مشاوره رایگان

چگونه از Google Review برای افزایش مشتریان و میزان فروش استفاده کنیم

5.0| از 1 نظر

استفاده از استراتژی های ارتقای مدیریت در جهت افزایش بازدیدهای انجام گرفته از سایت موثر خواهد بود.

چگونه از Google Review برای افزایش مشتریان و میزان فروش استفاده کنیم

هنگامیکه فردی در پی یادگیری مطالب بیشتری در مورد یک کسب و کار یا تولید محصولی باشد، معمولا نخستین گام جستجو کردن در گوگل می باشد. به همین دلیل است که قابلیت نمایش کسب و کار در نتایج سرچ های گوگل می تواند اولویت مهمی برای مالک هر کسب و کار باشد، به ویژه آن هایی که فروشگاه های واقعی ( غیر مجازی ) دارند.

داده های بازاریابی جمع آوری شده توسط Hubspot نشان می دهد که 28 درصد از جستجوها در مورد محصولات در این نزدیکی، یا نزدیک من، مستقیما منجر به خرید می شود.

در این صورت، با ارتقای SEO محلی، کسب و کار شما در این جستجوها نمایان شده و تاثیر به سزایی در میزان فروش شما خواهد داشت. یکی از بهترین شیوه ها برای ارتقای SEO ( به ویژه در حالت محلی ) فراهم کردن Google Review بیشتر می باشد.

البته Google Review نه تنها به شما کمک می کنند تا در نتایج جستجوها نمایش داده شوید، بلکه دارای تاثیر مستقیمی بر تصمیم گیری مشتری نیز می باشد. مطالعه ای که در سال 2019 توسط Bright Local انجام گرفت، دریافت که 91 درصد از مشتریان با سن 18 تا 34 سال، به اندازه توصیه های فردی به این Review ها اعتماد می کنند و بیش از نیمی از آن ها از کسب و کارهایی با رتبه کمتر از 4 ستاره استفاده نمی کنند.

نیازی به گفتن نیست که به دست آودن Google Review های مثبت، به آسانی می تواند باعث ارتقا یا شکست کسب و کار شما شود. در اینجا استراتژی های برای موفقیت در این عرصه ارائه می گردد.

1-از مشتریان خود بپرسید که انجام کارها از سوی شما چگونه است؟

طبق Search Engine Land، 70 درصد از مشتریان اشتیاق فراوانی به داشتن بازخوردهای آنلاین دارند. اگر می خواهید که بازخوردهایی را در حساب مربوط به کسب و کار خود در گوگل داشته باشید، نیاز به پرسیدن در زمان مناسب و به شیوه ای مناسب خواهید داشت.

Gregory Ortiz موسس Digital Rooftop می گوید: مالکان کسب و کارها باید از شیوه هایی که می تواند برای پرسش در مورد نظرات چه به صورت فردی و چه به صورت آنلاین به کار گرفته شود، آگاه باشند.

بسیاری از شرکت ها موفقیت را در فرستادن یک ایمیل پیگیری در مدت کوتاهی پس از تحویل محصول یا تکمیل خدمات می یابند. اما شما باید ضمن حضور مشتری در مغازه نیز اطلاعاتی از او جمع آوری کنید. اگر آن ها تجربه مثبتی داشته باشند، احتمال زیادی وجود دارد که به درخواست شما برای پرسش سوال جواب مثبت دهند.

مالکان کسب و کارها، باید از چندین شیوه برای درخواست از مشتریان به ارائه نظر استفاده کنند، اما توجه کنید که به حدی به مشتری نزدیک نشود که سبب اذیت و آزار وی شود. چه در یک ایمل، یک تماس تلفنی یا حتی یک اپ، مطمئن شوید که درخواست شما کوتاه و مودبانه است. درخواست شما زمانی مناسب تر خواهد شد که توضیح دهید چگونه بازخورد مشتری در ارتقای خدمات به شما کمک خواهد کرد.

2- امکان ارائه نظر را ساده کنید.

ممکن است مشتریان گاهی احساس کنند که ارائه بازخورد نیاز به تلاش زیادی دارد، بنابراین باید انجام کارها را برای آن ها ساده کنید. نشان دادن سریع این نکته که چگونه می توانند نظر خود را بیان کنند می تواند روشی برای تشویق مشتریان برای ارائه بازخورد باشد.

هنگام ارائه درخواست خود، به مشتریان یادآوری کنید که نظر آن ها می تواند تنها یک یا دو جمله بوده و یا حتی شامل رتبه بندی با استفاده از ستاره باشد. البته که بازخوردهای خاص همواره برای رتبه بندی SEO و همچنین ارزیابی شما از عملکردتان بهتر خواهد بود.

گاهی اوقات دسترسی آسان به لینک ارائه نظر، می تواند بسیار مهم باشد. کپی کردن URL از روی دکمه Write a Review لیست گوگل و وارد کردن لینک هنگام ارسال ایمیل، کارها را برای مشتریان ساده تر کرده و امکان انجام این کار را بسیار بیشتر خواهد کرد.

حتی می توانید این URL را در ایمیل خود جایگذاری کنید و هر بار که پیامی برای مشتری می فرستید به صورت اتوماتیک برای او ارسال شود. با داشتن نظرات بیشتر، برند شما برجسته تر شده و به احتمال زیادی در جستجوهای محلی نمایش داده خواهد شد.

3- نسبت به مشتریان خود پاسخگو باشید.

افزایش تعداد بازخوردها شروع خوبی برای افزایش SEO محلی شما می باشد، اگر شما تعامل بیشتری با مشتریان خود داشته باشیدگوگل برند شما را تقویت خواهد کرد.

بخش حمایت از My Business در گوگل، به صورت فعالانه ای مدیران برندها را به تعامل با مشتریان دعوت می کند و بیان می کند که: از طریق پاسخ دادن به بازخوردهایی که مشتریان در مورد کسب و کار شما ارائه می کنند، با آن ها تعامل برقرار کنید. پاسخ دادن به این نظرات نشان می دهد که شما به مشتریان خود و نظرات آن ها ارزش قائل شده اید.

شما نمی توانید آنچه که مشتریان درباره کسب و کار شما بیان می کنند را کنترل کنید، اما می توانید پاسخ خود را کنترل کنید. این امر به ویژه زمانی اهمیت می یابد که رویارویی با بازخوردهای منفی اجتناب ناپذیر باشد. ارائه پاسخ غیر دفاعی و فعالانه به یک نظر منفی، می تواند نشان دهنده مسئولیت پذیری شما برای ارائه محصولات و خدمات بهتر به مشتریان باشد.

در صورت انجام صحیح این کار، شما قادر به ارتقای خدمات و خود بازخوردها خواهید بود. مطالعه ای که توسط Mack Collier انجام شد، نشان داده است که مشتریانی که پاسخی را در قبال نظرات منفی خود دریافت می کنند، 33 درصدشان دیدگاه خود را به سمت مثبت تغییر می دهند و 34 درصد دیگر نیز دیدگاه منفی خود را کاملا پاک می کنند. پاسخ صحیح می تواند دیدگاه افراد نسبت به کسب و کار شما را کاملا تغییر دهد.

مطالعه منتشر شده توسط Harvard Business Review نشان داده است که پاسخ دادن به نظرات، می تواند تعداد نظرات و همچنین رتبه کلی برند را ارتقا داهد. این مطالعه که متمرکز بر هتل ها بود، بیان کرد که 12 درصد دیدگاه ها و 12/0 درصد از رتبه بندی از طریق ستاره، در صورت پاسخگویی فعالانه به دیدگاه های مشتریان افزایش یافته است.

تشویق مشتریان به ارائه دیدگاه های خود در قبال کسب و کار شما، مستلزم تلاشی مستمر از سوی شماست، اما از طرفی سرمایه گذاری ارزشمندی هم می باشد. همچنانکه نظرات بیشتری بیان شود، شما می توانید اعتماد متقابل بیشتری را با مشتریان خود برقرار کرده و کسب و کار جدیدی را نیز به وب سایت خود وارد کنید.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

مهرنوش عظیمی

مهرنوش عظیمی | 10/20/2021 10:35:37 AM

عالی و ممنون از اطلاعات کارسازی که قرار میدین