مشاوره رایگان

استارتاپ هایی که در ایران نیست!

| از 0 نظر

به نظر شما تعداد استارتاپ هایی که در ایران نیست، زیاد است یا کم؟!

شاید برایتان جالب باشد بدانید تعداد استارتاپ هایی که جایشان واقعا در کشور ما خالی است، کم نیست که هیچ؛ خیلی هم زیاد است. خُب به نظر شما این یک خبر خوب است یا یک خبر ناراحت کننده؟!

حقیقتا هم خوب است و هم ناراحت کننده. بستگی دارد از چه زاویه ای به آن نگاه کنید. ناراحت کننده است؛ از آن جهت که حیف است جای استارتاپ هایی با این کمالات در کشور عزیزمان خالی باشد و خوب است؛ از آن رو که شما می توانید هر چه زودتر آستین همت بالا زده و استارت شروع این استارتاپ ها را بزنید، پول روی پول بگذارید و حالش را ببرید!

لازم است بگویم که بحث امروزمان درباره استارتاپ هایی است که در ایران وجود ندارند یا خودتان تا آخر داستان را خوانده اید؟!


     برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


لیست استارتاپ هایی که در ایران نیست.

اگر یک لیست بلند بالا از استارتاپ هایی که در ایران نیست، جلوی دستتان بگذارم، قول می دهید گلچینشان کنید و آن را که از همه بهتر است؛ برگزینید و عملی کنید؟! من برای پولدار شدن شما به آب و آتش می زنم، شما حاضرید برای خودتان چه کاری انجام دهید؟!

کافیست یک تصمیم برای آینده تان درست بگیرید، آن وقت است که خوبی را در حق خودتان تمام کرده اید. این شما و این هم لیست استارتاپ هایی که در ایران نیست:

فروشگاه آنلاین فروش مرغ، گوشت و ماهی

آیا در این که صنایع غذایی یکی از پرسودترین صنایع دنیا محسوب می شوند، شکی دارید؟!

مسلما خیر. خوشبختانه استارتاپ های ایرانی بسیاری در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و دست بر قضا از درآمدشان هم راضی اند. اما اگر ایران را زیر و رو کنید، استارتاپی که در راستای فروش آنلاین مرغ، گوشت و ماهی فعالیت کند، پیدا نمی کنید که نمی کنید. دستم به دامانتان؛ جای این استارتاپ را در ایران خالی نگذارید که خیلی حیف است!

پلتفرمی برای حرکت به سوی یک سبک زندگی ایده آل

پلتفرم های زیادی در ایران وجود دارند که بایدها و نبایدهای سختگیرانه بسیاری را در اختیارتان قرار می دهند تا در نهایت به یک منِ ایده آل تبدیل شوید. اما هیچ پلتفرمی را نمی توانید بیابید که شما را در راستای حرکت به سوی یک سبک زندگی ایده آل یاری کند. اگر توان طراحی و اجرای چنین پلتفرمی را در وجود خود می بینید، بسم الله! این فرصت را از ما و خودتان دریغ نکنید.

ماجرا به همین جا ختم نمی شود. این ایده های ناب استارتاپی را هم دریابید:

  • سیستمی جهت اجاره دادن لباس
  • شبکه ای جهت اشتراک گذاری سفرنامه
  • آنالیز داده های بزرگ برای تجارت
  • سیستم اعطای وام به جوانان
  • رستوران و کافی شاپ سیار
  • خرید آنلاین میوه و سبزی از مزرعه
  • ...

استارتاپ هایی که در ایران نیست!

لیست استارتاپ هایی که در ایران نیست

ایده های ناب استارتاپی که در ایران نیست.

اگر به دنبال یک ایده ناب می گردید تا با راه اندازی یک استارتاپ تاپ اوضاع و احوال زندگیتان را از این رو به آن رو کنید، جای خوبی آمده اید. این مطلب بهشت شما و این تیتر مختص شماست.

رستوران غذاهای ارگانیک راه اندازی کنید و تا می توانید پول در بیاورید!

شاید با دیدن این عنوان بگویید مرد حسابی؛ این هم شد ایده؟! مثل این که تا به حال در شهر قدم نزده ای و رستوران های کوچک و بزرگی را که شانه به شانه هم سینه ستبر کرده و فعالیت می کنند، ندیده ای!

اتفاقا دیده ام و باز هم می گویم رستوران بزنید. البته نه هر رستورانی! کمی خلاق باشید و با راه اندازی یک رستوران متمایز مشتریان را به سوی کسب و کارتان جذب کنید. مثلا کافیست به جای مواد درجه چندم و به دردنخور در طبخ غذاهایتان از مواد ارگانیک استفاده کنید. آن وقت است که می شوید عزیز دل عاشقان غذا!

بدنه ماشین را برای تبلیغات اجاره بدهید و پول روی پول بگذارید!

دنیای امروز دنیای رقابت های سرسخت و پیچیده است. چنین جایی جان می دهد برای تبلیغات. آن هم تبلیغات متفاوت و زود بازده! نظرتان در مورد اجاره دادن بدنه ماشین برای انجام تبلیغات شگفت انگیز چیست؟!

خُب چرا هرچه سریع تر یک سایت اجاره بدنه ماشین راه اندازی نکرده و از این طریق برای رسیدن به شهرت و ثروت تلاش نمی کنید؟!

یک سایت معاوضه محصولات مرتبط با گیمینگ راه اندازی کنید و سه سوته پولدار شوید!

تعداد افرادی که عاشق گیم و دم و دستگاه های مرتبط با آن هستند، بسیار زیاد است. به نظر شما این افراد چقدر از درآمد ماهانه شان را برای خرید محصولات مرتبط با گیمینگ کنار می گذارند؟!

حقیقتا اگر بگویم عاشقان سینه چاک گیم همه یا بخش اعظمی از حقوقشان را صرف رسیدگی به این علاقه مهار نشدنی می کنند، اغراق نکرده ام. خُب چطور است شما با راه اندازی یک سایت معاوضه محصولات گیمینگ به داد این افراد برسید و با قیمتی مناسب دل را به دلدار برسانید؟!

باز هم ایده می خواهید؟!

به روی چشم. این شما و این هم طلایی ترین ایده هایی که بنده برایتان در چنته دارم:

  • مزرعه فروش محصولات خانگی
  • خدمات دیوار سبز
  • راه اندازی سایت یا اپلیکیشن سایت اجاره یا معاوضه لباس
  • ...

استارتاپ هایی که در ایران نیست!

ایده استارتاپ هایی که در ایران نیست!


      برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


چه استارتاپ های پولسازی در ایران نیست؟

می دانم که می دانید کارهای خیلی بزرگ از ایده های خیلی کوچک سرچشمه گرفته اند. آنچه موجب توسعه یک ایده و تجاری سازی آن می شود، پشتکار و استعداد صاحب ایده است. وگرنه گوگل صاحب نام و سرشناس امروز روزی در یک گاراژ تاریک و نمور اداره می شد. آمازون با این همه دبدبه و کبکبه یک سایت محلی بیشتر نبود و مایکروسافت و اپل هم از همان روز اول تا این حد نام آشنا و معتبر نبودند. خلاصه این که تا کوچکی نکنی، بزرگی نمی بینی!     

استارتاپ های پولساز بسیاری وجود دارند که می توانند نام و نشان شما را سه سوته به اوج برسانند. استارتاپ های شگفت انگیزی که دست بر قضا جای خالی شان در ایران حسابی حس می شود. دوست دارید با این کسب و کارها آشنا شوید؟!

مربیگری استارتاپ

مربیگری استارتاپ از آن دسته استارتاپ های پولسازی است که ایران از آن بی نصیب است. همه ما به خوبی می دانیم؛ استارتاپ کسب و کاری نوپاست که از پتانسیل رشد بالایی برخوردار بوده و اغلب حول محور تکنولوژی فعالیت می کند. چنین کسب و کاری وقتی نوپا و نوظهور است، شدیدا نیازمند حضور یک مربی کاربلد است که تا رسیدن به مقصد آن را یاری دهد. اگر بتوانید مربی استارتاپ شوید، با افتخار جای خالی این حرفه را در کشور پر کرده اید!

راه اندازی وب سایت نظردهی

یکی از ایده های استارتاپی پولساز که از چشم علاقه مندان به راه اندازی یک استارتاپ پر سود دور مانده است، تاسیس یک وب سایت نظردهی است. حتما می گویید نظردهی در مورد چه چیزی؟!

نظردهی در مورد هر چیزی که با چهارچوب سایت شما سازگار باشد!

ایده های بیشتری نیاز دارید؟!

  • فروش عکس
  • فروش محصولات ثابت به مشتریان ثابت   
  • تولید محتوا برای کودکان
  • راه اندازی پرتال مقایسه کالا و خدمات
  • ...

استارتاپ هایی که در ایران نیست!

پولسازترین استارتاپ هایی که در ایران نیست!

چه استارتاپ هایی در ایران نیست و جواب نمی دهد؟

تعداد استارتاپ هایی که در ایران نیست و همان بهتر که نیست، بسیار فراوان تر از چیزی است که فکرش را می کنید. ببینید؛ راه اندازی استارتاپ هم مثل کاشت یک محصول حساس به شرایط جغرافیایی و آب و هواست. اگر همه چیز رو به راه نباشد، نه تنها به سود نمی رسد؛ حتی ممکن است کلی ضرر روی دستتان بگذارد که تا عمر دارید برای جبران آن تلاش کنید!

خودتان و عقلتان؛ شما باشید نخل خرما را در یخ بندان تبریز می کارید و منتظرش می نشینید تا ثمر بدهد؟!

مسلما خیر. راه اندازی برخی استارتاپ ها در ایران هم دقیقا اینگونه است. شاید بشود با هزار امید و آرزو شروعش کرد، اما از محالات است که به سوددهی برسد. پس بهتر است دورش را یک خط قرمز پر رنگ بکشید، آن را بوسیده و کنار بگذارید! مثلا چه استارتاپ هایی؟!

تحویل نان درب منزل!

یکی از استارتاپ هایی که در ایران نیست و بهتر است هیچ گاه نباشد، استارتاپ تحویل نان درب منزل است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سال ها پیش استارتاپی به نام بقچه گام در این مسیر گذاشت و شکست بدی را متحمل شد. پس فکر راه اندازی چنین کسب و کاری را از سرتان بیرون کنید که سر تا پا ضرر است!   

اجاره ماشین

شاید فکر کنید چون خیلی ها بیش از نصف روز از ماشینشان استفاده نمی کنند یا خوشبختانه دستشان به دهانشان می رسد و بیش از یک ماشین دارند، راه اندازی استارتاپ اجاره ماشین ایده خیلی خوبی است. مگر نمی دانید ما ایرانی ها چقدر روی ماشینمان حساس هستیم؟! من به شخصه حاضرم کسی را به کول بکشم، نه این که ماشینم را به او اجاره بدهم! پس از من به شما نصیحت؛ فکر راه اندازی این استارتاپ را از سرتان بیرون کنید که از همین حالا محکوم به شکست است!

استارتاپ هایی که در ایران نیست!

استارتاپ هایی که در ایران نیست و جواب نمی دهد!

استارتاپ هایی بدون سرمایه که در ایران نیست.

اگر فکر می کنید راه اندازی یک استارتاپ کار هزینه بری است، باید بگویم که درست فکر می کنید. آغاز اکثر قریب به اتفاق استارتاپ ها نیازمند صرف هزینه های هنگفت و سرمایه گذاران گردن کُلُفت است. سرمایه گذارانی که صفر تا صد دارایی شان را وسط بگذارند و ریسک پذیر باشند. یا بخت با آن ها یار است و دارایی شان صدها برابر می شود یا یار نیست و هر آنچه را که دارند و ندارند؛ از دست می دهند!

یعنی شمس الدین یوسفیان می خواهد بگوید محال است یک استارتاپ بدون سرمایه راه اندازی شود؟!

من کِی چنین چیزی گفتم؟! من گفتم اکثر قریب به اتفاق استارتاپ ها، نگفتم همه آن ها. پس هنوز جای امیدی هست! استارتاپ های بدون سرمایه متعدد و متنوعی وجود دارند که مورد بی مهری ایرانی ها قرار گرفته اند. اگر دوست دارید سر و سامانی به وضع موجود داده و با جیب خالی بنای یک استارتاپ موفق را بگذارید، یک ایده به دردبخور انتخاب کرده و عملی کنید.

پیش تر بارها و بارها از عدم وجود استارتاپ اجاره لباس در ایران نالیدم. خیلی از افراد ناچارند بیش از نیمی از حقوق یک ماهشان را صرف خرید لباس برای تولد دختر پسرخاله مادرشان کنند. خُب اگر پلتفرمی برای اجاره لباس باشد، معضل به این بزرگی سه سوته حل می شود. یک دهم قیمت آن لباس را می پردازید و به مهمانی تان می رسید. راه اندازی چنین استارتاپی سرمایه نمی خواهد. بسم الله بگویید و با دست خالی به میدان بیایید. خیر است انشاءالله!

از مباحث داغ دنیا عقب نمانید!

برای آن که بتوانید بدون در دست داشتن ریالی سرمایه دل به دریا ده و وارد دنیای راه اندازی استارتاپ شوید، داغ ترین اخبار دنیا را دنبال کنید. این روزها هیچ بحثی به اندازه هوش مصنوعی و توانایی های شگفت انگیز آن داغ نیست. اگر بتوانید در این حیطه فعالیت کنید، نانتان حسابی توی روغن است. فناوری بلاکچین، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و... را نیز به لیست بلند بالای داغ ترین مباحث روز دنیا بیفزایید.

استارتاپ هایی که در ایران نیست!

استارتاپ هایی که در ایران نیست و سرمایه نمی خواهد!

جمع بندی

شمار استارتاپ هایی که در ایران نیست، بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می کنید. اگر چه ما ایرانی ها ثابت کرده ایم دستی در راه اندازی استارتاپ های موفق داریم، اما جای خالی برخی استارتاپ ها در میانمان حسابی حس می شود. می دانید منظورم از استارتاپ های موفق چه استارتاپ هایی است؟!

استارتاپ هایی مثل دیجی کالا که در عرض چند سال مثل بمب ترکید یا استارتاپی مثل اسنپ که پای ثابت سفرهای کوتاه و بلندمان شده است. علی بابا و تپسی و جابینجا و کافه بازار و دیوار و... را هم از قلم نیندازید. خُب وقتی به این خوبی از پس راه اندازی این کسب و کارهای خوش نام و نشان برآمده ایم، چرا نتوانیم جای خالی استارتاپ هایی مثل استارتاپ های زیر را پر کنیم؟!

  • فروشگاه آنلاین فروش مرغ، گوشت و ماهی
  • پلتفرمی برای حرکت به سوی یک سبک زندگی ایده آل
  • شبکه ای جهت اشتراک گذاری سفرنامه
  • سیستم اعطای وام به جوانان
  • رستوران و کافی شاپ سیار
  • ...

اگر فکر می کنید ایده هایی همچون ایده های فوق چون پولساز نیستند، مورد بی مهری قرار گرفته اند، سخت در اشتباه هستید! اتفاقا این استارتاپ ها خیلی هم سودآورند و می توانند اوضاع و احوال زندگیتان را در عرض چند ماه دگرگون کنند. جالب است بدانید که بسیاری از این استارتاپ ها هم پولسازند و هم ساده و بی دردسر؛ اما به درد ایران نمی خورند. مثل تحویل نان درب منزل یا اجاره ماشین. ما ایرانی ها اهل این قرتی بازی ها نبوده و نیستیم!

شاید عجیب و غیر قابل باور به نظر برسد، اما حقیقت این است که می توان جای خالی بسیاری از این استارتاپ ها را بدون در دست داشتن سرمایه پر کرد. بله؛ جیب خالی و پُز عالی که می گویند، همین است. نمونه اش سیستم اجاره لباس یا معاوضه لباس!


     برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر