مشاوره رایگان

4 شیوه ای که نشان می دهند هوش مصنوعی در حال شکل دهی به آینده کسب و کارهای کوچک و بزرگ هستند

4.5| از 2 نظر

هوش مصنوعی را تحت کنترل خود در بیاورید و از این طریق به مزیت رقابتی دست یابید. هوش مصنوعی ( AI ) نه تنها در حال تبدیل شدن به مفهومی است که کنجکاوی افراد را بر می انگیزد، بلکه یک دارایی تجاری محسوب می شود که ارزش توجه هر کارفرمایی را دارد. این مفهوم، در خصوص موضوعات مربوط به ارسال دنباله ای از ایمیل ها بر مبنای رفتار و بازاریابی ایمیلی از طریق ربات های بررسی پیام و حتی تحلیل های مربوط به رضایت کارمندان، پیشرفت های خوبی داشته است. ( IBM بیان می کند که آن ها می توانند با دقت 95 درصد، تصمیم به ترک خدمت افراد را، مشخص کنند).

کارآفرینی

شما می توانید از AI برای حفظ مشتری، NPS، افزایش نرخ فروش نهایی و راهنمایی های مربوط به ارزیابی کیفی استفاده کنید. آگاهی از اینکه هوش مصنوعی در یک یا دو دهه آینده در چه جایگاهی خواهد بود، دشوار است. اما، قطعا در حال ایفای نقش بزرگی در امور اجرایی روزانه صدها کسب و کار می باشد. هوش مصنوعی می تواند چه اکنون و چه در آینده در کسب و کار شما هم نقش مهم و سودآوری داشته باشد. در اینجا به 4 مورد از کاربردهای آن اشاره می شود:

1- تحلیل های عاطفی

Annette Zimmermann در سال 2018 بیان کرد که: تا سال 2022، دستگاه های الکترونیکی شخصی شما، اطلاعات بیشتری درمورد حالات عاطفی شما نسبت به خانواده تان خواهند داشت.

هوش مصنوعی عاطفی، که با عنوان رایانش عاطفی نیز شناخته می شود، نوعی تکرار هوش مصنوعی با قابلیت شناسایی عواطف انسانی و در نتیجه واکنش به این احساسات می باشد. درست است که این مفهوم هنوز به حد کمال خود نرسیده است، اما سرعت رشد تکنولوژی سرسام آور است. مطالعه ای که در دانشگاه Ohio انجام شده است، نشان می دهد که اکنون هوش مصنوعی در شناخت عواطف انسانی از انسان ها بهتر عمل می کند – شاهکاری قابل توجه که نتیجه میلیون ها سال تکامل ما در چنین اموری را نشان می دهد.

به اعتقاد من، این ربات های هوشمند عاطفی  قادرند به عملکرد شما تغییر شکل دهند و به همین دلیل است که من یک استارت آپ هوش مصنوعی را راه اندازی کرده ام که ریشه در این تکنولوژی دارد.

تصور کنید که این توانایی را دارید که از عواطف یک بیننده که در حال تماشای یک ویدئو به صورت آنلاین است آگاه شده و حتی گزینه های تلفنی حمایت از مصرف کننده که به صورت اتوماتیک بر مبنای این احساسات، کار می کنند را در اختیار داشته باشید. چگونه این قابلیت می تواند کسب و کار شما را متحول کند؟

مطالعه ای که حدود 1400 نمونه موردی از اقدامات برتر تبلیغاتی در طول 30 سال گذشته را بررسی می کرد، دریافت که آگهی هایی که عواطف انسانی را هدف می گیرند، حدود 100 درصد احتمال بیشتری دارد که سود کلانی را به دست آوردند.

اگر شما بتوانید عواطف صحیح را در زمان مناسب هدف گیری کنید چه؟

2- حمایت از مصرف کننده

شاید این کارایی در هیچ جایی مهمتر از حمایت از مصرف کننده نباشد – جاییکه مردم خواهان پاسخ و صداقت از شما هستند و در حالیکه راضی ساختن مشتریان، می تواند مانند یک اندیشه سودآور تجاری به نظر برسد، اما در واقع اینگونه نباشد.

طبق گزارشی که توسط Temkin ارائه شده است، بهبود متوسط تجربه مشتری، می تواند تا حد زیادی منجر به افزایش درآمد شود. در کلمات این مطالعه آمده است: تحلیل های ما نشان می دهد که NPS، دارای همبستگی قوی با اشتیاق مشتریان برای گذراندن زمان بیشتری با فروشندگان لوازم تکنولوژیکی، امتحان کردن محصولات و خدمات جدید آن ها، بخشیدن آن ها پس از یک تجربه بد و رفتار به عنوان یک مرجع با مشتریان آتی آنها باشد.

به طور مثال من از خدمات شرکت هایی مانند Forethought که تلاش گسترده ای برای حمایت از مشتری در حوزه محصولات هوش مصنوعی خود از طریق ابزار پیشنهاد پاسخ شاخص خود مانند Agatha Answers کرده اند، استفاده کرده ام. این ابزار در قالب افزونه ای با قابلیت تفسیر می باشد که در عرض 2 روز می تواند نصب شده و زمان مورد نیاز برای مرتفع شدن مشکل را تا 30 درصد افزایش داده و حمایت از مصرف کننده را ارتقا دهد. Agatha، به جهت کمک به Forethought در حرکت رو به جلو و کسب پیروزی در   2018 TechCrunch Disrupt Battlefield توجه گسترده ای را به خود جلب کرد.

Deon Nicholas  Forethought Founder در طول رقابت های TC بیان کردند که Agatha Answers پاسخ هایی را برای برگه های حمایت از مشتری، کاهش زمان حل مشکل و افزایش بهره وری سازمانی پیشنهاد می دهد.    

با استناد به آمار منتشر شده توسط یک کارمند تجاری 33 درصد امریکایی ها تجربیات ضعیفی را در خصوص خدمات مشتری در ذهن دارند که به عنوان تنها عامل انگیزشی مورد نیاز برای ترک یک مجموعه می باشد، لذا جای تعجب نخواهد بود اگر هوش مصنوعی دارای نقشی مهم در آینده صنعت خدمات مشتریان باشد.

3- فروش و فرایند جذب مخاطب هدف

هوش مصنوعی، در حال ایجاد تحرکات بزرگی در فروش تجاری_تجاری و جذب مخاطب هدف می باشد. گزارشات Harvard Business Review  نشان می دهد که کسب و کارهایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، قادرند تا طول مکالمات تلفنی خود را به میزان 70 درصد کاهش داده و تعداد جذب مخاطب خود را تا 50 درصد افزایش دهند. علاوه بر این، یک منبع آگاه بیان می کند که 85 درصد ماموریت های مرتبط با فروش، می تواند تا سال 2020 به ربات ها برون سپاری شود (بدون زیان و احتمالا همراه با ارتقا در نرخ نهایی).

برای مثال ابزار Take Lead Fuze این ابزار، محصولی مبتنی بر هوش مصنوعی می باشد که بر ارتقای فروش و یافتن بخش های صحیح مشتریان و جذب آن ها تمرکز می کند. این نخستین و تنها ابزار نرم افزاری جذب مخاطب هدف از این نوع است که داده های مجتمع از منابع متعدد و قابل اعتماد را ضمن ارائه دسترسی نامحدود و لیستی کامل که به صورت اتومات ایجاد می شود، ترکیب می کند.

من از این محصول استفاده می کنم و این بدان معناست که ما زمان کمتری را برای تحقیقات اکتشافی و ایجاد ارتباط صرف کرده و عمده زمان خود را بر مکالمات واقعی فروش اختصاص می دهیم. پیش بینی می شود که کسب و کارهای مبتنی بر دانش بازاریابی، مانند Lead Fuze، سالانه بیش از 2/1 بیلیون دلار را تا سال 2020 به خود جذب کنند و این دلیل خوبی است که نشان دهد کسب و کارهایی مانند کسب و کار من، از ابزارهای هوش مصنوعی مانند جذب مخاطب هدف، سودمند خواهند شد.

4- هوش استعدادی

به کارگیری استعدادهای صحیح در شرکت، می تواند تجربه ای ناامید کننده باشد. موتورهای جستجوی آنلاین متعدد برای جستجوی شغل مانند Indeed یا Monster، می تواند به کاندیداها کمک کند، اما اغلب موارد، تفکیک هزاران متقاضی بالقوه از یکدیگر، کاری فوق العاده زمان بر است.

طبق مطالعه ای که بر روی هزار نفر از هیئت های اجرایی شرکت های بزرگ توسط Eightfold انجام شده است، 78 درصد از افراد بررسی شده، نقش برنامه های استعدادیابی را بسیار مهم بیان کردند و تنها 44 درصد بیان کردند که شیوه مورد استفاده آن ها اکتفا می کند. بدیهی است که هنوز کار زیادی تا ارتقای گزینش استعدادهای مختلف وجود دارد، امری که روش EightFold با استفاده از هوش مصنوعی، قصد انجام آن را دارد.

ارائه محصولات هوش مصنوعی Eightfold که پلتفرم هوش استعدادی نیز نامیده می شود، نوعی کانال ارتباطی مبتنی بر استعداد می باشد که زمان مورد نیاز از وارد شدن کاندید به مصاحبه، طبقه بندی لیست کاندیداهای مرتبط، حذف تعصبات با استفاده از غربالگری بی طرفانه و اختصاص توجه به پویایی درونی فرد در میان دیگر ویژگی ها را کاهش می دهد. تمام دیدگاه های داده کاوی مرتبط می توانند به واسطه ای واحد که کل فرایند پردازش استعداد را قابل مدیریت می سازد، تبدیل شوند.

نهایتا هر چقدر که شما سریع تر و آسان تر، افراد مناسب کسب و کار خود را بیابید، قادر به ایجاد کسب و کاری بزرگتر و موفق تر خواهید بود.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

ملیکا

ملیکا | 12/29/2019 7:22:13 PM

مطالب خوبی بود ممنونم

نهال میرعابدین

نهال میرعابدین | 11/3/2021 11:13:51 AM

قشنگ روی نکات مهم و نقطه های حساس تاکید میکنین