای دنیا به سر می برید؛ تا شما را به آنچه که می خواهید نرسانند، ول کُن نیستند!

نظر شما چیست؟!

به نظر شما بهترین روش های تبلیغات در فضای مجازی در ایران کدام روش ها هستند؟! منظورم این است که ایرانی ها به کدام یک از روش های تبلیغات در فضای مجازی بیش از سایر روش ها علاقه دارند؟!

حقیقتا تعداد روش هایی که ایرانیان در راستای انجام تبلیغات در فضای مجازی می پسندند، بسیار زیاد است. خیلی ها انجام تبلیغات نیتیو را به انجام سایر روش های تبلیغاتی ترجیح می دهند. این در حالی است که برخی دیگر تبلیغ در شبکه های اجتماعی، تبلیغ در سایت های پر بازدید، تبلیغات ویدئویی و... را پر بازده می پندارند.

شاید بگویید من آه ندارم که با ناله سودا کنم. هزینه روش های تبلیغات در فضای مجازی را از کجا بیاورم؟!

حتی اگر در حال حاضر اوضاع و احوال جیب مبارکتان نا به سامان است، با بهره مندی از روش های تبلیغات رایگان گامی بلند در راستای پیشرفت کسب و کارتان بردارید. نوشتن یک پست مهمان و قرار دادن آن در سایتی به غیر از سایت خودتان یکی از روش های تبلیغاتی رایگانی است که پیش رو دارید!

روش های تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات


     برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر