مشاوره رایگان

بهترین کشور از نظر درآمد

| از 0 نظر

به نظر شما بهترین کشور از نظر درآمد کدام کشور است؟! آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که اگر در کشوری دیگر به دنیا می آمدید، ممکن بود اوضاع و احوالتان خیلی بهتر از آنچه که هست، باشد؟! مثلا در سوئیس که بهشت روی زمین است یا در سنگاپور که جزء ثروتمندترین کشورهای دنیاست. البته ایران را هم دست کم نگیرید. اگر در این کشور پهناور زندگی می کنید و درآمد بخور و نمیری دارید، باید با عرض تاسف بگویم که تنبلی از خودتان است!

هر کشوری در یک زمینه ای می درخشد. مثل انسانی که یک استعداد ناب دارد و با همان همه را شگفت زده کرده و انگشت به دهان می گذارد. اگر هنرمندید، اگر دانشجویید، اگر مهندسید، اگر پزشکید، اگر آرایشگرید و یا هر شغل و توانایی دیگری دارید، یک کشور روی کره زمین پیدا می شود که بهشت شماست!

همان طور که تا بدین جای کار دریافتید، بحث امروزمان درباره شناخت بهترین کشور از نظر درآمد است. اگر دوست دارید با غول های درآمدی دنیا آشنا شوید، این مطلب را به هیچ قیمتی از دست ندهید. خدا را چه دیدید؛ شاید روزی چمدانتان را بستید و راهی کشور رویاهایتان شدید تا زندگیتان را آنگونه که باید و شاید رقم بزنید!


     برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


بهترین کشور از نظر درآمد برای دانشجویان

اگر جزء آن دسته از دانشجویانی هستید که به هر دری می‌زنید تا شاید به درآمدی باورنکردنی دست پیدا کنید، تبریک بنده را بابت جسارت و جُربُزِه‌تان پذیرا باشید. کمتر دانشجویی پیدا می‌شود که در این دوران شیرین به فکر کار کردن و پول درآوردن باشد. آنچه اکثر دانشجویان در دوران دانشجویی به دنبالش هستند، یک خیال راحت و یک اکیپ پایه و سفر به کویر و جنگل و کلی خوشگذرانی است. اما شما با بقیه فرق دارید و همین موضوع است که متمایزتان می‌کند!

آیا به دنیا آمدنتان در ایران اشتباه بوده است؟! در کدام کشور شما را روی چشم می‌گذارند؟!

کار ضمن تحصیل باب کشورهایی مثل کانادا، انگلیس، استرالیا، آمریکا، فرانسه، سوئیس، اسپانیا، نیوزلند و آلمان است. تحصیل در این کشورها که نظام آموزشی شگفت انگیزی دارند و سطح پیشرفت، رفاه و کیفیت زندگی در آنان به طور قابل توجهی بالاست، فرصتی تکرار نشدنی برای شماست! خدا دانشجویانی را که مُصرانه به فکر کسب درآمد در حین تحصیل هستند، برای زندگی در این کشورهای فوق پیشرفته خلق کرده است!  

اگر فکر می‌کنید این کشورهای رویایی تنها برای دانشجویان مناسبند و بازار کاری برای سایر مشاغل ندارند، سخت در اشتباه هستید. آنچه خوبان همه دارند، این کشورها یک جا دارند. اما خُب سطح درآمدی که در این نقاط دنیا عاید دانشجویان می‌شود، در مقایسه با سایر مشاغل اعجاب انگیز است!  

حال ممکن است این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که چگونه می شود هم کار کرد و هم درس خواند؟!

خیلی ساده؛ ساده‌ تر از آب خوردن! این که چند ساعت در هفته می‌توانید کار کنید تا لطمه ای به درس خواندنتان وارد نشود، به کشور مقصدتان بستگی دارد. اما خُب در اکثر قریب به اتفاق کشورها دانشجویان می‌توانند 20 ساعت در هفته کار کنند و پول روی پول بگذارند.

بهترین کشور از نظر درآمد

بهترین کشور از نظر درآمد برای دانشجویان

بهترین کشور از نظر درآمد برای مهندسان

اگر مهندس هستید و احساس می‌کنید هوش، استعداد و مهارت‌هایتان در ایران تلف شده است، به فکر مهاجرت به کشورهای دوستدار مهندسان باشید. بدانید و آگاه باشید که شما و همکارانتان نیروی محرکه جامعه به سمت پیشرفت و ترقی محسوب می‌شوید. پس تعداد کشورهایی که حاضرند شما را روی سرشان بگذارند و حلوا حلوا کنند، کم نیست که هیچ؛ خیلی هم زیاد است! 

من نمی‌گویم که مهندسان در کشور خودمان به جایی نمی‌رسند و آنگونه که باید و شاید پول در نمی آورند. اما می‌گویم ایران بهترین کشور از نظر درآمد برای مهندسان نیست. تا زمانی که کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، سوئیس، انگلیس، آلمان، ژاپن، استرالیا و چین کُرور کُرور پول زیر دست مهندسان می‌گذارند تا از دل دستاوردهای جدید علمی ابزارهایی کارآمد برای زندگی کشف کنند، هیچ کس فکر مهاجرت به کشورهای دیگر به سرش نمی زند!

فرقی نمی کند مهندس برق هستید یا عمران. تحصیل کرده رشته صنایع هستید یا آی تی یا هر رشته مهندسی دیگری. به هر حال بهترین کشور از نظر درآمد برای شما همان هایی هستند که برایتان برشمردم. البته اگر رشته تحصیلی تان از آن رشته هایی است که کشورهای توسعه یافته دنیا بر سرش سر و دست می شکنند، نانتان حسابی توی روغن است. هم شرایط برای کسب درآمدهای دلاری و یورویی شگفت انگیز برایتان فراهم است، هم خیلی ساده و بی دردسر می توانید برای همیشه راهی این کشورها شوید!

خُب پس تکلیف عِرق ملی و حُب وطن و این حرف های قلمبه سلمبه چه می شود؟!

ببینید من گفتم این کشورها بهترین کشور از نظر درآمد برای مهندسان هستند. نگفتم که به هر قیمتی شده ایران را ترک کرده و برای کسب درآمدهای هنگفت راهی غربت شوید. در ایران هم می‌توانید به آنچه می خواهید، برسید. کافیست تلاش کنید و پشتکار داشته باشید!

بهترین کشور از نظر درآمد

بهترین کشور از نظر درآمد برای مهندسان

بهترین کشور از نظر درآمد برای پزشکان

به نظر شما بهترین کشور از نظر درآمد برای پزشکان کدام کشور است؟!

اگر پزشک هستید یا قصد دارید در آینده ای نه چندان دور به جامعه توانمند پزشکان ملحق شوید، شناخت کشورهایی که شما را به درآمدهای باورنکردنی می رسانند، از نان شب برایتان واجب تر است. نیازی به گفتن نیست؛ همه ما به خوبی می دانیم که پزشکی اگر پر درآمدترین شغل دنیا نباشد، قطعا یکی از پر درآمدترین هاست. در اکثر قریب به اتفاق کشورهای دنیا میانگین درآمد پزشکان فوق العاده است. البته از حق نگذریم، چنین درآمدی در ازای وقت و انرژی ای که برای تحصیل و انجام امور شغلی شان صرف می کنند، عادلانه و عاقلانه به نظر می رسد.

شاید با خودتان بگویید به نظر من درآمد پزشکی در هیچ جای دنیا مثل ایران نیست. هزینه ویزیت یک سرماخوردگی ساده فلان هزار تومان است. با احتساب میانگین فلان تعداد مریض در روز درآمد این قشر اعجاب انگیز خواهد بود. اما حقیقت چیز دیگری است. اگر از هزینه طبابت در کشورهای دیگر با خبر شوید، متوجه خواهید شد که درآمد حاصل از این شغل در ایران آنقدرها هم که مردم فکر می کنند، عجیب و غریب نیست!

هلند، استرالیا، آمریکا، بلژیک، کانادا، انگلیس، فرانسه، ایرلند، سوئیس و دانمارک بهترین کشورهای دنیا از نظر درآمد برای پزشکان هستند. همین موضوع موجب شده که بسیاری از پزشکان بار و بندیل بسته و راهی این کشورهای پیشرفته شوند. شاید به این دلیل است که مهاجرت به این نقاط دنیا روز به روز در حال افزایش است!

تکلیف چیست؟!

یعنی من که پزشک هستم، به درآمد این شغل در ایران دل خوش نکنم؟! یعنی به هوای کسب درآمدهای آنچنانی هرچه دارم و ندارم، جمع کنم و راهی هلند، آمریکا و این قبیل کشورها شوم؟!

من اصلا نمی گویم که درآمد پزشکان ایرانی خوب نیست. دست بر قضا خیلی هم عالی است. فقط می گویم ایران بهترین کشور از نظر درآمد برای پزشکان نیست. خوب است، اما کشورهای بهتری هم داریم!

بهترین کشور از نظر درآمد

بهترین کشور از نظر درآمد برای پزشکان


      برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.  


بهترین کشور از نظر درآمد برای هنرمندان

بگویید ببینم؛ شما فکر می کنید بهترین کشور از نظر درآمد برای هنرمندان کدام کشور است؟! کدام کشور به هنرمندان بهای بیشتری می دهد و آنان را از لحاظ مالی در تنگنا نمی گذارد؟!

اگر قصد دارید وارد دنیای هنر شوید، اما نمی دانید اوضاع و احوال حقوق این شغل دوست داشتنی در کدام کشور به راه است، پیشنهاد من به شما کشورهایی همچون کانادا، نیوزلند، آمریکا، استرالیا و انگلیس است. کیفیت زندگی در این کشورها و بالا بودن میزان حقوق هنرمندان در آن ها دست به دست یکدیگر داده و زمینه ای را فراهم ساخته اند که درخواست مهاجرت به این کشورها در میان ساکنان کشورهای آسیایی سر به فلک بکشد.

همه ما به خوبی می دانیم که هنرمندان یکی از حساس ترین قشرهای فعال در هر کشوری هستند. آن ها با روحیات لطیف و خلاقیت مثال زدنی خود آثاری هنرمندانه را خلق می کنند و بدین ترتیب بر زیبایی های زندگی می افزایند. اگرچه کمتر کسی پیدا می شود که عاشق هنر و هنرمند نباشد، اما به جرأت می توان گفت که بازار این حرفه در کشور ما رو به راه نیست. نه این که همیشه کساد باشد؛ گاهی آنقدر پر رونق است که همه به سوی هنر گرایش پیدا کرده و دوست دارند هنرمند شوند. گاهی هم آنقدر کم رونق است که نقاش قلمویش را، موزیسین سازش را، شاعر کاغذ و قلمش را و بازیگر نقشش را کنار می گذارد و برای همیشه با آن خداحافظی می کند. حقیقتا اگر بگویم هنرمندان در کشور ما مورد بی مهری قرار گرفته اند، گزاف نگفته ام!

در آن سوی آب ها چه می گذرد؟!

در دیگر نقاط دنیا هنرمندان یکی از عزیزترین اقشاری هستند که کیفیت بالای زندگیشان زبانزد خاص و عام است. آنجا برای هنرمند ارزش قائلند و برای آثار هنری اش پول می ریزند. اگر هنرمندید و می خواهید اوج یک زندگی باکیفیت را تجربه کنید، راهی کانادا، استرالیا یا نیوزلند شوید. بهشت شما آنجاست!

بهترین کشور از نظر درآمد

بهترین کشور از نظر درآمد برای هنرمندان

بهترین کشور از نظر درآمد برای آرایشگران

تعداد کشورهایی که با کمبود نیروی کار در حیطه آرایشگری رو به رو هستند و حاضرند جیب آرایشگرها را حسابی پر کنند تا فقط کار کنند، کم نیست. نمی‌دانم بگویم خوشبختانه یا متاسفانه، اما ایران جزء این کشورها نبوده و نیست. اگرچه مردم کشور ما بسیار به ظاهرشان اهمیت می‌دهند و گرایش عجیب و غریبی به آرایش دارند، اما ما در هیچ دوره ای از تاریخ با کمبود آرایشگر مواجه نبوده ایم! وقتی قید تمام کارها را می‌زنید و می‌روید ناخن کار و مژه کار و میکاپ آرتیست می‌شوید، کار به این جا می‌کشد دیگر!

از شوخی گذشته بازار کار آرایشگران در ایران داغِ داغ است. اما چون در هر کوی و برزنی چند سالن و انستیتو تخصصی زیبایی با مدیریت خانم فلانی یا آقای فلانی راه افتاده، درآمد این شغل آنقدرها که باید و شاید؛ توپ نیست. پس اگر به فکر کسب درآمدهای آنچنانی از این شغل دوست داشتنی هستید، باید دم و دستگاهتان را جمع کنید و راهی کشورهایی شوید که کمبود نیروی آرایشگری در آن‌ها بیداد می‌کند! مثلا چه کشوری؟!

مثلا کانادا. بله؛ کانادا یکی از کشورهایی است که شک ندارم از شنیدن مبلغ درآمد آرایشگران در آن شاخ در می آورید. درآمد آرایشگران کانادایی دست کمی از درآمد دکتر و مهندس‌های این کشور ندارد. چرا؟!

چون در کانادا هر کس بیکار می‌ماند نمی‌رود سراغ آرایشگری. پس در هر کوی و گذری هزار و یک آرایشگاه نه چندان حرفه ای که صاحبانشان هنوز اندر خَم یک کوچه مانده اند، وجود ندارد. نتیجه هم این می‌شود که می‌بینید؛ کلی درآمد برای اندک آرایشگرانی که در این کشور به طور حرفه ای مشغول به فعالیت هستند!

اگر فکر می‌کنید کانادا بهترین کشور از نظر درآمد برای آرایشگران است، سخت در اشتباهید. نام ترکیه، ایتالیا و استرالیا را هم به این لیست بیفزایید.  

بهترین کشور از نظر درآمد

بهترین کشور از نظر درآمد برای آرایشگران

جمع بندی

حقیقت این است که در هر کشوری برای هر شغلی درآمدهای آنچنانی وجود ندارد. ممکن است شما با کار فعلیتان در ایران روزانه میلیون‌ها تومان پول در بیاورید. اما همین که کاسه و کوزه‌تان را جمع کرده و راهی کشوری مثل کانادا شوید، می‌بینید که ای دل غافل؛ این جا جای شما نیست و دریغ از یک پاپاسی درآمد! البته برعکس این ماجرا هم صادق است. مثلا ممکن است شغل فعلی شما در ایران سرگرمی ای بیش نباشد. از صبح تا شب کار می‌کنید و آخر شب که دخلتان را می‌شمارید، آه از نهادتان بلند می‌شود. چند صد هزار تومان ناقابل برای یک کار دشوار و کلی زحمت کلافه کننده. خُب همین استعدادتان را ببرید در کشورهای آن وَر آب خرج کنید، ببینید برایتان چه سر و دستی می‌شکنند! می‌خواهم بگویم موقعیت جغرافیایی ای که در آن زندگی می‌کنید، به طرز اعجاب انگیزی روی درآمدتان تاثیر دارد!

بهترین کشور از نظر درآمد برای دانشجویان با بهترین کشور از نظر درآمد برای مهندسان، پزشکان، هنرمندان، آرایشگران و حتی شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید و نمی‌دانم شغلتان چیست، فرق می کند. دانشجویان می توانند در کشورهایی مثل فرانسه و اسپانیا و سوئیس و آلمان به درآمدهای هنگفت دست پیدا کنند. مهندسان در انگلیس و ژاپن و چین. پزشکان در هلند و بلژیک و ایرلند. هنرمندان در استرالیا و آمریکا و آرایشگران در ترکیه و کانادا. خلاصه خدای بزرگ رزق و روزی هر کس را در نقطه ای از دنیا قرار داده و فرموده زمین خدا وسیع است، پس در آن مهاجرت کنید!

یک مثال قدیمی هست که چنین می گوید؛ اگر از جایی که هستی رضایت کافی نداری، حرکت کن و جایت را تغییر بده. چون تو درخت نیستی! اگر از درآمدتان رضایت ندارید، بی خیال شغلتان نشوید، بی خیال موقعیت جغرافیاییتان شوید، همه چیز حل می شود!


     برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


         

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر