مشاوره رایگان

چند کارآفرین موفق ایرانی

| از 0 نظر

چند کارآفرین موفق ایرانی را می شناسید که یک شبه تصمیم گرفتند ایده ای ناب بیافرینند و اوضاع و احوال زندگیشان را دگرگون کنند؟! یک نفر؟ دو نفر؟ ده نفر یا شاید هم بیشتر!

تعداد افراد جسوری که مبتکر و ایده پردازند و با ریسک پذیری شگفت انگیز خود تغییری شگرف در آینده رقم زده اند، کم نیست. خوشبختانه ایرانیان نیز در این عرصه خوش درخشیده اند و رو سفیدمان کرده اند. اگر جناب گوگل را به زحمت انداخته و کمی سرچ کنید، متوجه عرایض بنده خواهید شد!

شک ندارم که شما هم این روزها واژه کارآفرینی را از گوشه و کنار زیاد می شنوید. می خواهید اخبار ببینید و از حال و روز دنیا آگاه شوید، می بینید تیتر اول خبرها کارآفرینی است. می خواهید گشتی در شبکه های اجتماعی بزنید و کمی خودتان را سرگرم کنید، می بینید اکثر مطالب درباره کارآفرینی هستند. خلاصه این که این بحث، داغ ترین بحث کوچه و بازار و نقل محافل است. خُب نظرتان چیست که ما هم از قافله عقب نمانده و کمی در این باره صحبت کنیم و سردمداران ایرانی این دنیای پر فراز و نشیب را بشناسیم؟! بحث شیرینی است، توصیه می کنم آن را به هیچ قیمتی از دست ندهید!


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


ویژگی مشترک بین چند کارآفرین موفق ایرانی

آیا تا به حال با کارآفرین های موفق ایرانی سروکار داشته اید؟ اصلا تا به حال یک کارآفرین موفق را از نزدیک دیده اید؟! به نظرتان کارآفرین های موفق چه ویژگی هایی دارند؟!

نخست بگذارید خیلی ساده و صریح خدمتتان عرض کنم؛ کارآفرین فردی است مثل من و شما که توانایی راه اندازی و ایجاد روش های خلاقانه در امور مختلف را در وجود خود دیده و تصمیم گرفته آن را پرورش دهد. پس یک ایده اولیه را به یک فعالیت پر رونق تبدیل نموده و زندگی خود و اطرافیانش را متحول می کند. کارآفرین می تواند کشاورز باشد، می تواند کارمند باشد، می تواند کارگر باشد و... خلاصه هر فردی فارغ از پست و مقامی که دارد، می تواند یک کارآفرین موفق باشد!

اگر پای صحبت های چند کارآفرین موفق ایرانی بنشینید، متوجه وجود ویژگی های مشترکی در میان همه آن ها خواهید شد. دوست دارید با این ویژگی های خارق العاده آشنا شوید؟!

کارآفرینان موفق ریسک پذیرند!

این را آویزه گوشتان کنید که کارآفرینی بدون ریسک پذیری غیرممکن است. مگر می شود اجرایی نمودن یک ایده نو ریسک نداشته باشد؟! نمی شود که نمی شود.

چند کارآفرین موفق ایرانی را سراغ دارید که دل و دماغ ریسک کردن نداشته اند، اما موفق شده اند؟!

من که چنین فردی سراغ ندارم. پس لطفا اگر ریسک پذیر نیستید، قید کارآفرینی را بزنید!

کارآفرینان موفق انگیزه دارند!

شروع یک کار جدید انگیزه ای از جنس فولاد می خواهد، علی الخصوص اگر آن کار کارآفرینی باشد. می دانید انگیزه یعنی چه؟!

یعنی دلیلی محکم و قانع کننده برای انجام یک کار. کارآفرینان موفق چشم اندازی وسیع دارند و این موضوع بر شور و اشتیاق آن ها برای گام نهادن در یک مسیر پر فراز و نشیب می افزاید. اگر نیروی انگیزشی بالایی دارید، آگاه باشید که خدا شما را برای کارآفرین شدن خلق نموده است!

کارآفرینان موفق خوشبین هستند!

وجود مشکلات ریز و درشت در مسیری که تا به حال کسی گام در آن ننهاده، بدیهی است. به نظر شما در چنین موقعیتی با بدبینی می توان کاری از پیش برد؟!

مسلما خیر. کارآفرینان موفق به خوبی می دانند که قرار است ریسک کنند، به دل مشکلات بزنند، کُلی سختی بکشند و از عمرشان مایه بگذارند تا به موفقیت برسند. با این حال به کاری که می کنند، خوشبینند!

کارآفرینان موفق پشتکاری ستودنی دارند!

کارآفرینان موفق با پشتکار شگفت انگیز خود مشکلات را یکی پس از دیگری شکست داده و ایده های خود را عملی می کنند. آن ها رویاهایی بزرگ دارند که برای تحققشان سخت تلاش می کنند و از پای نمی ایستند!

کارآفرینان موفق کاردانانی بزرگ هستند!

یکی از حیاتی ترین ویژگی هایی که کارآفرینان موفق از آن بهره مندند، این است که به خوبی می دانند چگونه از داشته هایشان بهترین استفاده را ببرند. آن ها شرایط بازار را به درستی می سنجند و آن گاه در راستای تحقق اهداف خود تلاش می کنند. بی گُدار به آب زدن از یک کارآفرین موفق بعید است!

از دیگر ویژگی های مشترک بین چند کارآفرین موفق ایرانی می توان به برخورداری از ذهنی باز، طبیعتی اسفنج گونه و جسارتی مثال زدنی اشاره کرد!

چند کارآفرین موفق ایرانی

آشنایی با چند کارآفرین موفق ایرانی

چند کارآفرین موفق زن ایرانی

دوست دارید با چند کارآفرین موفق زن ایرانی که دست بر قضا بسیار هم ثروتمندند، آشنا شوید؟!

البته فکر نکنید که این افراد چون ثروتمند بوده اند، کارآفرین شده اند. اتفاقا بر عکس؛ چون کارآفرین شده اند، پشت بندش ثروتمند هم شده اند!

انوشه انصاری؛ اولین بانویی که با تامین مالی خود پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی را تجربه کرد!

انوشه انصاری یکی از چند کارآفرین موفق ایرانی است که مقیم آمریکا بوده و هم اکنون رئیس شرکت Prodea Systems است. او که افتخار مدیرعاملی شرکت هایی همچون Telecom Technologies و Inc را در کارنامه دارد، نخستین بانویی است که با حمایت مالی خود راهی ایستگاهی فضایی بین المللی شد. جالب است بدانید که نام این بانوی بزرگوار در لیست ثروتمندترین زنان ایرانی می درخشد!

پریسا تبریز؛ پولدارترین زن ایرانی که مسئول امنیت گوگل است!

پریسا تبریز یکی دیگر از چند کارآفرین موفق ایرانی است که در سال 2007 و بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، در شرکت گوگل استخدام شد. او که در حال حاضر مدیر و متخصص امنیت این شرکت صاحب اسم و رسم است، پولدارترین زن ایرانی است که به عنوان یک مهره ارزشمند نام ایران را در دنیا زنده نگه داشته است!

سحر هاشمی؛ بنیان گذار نامدار کافی شاپ های زنجیره ای ریپابلیک!

سحر هاشمی یکی از چند کارآفرین موفق ایرانی است که کافی شاپ های زنجیره ای ریپابلیک را در کشور انگلستان تاسیس نمود و توانست شمار آن ها را به 110 شعبه برساند. او که حدود 35 میلیون دلار سرمایه دارد، یکی از ثروتمندترین زنان ایرانی شناخته شده در سراسر دنیاست!

ثریا دارابی؛ موسس وبسایت موفق ZADY

ثریا دارابی یکی از موفق ترین زنان ایرانی است که در حال حاضر در آمریکا زندگی می کند. او وبسایت ZADY را در حوزه مد و فشن راه اندازی کرد و بدین ترتیب توانست به اوج شهرت و ثروت برسد. این بانوی موفق یکی از سرشناس ترین موسسان وبسایت محبوب Food Spotting نیز هست.  

چند کارآفرین موفق ایرانی

چند کارآفرین موفق زن ایرانی


 برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.


چند کارآفرین موفق مرد ایرانی

تنها زنان ایرانی نیستند که در دنیای کارآفرینی خوش درخشیده و اسم و رسمی برای خودشان دست و پا کرده اند. تعداد مردان کارآفرین و موفق نیز تا دلتان بخواهد زیاد است. اصلا مرد و زن ندارد. ایرانی که باشی؛ راه و رسمت به موفقیت منتهی می شود!

حمید و سعید محمدی؛ دوقلوهای سرشناس فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

محال است در ایران زندگی کنید و دیجی کالا را نشناسید!

حمید و سعید محمدی برادران دوقلویی هستند که در یک اقدام شگفت انگیز فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را راه اندازی نموده و سه سوته زندگی خود را از این رو به آن کردند. شاید برادران محمدی در سال 1385 و هنگامی که استارت فروشگاه اینترنتی خود را می زدند، فکرش را هم نمی کردند که روزی فروشگاه کوچکشان تبدیل به بزرگترین و معتبرترین فروشگاه اینترنتی ایران شود. اما خدا خواست و شد!

مجید حسین نژاد؛ بنیانگذار علی بابای معروف!

مجید حسین نژاد یکی از چند کارآفرین موفق ایرانی است که با علی بابا به اوج شهرت رسید. علی بابا را می شناسید؟!

علی بابا پلتفرمی است که امکان تهیه بلیط قطار، هواپیما و حتی اتوبوس را برای کاربرانش فراهم می سازد. با وب سایت و اپلیکیشن علی بابا می توانید به رزرو آنلاین هتل در خارج از کشور پرداخته و سفری بی دردسر را تجربه کنید.

میلاد منشی پور؛ بنیانگذار جوان تپ سی

به احتمال قریب به یقین تپ سی را می شناسید! این سامانه هوشمند درخواست خودرو که فعالیت خود را از سال 1395 آغاز نموده، شاهکاری بی نظیر از میلاد منشی پور است. تپ سی هم اکنون در رقابت شدید و تنگاتنگ با اسنپ است!

شمس الدین یوسفیان؛ بنیانگذار ایران تایپیست، رایامارکتینگ، مامی فود، ارشدان و کلی استارتاپ موفق دیگر!

بله، بله؛ نوبتی هم باشد، نوبت خودِ من است!

بنده شمس الدین یوسفیان به یاری خدا توانسته ام 8 استارتاپ موفق از جمله وکیل تلفنی، جیپی، داستانت، ژناریا، ایران تایپیست، رایامارکتینگ، ارشدان و مامی فود را بنیانگذاری نموده و راهگشای جوانان بسیاری باشم. حقیقتا از این که نامم در لیست کارآفرینان مرد موفق است، بسیار خرسندم و از خوشحالی در پوست خود نمی گنجم. امیدوارم به زودی این حس ناب را با گوشت و خونتان درک کنید! 

مایلید با چند کارآفرین موفق ایرانی دیگر که با ایده های نابشان حال خوب را برای خود و راحتی را برای ما به ارمغان آورده اند، آشنا شوید؟!

  • محمدرضا آقایا؛ بنیانگذار استارتاپ موفق و کارآمد باسلام
  • محمدرضا فرحی؛ بنیانگذار خوش فکر بیمه بازار
  • علیرضا صادقیان؛ موسس خوش ذوق نت برگ
  • حامد تاج الدین؛ بنیانگذار و مدیرعامل کاربلد آچاره و اوبار
  • ...

چند کارآفرین موفق ایرانی

کارآفرینان موفق مرد ایرانی

چند کارآفرین موفق ایرانی در حوزه گردشگری

کشور ما ایران پر شده است از جاذبه های گردشگری اعجاب انگیزی که مثل و مانند آن ها را در هیچ جای دنیا نمی توان یافت. نقطه به نقطه خاک ایران جذاب است و دلربا. پس تعجبی ندارد که صدها کارآفرین موفق در حوزه گردشگری داشته باشیم. اصلا گردشگری صنعتی پولساز است که اگر نبضش را در دست بگیرید، بازی را برده اید! حال بگویید ببینم؛ موافقید با چند کارآفرین موفق ایرانی در حوزه گردشگری آشنا شویم؟!

رقیه حاتمی پور؛ بنیانگذار هلدینگ گردشگری فلامینگو!

هلدینگ فلامینگو یکی از بزرگترین و معروف ترین هلدینگ های فعال در حوزه گردشگری است که توسط سرکار خانم رقیه حاتمی پور تاسیس شده است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این بانوی موفق توانسته هلدینگ فلامینگوی سفید را نیز در دبی راه اندازی کرده و پرچم ایران را در دنیا بالا ببرد!

زینت دریایی؛ موسس صاحب نام اقامتگاه های روستایی و بومگردی در قشم!

زینت دریایی یکی دیگر از چند کارآفرین موفق ایرانی حوزه گردشگری است که همه او را با اقامتگاه‌های بومگردی معروفش در روستای سلخ قشم می‌شناسند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این بانوی توانمند در حال حاضر 26 خانه روستایی را به اقامتگاه بومگردی تبدیل نموده و دل از کف مسافران این خطه ربوده است!

علی مشیرزاده؛ کارآفرین موفق بین المللی

علی مشیرزاده یکی از چند کارآفرین موفق ایرانی فعال در حوزه گردشگری است که آوازه اش نه تنها در ایران، بلکه در سراسر دنیا پیچیده است. این کارآفرین صاحب نام بین المللی تجربه کارآفرینی در کشورهایی همچون امارات، ترکیه و گرجستان را نیز در کارنامه اش دارد. جناب مشیرزاده نمونه بارز یک کارآفرین کاربلد، متخصص و آگاه ایرانی است!

دوست دارید با چند کارآفرین موفق ایرانی دیگر که در حوزه گردشگری خوش درخشیده و برای خودشان اسم و رسمی دست و پا کرده اند، آشنا شوید؟!

  • عباس برزگر
  • سعید موهبت
  • محمود امامی
  • سهیلا پیرمرادیان
  • سیده فاطمه مقیمی
  • ...

چند کارآفرین موفق ایرانی

کارآفرینی در حوزه گردشگری

چند کارآفرین موفق ایرانی در حوزه تولید

خوشبختانه شمار کارآفرینان موفق ایرانی در حوزه تولید آنقدر زیاد است که آدم دلش می خواهد کاروبارش را ول کند و بچسبد به کارآفرینی در حوزه تولید! اگر دوست دارید با چند کارآفرین موفق ایرانی در حوزه تولید آشنا شوید، این تیتر مختص شماست!

غلامعلی سلیمانی؛ بنیانگذار موفق و سرشناس کاله!

نگویید با کاله و محصولات خوشمزه اش آشنایی ندارید که حسابی از دستتان ناراحت می شوم. کاله را جناب غلامعلی سلیمانی با تولید روزانه سه لیتر شیر تاسیس نمود و با تولید روزانه 2500 تن شیر به اوج قدرت رساند. این را گفتم که بدانید ابتدای مسیر کارآفرینی کمی ناخوشی دارد، اما پایانش درخشان است!

مرتضی سلطانی؛ خالق زرماکارون خوشمزه!

شاید جناب مرتضی سلطانی را نشناسید. اما یقین دارم که با زرماکارون کلی خاطره دارید!

مرتضی سلطانی یکی از چند کارآفرین موفق ایرانی است که در سال 1384 شرکت زرماکارون را تاسیس نمود. طولی نکشید که تلاش بی حد و حصر آقای سلطانی به بار نشست و او توانست با کیفیت مثال زدنی محصولاتش به اوج شهرت و ثروت برسد.

حاج محمد کریم فضلی؛ موسس صاحب نام گلرنگ  

حاج محمد کریم فضلی یکی از سرشناس ترین کارآفرینان ایرانی است که کار خود را از یک کارگاهِ کوچکِ تولیدِ مایع ظرفشویی با درآمد ناچیز آغاز نمود. اما این پایان رویای این بزرگ مرد تویسرکانی نبود و ایشان پس از دهه ها تلاش موفق شد گروه صنعتی گلرنگ را تاسیس کند! گلرنگ یکی از محبوب ترین برندهای فعال در زمینه تولید پودر لباسشویی، جرم گیر، نرم کننده و... است که در حال حاضر بیش از 20 زیر برند دارد.

فرانک میرزایی؛ تولیدکننده خوش ذوق قارچ های کمیاب!

فرانک میرزایی یکی از چند کارآفرین موفق ایرانی است که در رشته زراعت و اصلاح نباتات تحصیل نموده و هم اکنون در زمینه تولید قارچ های کمیاب، فعالیت می کند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که خانم میرزایی حدود 25 سال سن دارد! پس خودتان را به اعداد و ارقام و این چیزها محدود نکنید که به گفته این کارآفرین خوش ذوق نباید از کارآفرینی ترسید!

چند کارآفرین موفق ایرانی

کارآفرینی در حوزه تولید

جمع بندی

کارآفرینی آنقدرها هم که شما فکر می‌کنید، سخت نیست. شکست خوردن اگرچه تلخ است، اما حقیقتا راهگشاست. اگر بارها و بارها برای شروع کاری جدید تلاش کردید و شکست خوردید، نا امید نشوید. چون با هر شکست یک راه جدید کشف می‌کنید که به هدفتان منتهی نمی‌شود. پس مسلما دفعه بعد سراغ آن راه نرفته و یک مسیر جدید را بر می‌گزینید. این یعنی پیشرفتی آهسته و پیوسته تا تحقق اهداف اصلی!

اگر با چند کارآفرین موفق ایرانی دیدار نموده و یا زندگینامه‌شان را بخوانید، متوجه خواهید شد که همه آن‌ها ویژگی‌هایی مشترک دارند. همه اهل ریسک اند و سرشار از انگیزه. همه به آینده کارشان خوش‌بین هستند و با پشتکار ستودنی‌شان دیگران را به آینده ای روشن دلگرم می‌کنند. همه این افراد جسور و کاردان اند و با ذهنی باز تصمیم‌هایی اعجاب انگیز می‌گیرند! 

اگر فکر می‌کنید کارآفرینی تنها مخصوص مردان است، باید خدمتتان عرض کنم که سخت در اشتباهید! در این مسیر پر فراز و نشیب زنان هم شانه به شانه مردان تلاش کرده و موفقیت‌هایی عظیم کسب نموده اند. نمونه بارزش خانم انوشه انصاری که پرچم ایران را در ایستگاه فضایی بین المللی به اهتزاز درآورد و یا خانم پریسا تبریز که نام ایران را در کمپانی گوگل زنده نگه داشته است!  

از حق نگذریم، مردان نیز در عرصه کارآفرینی خوش درخشیده اند. آقایان حمید و سعید محمدی، آقای میلاد منشی‌پور، آقای مجید حسین نژاد و... تنها چند کارآفرین موفق ایرانی هستند که با خلاقیت خود ایده‌هایی نو را به ثمر نشانده اند!

بسیاری از کارآفرینان ایرانی همچون جناب عباس برزگر و خانم زینت دریایی حوزه گردشگری را پررونق‌تر ارزیابی نمودند و به فعالیت در این زمینه پرداخته اند. این در حالی است که عده ای دیگر همچون حاج محمد کریم فضلی و محمد سلطانی ترجیح می‌دهند در حوزه تولید کار کنند و چرخ اقتصاد را بچرخانند!


برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید. 


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر